Logitech Z-5400 / Z-5500 of Hi-Fi speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.802 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Waar ik drastisch naar op zoek ben is een set goeie surround speakers.

Ik wil het gebruiken voor mijn PC, een DVD speler en Xbox 360 in de toekomst. Momenteel speel ik DVD's af op mijn PC en kijk TV op een normale 70cm TV, maar wil zeer binnenkort overstappen op deen LCD-TV en daar dan ook mijn DVD's op bekijken, maar om daar elke keer mijn PC voor op te starten vind ik overdreven. Dus wil ik een Home Cinema Set met dvd-speler en 5.1 speakers of een losse dvd-speler met Logitech Z-5400 of Z-5500 speakers. De Speakers of Home Cinema Set moet sowieso 2 digitale ingangen hebben én analoog, dat zal in deze prijsklasse ook wel lukken denk ik. DVD-speler functionaliteit interesseert me niet, het gaat mij in dit topic puur om de speakers. Ik wil er dus geluid vanuit DVD's op beluisteren, vanuit muziek via de PC en vanuit games via de PC en later Xbox 360. Voor de duidelijkheid: als ik het heb over de Z-5400, dan bedoel ik niet de draadloze versie.

Dan is de eerste vraag (als we het verschil tussen 5400/5500 buiten beschouwing laten); wat is verstandiger om te kiezen? Een Home Cinema Set (HCS) met goeie speakers of losse Logitech 5.1 speakers?

Vraag 2: In welke situatie is wat de beste keus? (Dus games=logitech en films=hcs als voorbeeld.) Uit jullie eigen ervaring?

Vraag 3: Heb je bij de Logitech's de keuze om te schakelen tussen optisch en coaxiaal of kiest ie zelf de kabel met het signaal? Ik weet namelijk wel dat je kan schakelen tussen analoog/digitaal.

Vraag 4: Verschil tussen de 5400 en 5500 zie ik in Wattages alleen, maar is er een groot verschil in geluid? Want qua prijs scheelt het 60 euro (220 om 280) en als ik het verschil niet ga merken, dan kies ik uiteraard de goedkoopste.

Vraag 5: Bij de HCS zijn er steeds meer draadloze speakers, klopt het dat dit een slechter signaal geeft dan normaal bedraad? En draadloze speakers moeten nog altijd stroom hebben, nietwaar, of gebruiken ze batterijen? Wat mij eigenlijk uitgesloten lijkt.

Ik wil dus eerst weten of ik beter een HCS kan kopen of Logitech 'PC'-speakers en daarna ga ik pas een keuze maken welke HCS of welke Logitech speakers, dit om even duidelijk te houden wat ik vraag.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 10:26
Interessante vragen. Ik ben zelf ook aan het orienteren voor een soortgelijke setup. Ik heb nu de al wat oudere logitecht z-560 op m'n pc, maar wil graag straks in m'n huiskamer een nieuwe set. Ik lees hier (in dit forum) nogal gemengde reacties op de z-5500 dus ik ben benieuwd :)

Misschien heb je wat aan deze reactie van eugenemolenaar1. Verder heb ik nog niet zoveel info gezien over HCS setjes in deze prijsklasse (250 - 500 euro .. meer moet het echt niet worden voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
MooDyBLueS schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 00:27:
Waar ik drastisch naar op zoek ben is een set goeie surround speakers.
Ja ik zal je vragen proberen te beantwoorden

Ik zal in eerste instantie voor een goede home cinema set kiezen ipv Logitech en zeker als je hem in je huiskamer neer gaat zetten en hem voor stand-alone gaat gebruiken. Qua games is ELKE Logitech sound system super en is een normale home cinema set weer een stuk minder. Verder kan je bij de Logitech z5500 en z680 zelf je input kiezen. (optisch, coaxiaal, direct, 6ch direct, stereo, stereo x2.) Bij het stereo x2 effect hoor je uit elke speaker hetzelfde geluid behalve de center.

Het verschil qua geluid tussen de z5500 en de z5450 weet ik nog niet zo zeer maar ik weet wel dat ik persoonlijk niet voor draadloze speakers kies. Dat stoort in mijn mening heel erg en het werkt nog zeker niet optimaal en daarbij komt nog dat het niet helemaal draadloos is maar dat ze met een ontvanger werken.

Conclusie is dus dat je zeker voor Logitech speakers moet gaan als het gaat om games en lekkere harde muziek. Wil je daartin tegen films mooi beluisteren ga dan voor een setje als Panasonic of JBL, maar niet Logitech 5.1 want die kunnen dat gewoon niet goed. Het lijkt in eerste instantie dat ze het super doen maar als je het dan gaat vergelijken met een normale 5.1 home cinema set hoor je het verschil toch echt duidelijk.

Succes met kiezen. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Eugene_85 op 27-09-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de 5500 van Logitech is wel THX certified en moet dus in theorie juist geschikt zijn voor films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
In theorie kan heel veel maar de praktijk wijst vaak anders. Dat THX staat leuk maar doet niet zo heel veel bijzonders met die Logitech setjes. Als je een echte goede thx receiver wil hebben ben je een paar honderd euro kwijt.
http://www.thx.com/
Je hebt meerdere vormen van thx. Je hebt bijv. ook thx ultra en thx ultra2.

Persoonlijk vind ik de sony/philps e.d geluidssetjes beter klinken ondanks deze geen thx hebben. Het geluid is net wat beter geplaatst en de bassen zijn niet zo overheersend. Dit is vooral belangrijk is in stille scenes.
Ik vind zelf dat de DTS functie ook vaak beter/scherper klinkt bij deze geluidssets maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 15:20
Er zijn twee soorten THX,

Een voor Hifi apparatuur en een voor Multimedia apparatuur (PC spullen dus)
Je zult dus een groot verschil horen als je deze twee met bijbehorende componenten gaat beluisteren.
Multimedia THX stelt in principe niet zoveel voor en ik zou er persoonlijk niet al teveel waarde aan hechten.
Maar een combinatie zoals jij die wilt is altijd een afweging tussen kwaliteit op welk vlak en budget natuurlijk.
Persoonlijk zou ik gaan voor losse HIFI componenten, deze kun je later nog weer upgraden als je dat wilt. Met PC spullen zit je meestal vast aan een set die je in zijn geheel moet vervagen.

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
voor games zou ik voor de Logitech Z-5500 of Z-680 gaan. Voor dat geld krijg je echt heel veel (bass :9 ) en klinkt in spellen gewoon levensecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:42
eugenemolenaar1 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:24:
voor games zou ik voor de Logitech Z-5500 of Z-680 gaan. Voor dat geld krijg je echt heel veel (bass :9 ) en klinkt in spellen gewoon levensecht.
en heel veel bass is per definitie goed :? Als jij een mooie set speakers koopt een mooie receiver dan heb je 10x beter geluid, en op de subwoofer kun je ook wel de bass harder zetten(en dan speelt ie een logitech setje er makkelijk uit). Een leuke set van losse componenten is echt zo veel beter dan een logitech 5.1 set.
Echter voor een goeie ht set betaal je ook wel wat meer, ik weet niet wat je budget precies is ?

[ Voor 5% gewijzigd door Sv3n op 27-09-2005 15:38 ]

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
Sv3n schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:37:
[...]

en heel veel bass is per definitie goed :? Als jij een mooie set speakers koopt een mooie receiver dan heb je 10x beter geluid, en op de subwoofer kun je ook wel de bass harder zetten(en dan speelt ie een logitech setje er makkelijk uit). Een leuke set van losse componenten is echt zo veel beter dan een logitech 5.1 set.
Echter voor een goeie ht set betaal je ook wel wat meer, ik weet niet wat je budget precies is ?
Nee maar daarmee begrijp je toch wel wat ik bedoel??? Dat die logitech geluidssets gewoon veel bass hebben en lekker klinkt in games.

[ Voor 12% gewijzigd door Eugene_85 op 27-09-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga altijd voor losse componenten, en bouw het langzaam op. Hoeft echt niet zoveel te kosten, kijk ook eens 2e hands. Probeer wel alle speakers uit dezelfde serie te krijgen, het liefst 4 precies dezelfde speakers. Mooi receivertje erbij (neem die 5500, zitten ook nog wat meer functies op zoals lip sync etc.) en je hebt echt een mooi setje waar je in kunt uitbreiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:58:
Ga altijd voor losse componenten, en bouw het langzaam op. Hoeft echt niet zoveel te kosten, kijk ook eens 2e hands. Probeer wel alle speakers uit dezelfde serie te krijgen, het liefst 4 precies dezelfde speakers. Mooi receivertje erbij (neem die 5500, zitten ook nog wat meer functies op zoals lip sync etc.) en je hebt echt een mooi setje waar je in kunt uitbreiden...
Duidelijk. Maar als je nu wat wilt is dat absoluut niet haalbaar voor een vergelijkbaar bedrag (of in de buurt daarvan) als de 5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor films en games is een Z-5500 en dergelijke zeker geschikt. Voor dat geld zal je niet rap iets beter vinden. Natuurlijk zijn dit geen supersets. Maar je kan niet alles willen.

• MooDyBLueS
  • Niet online
Allereerst, bedankt voor al die reacties, daar heb ik echt veel aan gehad!

Wat betreft de home cinema set, ik heb bij een bruingoed-zaak de Panasonic STHT15 set gezien en uiteraard ook gehoord. De film I, Robot stond op, die ik al een keer op de Z-5500 heb gehoord, dus ideaal vergelijkingsmateriaal en ik geef eugenemolenaar1 helemaal gelijk wat betreft geluid bij films. De Panasonic set (welke volgense mij dezelfde set luidsprekers heeft als die van jou) klinkt echt heel goed. En stukken beter dan de Z-5500, dus wat dat betreft is de keus snel gemaakt.

Maar... ik wil dus ook games en muziek (via cd in de set en mp3 vanaf PC) erop spelen cq luisteren. En is daar de Panasonic dan het beste geschikt voor, of kan ik beter de Logitech Z-5500 nemen? Mijn budget voor een home cinema is trouwens 300-600 euro en ik hoef geen DVD-recorder. De Panasonic set die ik gezien en gehoord heb heeft 2x optische ingang en 1x coaxiale digitale audio ingang, dus dat is voldoende voor mij. De set (speakers) komen in mijn slaapkamer van ongeveer 5x5m te staan, dit om een idee te geven. Sowieso zou ik voor muziek de surround-mode uitzetten en gewoon de 2 front-speakers en de subwoofer hun werk laten doen.

Ik weet nu dat de Panasonic voor Films het beste is, want dat heb ik vandaag eindelijk kunnen ervaren met vergelijkend materiaal naar de Z-5500. Maar ik heb dus niks gehoord wat betreft games en muziek van beide sets. Enige twijfel is dus nog: ik wil alles met de speakers beluisteren, DVD's, CD's, Radio (mindere mate), games (PC en later Xbox 360) en muziek (mp3 op PC), dus wat is voor dit alles de beste keus? Want ik wil natuurlijk niet hebben, dat die Pana's werkelijk fantastisch zijn met films, maar het af laten weten als het aankomt op games en/of muziek.

Ik moet hier bij zeggen, dat ik geen bass-freak ben. Ik hou van zo'n puur mogelijk geluid en ben gevoelig voor het hoge in geluid, dat viel mij bij de Pana's ook al gelijk op in de film I, Robot.

Link naar de Panasonic die ik bedoel: Klik hier.

• Eugene_85
MooDyBLueS schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:04:
]
Ja deze panasonic is ook zeker geschikt voor muziek, alleen moet je weinig aan het muziek veranderen als je hem op de pc wil aansluiten omdat hij al helder genoeg klinkt. Met games heb ik geen ervaring maar ik weet dat een kameraad van mij een panasoinc op zijn pc had aangesloten en elke x als ik bij hem was klonk het geluid net even wat levendiger dan op een Logitech. Moet wel zeggen dat het wel een oude panasonic was van 2002.

Wat je ook kan doen is gewoon een 2.1 logitech kopen voor je pc.
deze bijv. http://www.logitech.com/i...,CRID=2173,CONTENTID=9372
Geloof me dit is ook echt super voor je pc. Daarin tegen kan je je xbox wel weer op die panasonic aansluiten via optisch of coaxiaal. ;)

• PhoeniX-
MooDyBLueS schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:04:
Ik ook :)
Wat betreft de home cinema set, ik heb bij een bruingoed-zaak de Panasonic STHT15 set gezien en uiteraard ook gehoord.
Wat kost dat?

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:42
Voor een budget van 300-600 zou ik zeker gaan voor een losse receiver plus een surroundsetje beide van rond de 250 euro, bijv.:
yamaha rx-v450rds
jbl scs 178

dat klinkt in films en muziek zeker heeeel veel beter dan een logitech setje, voor gamen, tsja wat voor geluid wil je daar, heel veel bass kun je best krijgen en voor de rest geeft deze gewoon een helder geluid waar je prima geluid uit krijgt om mee te gamen :)

Last.fm
Films!

• Eugene_85
op de site van Panasonic staat € 699,- maar dat is als je hem bij hunzelf besteld. Maar als je op deze site kijkt:
http://www.kieskeurig.nl/...4C89FC125703000396535.htm
is het allemaal al een stuk goedkoper.

Ik heb trouwens de SC-HT870 en die is € 449,- euro
deze:
http://www.panasonic.nl/P...sp?M=2901|633|632|601|4|1

Verwijderd

Ook een aanrader bij de mediamarkt hebben ze nu:

Harman Kardon 6.1 Reciever
Harman Kardon DVD-Speler
JBL 5.1 (+ Subwoofer) Set

voor 600 euries dan heb je echt wel iets leuks en harman kardon is natuurlijk een stapje hoger en beter dan sony/philips/panasonic etc!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 10:33 ]

• Eugene_85
Panasonic vind ik persoonlijk het beste merk als je moest kiezen tussen die sony/philips of iets dergelijks. JBL daarin tegen is ook erg goed en heeft vooral goede diepe bassen.
Koop in ieder geval een 2 of 3-weg home cinema set want dat heb je echt nodig bij films/muziek. Vooral een tweeter vind ik persoonlijk zeer belangrijk want daardoor wordt het geluid gewoon zuiver. :Y)

• MooDyBLueS
  • Niet online
eugenemolenaar1 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 08:36:
[...]

Ja deze panasonic is ook zeker geschikt voor muziek, alleen moet je weinig aan het muziek veranderen als je hem op de pc wil aansluiten omdat hij al helder genoeg klinkt. Met games heb ik geen ervaring maar ik weet dat een kameraad van mij een panasoinc op zijn pc had aangesloten en elke x als ik bij hem was klonk het geluid net even wat levendiger dan op een Logitech. Moet wel zeggen dat het wel een oude panasonic was van 2002.

Wat je ook kan doen is gewoon een 2.1 logitech kopen voor je pc.
deze bijv. http://www.logitech.com/i...,CRID=2173,CONTENTID=9372
Geloof me dit is ook echt super voor je pc. Daarin tegen kan je je xbox wel weer op die panasonic aansluiten via optisch of coaxiaal. ;)
Allereerst, ik ben het met je eens dat je niet met equalizers moet gaan klooien, dat heb ik sowieso nooit gedaan. En ten tweede, ik moet niet teveel speakers op mijn kamer krijgen, dus vandaar dat ik een alles in een set wou hebben. Ik heb nu namelijk al een goeie Labtec 2.1 set (voor PC-doeleinden goed genoeg) maar die gaat de deur uit.
649,- bij Maxwell en 699,- bij Block, verder ben ik nog niet geweest, dat komt vrijdag.
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 10:32:
Ook een aanrader bij de mediamarkt hebben ze nu:

Harman Kardon 6.1 Reciever
Harman Kardon DVD-Speler
JBL 5.1 (+ Subwoofer) Set

voor 600 euries dan heb je echt wel iets leuks en harman kardon is natuurlijk een stapje hoger en beter dan sony/philips/panasonic etc!
Is dat toevallig dezelfde set die ik bij de (kuch)Wehkamp(kuch) ben tegen gekomen?
Zie hier de link.
eugenemolenaar1 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:08:
Panasonic vind ik persoonlijk het beste merk als je moest kiezen tussen die sony/philips of iets dergelijks. JBL daarin tegen is ook erg goed en heeft vooral goede diepe bassen.
Koop in ieder geval een 2 of 3-weg home cinema set want dat heb je echt nodig bij films/muziek. Vooral een tweeter vind ik persoonlijk zeer belangrijk want daardoor wordt het geluid gewoon zuiver. :Y)
Ja, nu wordt het wel lastig. Ik heb namelijk ook wel oren naar die Harman Kardon / JBL combinatie. Ik ga gewoon vrijdag naar de MediaMarkt hier in Utrecht, hopelijk staat ie daar te beluisteren en kan ik dan mijn definitieve keuze maken tussen de Harman Kardon / JBL of Panasonic SET HT15.

Verwijderd

ja het is die harman kardon set! maar dan dus bij mediamarkt voor 200 euro goedkoper!!

nee ff na zittenkijken bij mediamarkt heb je dan de 135 das weer de nieuwere generatie!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 17:01 ]

• MooDyBLueS
  • Niet online
Waar heb je dat nagekeken dan? Gewoon op de website bij hun? En welke MediaMarkt is het, want ik weet dat er verschillende aanbiedingen per winkel zijn en ik zit in Utrecht,

Verwijderd

elke mediamarkt heeft dit setje wel!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ok dan, ik ga morgen dus eindelijk kijken naar die 2 sets en dan mijn keuze maken, nadat ik de Harman/Kardon - JBL combinatie heb gehoord.

Wat mij echter wel opviel in de specs op de Harman/Kardon website is dat de AVR 135 receiver maar 5x40 Watt vermogen heeft, terwijl de JBL boxen over de 100 Watt vermogen per stuk hebben. Ik weet niet of dit ten nadele is voor het geluid (vanwege het lage vermogen van H/K)? Sowieso hoor ik dat morgen dan wel. :P

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op donderdag 29 september 2005 @ 18:33:
Ok dan, ik ga morgen dus eindelijk kijken naar die 2 sets en dan mijn keuze maken, nadat ik de Harman/Kardon - JBL combinatie heb gehoord.

Wat mij echter wel opviel in de specs op de Harman/Kardon website is dat de AVR 135 receiver maar 5x40 Watt vermogen heeft, terwijl de JBL boxen over de 100 Watt vermogen per stuk hebben. Ik weet niet of dit ten nadele is voor het geluid (vanwege het lage vermogen van H/K)? Sowieso hoor ik dat morgen dan wel. :P
Harman Kardon is nogal bescheiden bij het opgeven van het vermogen van de versterker. Reken maar dat die receiver genoeg power heeft voor zo'n setje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
Zou het setje wat nu bij Mediamarkt in de aanbieding is wat zijn? Het is een "pioneer415 - 380" en mag mee voor 399,-.

Ik gok dat de 415 slaat op de amp (check) en 380 op de DVD speler (check). Geen idee om wat voor speakers het gaat alleen .. Ze lijken verdacht veel op de S-V50N-K speakers.

Ik ben benieuwd wat de kenners er hier van vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
Excuses voor de schop, maar dit is misschien nog wel nuttige info voor mensen die op zoek zijn naar een nieuwe set.

De eerder genoemde Harman Kardon set kost bij MediaMarkt 799,- euro en helaas geen 600 ..

Ik heb uiteindelijk bij Correct een Marantz SR4500 (269,-) en Mordaunt Short Premiere speakers (349,-) gekocht. Alles bij elkaar 618,- -- mooi prijsje voor deze set dacht ik zo. (Een dvd speler had ik al)

MoodyBlues: Wat heb jij uiteindelijk gekocht?
Pagina: 1