Ik heb eindelijk een oplossing gevonden voor het BSOD ntfs.sys probleem.
Wat is nu het probleem:
Windows kan niet meer booten, elke keer verschijnt het bsod van ntfs.sys.
Recovery console werkt niet want ntfs.sys bsod verschijnt weer.
Hardeschijf plaatsen in andere pc lukt niet want ook die windows struikelt en er verschijnt een bsod van ntfs.sys.
Het enige wat helpt is gewoon een simpele chkdsk /f actie op de betreffende partitie(s). Het probleem is juist dat er geen mogelijkheid (was) om dit uit te voeren.
Zelfs de hd proberen te repareren met knoppix oid, lukte vaak niet.
De enige workaround was, met fdisk je partities weggooien en opnieuw aanmaken.
Nou moet ik als eerste zeggen dat ik het nogal belachelijk vind dat elke windows install struikelt over een aangekoppelde hardeschijf met een corrupte ntfs.sys. Dat windows hem dan niet kan mounten ok, maar bsod? Zelfs via een USB drive verschijnt de bsod.
Nu de oplossing:
Download:
http://www.wsdownload.de/download/ntfs4dos/ntfsinst.exe
Dit is een bootflop, met NTFSFORDOS, free for private use.
Wat hier dan extra bij opzit is een, jawel een chkdsk.
Deze heeft bij mij al mijn partities gescand, inclusief mijn raid0 partities.
Na scannen en fixen, rebooten en windows werkt weer.
Nou is dit ongetwijfeld vast al wel bekend bij mede Gotters, maar zeker niet bij iedereen, gezien het aantal doodlopende topics over dit onderwerp.
Ik hoop dat deze post een aanvulling zal vormen voor het archief.
ps. mijn geval:
RAID volumes waren in een klap corrupt, alsmede mijn backup hardeschijf.
Ik had dus niets aan die backup hd, alle schijven waren in een klap corrupt.
Hoe dit mogelijk is, is mij nog een raadsel, een echte oplossing voor het probleem heb ik dan ook niet.
edit04-2006
Ik had het probleem van de week weer, het was op te lossen met mijn methode, alleen keerde het telkens opnieuw terug. (nieuwe install, nieuwe pc etc..)
Het lag dit keer aan partition magig die blijkbaar de partition tables verkeer had aangemaakt.
Na alle partities te hebben verwijderd, en deze te hebben aangemaakt tijdens de windows Setup, was het probleem weer verholpen.(het kwam dus ook niet meer terug..)
Wat is nu het probleem:
Windows kan niet meer booten, elke keer verschijnt het bsod van ntfs.sys.
Recovery console werkt niet want ntfs.sys bsod verschijnt weer.
Hardeschijf plaatsen in andere pc lukt niet want ook die windows struikelt en er verschijnt een bsod van ntfs.sys.
Het enige wat helpt is gewoon een simpele chkdsk /f actie op de betreffende partitie(s). Het probleem is juist dat er geen mogelijkheid (was) om dit uit te voeren.
Zelfs de hd proberen te repareren met knoppix oid, lukte vaak niet.
De enige workaround was, met fdisk je partities weggooien en opnieuw aanmaken.
Nou moet ik als eerste zeggen dat ik het nogal belachelijk vind dat elke windows install struikelt over een aangekoppelde hardeschijf met een corrupte ntfs.sys. Dat windows hem dan niet kan mounten ok, maar bsod? Zelfs via een USB drive verschijnt de bsod.
Nu de oplossing:
Download:
http://www.wsdownload.de/download/ntfs4dos/ntfsinst.exe
Dit is een bootflop, met NTFSFORDOS, free for private use.
Wat hier dan extra bij opzit is een, jawel een chkdsk.
Deze heeft bij mij al mijn partities gescand, inclusief mijn raid0 partities.
Na scannen en fixen, rebooten en windows werkt weer.
Nou is dit ongetwijfeld vast al wel bekend bij mede Gotters, maar zeker niet bij iedereen, gezien het aantal doodlopende topics over dit onderwerp.
Ik hoop dat deze post een aanvulling zal vormen voor het archief.
ps. mijn geval:
RAID volumes waren in een klap corrupt, alsmede mijn backup hardeschijf.
Ik had dus niets aan die backup hd, alle schijven waren in een klap corrupt.
Hoe dit mogelijk is, is mij nog een raadsel, een echte oplossing voor het probleem heb ik dan ook niet.
edit04-2006
Ik had het probleem van de week weer, het was op te lossen met mijn methode, alleen keerde het telkens opnieuw terug. (nieuwe install, nieuwe pc etc..)
Het lag dit keer aan partition magig die blijkbaar de partition tables verkeer had aangemaakt.
Na alle partities te hebben verwijderd, en deze te hebben aangemaakt tijdens de windows Setup, was het probleem weer verholpen.(het kwam dus ook niet meer terug..)
[ Voor 11% gewijzigd door DaOverclocker op 25-04-2006 19:32 ]