Toon posts:

Weet iemand het verschil tussen de V9999 en de V9999....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lastige vraag, maar weet iemand het verschil tussen de Asus v9999 Ultra Deluxe en de Asus V9999 Ultra/2DT kaarten hebben dezelfde specs en ook beide 2 x een DVI uitgang. Het enige verschil is de cooler. Bij de Ultra/2DT is de cooler een stuk groter.

Maar waarom ? welke is nu sneller ? Hieronder de plaatjes van de kaarten..

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/253/253_l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/254/254_l.jpg

http://www.asus.com/produ...3=3&model=254&modelmenu=1

Ze staan beide op de Asus Global site maar ik kan geen verschil vinden. Misschien iemand een idee welke nu de snellere is ? Alvast bedankt !

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Belangrijk bij deze kaarten is of ze het gddr3 geheeugen hebben van 1-1.2ghz of het langzamere ddr geheugen. Ook het aantal pipelines moet 16 zijn, misschien is 1 ervan maar 12.

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben beide het DDR3 geheugen. Het zijn volgens de Asus site gelijke kaarten, maar waarom breng je dan twee versies uit ? moet toch een verschil inzitten behalve de cooler.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het kan best zijn dat het enige verschil de koeler is. Bij Club3d zijn er ook 2 revisies geweest van sommige 6800's. Deze hadden eerst ook de hoge, 2 slots koeler maar zijn door problemen hiermee toch overgestapt op de lagere koeler. Deze heeft volgens mij een iets grotere fan qua diameter.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

die onderste heeft een 2x zo hoge koeler, dan lijkt me dat die onderste iets sneller is( geklokt?) en daardoor een betere koeler nodig heeft....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:33:
Het kan best zijn dat het enige verschil de koeler is. Bij Club3d zijn er ook 2 revisies geweest van sommige 6800's. Deze hadden eerst ook de hoge, 2 slots koeler maar zijn door problemen hiermee toch overgestapt op de lagere koeler. Deze heeft volgens mij een iets grotere fan qua diameter.
Dus als ik moet kiezen welke zou ik dan nemen ?

• J0YR1D3R
  • Niet online
De grote koeler is zwaarder, voor zover ik weet. Hij hangt in ieder geval meer en zorgt dat je kaart niet helemaal lekker in je kast hangt, ondanks dat hij 2 sloten hoog is. De lage koeler, de blauwe, zou mijn persoonlijke voorkeur hebben. Deze heeft, zo te zien op de asus site ook een led koelercontrole systeem. Wat het is, geen idee :P De hoge koeler is een koeler volgens het nvidia reference design, terwijl de andere koeler meer strookt met de rest van asus' vga kaarten.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Deluxe betekent bij Asus (volgens mij tot nu toe altijd) dat ze ViVo (Video in/Video out) hebben.

**EDIT** Vreemd dat er niks over ViVo bijstaat, enigste verschil is de USB camera...die ook nog eens optioneel is :?

[ Voor 39% gewijzigd door KILLorBE op 16-09-2005 15:07 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 17:56
kan het niet gewoon zijn dat die versie met de hoge koeler een oudere kaart is.
dus gewoon de 1e versie van de Asus Ultra volgens het Nvidia reference model.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Bigbot schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:03:
kan het niet gewoon zijn dat die versie met de hoge koeler een oudere kaart is.
dus gewoon de 1e versie van de Asus Ultra volgens het Nvidia reference model.
J0YR1D3R schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:33:
Dat is ook wat ik bedoelde te zeggen net. Doordat ze problemen hadden met nvidia's zware koeler en ze zelf een 1slots oplossing wilden, zijn ze overgegaan.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 17:29
Asus kon aan het begin kaarten met hun eigen cooler niet/slecht leveren. toen werden er nvidea reference modellen geleverd, waarschijnlijk is dit daar een overschot van

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• larry laffer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-12-2021
Vroeger (voor de 6800) betekende "ultra deluxe" bij asus dat dat model ook vivo functionaliteit had en ook hardwaremonitoring (temp core/geheugen, fansnelheid) en vaak ook andere extra's. Zo zat er op mijn ti4600 (v8460 ultra deluxe) een betere heatsink als op het standaardmodel (groot koperen blok dat ook het ram koelde en ook nog eens behoorlijk stil was) en een 3d stereoscopic brilletje.

Bij de v9999 ultra deluxe sloeg het alleen op de single slot koeler met ledje en de webcam. Google maar eens naar reviews van die kaart.
Eerst had asus alleen de ultra deluxe en de Gamers edition (die een gewone 6800 gpu had), de ultra met nvidia reference koeler kwam pas later. Hoewel die single slot koeler behoorlijk stil was koelt de dual slot beter en lijkt mij de betere keuze.

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:11
De 6800 ultra werkt op 400/1100 Mhz
De 6800 ultra op 425/1150mhz dacht ik.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• KILLorBE
  • Laatst online: 28-06-2024
Wat is het verschil :?

• Brainless-NL
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

Er was ooit een ultra extreme, waar asus ook aan mee gedaan heeft...

Verwijderd

Grootste verschil was idd de kloksnelheid, vivo functionaliteit weet ik niet, maar asus heeft toch wel een website waar het opstaat?

Ultra deluxe was geloof ik geklokt op 425 core en 1150 mem, zoals al gezegd. Tevens in het nvidia topic is dit ook wel te vinden.

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:11
Sorry mijn foutje

De eerste is de Ultra versie. De 2de is de Ultra DELUXE versie die is hoger geklokt dan de ultra versie.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

heb je de edit knop al gezien? die had je nu mooi kunnen gebruiken.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• larry laffer
  • Laatst online: 06-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:04:
...., maar asus heeft toch wel een website waar het opstaat?...
Idd. en daar linkt TS ook naar in zijn openingspost. Op die website staat dat voor allebij die modellen kloksnelheden gelden van 425 core en 1100 mem.(anders hoefde hij deze vraag niet te stellen)

Het enige verschil lijkt mij dat er bij de ultra deluxe een stillere single slot koeler zit met een ledje, en er een webcam meegeleverd wordt.

• lithiumangel
  • Laatst online: 26-06 00:36

lithiumangel

Tuurlijk !

Als je er 1 wil kopen , koop de goedkoopste :)
Als je wilt overklokken zou ik zowieso de dual slot nemen .

b.t.w single slot is niet noodzakelijker stiller dan dual slot !
( vooral die evil single slot oplossingen met 2 mini fans naast elkaar )
In deze geval , heeft asus een fan met weliswaar dezelfde diameter genomen maar met hogere RPM neergezet in de single slot en dus gecompenseert dat er minder physieke heatsink aanwezig is op hitte op te nemen .
Resultaat : Hij maakt ietsjes meer lawaai maar de tolerantie verschilt per persoon / kast / omgeving dus your mileage may vary :D

[ Voor 64% gewijzigd door lithiumangel op 18-09-2005 02:38 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 17:56
@TS
btw ik neem aan dat je een van deze 2 kaarten gaat kopen mag ik vragen waar?

pure interesse :)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

geforce guy schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:42:
heb je de edit knop al gezien? die had je nu mooi kunnen gebruiken.
Jij zou ook es wat constructieve kritiek kunnen leveren ipv altijd k*tposts neer te zetten... Elke keer dat ik je naam tegenkom, staat er òf ongefundeerde ATI-kritiek, òf hersenloze nVidia-lofbetuigingen, maar veel anders heb ik nog niet gezien. Buiten dit dan 8)7.

* Borromini denkt dat djeeforce gaai beter bij nVidia gaat solliciteren, misschien kunnen ze hem wel gebruiken als promoboy

ontopic: @ TS: ben je er al uit? Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig... Lijkt me wat vreemd dat Asus een identieke naam geeft aan twee verschilllende producten. Heb je Asus support zelf al es gemaild?

[ Voor 15% gewijzigd door Borromini op 18-09-2005 03:14 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ook gewoon stom dat ze niet alle details op hun eigen website neerzetten ( dat zou nl. een heel betrouwbare bron zijn )
Pagina: 1