Eenmanszaakje met freeware en shareware?

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:30
Hallo,

Ik ben sinds een paar weken een eenmans webdesign bureautje begonnen. Uiteraard loopt het met de klanten in het begin nog niet echt storm. Ik heb al gekeken naar een retail versie van macromedia studio mx 2004, maar wil daar liever mee wachten totdat ik wat meer klanten heb gehad.

Als ik nu een retail versie van windows op mijn bedrijfspc zet en ik zet daar freeware programma`s als NVU en picasa en een goede freeware virus scanner en firewall, mag ik dan sites bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

waarom niet? Wat maakt het uit of je een site met een freeware of een betaald programma maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Sites bouwen mag altijd, ongeacht waar je het mee doet. Het bouwen van sites is niet strafbaar (uitgaande dat je niks jat en geen rare content gebruikt).
Het gebruiken van illegale software is wel strafbaar, maar dat is binnen elk bedrijf zo en bij elke particulier.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42
Idd, waarom niet? Je kan immers ook best in Linux websites maken. Voor elk software product is er zo langzamerhand wel een volwaardig freeware / opensource alternatief. Voor 2D kan je gebruik maken van
Gimp, voor 3D van Blender en voor de code heb je een flink aantal gratis scripteditors. Je moet er simpelweg mee leren werken...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-04 23:35
kvk ook handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53628

Dan zul je toch echt de voorwaarden van het programma moeten nalezen.

Sommige freeware programma's geven in de voorwaarden aan dat er geen commerciële producten mee gemaakt mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:44

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik dacht aan iets heel anders bij de titel 'een mans zaakje'. Betekende 'mans' ook niet iets als stoer enzo? :)

Volgende keer weer gewoon eenmans, zie www.spatiegebruik.nl

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 11:58

André

Analytics dude

Leer gewoon om de code zelf in te tikken, dan heb je genoeg aan notepad ;)

Verder is dit meer een SG onderderwerp, of beter nog: TWI :)

[ Voor 31% gewijzigd door André op 11-09-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

uiteraard mag dit, maar zou eerder de vraag stellen in hoeverre je denkt succesvol het zakenleven in te stappen als dit soort vragen nog naar boven komen...

ofwel laat je eens informeren bij de KvK, zij kunnen je helpen bij het opzetten van een eigen onderneming.
Pagina: 1