[CM Idee] Seamless window met etch.

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 14400

Topicstarter
Hoi :w

Ik ben Atar en ik ben aardig nieuw in het casemodden. Ik heb al eens eerder wat geprobeerd maar dat liep op niet veel goeds uit. Nadat mijn vorige idee wat begon te kraken heb ik een nieuwe kast gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/xoxide_1863_92589764
De Aerocool Jetmaster Jr om precies te zijn. Aangezien m'n vorige idee een ammokist was, en niet al te groot was, draai ik op een Micro-ATX moederplank. Het enige wat ik nodig heb is zo'n beetje een dvd-rw slot en natuurlijk HDD's, deze kast voldoet en heeft wat mooie opties er standaard al bij.
Maar daar ben ik natuurlijk niet zomaar tevreden mee.
Het plastic front is erg lelijk, zo 'plastic' als het maar kan. Dus dat moet er af. De grote 120mm fan op de voorkant verhuist naar binnen en ik ga de voorkant stealthen. Een egale voorkant met 120 mm gat voor de fan, en hopelijk een slot load dvd-rw bovenin de mod. Ik heb nog een idee voor een plasmabol, maar dat komt allemaal wel.
Beste materiaal hiervoor lijkt mij zwart plexiglas.
Nu wil ik ook mijn mod een mirror finnish paintjob geven, en het window gaan etchen en laten oplichten. Ik heb al een Nep-Dremel liggen (Ferm).
Nu bedacht ik mij gisteren het volgende. Als ik toch de voorkant van plexi doe, waarom dan niet de rest ook? En toen het volgende idee: De zijkant waar het window in komt ga ik van normaal doorzichtig plexi maken, en dan de plek waar het 'window' moet komen afplakken. Ik verf het paneel totdat ie zo is als ik em hebben wil. Tape er af en ik heb een seamless window! Kan je je window zonder veel moeite ook nog eens in elke vorm maken die je wilt! *D

Als er namelijk naar mijn mening een ding lelijk is dan zijn het wel rivits (ben het nederlanse woord even kwijt 8)7) op je kast.
Dan aan de binnekant van het window een etch maken, wat het gaat worden ligt nog in discussie in mijn drukke hoofd >:)
En dan natuurlijk de etch op laten lichten.Daar had ik deze LEDs voor in gedachten:
http://www1.nl2.conrad.co...x_results=30&cachedetail=

Dus, naast het idee presenteren, heb ik ook nog een paar vragen.
Ik weet helemaal niks van leds af, dus:
1) Zijn deze leds sterk genoeg om m'n etch op te lichten?
2) zou ik alle leds in het window op elkaar kunnen aansluiten en dan ergens op de zijplaat vast monteren? Met batterij dus, zodat ik niet met Molex kabels hoef te frutten als ik de ingewanden van m'n PC wil aanraken.
3) Hoeveel leds zou ik nodig hebben?

En daarnaast natuurlijk de vraag wat jullie van het idee vinden en of er andere ideen hebben :)

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ziet er wel uit als een gaaf idee

Rivets --> Popnagels ;)

Heeft ook een computer!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-04 23:03
Batterijen voor led's vind ik persoonlijk vervelend omdat batterijen leeg gaan. Dan kun je beter een makkelijke connector pakken (niet molex, irritant met de pinnetjes).

Afhankelijk van de grootte van de etch dien je meer leds te nemen, zoek eens naar glowpads en je vind een hoop verschillende designs van plaatsing en hoeveelheid.

De leds zelf kan ik niet bekijken want conrad ondersteund geen hotlinking. Persoonlijk zou ik mijn leds halen bij http://www.world-led.com omdat ze daar goedkoop zijn en een goede service hebben.

CinemediaPC maakt ook gebruik van dezelfde windowtechniek als jouw plan. Er is ook nog een andere midi-tower-achtige pc die dezelfde techniek gebruikt,maar die kan ik nu even niet vinden.

Macro Black, dat was em...

[ Voor 7% gewijzigd door tafkaw op 08-09-2005 10:35 . Reden: Macro Black trug gevonden ]

Topicstarter
Tnx, die links gaan me zeker helpen. Ik had gelinkt naar 120 graden schijnende ledjes. Maar aangezien ik niet weet wat een 'sterke' led is, en wat een 'zwakke' dacht ik even te linken :)

Ohja, en de tweede reden dat ik een batterij wil gebruiken is omdat de binnenkant van het window wordt bekleed met window-tint van de Halfords :) 35% lichtdoorlatend. Als je geen licht in je kast aan hebt lijkt het erop alsof ie niet doorzichtig is, en dan zou ik dus m'n alleen etch op kunnen laten lichten.
Het wordt blauw licht in de kast, en rood voor de afwerking. De etch zou dus rood op gaan lichten.

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04 21:24
Het zijpaneel in je kast maken raad ik je echt flink af, ik heb dit in mijn vorige kast ook gedaan en dan de buitenkant zilver gespoten. En dat was echt een dramatische ervaring :r

Topicstarter
Ik gebruik gewoon het huidige zijpaneel en hotglue daar m'n plexi of lexaan op.

Topicstarter
Zou deze 130 graden stralende led goed zijn dan?

http://www.world-led.com/info.php?product=171&taal=NL

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bertus schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:12:
Ziet er wel uit als een gaaf idee

Rivets --> Popnagels ;)
Poeprevettekes :P

Om het even op z'n Antwerps/Wommelgems/whatever te zeggen ;)
Pagina: 1