[GSM] ongevraagde sms dienst 4010

Pagina: 1
Acties:
  • 768 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:51
search gebruikt , google doorgespit .

het volgende : ik kreeg vanmorgen 3 smsjes van afzender 4010 met : " thank you for your purchase "
ik dacht : :? :? , kreeg net smsje van mn vriendin en toen dacht ik er pas weer aan , dus ik kijk in mn outbox , daar staan dus ook 3 smsjes met een soort data in text formaat .

ik heb die bij mijn beste weten nooit verstuurd , heb de search geraadpleegd , daar komen wel een aantal dingen uit maar niemand die dus ook in zn outbox smsjes heeft staan .

nou maak ik me niet snel zorgen maar dat woordje purchase …… dat stoort me , mijn telefoonnummer heeft dus iets gekocht maar ik heb nix ontvangen .
gerelateerde google vindingen zijn :

4010 Onbekend Animails SMS messaging
4010 Onbekend Beste Mop GO [spatie] STOP [spatie] BESTEMOP Ja Nee
4010 Onbekend Discotheek The Matrixx INFO [sp] SMS [sp] MATRIXX [sp] UIT Nee Nee
4010 Onbekend Gratis kaarten Kane STOP [spatie] KANE Nee Nee
4010 Onbekend Hits HIT [spatie] STOP Ja Nee
4010 Onbekend Pimpernel chatdienst AAA [spatie] PM [spatie] STOP Nee Nee
4010 Onbekend Ringtones RING [spatie] STOP Ja Nee
4010 Onbekend Verjaardag vergeten JARIG [spatie] UIT Ja Nee
4010 Onbekend Win 500 spel INFO [spatie] STOP Ja Nee
4010 Lastminute Lastminute SMS Alert LM [spatie] UIT Ja Ja

mag ik nu gaan betalen om al die berichtenservices een smsje te gaan sturen ?
en hoe kan het dat ik in mijn outbox die dingen heb staan ?
ik sliep op dat moment naast mn vriendin ( die praat wel in dr slaap en ik weet zeker dat ik niet slaapwandel ) .

ik zit veel in het buitenland dus zou daar iets kunnen rondwalen ?? een soort sms infiltrator , iets waarmee je met een bleutooth tracker een gsm nummer kan aflezen ??

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-03 15:32
Heb je toevallig een ringtone aangevraagd via een sms nummer van een reclamespotje op tv of zo?

Bij die reclame staat dikwijls in kleine lettertjes onderaan dat je dan ook ineens een abonnement neemt op één of andere service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 21:40
Officiele klacht indienen als je nooit iets hebt aangevraagd via sms en dan maar hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:12
In je outbox staan aanmeld berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:42

Boss

+1 Overgewaardeerd

Heb je bluetooth aanstaan?

Kans aanwezig dat iemand via een PDA smsjes heeft verstuurd dor jouw telefoon...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 23:54
Als er iets in je outbox van je gsm staat wat te maken heeft met die smsjes, dan kan het niet anders dat iemand jou telefoon heeft gebruikt. Aangezien berichtjes alleen in de outbox komen als ze met die gsm die je nu gebruikt verzonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:51
Tijsje schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:58:
In je outbox staan aanmeld berichten?
er staan berichten verstuurd om 7.15 vanmorgen ook 3 , maar die heb ik niet verstuurd , no way , toen sliep ik , het zijn een soort data sets , ik zal vanavond eens kijken of ik er wat mee kan genereren .
Boss schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:02:
Heb je bluetooth aanstaan?

Kans aanwezig dat iemand via een PDA smsjes heeft verstuurd dor jouw telefoon...
ook no way , ik woon ( nofi ) in een boeren dorpje , alleen staand huis , er zou dan iemand bij ons in de tuin moeten gaan staan met een PDA ( denk dat ik eerst heel de buurt moet uitleggen wat een PDA is ) want wat is Bleutooth bereik 10 meter ??

vanmorgen om 7.15 iemand bij mij in de tuin , nope dan zouden de buren vanmorgen wel wat gezegd hebben .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:42

Boss

+1 Overgewaardeerd

Da's waar ja. Als ze via een PDA / bluetooth zijn verzonden staan ze niet in je outbox. Die mogelijkheid vervalt dus een beetje.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Heb je niet ergens iets (online) gekocht? En daarbij je telefoonnummer ingegeven? Het kan best zijn dat ze je tel nummer dan gebruiken voor reclame en dergelijke. Of je vriendin? Vraag eens aan vrienden/ouders/familie of ze nergens je nummer of dergelijke hebben ingevuld.

Of bij zo een of andere internet site je nummer gezet? Mijn moeder had mij ook eens ingeschreven voor een wedstrijd, en daarna kreeg ik de hele tijd reclame smsjes (om mee te spelen met andere spelletjes. Gelukkig stond er bij hoe ik de service kon uitzetten (iets van STOP naar 8880 ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-08 21:21
Gebruik je toevallig AgileMessenger? Ik heb ook zo'n sms ontvangen nadat ik AgileMessenger had gedownload. Voor de nieuwste versie moet je per maand 2,99 betalen. Dat kan o.a. via Premium SMS. Hiermee betaal je dus via een sms, vandaar dat jij een bericht krijgt: thankyou for your purchase.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:29

Gallus

Cheesy

jobcohen schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:04:
Gebruik je toevallig AgileMessenger? Ik heb ook zo'n sms ontvangen nadat ik AgileMessenger had gedownload. Voor de nieuwste versie moet je per maand 2,99 betalen. Dat kan o.a. via Premium SMS. Hiermee betaal je dus via een sms, vandaar dat jij een bericht krijgt: thankyou for your purchase.
Hmz... Ik heb dus ook deze SMSjes gekregen een poosje na het installeren van AgileMessenger. Ik heb het programma gedeinstalleerd. Is dat voldoende om het te laten stoppen? Hoe heeft de TS het opgelost?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-08 21:21
geen idee of het voldoende is om te laten stoppen. Indien de smsjes nog steeds komen lijkt mij: contact opnemen met je provider...?
Pagina: 1