linksys wrt54g probleem met ADSL/ISDN

Pagina: 1
Acties:
  • 968 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een linksys wrt54g router gekocht. Heb een Speed touch home modem (ADSL ISDN met Ethernet modem). De linksys wrt54g is nu goed aangesloten (zit in het menu van de router).

Het probleem is dat ik de router niet verbonden krijg met internet. Ik heb me al helemaal suf gezocht op GOT/internet en uren in de wacht gestaan bij de 0900 nummers maar kom er niet uit. De helpdesk van KPN/Wanadoo zeggen dat ik een PPPoA optie nodig heb ik het router menu. Die staat er dus niet tussen (wel PPP0E).

Ik gebruik nu de PPPoE optie maar krijg hem daarmee niet verbonden met internet. Heeft iemand suggesties om dit probleem op te lossen?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh oh...router achter router! Ik had ook eerst de WRT54 besteld maar later omgeruild voor de WAP54G, omdat je ADSL modem al een router is...kijk even op www.adslforum.nl en search op "router achter router" en je ziet een hoop problemen en een paar oplossingen...op tweakers zal hier ook wel een en andere staan maar daar haalde ik mijn info uit...succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ga het proberen...

Ps. Ik denk dat ik morgen met kleine oogjes voor de balie van de winkel sta om hem om te wisselen voor de WAP54G :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
PPPoA en PPPoE zijn dan ook twee heel andere dingen ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:04

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:32:
Oh oh...router achter router! Ik had ook eerst de WRT54 besteld maar later omgeruild voor de WAP54G, omdat je ADSL modem al een router is...kijk even op www.adslforum.nl en search op "router achter router" en je ziet een hoop problemen en een paar oplossingen...op tweakers zal hier ook wel een en andere staan maar daar haalde ik mijn info uit...succes!
eehm... de TS heeft juist geen router achter router.
de speed touch home is immers puur een modem (hij is wel te tweaken tot de pro).

aan de WAP54G heeft de TS dus niets tenzij hij z'n modem tweakt

edit:
werkt pptp niet? (met ip: 10.0.0.150, subnet 255.255.255.0 en gateway 10.0.0.138)

anders kan je het best je modem tweaken naar een pro versie (is imo sowieso aan te raden, maar je verliest garantie/ondersteuning):
http://www.bruring.com/nu...iewarticle&artid=1&page=1

[ Voor 22% gewijzigd door mr_petit op 19-08-2005 21:13 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de speedtouch home hacken en inschakelen als bridge. Een niet gehackte speedtouch home ziet graag een vpn verbinding hetgeen je niet gaat lukken met je wrt54.

tip: koop een nieuw modem, de home is van de vorige eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De SpeedTouch 510(i) wat volgens mij ook de SpeedTouch Home is, is weldegelijk een router. Je kunt hem alleen zo configureren dat hij zich gedraagt als een modem, maar het blijft een router.

TS is één van de velen die in de zeer selchte naamgeving van de providers en KPN is getrapt. IK heb eens mijn SpeedTouch terug mogen brengen naar een Primafoon, omdat deze binnen gerantie de geest had gegeven.

In de winkel had ik het steeds over router waarop de verkoper mij wilde corrigeren en vertelde in vol overgave dat het een modem zou zijn. Hierop onstand een kleine discussie, onder tussen is een tweede verkoper een nieuw examplaar uit het magazijn gaan halen, terwijl een derde verkoper zich ook in het gesprek mengt en volhield dat het een modem zou zijn. Op dat moment komt de tweede verkoper terug met een nieuwe SpeedTouch en wat staat er werkelijk met GIGANTISCHE rode letters op de doos ROUTER...... *beng* drie verkopers met de mond vol tanden. :)

Dus providers en KPN leer de juiste benamingen hanteren en leer je verkopers wat ze verkopen!!!

Ook ontopic.... Ik zit dus met het zelfde probleem als TS en moet ook nog even uitzoeken hoe ik dit ga doen. Voorlopig gebruik ik de SpeedTouch nog als router en de Linksys als switch en WAP. Ik kan het spul niet retour sturen omdat ik het al langer in huis heb.

Overigens heeft een neefje van mij deze combinatie zonder enig probleem draaiende gehad, misschien dat ik eens bij hem moet informeren.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 19-08-2005 22:02 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 13:30
_Dune_ schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:53:
...
Ook ontopic.... Ik zit dus met het zelfde probleem als TS en moet ook nog even uitzoeken hoe ik dit ga doen. Voorlopig gebruik ik de SpeedTouch nog als router en de Linksys als switch en WAP. Ik kan het spul niet retour sturen omdat ik het al langer in huis heb.

Overigens heeft een neefje van mij deze combinatie zonder enig probleem draaiende gehad, misschien dat ik eens bij hem moet informeren.
Is redelijk eenvoudig: Schakel in je Linksys de DHCP server uit, geef dat ding als LAN ip 10.0.0.1 ofzo (.138 is je 510 zelf, welke range ie uitdeelt moet je zelf even bekijken, geef je linksys dus een IP hierbuiten).
Vervolgens prop je je 510 op een willekeurig LANpoortje van je Linksys. De WANpoort laat je ongebruikt, en de overige 3 LAN poortjes kun je gewoon als switchje gebruiken en daar bedrade PCs op hangen.

Andere optie: Je 510 voorzien van PPtP config, en dmv PPtP je linksys verbinding met je modem laten maken (In dat geval routert je Linksys, in de optie hierboven laat je de 510 dat doen en is je linksys "slechts" AP+switch

3e optie: Config je 510 als bridge en hang de Linksys hier aan, dan hoef je vrijwel niets aan je linksys te doen (DHCP client op WANpoort is genoeg)

en uiteraard je AP beveiligen maar dat spreekt voor zich.

PPPoA heb je helemaal niets mee te maken, je hebt al een modem. Point-to-Point-Protocol-over-ATM wordt gebruikt tussen jouw modempje en een DSLAM (centrale), in het geval van het KPN ADSL netwerk (en sommige anderen). Maar goed, je modem werkt dus daar heeft je linksys geen f*ck mee te maken.

PPPoE is hetzelfde, alleen dan over Ethernet. Wordt (afaik weet) door geen enkele ADSL ISP gebruikt (Op Kabel gebruikt bv Caiway/Kabelfoon dit).

Als je de 510 modem gewoon out-of-the-box hebt geconfigureerd kun je dat ding gewoon letterlijk in de WANpoort van je linksys stampen en werkt het. Je routert dan wel dubbel (zowel je 510 als linksys routeren) maar goed, t werkt wel. Praktisch is anders.

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 20-08-2005 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties, ik heb het geprobeerd maar kom er niet uit.
Ga toch maar voor de WAG versie..
Pagina: 1