Toon posts:

Ondertiteling toevoegen aan een VCD.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht en gezocht maar ik kan echt niet vinden hoe ik ondertiteling toevoeg aan een Video CD. Ik ben erachter gekomen welke bestanden en mappen wat moet inhouden:
http://www.videohelp.com/vcd#struct

Maar nu snap ik nog steeds niet in welke map ik een sub zou moeten neerzetten, welk bestand ik zou moeten wijzigen of welk programma ik ervoor moet gebruiken.

Ik wil dus dat het wisselbare ondertiteling is en niet dat ik hem erin bak.

Bvd. :).

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Bij een Video CD kan het niet. De specificaties van het formaat ondersteunden dat simpelweg niet. Bij een SuperVCD kan het wel. Het is echter niet een bestand in een apart mapje, maar ze dienen, net als bij een DVD, als bitmaps in een apart spoor van het videobestand gemuxed te worden.
Omdat het, met de komst van de DVD-brander en de slechte ondersteuning door standalone spelers (en geen ondersteuning door software spelers), verre van gebruikelijk is, is het moeilijk er nog wat over te vinden. Ik kan me herinneren dat ik er WinSubMux en MaestroSBT voor gebruikte en heb er nog een erg beknopte guide over gevonden.
Succes ermee...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply, ik heb eventjes snel die guide doorgelezen en ik begrijp hieruit dat je een bestaande SVCD niet kan gebruiken om een ondertiteling bij te voegen. Ik moet dus eerst mijn VCD naar mpeg rippen, dan door alles in die guide gooien en dan een svcd maken?

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Bijna. Je moet zorgen dat je een MPEG bestand hebt dat geschikt is voor een SVCD. Als de bron een VCD is, moet je daar dus eerst een SVCD van maken. Dat betekent recoden met een hogere resolutie en het MPEG-2 formaat. Dan pas laat je die guide erop los.
Houd er wel rekening mee dat het resultaat van een dergelijke recode er erg beroerd uit zal zien. Je moet onder andere de verticale resolutie namelijk verdubbelen.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine