Toon posts:

Stand-by bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een computer opstart, Windows 2000, geeft deze vlak voor hij normaal in windows gaat, geef beeld meer weer. Lijkt hij in de stand by te schieten. De monitor gaat van groen naar knipperend oranje. Ik kan wel de bios in zonder problemen. Maar ook de veilige modus komt ie niet in.
Basicly kan je er dus helemaal niks op op het moment.
Ik heb meer dingen gelezen over dit probleem, maar kom nergens echt een oplossing tegen.
Monitor is het niet. Ik heb er andere op geprobeerd. Ik zat zelf te denken aan videokaart die geen beeld doorgeeft?? Vandaar dat ik het probleem hier post.
Maar het zou misschien ook een ander hardware conflict kunnen zijn??

Tis een athlon 2000+
512Mb pc2100
64Mb vga ( xie niet welk merk.. )
ASRock K7SVT2

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Klink als een resolutie te hoog gezet in windows zodat je monitor het niet meer aankan.

Weet je zeker dat jij/iemand niet met de resolutie heeft zitten spelen ?

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Is hij op DVI aangesloten? Probeer dan eens DSUB

Verwijderd

Topicstarter
nee tis gewoon VGA uitgang..

En te hoge resolutie, dan zou hij toch wel in de veilige modus moeten opstarten?

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:07:
nee tis gewoon VGA uitgang..

En te hoge resolutie, dan zou hij toch wel in de veilige modus moeten opstarten?
Een VGA uitgang bestaat niet. 8)7

Ik dacht dat de standaard veilige modus gewoon op resolutie opstart in Win2000.
Maar je hebt m'n vraag niet beantwoord, ga eerst eens na of je zelf of iemand anders de resolutie heeft veranderd (refresh rate van 70Hz naar 90 ofzo kan ook) als dat zo is ben je een stap verder, anders moet je het in een andere hoek zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door CRiMiNaL op 14-08-2005 20:13 ]

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
nee niks veranderd aan resoluties of dergelijke..

vga uitgang heet niet zo? Nou ja de gewone uitgang naar de monitor, de standaard, die bedoel ik. ;-)
Dacht dat die zo heette.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 20:16:
nee niks veranderd aan resoluties of dergelijke..

vga uitgang heet niet zo? Nou ja de gewone uitgang naar de monitor, de standaard, die bedoel ik. ;-)
Dacht dat die zo heette.
D-SUB :)

Mother, will they like this song?

Verwijderd

start eens op met een andere monitor, en verander daarmee je resolutie/refreshrate... ik heb nog een Princeton staan waarmee windows installeren lukt tot aan het blauwe scherm waarop je dan moet inloggen en dergelijke, dan slaat ie ook in standby. Anders scherm aansluiten, de resolutie veranderen en daarna werk hij zonder problemen. Heb er geen gedacht van waaraan het kan liggen... bij mij hielp dit in elk geval

Verwijderd

Topicstarter
Hmm tis gelukt..
Heeft inderdaad met de videokaart instellingen te maken..
Maar in de safe mode zet hij dus niet automatitsch alles laag ( wat ik dacht )
Dus een andere videokaart erin gezet..
Opstarten.. Oude drivers verwijderen.. Dan oude kaart weer terug zetten..
En opnieuw installeren.. En hij doet het weer!

( meerdere monitoren geprobeerd maar dat werkte bij mij niet )

Het lijkt te komen door het installen van een game bij die mensen, die de settings heeft veranderd waarschijnlijk. Nou ja alles werkt weer. Bedankt en tot de volgende x.
Pagina: 1