harde schijf niet herkend in verkenner, wel bij schijfbeheer

Pagina: 1
Acties:
  • 7.864 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152102

Topicstarter
Hoi

Ik zit met een vreemd probleem. Mijn 'tweede' hardeschijf wordt niet meer herkend door Windows, althans in de verkenner niet. Bij schijfbeheer staat hij echter gewoon vermeld, hij is online en in orde (actief). Ook in het bios wordt hij gewoon herkend. Aangezien er een paar voor mij belangrijke zaken op staan zou ik de inhoud liever niet willen verliezen.

Hoe krijg ik deze harde schijf weer correct aan het werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134779

heeft hij in schijfbeheer ook een letter gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Om te testen of je harde schijf nog wel in orde is:
OM FAQ / Beleid
Tooltjes om te kijken of je data nog terug te halen is:
OM FAQ / Beleid

Maar dit is ineens gekomen? Is bij schijfbeheer er nog wel een schijfletter toegekend?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee bij schijfbeheer is geen letter toegewezen. Er staat alleen 'HDD 2', zo heb ik de harde schijf ooit eens genoemd.

Trouwens, bij schijfbeheer wordt gewoon nog aangegeven dat er gegevens op staan.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 152102 op 13-08-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 152102 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:57:
Nee bij schijfbeheer is geen letter toegewezen. Er staat alleen 'HDD 2', zo heb ik de harde schijf ooit eens genoemd.

Trouwens, bij schijfbeheer wordt gewoon nog aangegeven dat er gegevens op staan.
Dan moet je even een driveletter toewijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een letter toewijzen lukt niet... De enige opties die ik heb als ik met de rechtermuisknop op die schijf druk (in schijfbeheer) zijn partitie verwijderen en help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:15

Zeror

Ik Henk 'm!

Partition Magic al geprobeerd?
Die kan prima drive letters toewijzen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Anoniem: 152102 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:04:
Een letter toewijzen lukt niet... De enige opties die ik heb als ik met de rechtermuisknop op die schijf druk (in schijfbeheer) zijn partitie verwijderen en help.
Dus niet dit :?
Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/2981/schijfbeheer5cd.png

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 152102 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:04:
Je moet ook niet op de schijf drukken, maar op de partitie (letters wijs je toe aan partities en niet aan de schijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, dit is zoals ik het heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/kkc3g/hdd.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11-2024

Cool_Mod_E

9200 Wp

Ik vermoed dat dit het bekende probleem met 'meerdere' primaire partities is.
In PowerQuest (PQIMGCTR) kun je under tools je partitie "Unhiden".

Wat is er recent allemaal veranderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En als je nou eens klikt op de partitie en niet op de schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat is PowerQuest precies?
ooh doordenkertje :P ik snap het al, partition magic.

Maar ik kan nergens anders op klikken dan op de schijf...

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 152102 op 13-08-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 12:26
Je moet 3 dingen in orde hebben: Hardware..., master-slave settings ed. (goede herkenning in de BIOS) Je moet een partitie hebben aangemaakt . En, je moet een letter aan die partitie hebben gegeven. Met deze kennis en hulp van google komt het prima in orde denk ik :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pakjebakmeel op 13-08-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De eerste hardeschijf werkt normaal, is master. De tweede hardeschijf is slave. Heeft gewerkt, maar na opnieuw installeren van XP is het mis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Pakjebakmeel schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:42:
Je moet 3 dingen in orde hebben: Hardware..., master-slave settings ed. (goede herkenning in de BIOS) Je moet een partitie hebben aangemaakt . En, je moet een letter aan die partitie hebben gegeven. Met deze kennis en hulp van google komt het prima in orde denk ik :)
Dude... daar help je 'm niet verder mee ;)

Ik heb inmiddels geen idee wat het probleem is, omdat volgens mijn screenshot er wel dingen zichtbaar moesten zijn, maar dat is bij topic starter niet zo. Je zou nog eens kunnen proberen te rechtklikken bij de blauwe balken. Verder zou ik ook willen weten wat te zien als bij een rechterklik bij de andere harde schijf. Verder verbaas ik me over nog iets: ik zie een schijf 3, maar die komt niet voor bij het volume? Is deze niet geformatteerd?

Ik zou graag eerst zien dat er hardwarematig wordt getest of de hd in orde is. Ik had in het begin van het topic een link gegeven met info: OM FAQ / Beleid Het meest handige is om eerst met een tooltje van de hd-fabrikant zelf aan de slag te gaan en te testen of je hd in orde is.
Anoniem: 152102 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:43:
De eerste hardeschijf werkt normaal, is master. De tweede hardeschijf is slave. Heeft gewerkt, maar na opnieuw installeren van XP is het mis gegaan.
Dat is nieuwe informatie: na een herinstallatie is het niet lekker gegaan. Hmmm... iets met fixmbr enzo, maar misschien dat iemand anders daar iets meer over kan zeggen? Ik weet niet hoe het zit met meerdere harde schijfen en partities...

[ Voor 18% gewijzigd door Motrax op 13-08-2005 17:48 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij het klikken op de blauwe balk krijg ik hetzelfde als bij mijn screenshot. Schijf 3 is een onderdeel van m'n card reader. Die werkt pas als er bijvoorbeeld een sd-tje in zit. Als ik op de werkende harde schijf klik, krijg ik het volgende menu te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/kkc3g/hdd2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134779

Waarom is je schijf 2 (verwisselbare schijf) je c-schijf.?

Stop je schijf die er normaal in zit eens in, en start dan opnieuw op. Is het probleem dan verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat was een foutje van begin af aan, sinds ik de computer heb. Ik stoor me er eigenlijk niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Mod_E

Cool_Mod_E

9200 Wp

Anoniem: 152102 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:39:
Wat is PowerQuest precies?
ooh doordenkertje :P ik snap het al, partition magic.

Maar ik kan nergens anders op klikken dan op de schijf...
Nee PQI = PowerQuest Image Center (Soort van Ghost) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oooh ok :)

Ik denk dat dit wel het probleem is, bij Partition Magic 8 staat namelijk bij Disk 1, Primary; maar bij Disk 2 óók.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Mod_E

Cool_Mod_E

9200 Wp

Anoniem: 152102 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:15:
Oooh ok :)

Ik denk dat dit wel het probleem is, bij Partition Magic 8 staat namelijk bij Disk 1, Primary; maar bij Disk 2 óók.
Dat is op zich niet erg, maar ik vermoed dat XP (tijdens het instaleren) jouw 2e disk "Hidden" heeft gemaakt.
Ik zag overigens dat Partition magic ook partities kan Hiden ./ Unhiden ?

Kijk eens of je op 1 of andere manier jouw 2e disk kan "unhiden" ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het inderdaad 'gevonden'. Althans hoe ik het moet doen. Het lukt alleen niet. Want ook dat is niet beschikbaar om uit te voeren op deze disk. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Mod_E

Cool_Mod_E

9200 Wp

Anoniem: 152102 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:44:
Ik heb het inderdaad 'gevonden'. Althans hoe ik het moet doen. Het lukt alleen niet. Want ook dat is niet beschikbaar om uit te voeren op deze disk. :'(
Dan weet ik het ook niet meer ! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK naja toch bedankt. Zou het opnieuw installeren van Windows een optie kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

nee heb je, ja kun je krijgen :)
je kunt ook eens proberen de schijf in een andere pc te hangen ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja zat ik ook al aan te denken maar mijn andere pc is een wat oudere en aangezien dit SATA schijven zijn weet ik niet of ie daarvoor geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stievus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 15:36
met partition magic moet dit volgens mij wel lukken trouwens

Everyone got an expiration date [Airwolf00.com]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Stievus

Verklaar je nader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Zou fdisk.exe [schijfletter] /mbr helpen?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien wel, maar welke schijfletter moet ik invullen? Er is er namelijk geen toegewezen aan die schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:36
Anoniem: 152102 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:34:
Ja zat ik ook al aan te denken maar mijn andere pc is een wat oudere en aangezien dit SATA schijven zijn weet ik niet of ie daarvoor geschikt is.
misschien een kennis die sata kan lezen?
Ander koop je een sata-ide bridge.

Is het verder geen optie om eens te kijken of die schijf in linux (bijv. knoppix) wel te benaderen valt? Dat lost niet helemaal het probleem op, maar dan weet je in elk geval of dat je data nog te achterhalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109978

Bij de ene schijf staat "systeem" schijf en de andere staat "actief"
Gaat er dan niet een lichtje branden? de systeem schijf(waar windows op geinstalleerd is) moet altijd actief zijn. En aangezien je pc wel op start en de 2de schijf active is. staan daar je opstartbesttanden op.. Volgens mij heb je windows op de verkeerde schijf geinstalleerd..

Het is ook niet mogelijk om de schijf letter van je boot volume te wijzigen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 109978 op 23-08-2005 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254919

Hoi

Ik heb het volgende probleem, ik zie mijn 2e "schijf" partitie niet in de verkenner. Wellicht kunnen jullie mij helpen. De c schijf staat wel genoemd in computerbeheer, echter de andere partitie niet, maar staat welals in orde. Lijkt wel alsof het geen naam heeft en daarom niet zichtbaar is????

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:26
Zou je niet beter een nieuw topic openen in plaats van een 3 jaar oud topic te kicken?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:09
Anoniem: 254919 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:36:
Hoi

Ik heb het volgende probleem, ik zie mijn 2e "schijf" partitie niet in de verkenner. Wellicht kunnen jullie mij helpen. De c schijf staat wel genoemd in computerbeheer, echter de andere partitie niet, maar staat welals in orde. Lijkt wel alsof het geen naam heeft en daarom niet zichtbaar is????

Alvast dank!
Welkom op GoT, lees eerst de regels eens goed door.

Deze zijn er zodat wij snel (alle tweakers) andere (alle tweakers) kunnen helpen.

Ten eerste kick je een oud topic, die je tevens probeert te kapen. En verder geef je niet echt veel info over je probleem. We willen je uiteraard helpen maar gelieve wel de regels volgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Mentox op 09-03-2008 21:59 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 09:17
Dit soort dingen zijn inderdaad niet de bedoeling hier. Oudere topics kun je beter gewoon laten rusten (het is best mogelijk dat de tijd bepaalde dingen simpelweg achterhaald).

Verder is de vraag eigenlijk ook vrij standaard. Als je een beetje uitzoekt hoe schijfbeheer/diskmanagement werkt kun je er wel uitkomen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.