Toon posts:

[NetLimiter 2.0 Beta2]

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Nou ik heb NetLimiter op mijn broer z'n computer geInstalled, maar hij moet niet te zien zijn door hem. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Reden: Mijn broer download giga-veel Troep, mijn ouders en ik zijn er een beetje zat van, hij is nu op vakantie dus zet ik er een NetLimiter op.

Kan iemand mij zeggen hoe ik em zo instel , dat hij em niet kan opstarten en uit kan zetten.

Alvast bedankt,
Thor4x

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hij zal hem altijd, al dan niet via een omweg, kunnen uitzetten. Hoe lang denk je dat het zal duren voordat jouw broer gaat klagen dat de verbinding zo traag is / gaan herinstallen? Je kunt dit beter "centraal" aanpakken, dwz bij de router of een eventuele gateway pc. Een reinstall van jouw broers systeem haalt jouw "beveiliging" namelijk al weg.

Daarnaast vind ik het eigenlijk een beetje een domme oplossing. Kun je niet gewoon met hem praten en zo het probleem voorleggen? Als je broer het niet eens is met de technische oplossing die jij hebt bedacht (en je gebruikt ook nog beta software op zijn systeem :? ) zul je nooit tot een goed resultaat komen.

Zoals vaker, de oplossing hoeft totaal niet technisch te zijn. In gevallen zoals dit is het zelfs misschien beter om het niet technisch op te lossen maar door een goed gesprek. Ik neem aan dat je ouders daar ook wat in kunnen betekenen.

Wat voor hinder ondervinden jij en je ouders eigenlijk van zijn download gedrag?

[ Voor 50% gewijzigd door Bor op 12-08-2005 23:54 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Nog beter is het om gewoon met je ouders en je broer te gaan praten.

Ik geloof het hele verhaaltje eerlijk gezegd ook niet helemaal. Als mijn ouders het zat waren dat ik giga-veel Troep downloadde, dan zouden ze mij dat vertellen en verbieden.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Fatsoenlijk opvoeden lijkt me een beter plan eerlijk gezegd. Als je dit soort dingen al niet kunt bespreken/regelen met elkaar. Verder heeft Bor de Wollef eigenlijk alles al wel gezegd.
offtopic:
Volgens mij zijn we het allemaal wel met elkaar eens :)

[ Voor 16% gewijzigd door djluc op 12-08-2005 23:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry,
maar wie denken jullie wel dat jullie zijn? Aub, spreek neit over "goed" opvoeden of die shit ja?

Het is zo: Elke keer als bijvb. mijn vader op zijn laptop wil en mijn broer is online gaat het heel sloom.
Tuurlijk virussen, maar hij download ook heel veel mp3's/Films. Dus de NetLimiter wou ik graag instellen op 75kb/s maximaal.

En aub, normaal antwoord gegeven op de vraag. Als dit niet kan, graag neit antwoorden. Bedankt.

**

Dus nogmaals, ik wil gewoon weten hoe ik op het achtergrond laat runner, zonder dat je het in de taakbalk ziet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 00:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:11:
En aub, normaal antwoord gegeven op de vraag. Als dit niet kan, graag neit antwoorden. Bedankt.
Zeg wie denk jij wel dat jij bent? Wij zijn niet diegenen die hier vragen komen stellen hoor.
Dus nogmaals, ik wil gewoon weten hoe ik op het achtergrond laat runner, zonder dat je het in de taakbalk ziet.
Dat mag je nu lekker zelf gaan uitzoeken wmb. Als je hier met zo'n houding binnenkomt, en dan ook nog niet eens de moeite neemt een beetje redelijk nederlands te praten..

Verwijderd

Die netlimiter 2 beta versies hebben 1 maand timelimit, dus hoe ga je dat doen na een maand als je broer weer terug is :+

Aangezien je(jullie) niet van praten houden hoop ik dat je een beetje sterk bent als je op de vuist gaat met je broer :o

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:11:
Sorry,
maar wie denken jullie wel dat jullie zijn? Aub, spreek neit over "goed" opvoeden of die shit ja?
Wie denk jij wel dat je bent? Mensen proberen je hier te helpen en jij komt met een uitbrander als deze? Je doet zelf geen onderzoek, typt amper nederlands en neemt ook nog zo'n arrogante houding aan? Op deze manier zullen jouw topics niet lang open blijven vrees ik voor je.

Lees de policy en de faq nog eens door zou ik zeggen.
En aub, normaal antwoord gegeven op de vraag. Als dit niet kan, graag neit antwoorden.
Ik heb mijn tijd gestoken in een antwoord (zie mijn eerste reply) wat je absoluut de goede weg op helpt. Wat zeg ik, met een beetje wil ligt de oplossing (zowel technisch als anders) voor het rapen. Dat jij nu zo arrogant / kortzichtig gaat doen vind ik erg vreemd. Waarom post je uberhaubt op een forum als je het antwoord op jouw vraag niet eens wilt horen? Ik heb nu echt het gevoel dat ik de tijd die ik heb gebruikt om jou te helpen beter direct "weg" had kunnen gooien.

Daarnaast post je ook nog gewoon een zoekvraag. Met een beetje goede wil en goed gebruik van google had je zo gevonden hoe je programma's verborgen voor de startbalk kunt starten. Hier op GoT verwachten we een bepaald niveau van kennis maar ook een niveau van inzet. Dit is nu al het 2e topic dat ik van jou tegenkom waarin je deze houding aanneemt.

[ Voor 55% gewijzigd door Bor op 13-08-2005 00:26 ]

Verwijderd

Goed, om niet alleen azijn te pissen..

Je kunt het system tray icoon van netlimiter uitschakelen. Dan ben je 'm alvast kwijt uit de tray.
meuktracker: NetLimiter 2.0a3
you can configure several user interface options like tray icon etc.
Elke keer als bijvb. mijn vader op zijn laptop wil en mijn broer is online gaat het heel sloom.
Tuurlijk virussen, maar hij download ook heel veel mp3's/Films. Dus de NetLimiter wou ik graag instellen op 75kb/s maximaal.
Virussen --> anti virus
Als de laptop gedeeld wordt, maak dan 2 user accounts en laat applicaties sluiten bij wisselen useraccount. Dan kan je broer snel downloaden en je vader snel internetten.

Stel je eens voor dat jij terugkomt van vakantie, en ineens gaan al je downloads een stuk langzamer. Wat ga je dan doen? Het zal echt niet zo lang duren voor hij het doorheeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 01:00 ]

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:59:
Goed, om niet alleen azijn te pissen..

Je kunt het system tray icoon van netlimiter uitschakelen. Dan ben je 'm alvast kwijt uit de tray.
meuktracker: NetLimiter 2.0a3
Maar ook dan is het process zo te killen. Zoals ik al aangaf, dit is de oplossing niet.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Ik denk dat een aantal mensen hier eerst eens even mogen afkoelen voor een tijdje. Op de man gaan spelen heeft geen enkel nut, en zal alleen maar leiden tot een flamewar.

@TS: Het lijkt me inderdaad ethischer als je eerst met je broer overlegt op het feit dat hij veel te veel downloadt. Daarbij viel dit inderdaad wel met wat google/zoekwerk op te lossen.

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.