DPC Kansspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 656 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
GJP kwam met een idee voor een kansspel, het lijkt ons een goed idee en vooruitlopen op jullie ok heb ik vast een post geschreven

OPZETJE:

GJP kwam laatst op irc met een goed idee waar we een leuk gevolg aan willen geven.

Het plan:

Een RC5 kansspel organiseren. Er kan dan gegokt worden op de uitslagen in de RC5 maandstats. Er zitten in de maand zoveel variabelen dat het nagenoeg onmogelijk is te bepalen wat de uitslagen in de maandstats zullen zijn. Meedoen kan natuurlijk alleen met het inleggen van een vast aantal wu's per project (nog te bepalen)

De uitvoering:

Het plan moet verder worden uitgewerkt en hoewel we niet verwachten dat het erg veel werk zal zijn hebben we wat hulp nodig om het op te zetten. De regels, inleg, registratie e.d. moeten bedacht en opgezet worden en aangezien de crew op dit moment niet erg goed gevuld is door afvloeiing en vakanties lukt dit ons niet alleen.

Natuurlijk is RC5 alleen een voorbeeld en kan dit voor alles worden ingevoerd waar maandstats voor zijn, als het maar te managen is

Als het goed bevalt kan dit een vast item worden binnen DPC maar het moet eerst allemaal nog bedacht en uitgewerkt worden !

Aanmelden:

We willen jullie dan ook vragen om met ons in dit topic mee te denken in de opzet en dit een onvergetelijke DPC happening te maken. :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
* Blue_man ziet zwaar gokken wel zitten :)

50 euri in te zetten en verdeling van de pot onder de winnaar(s). Kom ik daar ook eens...

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuBat
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2022

ZuBat

Huh?

Ik wil geen spelbreker zijn, maar hoe staat dit t.o.v. "De wet op de kansspelen"?
Misschien moet je het anders formuleren? Het grote DPC Spel????

help :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei! Het is erg leuk om te zien dat er ook daadwerkelijk wat gedaan wordt met de ideeen van gebruikers. _/-\o_ (Ik ben dus GJP)

Tja, zal ik dan maar eens beginnen met gewoon wat ideeen? schiet maar raak!

1) De wu’s worden afgeleverd op een centrale proxy of wat dan ook onder het beheer van … (insert onafhankelijk persoon)
2) Je aanmelding geld zodra de wu’s op die proxy zijn verschenen. Dit om te voorkomen dat de winnaar vervolgens nog een tijd bezig is om zijn gewonnen wu’s te innen.
3) Individuele gebruikers/teams kunnen er voor kiezen om voor eigen rekening de prijzenpot te spekken. Deze wu's moeten dan wel op de proxy verschenen zijn voordat deze aankondiging wordt gedaan. Dit om eventuele teleurstellingen of wat dan ook te voorkomen. Hierbij ga ik er wel vanuit dat er geen slagroomtaart wordt ingezet. In dat geval moet er wat anders verzonnen worden. :Y)
4) Iets van een grafiek waarin de huidige maandstand en d.m.v. stipjes de inzetters getoond worden? We zijn tenslotte allemaal stats gek.
5) Niet inzetten met voorkennis als je bijvoorbeeld weet dat er een gigantische MF aan komt.
6) Iets van een standaard layout voor dit soort topics mochten er op verschilende projecten kansspelen starten?

En zo kan ik nog wel even door gaan!

Ik doe zeker mee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZuBat schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:37:
Ik wil geen spelbreker zijn, maar hoe staat dit t.o.v. "De wet op de kansspelen"?
Misschien moet je het anders formuleren? Het grote DPC Spel????
Tja, ik verwacht geen problemen zolang de prijzenpot enkel uit virtuele wu's bestaat? :?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

de wu's kunnen niet van te voren worden ingeleverd, anders heeft de winnaar er niets aan :P
Wel kan er een standaard wu aantal worden afgesproken en daar garant voor worden gestaan. Het is voor de lol dus ik neem aan dat iedereen betaald als ze van me verliezen >:)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pim. schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:53:
de wu's kunnen niet van te voren worden ingeleverd, anders heeft de winnaar er niets aan :P
Wel kan er een standaard wu aantal worden afgesproken en daar garant voor worden gestaan. Het is voor de lol dus ik neem aan dat iedereen betaald als ze van me verliezen >:)
Sja, ik draai zelf geen RC5 :+

Maar ti's ook een ideeen topic O-) :+

Ik neem aan dat ze met het vorige /5 prijsvraag topic ook wel wat ervaring hebben opgedaan met het verzamelen/verdelen van punten. Dus tips etc. zijn welkom! Daarnaast weet ik ook wel dat de meeste mensen gewoon sportief zullen zijn. Maar het doel is om /5 wat actiever te krijgen. En dat lukt je niet zodra er gezeur zou kunnen ontstaan over wat dan ook. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-08 11:56

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Kunnen we de blokjes niet onder een een en het zelfde email adres crunshen (kans@dpc.blaat) en na afloop de blokjes flushen en dan dat email adres met de winnaar mergen?

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Nope, bij een hoop D.net team kan dat niet meer. Maar als iemand inschrijft voor een project en hij geeft aan dat ie goed is voor die wu's dan is het toch wel ok denk ik ???

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pim. schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:14:
Nope, bij een hoop D.net team kan dat niet meer. Maar als iemand inschrijft voor een project en hij geeft aan dat ie goed is voor die wu's dan is het toch wel ok denk ik ???
Daar mogen we hopelijk wel vanuit gaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:32

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

ik doe wel mee... wat word de inzet? 1000 per persoon? :9~

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smuggler schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:25:
ik doe wel mee... wat word de inzet? 1000 per persoon? :9~
Count me in! zolang jij je naam geen eer gaat aan doen >:)

Maar we moeten inderdaad nog wel even kijken naar wat een redelijke inleg zou kunnen zijn, zodat ook mensen met een enkele koe ook mee kunnen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:47

Pyrus

Hardknock life

Gewoon ieder laten inleggen wat hij/zij zelf wil. Mochten meerdere mensen het goed hebben verdelen naar inleg?

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk initiatief, kan helaas niet direct gaan medenken, heb ut mom te druk met m'n werk, ben wel benieuwd hoe dit verder ontwikkeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyrus schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:36:
Gewoon ieder laten inleggen wat hij/zij zelf wil. Mochten meerdere mensen het goed hebben verdelen naar inleg?
Dan moet er nog wel even goed keken worden naar de te gebruiken verdeel sleutel. Iemand suggesties? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Ik ben zelf voorstander om voor ieder een zelfde aantal te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-08 11:56

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

iisschots schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:23:
Ik ben zelf voorstander om voor ieder een zelfde aantal te doen.
lijkt me wel zo eerlijk ja.... of gewoon 1/100 deel van de totale output van vorige maand ofzo.

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 13:23

mcB

Leuk idee!! :D

Ik lees over een RC5 kansspel. Waarom niet gewoon 'Het grote DPC spel' zoals ZuBat al zei. Het hoeft natuurlijk niet beperkt te blijven tot het gokken op scores van rc5 flushers.
Ik wil best wel meedoen, maar ik ga geen rc5 draaien.
Misschien moet iedereen daarom zelf bepalen voor welk project hij/zij WU's/jobs/candidates wil doneren. Ieder project z'n eigen pot.
Iedere deelnemer aan het spel kiest van tevoren voor welk project dat hij/zij mee wil doen. De punten die in die pot zitten zijn voor die persoon dan te winnen.

Over de inleg denk ik dat 1 etmaal een mooie tijd is. We praten ook over individuele leden en niet over hele subteams. Ieder individu moet mee kunnen doen. 1/30e van de maandscore lijkt mij goed te doen voor iedereen.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

mcB schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:52:

Ik lees over een RC5 kansspel. Waarom niet gewoon 'Het grote DPC spel' zoals ZuBat al zei. Het hoeft natuurlijk niet beperkt te blijven tot het gokken op scores van rc5 flushers.
Misschien moet iedereen daarom zelf bepalen voor welk project hij/zij WU's/jobs/candidates wil doneren. Ieder project z'n eigen pot.
Iedere deelnemer aan het spel kiest van tevoren voor welk project dat hij/zij mee wil doen. De punten die in die pot zitten zijn voor die persoon dan te winnen.
Helemaal mee eens
Over de inleg denk ik dat 1 etmaal een mooie tijd is. We praten ook over individuele leden en niet over hele subteams. Ieder individu moet mee kunnen doen. 1/30e van de maandscore lijkt mij goed te doen voor iedereen.
De inleg moet wel te behapstukken zijn voor kleine leden. Als voorbeeld genomen denk ik dat 3 a 4 dagen werk wel maximaal zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcB schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:52:

Geheel mee eens.
Je zou bijna denken dat alles op RC5 gaat :P

Al is het natuurlijk wel een makkelijk project om via een proxy vast buffers te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:14:
[...]

Geheel mee eens.
Je zou bijna denken dat alles op RC5 gaat :P
iisschots schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:58:

Natuurlijk is RC5 alleen een voorbeeld en kan dit voor alles worden ingevoerd waar maandstats voor zijn, als het maar te managen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk hoeft het geheel niet beperkt te blijven tot enkel RC5, het zou tenslotte prachtig zijn als er meerdere spelen gestart worden. Ik bedoel, hoe meer zielen hoe meer vreugd! En dat is toch de bedoeling? Ik draai tenslotte zelf ook geen RC5 op dit moment. Maar om het overzicht te bewaren stel ik voor om in eerste instantie het RC5 project als pilot voor de eerste spelen te gebruiken. Het zou er namelijk allemaal een stuk gemakkelijker en overzichtelijker op worden. Als er als het ware na een discussie in deze thread een soort van DPC kansspel template ontstaat die vervolgens eenvoudig uitgerold kan worden naar de overige projecten. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan standaard regels met betrekking tot:

- Layout van de kansspel topics.
- Deelname aan de spelen.
- Uiterste deelname datum.
- De inleg.
- Verdeling van de prijzenpot.
- Toezicht op de spelen. (Ik vraag me af in hoeverre dit nodig zal blijken)
- Project specifieke punten.
- (Vul hier zelf maar wat in)

Dus ik zou zeggen, schiet maar raak! _/-\o_

Laten we er met z'n allen een zo constructief mogelijke discussie van maken. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

iedereen stelt zijn top 10 samen...
aangezien het om kans spelen gaat, zou ik zeggen de 7e moet de top 10 zijn ingeleverd.

1e plek goed = 1 punt
2e plek goed = 2 punten
3e plek goed = 3 punten.
...
...
...
10e plek goed = 10 punten.

dit omdat de 1 2 en 3 makkelijk te raden zijn.
en ook ivm megaflushes

tot de 10

het maximale aantal punten is dan 55.

iedereen zet 200 wu's in = niet te veel, en als je wint dus wel veel.

de 3 winnaars daaronder wordt het verdeeld, in % van de score.

1e heeft 50 punten
2e heeft 30 punten
3e heeft 20 punten bijvoorbeeld.

dan krijgt de 1e 50%
de 2e 30%
en de 3e 20%

aangezien dat toch een beetje moeizaam gaat zo precies, is het handig als een paar mensen, het bij houden wie wat geeft.
en zelf de gaten opvullen.
daar wil ik best in mee werken.
binnen een week moeten de wu's binnen zijn. zo niet mag je niet aan de volgende ronde mee doen.

dit is allemaal een suggestie hierboven. O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Smuggler op 14-08-2005 09:20 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smuggler schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 01:48:
iedereen stelt zijn top 10 samen...
aangezien het om kans spelen gaat, zou ik zeggen de 7e moet de top 10 zijn ingeleverd.

1e plek goed = 1 punt
2e plek goed = 2 punten
3e plek goed = 3 punten.
...
...
...
10e plek goed = 10 punten.

dit omdat de 1 2 en 3 makkelijk te raden zijn.
en ook ivm megaflushes

tot de 10

het maximale aantal punten is dan 55.

iedereen zet 200 wu's in = niet te veel, en als je wint dus wel veel.

de 3 winnaars daaronder wordt het verdeeld, in % van de score.

1e heeft 50 punten
2e heeft 30 punten
3e heeft 20 punten bijvoorbeeld.

dan krijgt de 1e 50%
de 2e 30%
en de 3e 20%

aangezien dat toch een beetje moeizaam gaat zo precies, is het handig als een paar mensen, het bij houden wie wat geeft.
en zelf de gaten opvullen.
daar wil ik best in mee werken.
binnen een week moeten de wu's binnen zijn. zo niet mag je niet aan de volgende ronde mee doen.

dit is allemaal een suggestie hierboven. O-)
Dat is opzicht ook nog een idee, om er i.p.v. een loterijsysteem er een poule van te maken. Toch lijkt het me persoonlijk gemakkelijker om in eerste instantie te beginnen met iets wat op een loterij lijkt. Dit omdat het gemakkelijker is om te starten en te controleren. Zoals je zelf al aangeeft moeten er in het geval van een poule aardig wat dingen bijgehouden worden. (Op het werk worden ook altijd poules georganiseerd en als ik zie hoeveel werk de organisatoren daaraan hebben) 200 wu's lijkt me een goed idee. Heeft iemand enig idee hoe lang een Athlon 3500+ over die 200 wu's zou doen? Dit om even een beeld te vormen of het inderdaad een acceptabele inleg is.

Dus dit zou mijn idee zijn:

- Je kunt inzetten op de te verwachten totale output van DPC op in dit geval RC5.
- Je kunt inzetten voor 200 wu's per gok. (Als dit acceptabel blijkt te zijn)
- Inlevering van de wu's inderdaad in de eerste week na de trekking.
- Lukt dit niet, dan in de 2e week na de trekking maar dan + 50% boute wu's voor de winnaar. Tenzij er duidelijke reden bekend gemaakt wordt zoals b.v. defecte hardware. Dit is niet zozeer als straf maatregel bedoeld, eerder om het geheel scherp te houden en er voor te zorgen dat het geheel soepel gaat en vervolgens blijft lopen.
- Een maximum aan het aantal loten per deelnemer.
- Inderdaad controle op het geheel door nog aan te wijzen personen.
- Overige leden mogen er voor kiezen om de pot extra te spekken. Deze krijgen in ieder geval een eervolle vermelding bij de trekking. _/-\o_

En nu eerst even een bakkie koffie.. Ik maak m'n post zo af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een AMD 3400 haalt 200 RC5-WU's per dag
dus dat is wel een haalbare inzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

eeen intel celeron 2Ghz zou er iets meer als 3 dagen over doen. net zoals de amd duron 900 Mhz.
niet indereen heeft een top pc.
ik nu wel, maar dan nog }:O

ik vindt de 1e plek iets te makkelijk, of te moeilijk wanneer er een megaflush komt die niemand verwacht.
oftwel de punten gaan naar iedereen of naar niemand.
een poul zou ik leuker vinden.
ik zou dat zelf best bij willen houden. :)

het idee, van hoeveel dpc per maand doet, is opzich wel leuk.
wie er het dichtsbij zit wint?
stel persoon A zegt 3T dan kunnen persoon B en C zeggen 3T-1 en 3T+1 zo heeft persoon A geen kans meer om te winnen.

ik wil hiermee aangeven dat als je oplet naar wat de andere hebben gedaan, je makkelijk een score kan zeggen die meeste kans geeft, zonder dat iemand anders in de buurt komt.
inleveren via pm/mail?

een poul lijkt mij het leukst.
er is volgens mij zo een excel bestandje te maken, dat de scores van de personen erzo uitrollen. en in 1 keer de winnaars bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smuggler schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 10:38:
eeen intel celeron 2Ghz zou er iets meer als 3 dagen over doen. net zoals de amd duron 900 Mhz.
niet indereen heeft een top pc.
ik nu wel, maar dan nog }:O

ik vindt de 1e plek iets te makkelijk, of te moeilijk wanneer er een megaflush komt die niemand verwacht.
oftwel de punten gaan naar iedereen of naar niemand.
een poul zou ik leuker vinden.
ik zou dat zelf best bij willen houden. :)

het idee, van hoeveel dpc per maand doet, is opzich wel leuk.
wie er het dichtsbij zit wint?
stel persoon A zegt 3T dan kunnen persoon B en C zeggen 3T-1 en 3T+1 zo heeft persoon A geen kans meer om te winnen.

ik wil hiermee aangeven dat als je oplet naar wat de andere hebben gedaan, je makkelijk een score kan zeggen die meeste kans geeft, zonder dat iemand anders in de buurt komt.
inleveren via pm/mail?

een poul lijkt mij het leukst.
er is volgens mij zo een excel bestandje te maken, dat de scores van de personen erzo uitrollen. en in 1 keer de winnaars bekend zijn.
Hmm.. 3 dagen is dan wel iets aan de lange kant... Dat met wie het dichts bij zit is gemakkelijk te realiseren. Je schrijft je in, maar de getallen waarop is ingeschreven worden pas na sluiting van het inschrijvingstermijn bekend gemaakt. B) Misschien is het een idee om een polletje te houden over welke richting we op moeten gaan. Het is namelijk iets teveel van het goede om beide ideeen te realiseren. :9 Daarnaast wil ik zelf ook wel meehelpen met het organisatorische gedeelte. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

ik heb zelf al in mijn vrije tijd, een excel bestand gemaakt voor de poul.
ik weet alleen ff niet waar ik het moet uploaden.
en heel simpel uit te breiden naar heelveel deelnemers. en de top 3 word automatisch berekend, met de bijbehoorende precentages.

oeps de top 3 ben ik vergeten op te slaan.
die prop ik er later wel weer bij, de scores staan er wel goed.

excel bestand van de DPC poul

edit:
excel bestand geupdate om 0.23, uitgebreid opnieuw met de top 3 met blokjes verdeling, en de top 10 eronder :P, tja toch een soort stats :P, dat is gewoon verslavend.

[edit2]het excel bestandje is nu helemaal in orde, met dank aan Marshal, de namen worden ernu meteen ingezet.
zijn er nog ideeen voor de kansspelen? ik verveel me[/edit2]

[ Voor 59% gewijzigd door Smuggler op 16-08-2005 19:47 . Reden: link erbij gezet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

De poll:
Poll: Welke Richting moeten we op met de kansspelen?
De totale ouput gokken per maand?
Een poule maken?
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=85597&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

uitleg RC5-72
hoe de plannen tot nu toe zijn. (met eigen toevoeging)
algemeen:
De inleg is 200 wu's per gok, tot een maximum van 1000 wu's 5 gokken dus, per maand.
De inleg moet in 1 week te flushen zijn, ga dus niet aan je maximum zitten, maar laat ruimte over zodat je zeker weet dat de wu's optijd verstuurd kunnen worden.
te laat betekend 50% boete, aan de desbetreffende persoon waar jij nog in het krijt bij staat.
uitgezonderd als je een geldige reden hebt, bv kapotte hardware oid.

De totale output per maand?:
Iedereen levert zijn verwachte score in, via mail. vanwege het eerder genoemde "poging tot valsspelen aan de hand van bekende scores" zo dus zeer verkleint wordt.
degene die er het dichtst in de buurt zat wint.

Een poule maken?:
Iedereen maakt een lijst van de verwachtende top 10 van de maand, op volgorde.
de nummer 1 goed raden is 1 punt waard, de nummer 10 raden is 10 punten waard, omdat de nummer 10 moeilijker te raden is.
degene met de meeste punten wint.
inzenden kan via een appart topic of via e-mail

Welke projecten moeten er meer in voor komen?
Ik heb alleen verstand van RC5-72.
Bij RC5-72 is het zeer simpel om iemand anders wu's te geven.
bij welke projecten geld dat ook?
en hoeveel kan een AMD64 3200+ of iets soortgelijks per 24 uur berekenen = minimale inzet.
en is dit aantal ook vast te zetten op een bepaalde score zodat er geen teveel/ te weinig wu's naar iemand word verstuurd zonder dat dat de bedoeling is.

verder.
Ik heb nog een idee, om de 3 beste de wu's te geven in verschillende verhoudingen. punten verdeling naar score. dan krijg je geen ronde getallen, ik zou best die wu's willen opvullen alleen zijn daar 2 mensen voor nodig die dat opzich willen nemen, die moeite.

zijn er nog ideeen dan horen we dat graag.

[ Voor 7% gewijzigd door Smuggler op 16-08-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:33
Mag ik een kleine opmerking maken? Ja? Dank u :) Zou het hier om een inzet van coole harde eurocash gaan of een sple met virtueel cash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 21:50
zeef schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:06:
Mag ik een kleine opmerking maken? Ja? Dank u :) Zou het hier om een inzet van coole harde eurocash gaan of een sple met virtueel cash?
Als je het hele topic leest, dan zie je dat het om gecrunchte jobs/candidates etc gaat, oftewel output van softwareproggies. Ik moet het eerste project nog tegenkomen waar geld uit een client komt 8)

[ Voor 15% gewijzigd door ParaNoiMia op 16-08-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
zeef schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:06:
Het niet om geld. De inzet is voltooide workunits die op de naam van de winnaar(s) worden geflusht. Ik verwacht dat dit juridisch geen problemen oplevert? Mocht het wel zo zijn, neem dan graag even contact met mij op via mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
iisschots schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:25:
[...]

Het niet om geld. De inzet is voltooide workunits die op de naam van de winnaar(s) worden geflusht. Ik verwacht dat dit juridisch geen problemen oplevert? Mocht het wel zo zijn, neem dan graag even contact met mij op via mail :)
Geen probleem, just asking to be sure :) -> een ding zou ik van te voren goed regelen : Jantje wint de RC5 bingo, en krijgt Pietje's block's. Toevallig toevallig is een van Pietje's block's het winnende block. Wat nu te doen?

[ Voor 20% gewijzigd door zeef op 16-08-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

jammer voor pietje, maar dat is het risico lijkt mij.
het blokje is "vrijwillig" gegeven.
goed punt trouwens :Y)

zeg het maar als ik ernaast zit, ik heb van dat onderdeel volgens mij te weinig verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
als dat maar heel duidelijk is, en straks geen problemen gaat geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:46:
[...]

Geen probleem, just asking to be sure :) -> een ding zou ik van te voren goed regelen : Jantje wint de RC5 bingo, en krijgt Pietje's block's. Toevallig toevallig is een van Pietje's block's het winnende block. Wat nu te doen?
Ti's natuurlijk wel de perfecte promotie om mensen zo ver te krijgen mee te doen aan de spelen! :+ _/-\o_

Maar statistisch gezien is die kans dusdanig klein... 8)7
Toch lijkt het me wel slim om het in het deelnemers regelement op te nemen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 22:26
Hmm, leuk dat uitslagen voorspellen, maar wie garandeert dat lui (vooral zij die veel WU's tot hun beschikking hebben) niet strategisch gaan flushen...

Edit: ik was het woordje niet vergeten. Allen die gereageerd hebben, hadden dat al zo begrepen geloof ik.

[ Voor 32% gewijzigd door MOmax op 17-08-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje vertrouwen lijkt me goed :) anders is er wel het een of ander te regelen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

MOmax schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:56:
Hmm, leuk dat uitslagen voorspellen, maar wie garandeert dat lui (vooral zij die veel WU's tot hun beschikking hebben) strategisch gaan flushen...
Zelfs die lui die strategisch kunnen flushen kunnen in één maand niet helemaal de output bepalen. Als team X ineens gaat sparen dan kan team Y dat ook om team X te dwarsbomen.
In de gemiddelde stats is er niet super veel team activiteit meer (op de top 3 na) dus iedereen kan zijn ding doen.

Juist dat strategische lijkt mij leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:56:
Een beetje vertrouwen lijkt me goed :) anders is er wel het een of ander te regelen })
GJP mompelt iets in de richting van... DPC knokploeg.....??! :+ })

Maar ik ga er vanuit dat iedereen gewoon naar eer en geweten te werk gaat. :*)

Verwijderd

En weer een update...

De spelen beginnen hun vorm aan te nemen, en de voorbereidingen verlopen voorspoedig. Nu zitten we alleen nog even met het punt hoe we de WU's naar de winnaar kunnen krijgen. Zou het een idee zijn om tegelijk met de uitslag van de loterij de inhoud van een dnet.ini file in het topic te plaatsen die al is voorzien van de gegevens van de winnaar? Dan is het gewoon een kwestie van even je eigen ini file backuppen en tijdelijk draaien met een nieuwe ini totdat de wu's zijn verzonden. Ik kan me namelijk voorstellen dat niet iedereen er behoefte aan heeft om zijn clients handmatig te configureren.

Iemand nog aanvullende ideeen? O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 22:15 ]

• Smuggler

Smuggler

ik zit te denken aan 3 mogelijk heden.
1, iemand stuurd van te voren de buff-out naar 1 van de organisatoren, die flushen het dan zodra de winnaar bekend is.
2, de proxyinstellingen staan op het forum, en moeten even worden overgenomen
3, je download de ini, die er 200 laat flushen, en daarna kan je je back-up ini weer terug zetten.

alle 3 tegelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Smuggler op 18-08-2005 22:21 ]

• Pim.

Pim.

1. kan niet, de meeste clients doen werk op een mail adres en die kan je niet wijzigen na het werk gedaan te hebben. Als de winnaar bekend is kan er pas op zijn naam geflushed worden

• Smuggler

Smuggler

Pim. schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:38:
1. kan niet, de meeste clients doen werk op een mail adres en die kan je niet wijzigen na het werk gedaan te hebben. Als de winnaar bekend is kan er pas op zijn naam geflushed worden
bij RC5-72 wordt het e-mail adres ertoch bij bijgedaan als het word verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smuggler schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:39:
bij RC5-72 wordt het e-mail adres ertoch bij bijgedaan als het word verstuurd?
Klopt, maar dat krijg jij niet te zien. Dat e-mail adres zit samen met de andere info over de WU in je buffer, en het formaat van die buffer zullen ze je bij dnet niet vertellen (om allerlei redenen, bvb cheaten moeilijker maken enzo). Dus in principe kunnen ze alleen bij dnet blokjes verzetten, en ik vermoed dat ze daar niet aan zullen deelnemen. Die hebben wel wat anders te doen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

GJP en ik, hebben wat overleg gevoerd.
we willen een test fase van een week.
de regels:
de inzet is 20 blokjes per gok. met een maximum van 5 gokken.
de blokjes moeten binnen 2 dagen ingeleverd zijn na de uitkomst.
Het volgende moet gegokt worden, de totale score van Zondag 21 Augustus tot en met zondag 28 augustus. maandag 29 augustus is de uitslag dus bekend. en woensdag moet alles ingeleverd zijn
Maandag 22 augustus om 23.59 moeten de verwachtingen ingeleverd zijn.

Het inleveren gaat door een e-mail te sturen naar: supersebastiaan@hotmail.com
met de titel: DPC uitslag
dinsdag 23 augustus zal de lijst worden gepost met de inzendingen.

Donderdag wil ik uiterlijk de mail hebben ontvangen, (kan ook tegelijk met de "uitslag" verzonden worden)met de proxy instellingen, IP/hostname + poort + email.

suc6 met het gokken.

spoiler:
556703 683703 710703 847703 974703 zijn mijn verwachtingen

[ Voor 14% gewijzigd door Smuggler op 22-08-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:46:
[...]

Jantje wint de RC5 bingo, en krijgt Pietje's block's. Toevallig toevallig is een van Pietje's block's het winnende block. Wat nu te doen?
Het winnende block wordt dan met jantjes ID ingeleverd en ik denk niet dat er ooit nog terug te vinden wie er daadwerkelijk het winnende blokje heeft ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:45
Stomme vraag misschien, maar ik ben voornemens om wat afgemaakte wu's te doneren. Hoe zit het technische gedeelte in elkaar?

Stel ik haal 500 Wu's op onder mijn email adres. Die dingen verwerk ik. Hoe zorg ik ervoor dat die buffer 'naamloos' ter beschikking komt van een eventuele winnaar?

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

RoyalFlusher schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 09:14:
Stomme vraag misschien, maar ik ben voornemens om wat afgemaakte wu's te doneren. Hoe zit het technische gedeelte in elkaar?

Stel ik haal 500 Wu's op onder mijn email adres. Die dingen verwerk ik. Hoe zorg ik ervoor dat die buffer 'naamloos' ter beschikking komt van een eventuele winnaar?
ik doe op dit moment een kleine test met 5 wu's, en aan wie mag ik die wu's doneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
RC5 wu's krijgen pas het ID als je ze crunched. Dus niet met het ophalen :) Van te voren verwerken gaat dus niet lukken. ID is encrypted en dus niet achteraf nog even aan te passen.

[ Voor 44% gewijzigd door ColdFusion op 22-08-2005 10:52 ]

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

inderdaad ik heb net ff een testje gedaan. dat wordt dus gewoon goed opletten.
we kunnen ook een regel doen, dat je er 10% onder mag zitten, met het versturen.
want exact zoveel versturen wordt dus erg moeilijk op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Hoezo moeilijk? Gewoon een aparte client opzetten met het mailadres van de winnaar. Haal een buffer op van 500 wu's, graas deze leeg en flush. Geen kunst aan ;)

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:45
Das dan duidelijk, achteraf doneren dus ;)
Op zich natuurlijk wel een beetje jammer dat het niet vantevoren al kan...

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

zijn er nog mensen die willen mee werken aan de beta versie van een week?
er zijn (te) weinig inschrijvingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 08:44:
Het winnende block wordt dan met jantjes ID ingeleverd en ik denk niet dat er ooit nog terug te vinden wie er daadwerkelijk het winnende blokje heeft ingeleverd.
Normaal niet nee. Tenzij iedereen netjes full client logs gaat bijhouden, dan weer wel. Want dan kun je de winnende key in een log terugvinden.

Maar goed, laten we vooral niet overdrijven en het leuk houden. De kans dat je toevallig het juiste blokje vindt is sowiezo al nihil, laat staan dat je het vindt terwijl je eigenlijk voor iemand anders graast. Mocht ik voor het geld gaan, dan zat ik hier al lang niet meer vrees ik. Want dat PC parkje hier (en de bijhorende stroomrekening) hebben het prijzengeld allang overtroffen vrees ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

zolang mijn ouders de stroom betalen vindt ik het prima.

• Smuggler

Smuggler

*Kick

De kansspelen beginnen,

De regels:
1. Iedereen mag mee doen.
2. De winnaar wordt betaald met blokjes, kan hij zijn blokkendoos weer vullen >:)
3. De inzet per gok is 200blokjes met een max van 1000.
4. Je mag met je team gokken, je mag ook zelf gokken.
5. De blokkendoos 8)7 moet voor 7 oktober ingeleverd zijn bij de winnaar.
6. Als het winnende blokje toevallig naar de winnaar wordt gestuurd, is de winnaar dus een dubbele winnaar.
7. Mocht je te laat zijn met de blokjes op 7 oktober wordt je aflossing 10% omhoog gezet.
8. bij de inschrijving graag ook de koe instellingen inleveren, voorals je de winnaar word.
9. have fun. :D

mijn inzet wordt 1000 blokjes op de volgende 5 standen

spoiler:
2.800.001
3.000.001
3.077.000
3.100.001
3.300.000

RC5-72 Maandhitparade Augustus

have fun

de inschrijving eindigd 7 september om 23:59

• iisschots
Mijn inzet word 200

spoiler:
3.200.000

Instellingen:
id=teambvd[AT]teambvd<dot>com (anti-spam :) )
keyserver=*:3009;proxy.bvdsouth.nl

[ Voor 11% gewijzigd door iisschots op 01-09-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

*kick, nog een kleine 25 uur om je inteschrijven.

• Smuggler

Smuggler

de inschrijvingen zijn gesloten, er zijn 6 boden binnengekomen,
kom op mensen de volgende keer meer.

2.800.001 smuggler
3.000.001 smuggler
3.077.000 smuggler
3.100.001 smuggler
3.200.000 Iisschots
3.300.000 smuggler

zo te zien heb ik een aardig %kans om te winnen, zal je net zien wordt er precies 3.200.000 geflusht deze maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

3.954.273 is de output van deze maand, zeer boven de verwachting.
3.300.000 smuggler zat er het dichtsbij en krijgt dus de prijs 200 blokjes.

nieuwe maand nieuwe kansen.

ik doe een aantal gokken. een 5 tal voor elk 200 punten.

spoiler:
4.500.000
4.700.000
5.000.000
5.300.000
5.500.000

Pagina: 1