Ik heb onlangs een nieuwe computer samengesteld, maar het systeem is nogal onstabiel (veel plotseling herstarten wanneer ik te veel programma's tegelijk heb draaien). Ook een steeds terugkerende error bij het op/herstarten is 'CPU fan error!' (NB: in de BIOS wordt daarentegen aangegeven dat de fan wel werkt en op het oog draait de fan wel)
Ik heb MemTest86+ gedraaid en deze gaf verscheidene errors aan (oa. in de "moving inversions 8 & 32 bit patterns" en de "Random number sequence", maar eigenlijk in haast alle test-nummers), dus ik heb de geheugenbankjes omgewisseld en/of weggelaten, maar er veranderde weinig. Mijn vermoeden is dan ook dat er een fout of in de processor of in het moederboard zelf zit.
Mijn vraag is dan ook: Hoe kan ik er achter komen welke van deze twee niet goed functioneert?
SPECS:
Moederbord: Asus P5GDC-V Deluxe
Processor: Intel P4 531
Geheugen: 2 x 512MB PC4200 DDR2
Videokaart: Sapphire Radeon X700 Pro 256MB
DVD brander: NEC ND-3540
350 WATT voeding
Geen overclocking
(Ik heb de FAQ en de Search-optie van het forum wel geraadpleegd, maar kon niet echt een soortgelijk probleem vinden.)
Ik heb MemTest86+ gedraaid en deze gaf verscheidene errors aan (oa. in de "moving inversions 8 & 32 bit patterns" en de "Random number sequence", maar eigenlijk in haast alle test-nummers), dus ik heb de geheugenbankjes omgewisseld en/of weggelaten, maar er veranderde weinig. Mijn vermoeden is dan ook dat er een fout of in de processor of in het moederboard zelf zit.
Mijn vraag is dan ook: Hoe kan ik er achter komen welke van deze twee niet goed functioneert?
SPECS:
Moederbord: Asus P5GDC-V Deluxe
Processor: Intel P4 531
Geheugen: 2 x 512MB PC4200 DDR2
Videokaart: Sapphire Radeon X700 Pro 256MB
DVD brander: NEC ND-3540
350 WATT voeding
Geen overclocking
(Ik heb de FAQ en de Search-optie van het forum wel geraadpleegd, maar kon niet echt een soortgelijk probleem vinden.)