[XP] Medion PC start niet met recovery, wel met normaal xp?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.020 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:34

Steef

GoT's Most Eaten

Topicstarter
Ayeup :)

Ik zit hie rmet een medion pc (P4, 512 Mb DDR, ATI 9600XT) met Windows XP Home. Enkele dagen geleden is deze pc na gebruik van een spyware tool volledig de soep in gedraaid bij een maat thuis. Via knoppix al zijn bestanden over kunnen zetten naar een andere pc.

Nou zitten er bij deze medion machines recovery cd's met een pracht aan preinstall crap... Die recovery cd heb ik dus gebruikt om voor mijn maat zijn systeem terug te brengen, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Helaas... toen het terugstorten van de recovery dvd klaar was kreeg ik hetzelfde probleem als tevoor: Een mooi zwart scherm met een knipperende _. Dit is direct na het laden van de systeem bestanden van windows en net voor het mooie loading schermpje van XP.

Nou word hij nog mooier: Bij deze pc zat zoals het hoort ook een gewone xp installatie cd. Een install daarvan geeft mij een perfect werkend systeem.

Er moet gezegd worden dat de recovery dvd al eerder succesvol is gebruikt, de enige recentelijke wijziging aan het systeem is het toevoegen van een HDD (met daarbij waarschijnlijk een herindeling van de primary / secondary IDE / slave master inrichting).

Ik heb inmiddels:
handmatig de C: partitie schoon gemaakt
geprobeerd om zonder de recentelijk toegevoegde schijf te werken
Geheugen, videokaart en processor uit hun socket gehad en het systeem schoon gemaakt (rofl)
een volledge memtest gedraaid (memtest86 3.2 iso)

Zijn er mensen met ervaring met dit probleem ? komt dit vaker voor ? Kan de herstructurering van de pri / sec / master / slave dit veroorzaken ( :X ) Wat doe ik fout ?

Alvast bedankt :Y)

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Topicstarter
btw:

De huidige hoofdschijf bestaat uit 3 partities: XP, Games en Recovery (fat32). kan het zijn dat dit systeem origineel slechts 3 partities had (XP en RECOVERY) en dat dit nu problemen geeft bij het starten van de terug geladen recovery ?

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:16
Ik snap het probleem niet helemaal. Je hebt een werkende XP install (dvd) en de data op een andere HDD gesaved, waarom zou je dan willen recoveren?

Heb zelf precies dezelfde pc, ook die recovery dvd. Een paar weken geleden HD crash gehad, waarbij na recovery het scherm ook bleef hangen bij loading van XP. Bleek dus dat er een fout was met de partitie indeling. Windows kon niet meer herkennen waar de ene partitie begon en de andere eindigde. Je hebt ergens een cd op het internet met allemaal recovery programma's, waaronder 1 die je partities checked en ook kan repareren wanneer deze niet meer bekent zijn bij windows (in theorie :p). Misschien dat dat bij jou heil biedt, bij mij helaas niet.

Maar zoals ik al zei, wat wil je nu ongeveer doen? Gewoon graag alles houden, door toch een recovery te proberen?

Verwijderd

De schijf van Medion die je gaat recoveren moet wel als Master schijf in de PC zitten
wil het vlekkeloos functioneren, en de partitie indeling van de Medion hardeschijf mag
ook niet veranderd zijn.

Het gewoon bij 'pluggen' van een HD maakt niks uit, zolang die maar als Slave wordt
bijgezet moet het recoveren gewoon werken :)

Maarja...Medion is allemaal voor geconfigureerd, dus helemaal zeker van je zaak kan je niet zijn.
Bel anders de Medion Helpdesk om dit te vragen.

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Topicstarter
@Postov: Ik wil gewoon graag weten waarom de recovery disk niet naar behoren werkt... ik heb wel een werkende XP installatie, maar die heeft niet alle drivers en software voorgeinstalleerd zoals een recovery zou doen. :)

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Topicstarter
k heb inmiddels de hoofdschijf terug gebracht naar enkel een primaire partitie en de secundaire recover partitie... ook een recovery zo geeft me een hangend systeem voordat het windows load logo op komt.

Weet iemand toevallig wat de exacte hardware config van zo'n systeem standaard is ? (pri / sec / master / slave) dat is zo ongeveer het enige wat ik me nu nog kan bedenken :?

*note
het gaat hier trouwens om een system recovery dvd... die het systeem terug brengt naar fabrieks instellinen.

[ Voor 15% gewijzigd door Steef op 08-08-2005 10:20 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

probeer eens:
1. te recoveren
2. windows xp setup laden en R kiezen (repair)
3. fixboot
4. scannen op windows installaties en bootcfg nakijken

Als je partitie info niet meer klopt zou je het misschien hiermee weer kunnen 'repareren'.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12 17:40

SgtStrider

Fractal Switchover!

ThaRabbit schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:19:
k heb inmiddels de hoofdschijf terug gebracht naar enkel een primaire partitie en de secundaire recover partitie... ook een recovery zo geeft me een hangend systeem voordat het windows load logo op komt.

Weet iemand toevallig wat de exacte hardware config van zo'n systeem standaard is ? (pri / sec / master / slave) dat is zo ongeveer het enige wat ik me nu nog kan bedenken :?

*note
het gaat hier trouwens om een system recovery dvd... die het systeem terug brengt naar fabrieks instellinen.
Bij Medion is het zo, dat partitietabel PRECIES hetzelfde moet blijven, en de inhoud van de recovery partitie mag NIET gewijzigd zijn. Voldoet je schijf niet aan 1 van deze 2 voorwaarden, dan ben je de pineut, en gaat je recovery DVD/CD niet functioneren. Oja... volumenamen mogen ook niet verschillen bij 1 van de 3 partities.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Topicstarter
Kan iemand mij dan toevallig vertellen:

Wat de originele Hardware setup van deze machine is (pirmary / secondary / master / slave) ?
Wat de originele Prtitionering is (in cylinders + volumenamen) ?

Het gaat om een Medion:
model: med mt 180a

P4 2.6 Ghz
512 Mb Ram
ATI 9600XT

• leeke1984
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 19:52
Ik weet dat de namen van de partities zijn:

C: Windows
D: Backup
E: Recovery

De groottes weet ik niet, aangezien ik een andere versie heb, de naamgeving is echter altijd hetzelfde (heb er meerdere gehad)

Overigens kan je misschien even een mail sturen naar het Medioncentre (zie www.medion.com) om te vragen hoe het precies zit...

[ Voor 24% gewijzigd door leeke1984 op 12-08-2005 13:36 . Reden: Toevoeging ]

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 13:44
ThaRabbit schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:22:
Kan iemand mij dan toevallig vertellen:

Wat de originele Hardware setup van deze machine is (pirmary / secondary / master / slave) ?
Wat de originele Prtitionering is (in cylinders + volumenamen) ?

Het gaat om een Medion:
model: med mt 180a

P4 2.6 Ghz
512 Mb Ram
ATI 9600XT
Ik zou gewoon even bellen met medion, van medion.com faq,
Uw systeem opnieuw installeren

Bij uw systeem zijn 2 herstel-CD's geleverd:

* Application & Support CD - Windows automatisch opnieuw installeren
Met deze CD zet u uw pc of notebook in een mum van tijd terug in de toestand zoals u hem kocht. Windows en alle voorgeïnstalleerde software worden hierbij automatisch opnieuw voor u geïnstalleerd, zelfs alle stuurprogramma's. Kopieert u, voor u begint, eerst alle bestanden die u wilt bewaren, zoals documenten en foto's, naar station D:\. Station C:\ wordt namelijk volledig overschreven met de Windows-installatie van de aankooptoestand.
* Product Recovery CD - Windows handmatig opnieuw installeren
Deze optie is bedoeld voor ervaren gebruikers. Met de Product Recovery CD kunt u Windows opnieuw installeren. De stuurprogramma's en overige voorgeïnstalleerde software dient u hierbij echter handmatig te installeren.

Ondersteuningsinformatie
Als u vragen heeft met betrekking tot de hersteloptie die beschikbaar
is voor uw systeem, neemt u dan contact met ons op:
Multimedia-Service-Helpdesk: 0900 - 633 466 0
:)

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Topicstarter
mail verstuurd... half uur wachten op een medewerken doen we niet aan :X

bedankt zover mensen :)

• leeke1984
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 19:52
Houdt rekening met 1 a 2 dagen responstijd, daarna zal je wel antwoord krijgen. Veel succes!

Verwijderd

ff vraagje ik heb een medion PC gekregen van een goede kennis alleen er is 1 probleem de recovery cd zit er niet meer bij... Is er een mogelijkheid deze cd ergens te krijgen... Op de HD staat een partitie met de naam recover kan ik hier iets mee om een nieuwe recover cd te maken?? Hopelijk kan iemand mij helpen alvast bedankt..

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:00
Je hoeft alleen op te starten met een dos diskette (of cd indien er geen floppy inzit) en naar C: te gaan. Dit is je Recovery partitie (FAT32, de eerste twee zijn NTFS en kun je niet benaderen). Daarna ga je naar de map RECOVER en start je RETTEN.exe om de recovery te starten.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 08:04

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:55:
ff vraagje ik heb een medion PC gekregen van een goede kennis alleen er is 1 probleem de recovery cd zit er niet meer bij... Is er een mogelijkheid deze cd ergens te krijgen... Op de HD staat een partitie met de naam recover kan ik hier iets mee om een nieuwe recover cd te maken?? Hopelijk kan iemand mij helpen alvast bedankt..
Waarschijnlijk kan je er wel één nabestellen. Moet je even naar Medion bellen, die weten je vast wel te vertellen hoe je aan één komt :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Nielson schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:05:
Je hoeft alleen op te starten met een dos diskette (of cd indien er geen floppy inzit) en naar C: te gaan. Dit is je Recovery partitie (FAT32, de eerste twee zijn NTFS en kun je niet benaderen). Daarna ga je naar de map RECOVER en start je RETTEN.exe om de recovery te starten.
Als ik op de C: ben en naar map recover ga staat het bestand retten.exe er niet bij...

• Nielson
Wat staat er dan wel, of is de map leeg ? In dat geval zul je XP handmatig moeten installeren met de meegeveleverde OEM cd.

Verwijderd

Nielson schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:18:
Wat staat er dan wel, of is de map leeg ? In dat geval zul je XP handmatig moeten installeren met de meegeveleverde OEM cd.
In deze map staan een aantal fac files ofzo??? allemaal 670mb per bestand...

• Nielson
Dat is je image waarschijnlijk, opgedeeld in stukken zodat je makkelijk een backup op cd-r kunt maken. Meestal staat echter het programma'tje om die image terug te zetten er ook bij. Misschien dat iemand anders met een Medion pc je deze wel wil mailen ?

Verwijderd

ik heb een medion nu voor me voor herinstallatie,

Partitie met deze 80G schijf zijn c: 44.73GB D: 26.38GB E: 3.42GB

Die flashende dash betekent idd dat de partietie tabel naar de knoppen is.
Beste oplossing die ik ken is de partieties verwijderen met bijvoorbeeld Acronis of iets dergelijks en weer opnieuw aanmaken.

Succes
Pagina: 1