Ene computer kan de andere niet zien; andersom wel *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151430

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw hier in dit forum en heb gelijk een belangrijke vraag.

Ik heb gister zo een wlan set gekocht en aangesloten.
Het is de eerste keer dat ik zoiets deed en heb er helemaal geen verstand van.

Nou ja alles is eigenlijk gelukt maar heb 1 probleem, 1 computer staat in de woonkamer en de andere op kantoor.

Nou kan ik vanuit de computer in de woon kamer wel in de computer van het kantoor komen maar andersom niet. hij vraagt dan om een wachtwoord.

Ik heb naar mijn weten al het mogelijke geprobeerd.

Maar mischien weten jullie er wat meer van af en kunnen jullie helpen.

Alvast hartstikke bedankt.

Met vriendelijke groet,

Tramontana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97566

welk os heb je op beide pc's
hebben ze elkaar wel gezien met een draad netwerk of heb je dit nooit geprobeerd.
wat zijn ip adressen of heb je dhcp.
enz. enz.
geef iets meer info aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 16:16
Zie dit stukje uit de FAQ :) Dat zal ongetwijfeld de oplossing zijn voor jou probleem. Hangt natuurlijk wel van je OS af, dus wat meer info (zie boven) zou wel handig zijn :>

Waarom zijn de shares op mijn Windows 2000/XP/2003 pc niet te benaderen vanaf Windows 95/98/ME?

Dit is een probleem wat meer voorkomt, wanneer je namelijk het inlogscherm krijgt als je de share wil benaderen dan kan je intypen wat je wilt, maar dat zal niet werken. De beste oplossing is om een useraccount aan te maken op je Windows 2000/XP/2003 pc met exact dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als wat je op de Windows 95/98/ME gebruikt om in te loggen.
De makkelijkste manier is om het guest-account te activeren op de Windows 2000/XP/2003 pc, maar houdt er dan wel rekening mee dat iedereen toegang heeft tot de shares waarbij je het guest-account rechten geeft. Dit kan je opgeven bij, mits je het 'eenvoudig delen' van Windows XP hebt uitgezet, bij de optie delen / machtigingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sneak0r op 07-08-2005 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151430

Topicstarter
Op alle 2 de computers staat windows XP

Maar de ene heeft service pack 2 en de ander niet.

Ik ben sp 2 even aan het downloaden en kijken wat er dan gebeurd of zou het daar niet aan kunnen liggen.

En nee ze zijn nog nooit eerder aangesloten geweest met kabels.

en ik geloof dat ik dhcp heb maar ben er niet 100 procent zeker van.

Met vriendelijke groet,

Tramontana

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 151430 op 07-08-2005 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Mja, dit heeft toch nog steeds te maken met rechten. Neem bovenstaand stukje (en de rest van de FAQ) toch even door; waarschijnlijk is het genoeg om je Gast-account aan te zetten of te zorgen dat de gebruiker van PC1 op PC2 ook bestaat en andersom.

Hier kun je ook met de search veel over terugvinden.