We hebben van @home een waarschuwingsmail gehad over verspreiding van copyrighted materiaal. Via de search heb ik gezien dat dit soort mailtjes wel vaker worden verstuurd, en ik neem het zelf ook niet al te serieus, maar omdat mn vader (digibeet) zich nogal snel bang laat maken, en we al eerder eens door mijn toedoen van een ISP zijn afgesloten, heb ik beloofd er toch maar achteraan te gaan
Het betreft dit mailtje:
Hoe serieus moet je dit nemen? Zijn er al mensen in nederland die inderdaad een rechtzaak hebben gekregen door het sharen van films, of zijn dit slechts loze dreigementen die @home door moet sturen maar verder niet gevaarlijk zijn? Zijn er uberhaupt al ooit mensen in Nederland aangeklaagd voor het sharen van warez?
En hoe is de policy van @home hieromtrent? Sluiten ze wel eens abbonnees af ivm het verspreiden van warez? Of sturen ze alleen een mailtje door als daar om gevraagd wordt en zullen ze daar verder nooit wat mee doen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| Geachte heer/mevrouw, Universal Studio's heeft ons benaderd met het verzoek u op de hoogte te stellen dat u volgens Universal Studio's inbreuk maakt op haar (intellectuele) eigendomsrecht. Volgens de melding die wij ontvingen wordt vanaf uw aansluiting auteursrechtelijk beschermd materiaal aangeboden op het internet. Dit kan zijn door middel van een website, ftp server of nieuwsgroep. Het kan ook zo zijn dat u een bestand heeft gedownload via een Peer to Peer programma zoals Kazaa, Edonkey, Emule of Bittorent, dan deelt u dit bestand ook op uw computer met andere gebruikers van deze zogenaamde Peer to Peer programma's. Wij verzoeken u het betreffende materiaal te verwijderen. Wij wijzen u op uw eigen verantwoordelijkheid voor het gebruik van uw abonnement en in het bijzonder op het bepaalde in de artikelen 10.3 en 12.3 van onze Algemene Voorwaarden. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Universal Studio's (antipiracy@unistudios.com). @Home stelt u op de hoogte van het verzoek van Universal Studio's doch zal uw gegevens niet ter beschikking stellen van Universal Studio's, behalve in het geval van een wettelijke vordering. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, @home |
Hoe serieus moet je dit nemen? Zijn er al mensen in nederland die inderdaad een rechtzaak hebben gekregen door het sharen van films, of zijn dit slechts loze dreigementen die @home door moet sturen maar verder niet gevaarlijk zijn? Zijn er uberhaupt al ooit mensen in Nederland aangeklaagd voor het sharen van warez?
En hoe is de policy van @home hieromtrent? Sluiten ze wel eens abbonnees af ivm het verspreiden van warez? Of sturen ze alleen een mailtje door als daar om gevraagd wordt en zullen ze daar verder nooit wat mee doen?