[@home] abuse mailtjes

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148915

Topicstarter
We hebben van @home een waarschuwingsmail gehad over verspreiding van copyrighted materiaal. Via de search heb ik gezien dat dit soort mailtjes wel vaker worden verstuurd, en ik neem het zelf ook niet al te serieus, maar omdat mn vader (digibeet) zich nogal snel bang laat maken, en we al eerder eens door mijn toedoen van een ISP zijn afgesloten, heb ik beloofd er toch maar achteraan te gaan :) Het betreft dit mailtje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Geachte heer/mevrouw,

Universal Studio's heeft ons benaderd met het verzoek u op de hoogte te
stellen dat u volgens Universal Studio's inbreuk maakt op haar
(intellectuele) eigendomsrecht. Volgens de melding die wij ontvingen
wordt vanaf uw aansluiting auteursrechtelijk beschermd materiaal
aangeboden op het internet.

Dit kan zijn door middel van een website, ftp server of nieuwsgroep. Het
kan ook zo zijn dat u een bestand heeft gedownload via een Peer to Peer
programma zoals Kazaa, Edonkey, Emule of Bittorent, dan deelt u dit
bestand ook op uw computer met andere gebruikers van deze zogenaamde
Peer to Peer programma's. Wij verzoeken u het betreffende materiaal te
verwijderen.

Wij wijzen u op uw eigen verantwoordelijkheid voor het gebruik van uw
abonnement en in het bijzonder op het bepaalde in de artikelen 10.3 en
12.3 van onze Algemene Voorwaarden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Universal Studio's
(antipiracy@unistudios.com). @Home stelt u op de hoogte van het verzoek
van Universal Studio's doch zal uw gegevens niet ter beschikking stellen
van Universal Studio's, behalve in het geval van een wettelijke
vordering.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@home

Hoe serieus moet je dit nemen? Zijn er al mensen in nederland die inderdaad een rechtzaak hebben gekregen door het sharen van films, of zijn dit slechts loze dreigementen die @home door moet sturen maar verder niet gevaarlijk zijn? Zijn er uberhaupt al ooit mensen in Nederland aangeklaagd voor het sharen van warez?
En hoe is de policy van @home hieromtrent? Sluiten ze wel eens abbonnees af ivm het verspreiden van warez? Of sturen ze alleen een mailtje door als daar om gevraagd wordt en zullen ze daar verder nooit wat mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

147592

Universal Studio's is geen overheidsinstantie en kan alleen via @home een waarschuwing laten sturen. Lijkt mij onmogelijk dat hier verdere actie op ondernomen wordt. Ik heb ook nog niet gehoord dat er daadwerkelijk Nederlanders hiervoor aangeklaagd zijn. Dus ik zou me ook niet teveel zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7094

Ik heb ook al tig van deze mailtjes gehad, zelfs nadat ik 2 weken op vakantie was en mn pcs niet gebruikte (en niet aan had staan), dus ik neem de mailtjes niet meer serieus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-04 00:27

chaser

Of ik het nou eens ben met het verspreiden van warez of niet heeft niets met mijn verhaal hieronder te maken

Ik wil je even vragen om na te denken
Je sprak over je vader en daarom ga ik er maar vanuit dat je nog bij je ouders woont
En een verdere conclusie is dan dat je ouders ook het abbonement bij jullie isp betalen
Je vader is bang voor de gevolgen van jouw acties
En daar heeft hij gelijk in
Hij betaalt de rekening en jij brengt hem schijnbaar in de problemen
Je schrijft dat jullie al eens van een isp zijn afgesloten
Waarom weet ik uiteraard niet maar je begint er zelf over
Is het dan niet tijd om verstandig te worden
Als dit mailtje echt van je isp komt zou ik maar stoppen met het aanbieden van warez (je ontkent het ook niet in je verhaal dus ga ik er maar vanuit dat het zo is)

Nogmaals
of jij warez op 1 op andere manier anbiedt op internet zal mij een worst zijn maar ik vind het wel vreemd dat je de risico,s ook bij je ouders neerlegt

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

chaser schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:12:
Of ik het nou eens ben met het verspreiden van warez of niet heeft niets met mijn verhaal hieronder te maken

Ik wil je even vragen om na te denken
Je sprak over je vader en daarom ga ik er maar vanuit dat je nog bij je ouders woont
En een verdere conclusie is dan dat je ouders ook het abbonement bij jullie isp betalen
Je vader is bang voor de gevolgen van jouw acties
En daar heeft hij gelijk in
Hij betaalt de rekening en jij brengt hem schijnbaar in de problemen
Je schrijft dat jullie al eens van een isp zijn afgesloten
Waarom weet ik uiteraard niet maar je begint er zelf over
Is het dan niet tijd om verstandig te worden
Als dit mailtje echt van je isp komt zou ik maar stoppen met het aanbieden van warez (je ontkent het ook niet in je verhaal dus ga ik er maar vanuit dat het zo is)

Nogmaals
of jij warez op 1 op andere manier anbiedt op internet zal mij een worst zijn maar ik vind het wel vreemd dat je de risico,s ook bij je ouders neerlegt
Dat mailtje komt echt van @home inderdaad. En even in het midden latend of de TS inderdaad copyrighted materiaal beschikbaar stelt: degene op wiens naam de verbinding staat zal inderdaad opdraaien voor eventuele gevolgen van misbruik.

Maar op zich is zo'n mailtje nog geen reden om je echt meteen zorgen te gaan maken, zeker als je eigenlijk niet echt flink aan het verspreiden bent, en de upload-snelheid van het @home abonnement in gedachte nemend denk ik ook niet dat de TS een grote verspreider is.

Maar het is dus aan de TS om dat te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook zo'n mailtje gehad, maar dan met het verzoek van de BSA om spul te verwijderen.

Ik kan er niet echt wakker om liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148915

Topicstarter
oke ik vroeg dus niet om een pleidooi over de relatie met mijn ouders (die overigens prima is), noch om of ik als grootverspreider wordt geclassificeerd, maar ik wil slechts weten hoe groot het gevaar is dat er daadwerkelijk actie ondernomen wordt na dergelijke waarschuwingen. Als men haar reacties zou willen beperken tot relevante ervaringen zou dat heel fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-04 21:38
Anoniem: 7094 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:05:
Ik heb ook al tig van deze mailtjes gehad, zelfs nadat ik 2 weken op vakantie was en mn pcs niet gebruikte (en niet aan had staan), dus ik neem de mailtjes niet meer serieus
Dat is leuk, maar wie zegt dat dit proces niet 1 maand duurt of zelfs nog langer, zodoende ben je straks zeker de pineut als ze een andere instantie gaan inschakelen aangezien je hun waarschuwing negeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118829

Nou chaser nu mag hij voorlopig even geen internet meer gebruiken van z'n pa :+

Neej je moet niet bang zijn voor die Universal briefjes.. de ISP's worden gewoon gepushed om zulke mails te laten versturen en hun gebruikers bang te maken..ze komen je op het spoor voornamelijk door BitTorrent en andere ook P2P apps.. en gaan als kiddies klagen bij de ISP tot ze hun zin krijgen..

Als je dit alles wilt voorkomen moet je gewoon nieuwsgroepen gebruiken heb je er geen last meer van.. (ze zetten nieuwsgroepen ook alleen in die brief omdat ze ook willen voorkomen dat je misschien daar ook gebruik van gaat maken en ze daar geen moer van terug zien:D ) een goeie USENET (nieuwsgroepen) kost wel wat maandelijks maar dan heb je ook zeker geen last daarvan en is bovendien heel snel.. check es GIGANEWS.com bijv.. heb je voor €20.24 per maand unlimited download acces.. en je hebt veel nog eerder dan op P2P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat je ook doet: geen contact opnemen met universal studio's. Dan vragen/weten ze je ip(uit de mail headers) en weten in het vervolg je ip te koppelen aan je naw gegevens.

Als ze niet specifieker zijn als zit kun je dit gewoon als spam ( ongevraagde mass mail) beschouwen en als zodanig in je favoriete mail client zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 04-08-2005 13:39 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131394

chaser schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:12:
Ik weet dan wel niet welk p2p progje ts gebruikt, maar als je bittorrent gebruikt dan share je automatisch dus daar valt ook niet veel aan te ontkennen.
En verder hoeft ts zich helemaal geen zorgen te maken, deze mailtjes kreeg ik 5 jaar geleden al, en ik ben in die 5 jaar nog nooit afgesloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Heb je ook naar de echte "afzender" gekeken. (bijv via outlook, eigenschappen email??)
Ik heb al vaak zo'n email gekregen van een grapjas. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door niels88 op 04-08-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:08

vr6-only

Blub Blub

zoiezo niet reageren want ze kunnen niets.

ik zou me geen zorgen maken over zulke mailtjes.

vind het igg niet netjes dat @home dit doet.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
leuk_he schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:32:
Wat je ook doet: geen contact opnemen met universal studio's. Dan vragen/weten ze je ip(uit de mail headers) en weten in het vervolg je ip te koppelen aan je naw gegevens.

Als ze niet specifieker zijn als zit kun je dit gewoon als spam ( ongevraagde mass mail) beschouwen en als zodanig in je favoriete mail client zetten.
sorry hoor, maar wat je zegt is natuurlijk bollocks!

Via zijn/haar IP hebben ze alleen zijn provider kunnen achterhalen en deze een brief/mail gestuurd over het betreffende ip nummer van de TS waarin stond dat deze hun producties loopt te verspreiden (lees uploaden) naar andere mensen..

Als deze studio zijn NAW gegevens al had, dan had TS gewoon netjes een brief thuis gekregen en hadden ze het echt niet via @home gespeeld.

Dus je kan rustig hun mailen met wat ze precies bedoelen want je NAW hebben ze niet!, ze noteren alleen wel dat je de waarschuwing ontvangen heb neem ik aan, dat is het enige minpunt eraan omdat je het ontvangst op deze manier wel bevestigd.

Tip: Kijk gewoon wat je 'shared' of 'sharede' van deze studio en stop met het sharen ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-04 12:26

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

@Home heeft een klacht ontvangen en zelf opgezocht bij wie deze hoort.

Vervolgens hebben ze conform nederlandse wetgeving en algemene voorwaarden een waarschuwing doorgestuurd naar diegene overwie de klacht gaat.

@Home heeft geen NAW informatie doorgegeven aan de partij waarvan de klacht komt, sterker nog @Home heeft een kort geding gewonnen tegen brein die de NAW gegevens eiste van deze gevallen.

Als je genoeg waarschuwingen gehad heb word je uiteindelijk wel afgesloten.

Zorg er gewoon voor dat je niet gepakt word door die gasten door inderdaad niewsgroepen te gebruiken, of zo een peerblocker die ip adressen van brein enzo blokkeerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Tetsuo55 op 05-08-2005 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

gideon82 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:16:
[...]
Dus je kan rustig hun mailen met wat ze precies bedoelen want je NAW hebben ze niet!, ze noteren alleen wel dat je de waarschuwing ontvangen heb neem ik aan, dat is het enige minpunt eraan omdat je het ontvangst op deze manier wel bevestigd.
Mail me op leuk_he @ xs4all . nl en dan heb ik je mail adres en je ip adres. Dan zal ik dat effe posten hier. Vind je dat niet prettig? Ik vind het een nog minder prettig idee dat dit soort organisaties dit soort gegevens hebben ;) .

Heb ik dan je NAW gegevens? nee, nog niet, maar ik heb dan wel je mail adres gekoppeld aan een ip adres. En dat wordt opgeslagen!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heey,

ik heb ook al 2 keer zon mailtje gehad. daar haal ik uit dat @home universal studio "toegang" geeft tot mijn pc zodat universal kan zien wat ik zit te uploaden (of @home vertelt het gewoon aan universal). Is dat niet inbreuk op privacy?? @home mag dat toch niet doen?? of heb ik het verkeerd.... ze mogen van mij wel kijken hoeveel ik zit te down/uploaden maar WAT ik down/upload zijn hun zaken niet.....

[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 07-08-2005 22:08 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Zoals je misschien zelf ook wel weet heeft brein zijn rechtzaak verloren... en dat ging dan om een tiental ip adressen van de echte grote jongens :P

Wanneer @home een mailtje krijgt van een bedrijf, met daarin de informatie dat van dat en dat ip files worden geshared, zal @home dit bericht door mailen naar de klant. Let op, Universal studios (in dit geval) weet alleen je ip, geen adres gegevens of naam. @home zal ook geen actie ondernemen, maar wijst je er alleen op dat het niet legaal is.

Je hoeft je dus nergens zorgen over te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:45
bartgrefte schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:06:
heey,

ik heb ook al 2 keer zon mailtje gehad. daar haal ik uit dat @home universal studio "toegang" geeft tot mijn pc zodat universal kan zien wat ik zit te uploaden (of @home vertelt het gewoon aan universal). Is dat niet inbreuk op privacy?? @home mag dat toch niet doen?? of heb ik het verkeerd.... ze mogen van mij wel kijken hoeveel ik zit te down/uploaden maar WAT ik down/upload zijn hun zaken niet.....
Als ik een bepaalde Universal film download en er komen pakketjes van jouw ip af, dan heb ik jouw ip toch? Dan weet ik al bij welke provider je zit en hoef ik alleen maar jouw provider vragen of hun jou ff een mailtje sturen. Niks inbreuk privacy toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
bartgrefte schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:06:
heey,

@home kan niet zien wat je down/up load.. wel hoeveel. Verder kan Universal wel zien wie haar bestanden shared. Enige dat ze kunnen zien is dus een ip adres. Zoals ik hier boven al zei, weet universal dus niet welk persoon er bij dit ip hoort, dat weet @home dus weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
vr6-only schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:41:
@home MOET dit doen.... staat zo in de wet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

dit is een echte onzin mail. ik heb er zelf ook al tig gehaad, niet druk om maken.
zelfs me tante die niet eens weet wat "downloaden" is krijgt regelmatig deze mail.
gewoon verwijderen dus

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Eswip schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:14:
[...]

@home kan niet zien wat je down/up load.. wel hoeveel. Verder kan Universal wel zien wie haar bestanden shared. Enige dat ze kunnen zien is dus een ip adres. Zoals ik hier boven al zei, weet universal dus niet welk persoon er bij dit ip hoort, dat weet @home dus weer wel.
stel ik share een divx/avi film van 700MB of zo, met de bestandsnaam 1.avi. hoe kan universal dan zien of dat van hun is?? het lijkt me sterk dat ze elk bestandsnaam gaan checken, of doen ze dat anders?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ik heb precies hetzelfde mailtje een jaar geleden ongeveer ook ontvangen, heb mijn download/uploadgedrag niet bepaald veranderd en er wordt niks mee gdaan :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
bartgrefte schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:33:
[...]

stel ik share een divx/avi film van 700MB of zo, met de bestandsnaam 1.avi. hoe kan universal dan zien of dat van hun is?? het lijkt me sterk dat ze elk bestandsnaam gaan checken, of doen ze dat anders?
Geen idee... misschien dat er iets in de file zit gecode?? tis niet alleen maar de naam van het bestand hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

[...]

Als jij een film wil sharen, dan doe je dat op bestandsnaam, daarop zullen ze checken.
Ik denk dat ze ook een lijst hebben met versies die over het net gaan en daarmee controleren ze of jou bestand even groot is.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 14:41
vr6-only schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:41:
zoiezo niet reageren want ze kunnen niets.

ik zou me geen zorgen maken over zulke mailtjes.

Ze waarschuwen je alleen; kan geen kwaad, niemand is nog vanwege deze reden afgesloten van @home.

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 19:12
Provider @home werkt samen met Hollywood

De internetprovider @Home werkt voor de Amerikaanse filmindustrie! Wat wil het geval: Filmmaatschappijen zoals Paramount verzamelen ip-adressen van mensen die volgens hen illegaal downloaden. De maatschappijen schakelen Stichting Brein in, die providers zoals @home weer aanschrijft. @home stuurt vervolgens een waarschuwingsmail naar de bewuste gebruiker dat ze waarschijnlijk illegaal aan het downloaden zijn. Verdedigen tegen de beschuldiging is natuurlijk niet mogelijk, want voor je het weet zit je nog in een Amerikaanse cel ook. Kortom, leuke bangmakerij van Brein waar @home wel erg graag aan mee werkt onder het mom 'we helpen de gebruikers juist'.
Bron: Geenstijl

Mailtje zal wel echt zijn... maar wat ze juridisch kunnen?
Ze zullen toch met harde bewijzen moeten komen willen ze je abbonement opschorten/beeindigen.

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
ironx schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:02:
[...]

Bron: Geenstijl

Mailtje zal wel echt zijn... maar wat ze juridisch kunnen?
Ze zullen toch met harde bewijzen moeten komen willen ze je abbonement opschorten/beeindigen.
And again... heb je de rechtzaak niet gevolgd die er onlangs was?? ISP providers hoeven geen gegevens af te staan aan organisaties als brein wanneer er geen rechtelijke reden voor is. Kortom, je hoeft niet bang te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
[...]

Zulke studios hebben anti-piracy teams die net zoals 'sommige in deze thread' warez sites bezoeken (bv torrents / emule ) en het gaan downloaden.
Dmv connecties na te gaan (wie er allemaal connected is) hebben ze dus een overzicht van IP nummers die het betreffende bestanden sharen/downloaden (kat in t bakkie dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Eswip schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 00:14:
[...]

And again... heb je de rechtzaak niet gevolgd die er onlangs was?? ISP providers hoeven geen gegevens af te staan aan organisaties als brein wanneer er geen rechtelijke reden voor is. Kortom, je hoeft niet bang te worden.
En bovendien mag Brein de gegevns die ze van Amerikaanse inlichtenburos krijgen conform de wet op bescherming van de privacy NIET gebruiken in een rechtszaak. (uitspraak door CPB? en rechter, tijdje geleden.)

Ik gebruik die baggerzooi van Kazaa/emule al lang niet meer, maar als ik het zou gebruiken, dan zou ik zeker ff Protowall installeren.

Kortom@TS:
Geen problemen.

[ Voor 14% gewijzigd door KillerAce_NL op 08-08-2005 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

Daar zijn tools voor. Aan de hand van de hash kun je overigens zien dat het om het goede bestand gaat.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Laatst online: 06-04 17:33
Tip voor TS: PeerGuardian. Blokkeert automagisch instanties als Paramount, verscheidene regeringen, zelfs de FBI wordt geblocked. En je kan iedere instantie zien die het probeert via het venster: daarin verschijnen alle geblokkeerde toegangspogingen.

[/schaamteloze-spam-modus] O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Specialist
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2024
KillerAce_NL schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 01:05:
[...]
En bovendien mag Brein de gegevns die ze van Amerikaanse inlichtenburos krijgen conform de wet op bescherming van de privacy NIET gebruiken in een rechtszaak. (uitspraak door CPB? en rechter, tijdje geleden.)

Ik gebruik die baggerzooi van Kazaa/emule al lang niet meer, maar als ik het zou gebruiken, dan zou ik zeker ff Protowall installeren.

Kortom@TS:
Geen problemen.
Brein/Big mogen wel getipt worden door Universal Studio's e.a. Ze kunnen dan vervolgens wel zelf jouw internetverkeer monitoren en zelf actie ondernemen als dit nodig is.
Een klasgenoot van mij kreeg ook enkele van zulke e-mails en daarin werd exact genoemd wanneer, hoe en welke films en software hij ge-upload had. Daarin werdt ook gedreigd met een rechtzaak indien hij niet per direct zou stoppen met het verspreiden van copyright gevoelig materiaal.
Brein/Big hebben het recht zelf internet verkeer van mensen te monitoren als daar aanleiding voor is. Een tip van een producer/uitgeverij of weet ik veel is bij die **BEEP** al genoeg.
Ik zou die mail negeren, maar niet helemaal. Zorg gewoon dat je niet upload en matig je download gedrag eens voor een maand tot 50%. Installeer ook voor de zekerheid PeerGuardian indien je gebruik maakt van p2p programma's. Vermijd nieuwgroepen volledig

[ Voor 5% gewijzigd door The Specialist op 08-08-2005 13:34 ]

Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Vermijd nieuwsgroepen ? Lol die KUNNEN ze niet eens monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-04 12:58

FaceDown

Storende factor.

KillerAce_NL schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:39:
Vermijd nieuwsgroepen ? Lol die KUNNEN ze niet eens monitoren.
Is dat zo? Je provider kan toch wel zien wat je up- en download van nieuwsgroepen?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Want? Films/muziek downloaden voor een backup is gewoon legaal, software (cracks) meen ik niet. Bij een nieuwsgroep download je alleen maar, iemand anders zorgt dat het op de nieuwsserver komt (ge-upload wordt). Je bent dus veiliger dan bij bijv. BitTorrent, want daar wordt automatisch alles geüpload wat je downloadt. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 11-04 14:39

Xof

FaceDown schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:40:
[...]

Is dat zo? Je provider kan toch wel zien wat je up- en download van nieuwsgroepen?
Nee, als jij een abonnement neemt bij bijv. Usenetserver, giganews, astraweb or what so ever. Dan kunnen ze dat niet zien. Volledig anonymous, ook het uploaden van bestanden. Ze zullen er dus nooit achter komen wie het geupload heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

The Specialist schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:32:
[...]
Brein/Big hebben het recht zelf internet verkeer van mensen te monitoren als daar aanleiding voor is. Een tip van een producer/uitgeverij of weet ik veel is bij die **BEEP** al genoeg.

Installeer ook voor de zekerheid PeerGuardian indien je gebruik maakt van p2p programma's. Vermijd nieuwgroepen volledig
effe eenpaar puntjes op de i:

Dat recht is maar beperkt hoor. Alles wat ik en jij mogen lezen(=! monitoren) mogen zij ook lezen. Om dat vervolgens in een bestand op te slaan en te combineren en weer in een rechtzaak te gebruiken is weer twijfelachtig.

PG instaleren is redelijke tip, besef dat dit verre van waterdicht is, en dat je ook inde gaten moet houden dat er niet teveel op je blocklists terecht komt.

Nieuwgroepen posten absoluut vermijden als je niet heel goed weet wat de consequenties zijn (ik krijg verdorie nog spam op mailadressen die ik 3 jaar geleden 1x gebruikt heb) . Nieuwsgroepen lurken (read-only) is wellicht volledig legaal en low-risc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:23

Underworld

+1 Inzichtvol

Met Chello krijg je dat soort onzin mailtjes niet, chello support ook het downloaden van muziek/films e.d kijk maar naar hun reclames

Ik zou het iig ook negeren, wat willen ze doen? vrijwel heel nederland download tegenwoordig films van Universal e.d.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 12:52
Underworld schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:05:
Met Chello krijg je dat soort onzin mailtjes niet, chello support ook het downloaden van muziek/films e.d kijk maar naar hun reclames

Ik zou het iig ook negeren, wat willen ze doen? vrijwel heel nederland download tegenwoordig films van Universal e.d.
Het gaat dus ook niet om het downloaden maar om het AANBIEDEN

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Martinator schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 01:16:
Tip voor TS: PeerGuardian. Blokkeert automagisch instanties als Paramount, verscheidene regeringen, zelfs de FBI wordt geblocked. En je kan iedere instantie zien die het probeert via het venster: daarin verschijnen alle geblokkeerde toegangspogingen.

[/schaamteloze-spam-modus] O-)
Geloof hier niet zo in.. Net of de FBI niet weet dat hun 'normale' IP nummers erin staan. Zoveel moeite is het nou ook weer niet om een ander ip nummer te krijgen, zeker niet als je de overheid bent. Dus zoveel zal het niet uitmaken en het is zeker geen wonder middel. Zelf verwacht ik zowieso dat bijvoorbeeld de FBI een aantal maal per jaar nieuwe IP ranges krijgt tegen mogelijke hack aanvallen oid }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 07:01

Wildfire

Joy to the world!

Xof schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:56:
[...]

Nee, als jij een abonnement neemt bij bijv. Usenetserver, giganews, astraweb or what so ever. Dan kunnen ze dat niet zien. Volledig anonymous, ook het uploaden van bestanden. Ze zullen er dus nooit achter komen wie het geupload heeft.
Da's een broodje aap... in je postings staat dan wel geen IP-adres, uit de logfiles van de Usenet-provider valt te traceren wie de uploader is geweest. Je bent pas veilig als de upload-logs zijn gepurged.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
The Specialist schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:32:
[...]

Brein/Big mogen wel getipt worden door Universal Studio's e.a. Ze kunnen dan vervolgens wel zelf jouw internetverkeer monitoren en zelf actie ondernemen als dit nodig is.
Een klasgenoot van mij kreeg ook enkele van zulke e-mails en daarin werd exact genoemd wanneer, hoe en welke films en software hij ge-upload had. Daarin werdt ook gedreigd met een rechtzaak indien hij niet per direct zou stoppen met het verspreiden van copyright gevoelig materiaal.
Ik zou die mail negeren, maar niet helemaal. Zorg gewoon dat je niet upload en matig je download gedrag eens voor een maand tot 50%. Installeer ook voor de zekerheid PeerGuardian indien je gebruik maakt van p2p programma's. Vermijd nieuwgroepen volledig
Das niet helemaal waar.. ze kunnen misschien je ip adres achter halen, maar adres gegevens/persoon gegevens niet... Alleen je inet provider heeft deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wildfire schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:29:
[...]

Da's een broodje aap... in je postings staat dan wel geen IP-adres, uit de logfiles van de Usenet-provider valt te traceren wie de uploader is geweest. Je bent pas veilig als de upload-logs zijn gepurged.
Jah duh, en wanneer krijgt een privé organisatie die logs te zien ?? Never dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gert_jan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:24
KillerAce_NL schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:47:
[...]
Jah duh, en wanneer krijgt een privé organisatie die logs te zien ?? Never dus.
jawel wanneer de prive organisatie de usenet provider opkooopt met veeel geld...

eigenlijk een slim idee dat daar nog nooit iemand opgekomen is.
je koopt als microsoft een usenetprovider op..
dan heb je meteen alle gegevens van alle klanten en dan is het enkel nog logjes lezen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

For some reason heb ik dit topic compleet gemist toen ik zocht op GoT.(ergo: zie slotje onderin) Ik heb dus ook hetzelfde mailtje ontvangen en maakte me wel een beetje zorgen. Nu ik dit zo lees, valt het allemaal dus wel mee.

[CM] Flightcase Mod

Pagina: 1