speedtouch 510 adsl probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15598

Topicstarter
Situatie:
Speedtouch 510 4 poorts adsl modem (Tiscali 8mb abbo)
24 poorts switch (alles autosensing)
5 computers (windows xp SP2)
1 computer (windows 2000)

Probleem:
Haperende internet verbinding, modem heeft wel altijd verbinding met internet, de computers onderling ook maar de verbinding van de computers met het internet gaat nogal eens fout. Vreemde is dat de internetradio wel vrijwel altijd gewoon doorloopt terwijl er geen pagina's bezocht kunnen worden, dat er soms ook wel gepingt kan worden en soms geeft de ping ook als resultaat dat de Doelhost niet bereikt kan worden.

Geprobeert:
-Firmware upgrade
-1 computer rechtstreeks op modem (lijkt erop dat een windows2000 computer zonder problemen werkte terwijl een windows xp met SP2 meteen al begon te haperen,maar kan ook zijn dat het gewoon toeval was)
-upnp op speedtouch uitgezet (kon volgens sommige meldingen nog wel eens de oorzaak van connectie problemen zijn bij gebruik i.c.m. windows xp sp2 , zie http://forums.dslsupport.co.uk/topic.asp?TOPIC_ID=741)
-andere dns server op client ingesteld

maar niks helpt, een tijdje gaat het vlekkeloos en dan ineens is het minutenlang niet meer mogelijk om internet pagina's te bezoeken of te ftp'en. Bij aan/uitzetten van internetverbinding via de webinterface van de modem of aan/uit zetten van de modem zelf is alles een korte tijd weer goed.

iemand misschien een idee wat er mis is ?
denk zelf dat het wel op te lossen is door een andere modem/router aan te schaffen(op oude adres hadden we een Zyxel modem/router, werkte prima) maar goed met de Speedtouch zou het in principe ook gewoon goed moeten kunnen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Gebeurt het volledig at random? Mijn oude speedtouchje verzoop bijvoorbeeld bij het up- of downloaden van veel losse files via FTP of gebruik van Bittorrent en andere zaken waarbij je veel losse connections maakt. En in zo'n geval bleven reeds bestaande connections net zoals bij jou gewoon behouden. :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ALs een ping niet werkt doe dan ok eens een tracert naar de host, dan zie je of het vastloopt tussen je pc en de modem of dat de provider bitjes laat vallen.

En regel 1:
Controleer je kabels!!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:58
intoxicated schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:57:
Gebeurt het volledig at random? Mijn oude speedtouchje verzoop bijvoorbeeld bij het up- of downloaden van veel losse files via FTP of gebruik van Bittorrent en andere zaken waarbij je veel losse connections maakt. En in zo'n geval bleven reeds bestaande connections net zoals bij jou gewoon behouden. :)
De Speedtouch kan maximaal 250 verbindingen tegelijk managen. Om naast p2p nog enigzins fatsoenlijk te kunnen blijven surfen stel dan je computers als volgt in dat de volgende grenzen niet overschreden worden:
  • Maximaal aantal gelijktijdige verbindingen op 150 (verdeel deze over alle computers waar een p2p2 applicatie op draait)
  • Upload is maximaal 60 % van de totale uploadcapaciteit van de verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15598

Topicstarter
Het lijkt er inderdaad op dat de speedtouch verzuipt in een ftp connectie.
de laatste paar dagen heeft het namenlijk perfect gedraaid maar nu ik website met ws_ftp pro wilde backuppen deden zich binnen enkele minuten weer dezelfde problemen voor.

Ik heb even naar de instellingen gekeken maar het maximaal aantal concurrent transfers in ws_ftp staat op 20 , lang geen 250 dus.

Iemand een idee hoe je hiermee om kunt gaan ? op de modem kon ik nergens opties vinden om de timeout van oude connecties te verlagen.

Waarschijnlijk ga ik een draadloze linksys ADSl modem/router aanschaffen, maar zou ik dan ook weer tegen hetzelfde probleem aanlopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

EricJH schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:17:
[...]

De Speedtouch kan maximaal 250 verbindingen tegelijk managen. Om naast p2p nog enigzins fatsoenlijk te kunnen blijven surfen stel dan je computers als volgt in dat de volgende grenzen niet overschreden worden:
  • Maximaal aantal gelijktijdige verbindingen op 150 (verdeel deze over alle computers waar een p2p2 applicatie op draait)
  • Upload is maximaal 60 % van de totale uploadcapaciteit van de verbinding
de speedtouch PRO (de voorloper van de 510 v4) had een limiet van 254 verbindingen. De speedtouch 510v4 heeft een veel hogere limiet.

Dus DAAR heb je nu geen last van.

Check ook eens de eventlog van XP (file -> run -> "eventvwr" ) voor foutmeldingnen van de tcp/ip security limiet.

[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 10-08-2005 14:16 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 22:35

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Ik heb altijd het idee gehad dat een speedtouch "verzuipt" in Upnp aanvragen voornamelijk van uit windows.

Ik heb erveel over geschreven op dit forum zie nu ook weer mijn laatste post [rml]lSltAlKeR in "[ Speedtouch 510i] Na upgrade wat problem..."[/rml]

MIsschien dat je het daarin moet zoeken, dat je besturings systeem geen aanvragen op de speedtouch meer moet doen, waar hij niet mee overweg kan. Dan reboot hij is mijn ervaring.
Vreemd dat je internet radio doorblijft lopen? Maar heeft dat niet te maken dat hij alles al in buffer opslaat alvorens af te spelen?

Dat je de webinterface niet kon bereiken heb ik lange tijd ook problemen mee gehad. Dan was meer een veiligheids issue van SP2 dat Windows Xp Pro geen toegang meer gaf tot m'n gateway in dit geval de speedtouch dus. Dat was altijd nadat ik een UPNP gerelateerd programma had gedraait, bijvoorbeeld MSN of zelfs het verborgen opstartende windows messenger. ( Waar dus iedereen problemen mee zou moeten hebben IMHO , want bij een standaard windows xp installatie zit dat er gewoon in gebakken ) Ineens kon ik de webinterface niet meer bereiken dan of telnet of wat dan ook. M'n besturings systeem... idg. dus Microsofts Windows XP Pro Sp2 verleende me geen toegang meer tot de gateway.

Waarschijnlijk omdat de speedtouch signalen terug zond waarmee Ome BiLL van MS het niet mee eens was. (Ik weet ut ook niet) :)

Ik heb het iig opgelost door Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/gnhhom/partyflock/gpedit2.JPG

Via Start uitvoeren gpedit.msc UPNP aanvragen toestaan op de gateway. Toen was het probleem uit de wereld. Nu heb ik daar echter waarde 192.168.1.254/24,localsubnet ingevuld omdat ik firmware 4.3.1.5.0 ook heb draaien. Maar als ik het uitlaat weet niet of ik dan nog problemen ermee heb vanwege die nieuwe firmware. Vreemd namelijk anders zou ik de enige zijn op dit forum en niemand anders hoor je over dit probleem.

[ Voor 37% gewijzigd door lSltAlKeR op 10-08-2005 15:10 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 22:35

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Ik lees net dat ene topic ook door
http://forums.dslsupport.co.uk/topic.asp?TOPIC_ID=741

Daar beginnen ze ookal over UPNP!

zie mijn tekst hierboven dus :)

Je oplossing

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9178

Ik had problemen met FTP, nieuwe (nog niet ge-supporte) firmware was de oplossing:

http://www.adslgebruikers.nl/ftopicp-11610.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06-2023
Dankzij dit topic weet ik nu dat de speedtouch dus 250 verbindingen aan kan. Nu wil het geval dat wij dit in ons bedrijf gebruiken, en het modem dus hoogstwaarschijnlijk over z'n nek gaat hierdoor. Ik ben dus benieuwd welke adsl2 modems er méér connecties aan kunnen.

Dit zijn volgens mij specificaties die je normaal gesproken maar moeilijk terug vindt :-)

Koffie met thee is minder lekker.

Pagina: 1