Printen via usb smc router 7908

Pagina: 1
Acties:
  • 7.919 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-08 18:57
Ik heb lopen zoeken naar hoe ik dit moet doen, maar kan niets vinden, dus dan maar zo:

Ik heb een router waarop ik mijn usb printer (hp2110) heb aangesloten, zodat ik via een draadloos netwerk vanaf een willekeurige computer hierop kan printen.

Ik snap alleen niet hoe ik op de computer van waaruit ik wil gaan printen de printer moet installeren. Ik begreep in 1 van de topics dat je niet een usb, maar een ip adres moet ingeven. Dit heb ik gedaan, maar het werkt nog niet. Ik krijg dan de automatische installatie van de drivers van HP dan niet geinstalleerd. (ik kan overigens in die drivers ook een .inf bestand vinden waarnaar ik zou kunnen verwijzen.)

Wie helpt?

Earth is nice, heaven is better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De printer die jij hebt is volgens mij een 3 in 1 printer ofniet?
Ik heb ook zo'n printer, de HP PSC1210 en die wilde ik ook op een router/printerserver aansluiten en dat kreeg ik absoluut niet voor elkaar. Mocht het wel gaan werken, dan ben je zowieso je scanner functie kwijt, want die kun je niet aansturen.
Voor de rest kan ik je niet helpen, maar in ieder geval veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zou te maken moeten hebben met de bidirectionele communicatie. Om het apparaat probleemloos te laten werken moet ie ook gegevens terug kunnen sturen naar de pc, een aantal printservers heeft hier moeite mee.

Om te printen is dit uit te schakelen maar je raakt idd functionaliteit kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-08 18:57
Hetgeen waar ik mij aan ergerde was dat in de drivers geen enkel .inf bestand verwees naar de te installeren printer. Hierdoor kun je bij HP alleen door setup.exe uit te voeren de printer op je computer installeren. Echt slecht....

Maar ik heb het omzeild:

Gewoon nieuwe printer aanmaken (lokaal).

Poort aanmaken met het ip adres van je router en vervolgens in het volgende venster op aangepast drukken. Daar zet je een punt naar LPR en vervolgens typ je bij wachtrij LPT1.

Nu de truc: Je installeert gewoon een algemeen>generic text only printer.
Wanneer je dat hebt gedaan run je de setup van de drivers van HP zodat je 2110 (of anders printerdrivers) lokaal worden geinstalleerd.
Nu ga je naar: start>instellingen>printers en klik je rechts op je net geinstalleerde generic printer.
Je gaat nu naar het tabblad geavanceerd en klikt naar stuurprogramme op het pijltje omlaag op de printerdrivers van de 2110 die je net hebt geinstalleerd.

En Voila printen maar. (bij mij in ieder geval)

Scannen lukt logischerwijs dus niet meer.....

Earth is nice, heaven is better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Kan je mij nog eens uitleggen hoe je de printer heb kunnen installeren want het lukt mij met bovenstaande info ook helaas nog niet. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:51
Iemand ervaring met het werkend krijgen van een GDI printer via de USB infang van de SMC 7908 router?

ik heb een Brother HL-2030, maar die krijg ik niet werkend vanuit XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n Epson C64 werkend gekregen op de SMC 7908VOWBRA en doe dat als volgt vanaf een Mac met OS X Leopard:

*Printer toevoegen
*Niet het IPP protocol gebruiken, maar het LPD protocol. (I.t.t. diverse posts op forums en MacOSXhints)
*Dan het interne IP adres gebruiken (in mijn geval de default 192.168.2.1)
*Als que: lpt1
*en vervolgens de Epson C64 driver kiezen

Dit zou ook goed moeten werken op m'n wireless vista laptop. Ga ik proberen...
Het enige nadeel is dat je dan geen informatie meer krijgt over lege cartidges.
Pagina: 1