ADSL zonder KPN-telefonie abonnement

Pagina: 1
Acties:
  • 2.710 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:09
Ik heb een stuk of 7 providers een e-mail gestuurd met betrekking tot wat nu echt waar is over een adsl aansluiting als je geen kpn abonnement hebt. Helaas konden ze mij allemaal geen antwoord geven (lees: ze gaven mij geen antwoord), wat wel weer de bewijst dat alle helpdesks veruit slecht zijn.

Ik heb uiteraard ook dit forum doorgekeken, maar iedereen spreekt elkaar tegen en de topics zijn ook alweer een tijdje oud.

Wie o wie, weet wat nu echt waar is over adsl nemen bij verschillende providers als je geen kpn aansluiting hebt.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
Wat bedoel je nu?

1) 't Aansluiten cq aanleggen cq aanvragen van een ADSL aansluiting zonder dat je nu een KPN-telefonie abonnement hebt?

Of

2)'t opzeggen van je KPN-telefonie als je al een ADSL aansluiting hebt over die lijn?

Dat helpdesken hier geen antwoord op hebben is omdat bijna overal uit wordt gegaan van linesharing. Zeker voor 't aanvragen is het nagenoeg overal gebaseerd op linesharing en zal er dus een KPN-telefonie abonnement aanwezig moeten zijn.

Bij vele ISP's kan je daarna KPN-telefonie als je DSL werkt eenmaal wel opzeggen. Hangt er vanaf via welk DSL-netwerk je aangesloten bent. Overal kan dat behalve als je via KPN-DSL een ADSL aansluiting hebt.
Let alleen wel op dat een KPN(telefonie)Belbudget abonnement €9.50 euro per maand kost. En als je ADSL hebt en telefonie opzegt bij KPN je aan je provider diezelfde €9.50 per maand gaat betalen. Je maakt gebruik van een stuk koperlijn dat KPN onderhoudt, ook al heb je ADSL via bijvoorbeeld Wanadoo, BBned, Tiscali of Versatel.

Terug komend op situatie 1 kan het technisch wel. Geen probleem om een ADSL aansluiting te realiseren zonder dat er een telefonie abonnement actief is. Alleen wordt het niet tot nauwelijks aangeboden aan particulieren. Bij mijn weten alleen TweakDSL die dit aanbiedt. Noemen ze 'NLS' (new line servie). En je kan direct bij KPN terecht voor ADSL-direct van KPN.

Vaak betaal je iets meer voor 't aanleggen en worden er geen kortingen gegeven op de aansluitkosten. En je moet wel die €9.50 bij de maandprijs even optellen van je abonnements keuze.

[ Voor 77% gewijzigd door bjck op 30-07-2005 16:57 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:10
Direct ADSL zonder vaste telefoonaansluiting

Niet handig als je per se geen KPN wil, maar hierbij hoef je geen vaste telefoonaansluiting te hebben. Het is wel zo dat de prijzen van Go en Lite best hoger liggen zonder aansluiting. Bij de duurdere abonnementen is de toeslag wel lager.

Voor de volledigheid: de toeslagen die berekend worden t.o.v. Direct ADSL i.c.m. vaste telefoonaansluiting zijn als volgt:

Go: 21,95 + 9 = 30,95
Lite: 29,95 + 6 = 35,95
Basic: 49,95+ 3 = 52,95
Fast: 74,95 + 0 = 74,95

[ Voor 25% gewijzigd door rclahsen op 30-07-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
bjck schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:51:
Wat bedoel je nu?

1) 't Aansluiten cq aanleggen cq aanvragen van een ADSL aansluiting zonder dat je nu een KPN-telefonie abonnement hebt?

Of

2)'t opzeggen van je KPN-telefonie als je al een ADSL aansluiting hebt over die lijn?
Ik bedoel inderdaad situatie 1. KPN direct adsl vind ik iets te duur. Bij tweakdsl kan ik er niets over vinden. Ik vind het raar dat andere providers geen adsl zonder telefoon abonnement aanbieden. Weet iemand of anderen zeker geen adsl zonder kpn aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zakelijk wordt 't wel meer aangeboden als optie. En ook bijvoorbeeld SDSL (wat helemaal niet samen kan met telefonie) wordt zo aangesloten vaak.

(andere optie is een bestaande lijn gebruiken waarvan je telefonie gelijk opheft door de aanleg SDSL).

TweakDSL is volgensmij momenteel de enige die het aanbied. En staat misschien niet een duidelijke uitleg op de site maar tijdens aanvraag procedure zie je het wel. Je kan kiezen voor telefoonnummer 0000000000 ;)

Alleen is het financieel ook 0,0 zinvol om het aan te bieden aan particulieren. Bijvoorbeeld bij TweakDSL betaal je €75 aansluitkosten voor NLS + abonnements kosten + die €9.50.

Neem je een Belbudget lijntje bij KPN betaal je €45 aansluitkosten + €9.50 per maand. Dan kan je overal ADSL aanvragen en heb je vaak acties zonder aansluitkosten. Je gebruikt immers die koperlijn in de grond toch wel werkt vrij slecht zonder ADSL. En die €9.50 komt vanaf de linker of de rechterkant.

[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 30-07-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Als bij tweakdsl de aanvraagprocedure volg voor bijvoorbeeld T-IS DSL Lite, dan staat er bij dat kaal koper dat het 75 euro eenmalig is. Verder staan er geen kosten bij. Hoe weet ik dan dat het 9,50 extra is per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Tweakdsl is niet de enige waar je dsl kan aanvragen zonder kpn abo bij internet-land kan dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
mastair schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:27:
Als bij tweakdsl de aanvraagprocedure volg voor bijvoorbeeld T-IS DSL Lite, dan staat er bij dat kaal koper dat het 75 euro eenmalig is. Verder staan er geen kosten bij. Hoe weet ik dan dat het 9,50 extra is per maand?
"You just know"...

Staat ergens in de voorwaarden of bij 't product mogelijk. Altijd is er een toeslag voor kaal gebruik van een koperlijn voor ADSL.

Toeslag bovenop de abonnementsprijs gebaseerd op linesharing heb ik het dan over. Direct ADSL van KPN wordt de toeslag kleiner naarmate de abonnementskeuze sneller/duurder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik A: laat post & B 'n halve topic kaping pleeg hoop ik op 'n antwoord bevestiging voordat het topic op slot wordt gesmeten..

Situatie:
Ik heb al bijna 1,5 jaar DSL via DDS, in eerste instantie ging dat via Tiscali, maar dat is door KPN gekaapt.

Ik heb zonet echter zonder "erbij na te denken" (de service werd me toch echt te belabberd) mijn volledige KPNlijn opgezegd, nu hoop ik in alle eerlijkheid dat de dame aan de lijn bij kpn niet express heeft achtergehouden dat ik 'n belbudget moe(s)t afnemen om mijn DSL lijn Alive te houden.
& dat mijn non-line sharing toeslag gewoon in rekening wordt gebracht. Waar ik met nadruk om vroeg!. (3x maal) Ik vroeg tevens waarom er geen voicelog werd aangemaakt. "Niet nodig volgens mevrouw"..

Ik krijg echter 'n gevoel aan m'n water dat dit me terug gaat bijten in de....
Pagina: 1