Asus P5K, Q6600@3GHz, 4GB, Jetway 8800GT (680/1700/2000), CM Stacker 830, Tagan TG530-U22, NEC 7200S, 500 GB, Iiyama E1900S-B2, VISTA SP1 (3DMark06 13083), XP SP3, OSX 10.5.3
Een 6200 of 6600 moet volgens mij geen hinder hebben van een agp 4 poort. Vanaf 6600GT denk ik wel.
|sWORDs| wijzigde dit bericht 09-08-2005 17:28 (34%)
Asus P5K, Q6600@3GHz, 4GB, Jetway 8800GT (680/1700/2000), CM Stacker 830, Tagan TG530-U22, NEC 7200S, 500 GB, Iiyama E1900S-B2, VISTA SP1 (3DMark06 13083), XP SP3, OSX 10.5.3
Die ziet ie bij de instellingen wel, vanaf daar kan ik 'm ook benaderen, maar hij staat niet bij 't hoofdmenu... Hebben meer mensen hier last van? Ik heb 'm aangevinkt staan bij de "Programma's"-opties waardoor ie weergegeven zou moeten worden. Als ik 'm open werkt ie ook prima, daar zit 't probleem verder ook niet... Iemand een idee?
Oh nog een dingetje: kan 'n MCE-PC niet lid worden van een domein? Opties zijn grayed-out...
quote:jotheman schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:57:
Mmmmmm wel vreemd, thx voor de tip, gaan we zometeen proberen.
Oh nog een dingetje: kan 'n MCE-PC niet lid worden van een domein? Opties zijn grayed-out...
Dat is het grote verschil tussen mce en xp pro. In het tips en tricks forum staat een workaround die ik gepost heb:
quote:sWORDs schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:07:
[...]
Niet o.a. maar alleen de domein aanmelding mist en deze is door een relatief eenvoudig truukje weer in te schakelen.
Er zitten in een aantal dll's check op een registry waarde, deze registry waarde kun je helaas niet wijzigen terwijl je mce draait (het onderstaande werkt dus ook vanaf een andere installatie als je multi boot hebt, of je schijf in een andere machine hangt, dan hoef je dus alleen je andere os te booten, component laden, waarde aanpassen, component verwijderen, mce booten en joinen)
- Stop je MCE cd in je cdspeler en boot vanaf de cd.
-Indien je SATA/RAID of andere mass-storage drivers nodig hebt om je schijf te benaderen, moet je deze via F6 laden.
-Zodra het installatiescherm staat druk je op R (recovery console)
-Meldt je aan op je MCE installatie met een administrator account
-copy C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM C:\SYSTEM
-exit
-start MCE en ga naar regedit
-Laad (Component laden in het bestandsmenu) c:\system onder een willekeurige hive(bijv HKEY_LOCAL_MACHINE), geef deze een willekeurige naam en blader naar WPA -> MedCtrUpg onder deze naam
-Verander IsLegacyMCE naar 1 en verwijder (component verwijderen in het bestandsmenu) het geladen component
-Ga weer naar je recovery console
-copy C:\SYSTEM C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM
-exit
- ga naar mce en join het domein
Ik ga nog kijken of deze registrykey ook te veranderen is tijdens installatie van mce, zodat je een een unattended installatie kan maken welke ook je domein joint, hier kom ik nog op terug.
offtopic:
Het hier boven beschreven probleem met de afstandbediening klopt, het lijkt alsof sommige oem afstandsbedieningen niet te programmeren zijn, alles wat ik bij de groothandel besteld heb werkt niet, collega's met in de winkel gekochte afstandsbedieningen doen het wel.
|sWORDs| wijzigde dit bericht 10-08-2005 00:07 (71%)
Case : Silverstone LC-11
Mobo : A-Open i915GMm-HFS moederbord (mATX, i915GM, P-M socket)
Processor : Pentium Mobile 760 (2Ghz/2MB/533)
Koeler : Zalman 6000CU (zie hier )
Hdd : WDC 250 GB S-ATA II, 7200rpm, 16Mb cache, Special Edition
Geheugen : Dane Elec PC3200 Cas 2.5 1GB (2*512)
TV Kaarten : 2 maal Win-TV PVR 250 MCE
Videokaart : Asus Extreme N6600 Silencer
Cooling : Standaard 80 mm koelers vervangen voor 2 Papst 8412 NGL koelers
T&M : Logitech Cordless Desktop MX 3100
Scherm : Iiyama C300WT LCD televisie (30"/76 cm met PC interface)
Grofweg genomen zo'n 3000 euro inclusief scherm, zonder moet je ongeveer 1300 eraf halen, maar lijkt me toch wel uber vet
Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter
pentium-m is totaal nutteloos, je moet toch eens daadwerkelijke specs, prestaties, wattages en kwaliteit in ogen gaan houden. Dane-elec is ook onzin, om maar niet te beginnen over de WD en de tv-kaarten. Duidelijk iemand die nog nooit een htpc heeft gebouwdquote:Buzzfuzz schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:42:
Ik zou dit bouwen:
Case : Silverstone LC-11![]()
Mobo : A-Open i915GMm-HFS moederbord (mATX, i915GM, P-M socket)
Processor : Pentium Mobile 760 (2Ghz/2MB/533)
Koeler : Zalman 6000CU (zie hier )
Hdd : WDC 250 GB S-ATA II, 7200rpm, 16Mb cache, Special Edition
Geheugen : Dane Elec PC3200 Cas 2.5 1GB (2*512)
TV Kaarten : 2 maal Win-TV PVR 250 MCE
Videokaart : Asus Extreme N6600 Silencer
Cooling : Standaard 80 mm koelers vervangen voor 2 Papst 8412 NGL koelers
T&M : Logitech Cordless Desktop MX 3100
Scherm : Iiyama C300WT LCD televisie (30"/76 cm met PC interface)
Grofweg genomen zo'n 3000 euro inclusief scherm, zonder moet je ongeveer 1300 eraf halen, maar lijkt me toch wel uber vet
Freude, schöner Götterfunken Tochter aus Elysium wir betreten Feuertrunken himmlische, dein Heiligtum deine Zauber binden wieder was die Mode streng geteilt alle Menschen werden Brüder wo dein sanfter Flügel weilt
SDFNYIRW
Aangezien ik weet dat je erg into de HTPC bent en redelijk veel uitgezocht hebt en ik veel dezelfde onderdelen als jij hebt besteld, vraag ik me af of je nog steeds bij onderstaand verhaal blijft qua componenten..
Ik weet dat je die PVR 500 onderbouwing inmiddels hebt veranderd naar 2 x 150. Ben echter benieuwd of je inmiddels betere componenten weet en hoe de stabiliteit van je systeem inmiddels is. Ook vroeg ik me af wat een VFD display voor je kan betekenen met MCE (mogelijkheid afspelen mp3 muziek zonder tv aan te zetten?) en wat die plugin van die van jou zo speciaal maakt voordoor je hem zelfs van usb naar parallel wilt ombouwen.
quote:
Als je toch een 6600 (6600 gt is er ook in agp) haalt, neem dan een met zo'n component breakout box (sommige hebben ook kabels van svhs 9 (niet te verwarren met svhs 4 zoals op je tv) naar component, dit is precies hetzelfde. Daarnaast werkt purevideo alleen met nvidia kaarten (en alleen met een 6xxx, en purevideo met acceleration alleen bij de 6600 kaarten (agp en pci exp) en 6800 pciexpress.
Beste beeld haal je dus met een 6600.
512MB PC3200 DDR (Kingston) ¤ 65,- ¤ 65,-
AMD Athlon 64 3000+ (S939, 1,8GHz, 512KB, Boxed) ¤ 138,- ¤ 138,-
Gigabyte GA-K8NF9, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) ¤ 104,95 ¤ 104,95
Hauppauge WinTV PVR-500MCE ¤ 138,- ¤ 138,-
Leadtek GeForce 6600 128MB (PCI-e,DVI), WinFast PX6600 TD ¤ 125,- ¤ 125,-
NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zwart) ¤ 62,50 ¤ 62,50
Totaal ¤ 633,45
Ik kom met zoiets. Waarom s939, nforce4 en 6600 pci express? Omdat dit volgens mij iets goedkoper is als s754 + nforce3 en 6600GT AGP. De videokaart is iets langzamer, maar dit maakt voor mediacenter toch niet uit, de cpu iets sneller (er is geen langzamere s939). Nforce4 zou dualcore moeten ondersteunen en doordat, s939 en de pciexpress is het updaten van het systeem makkelijker.
Waarom een pvr500mce, omdat je op een gegeven moment toch wil kunnen opnemen en kijken tegelijk en iedere extra pci kaart je airflow (in de toch al hete htpc case) blokkeert. Waarom een dvd brander? Wat is nou fijner dan je opnames op een dvdtje te kunnen branden (wel even andere sonic encoders installeren) en de nec is i.m.h.o. de beste brander van dit moment.
Verder moet je ook aan het geluid denken. En nu komen we op lastige punten.
Punt1: TV is van nature stereo. DVD is bijna altijd 5.1. Media center en de nvidia codecs mixen stereo geluid niet omhoog naar 5.1. Dus als je dit wilt moet dus of je versterker/5.1 speakerset dit doen, of je geluidskaart. De enige geluidskaart die ik ken die dit dusdanig doet dat het geluid perfect blijft klinken zijn de audigy 1/2. Echter weet ik (nog) niet of deze dit ook doen bij een spdif passthrough.
Punt2: De NVIDIA codec ondersteunt niet standaard 5.1, dit alleen bij een duurdere versie, wel ondersteunt de simpelste versie spdif passthrough.
Punt3: Indien je de (meestal) realtek onboardsoundkaart gebruikt, zorg dan voor een driver versie onder de 3.6x, de versies die ik getest heb (3.60 tot en met 3.67) geven ruis zodra je van kanaal wisselt in live tv. Echter zag ik in de meuktracker dan mensen die problemen hadden van ruis met spoelen in mediaplayer sinds 3.68 geen problemen meer hadden. 3.68 zou dus ook een goede driver kunnen zijn.
Wat je dus wilt doen qua geluid is dus erg afhankelijk van je budget en wat je al hebt staan.
Voor andere lezers (ik denk dat jij de keuze van de kast wel vast hebt staan) ik heb de DIGN HV5, wat een schitterende kast is. (vind het persoonlijk de mooiste htpc kast, alleen verschrikkelijk duur, 265 euro zonder benodigde micro-atx voeding a 130 voor een stille) Verder kan ik iedereen een LCD/VFD display aanraden. Ik ben momenteel bezig een installatie van een lcd/vfddriver voor windows mce te maken voor de driver van Dave Matheny. Misschien dat ik morgen nog wat foto's toevoeg van display en kast.
Verder moet je proberen je pc zo stil mogelijk te krijgen. De fans op videokaarten en chipset zijn over het algemeen heel erg luid, deze zouden door passieve koelingen vervangen kunnen worden. (nadeel, ik heb nog geen passieve koelingen voor de 6600 gevonden en je garantie vervalt) In de meeste htpc kasten zitten kleiner koelers die meer herrie maken. Tip: neem er twee en twee weerstanden. Het geluid van twee fans op 7 volt is duidelijk minder dan 1 op 12, terwijl de airflow zo goed als gelijk blijft. Zorg dat er altijd minimaal 1 systeem fan in je htpc case zit, anders loopt je temperatuur echt gigantisch op. Verder zijn en nog dempende matten te installeren in de DIGN HV5, waar ik binnenkort mee ga experimenteren. Ik vrees voor erg hoge temperaturen, maar kom hier nog wel op terug.
quote:Spice schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 01:25:
[...]
pentium-m is totaal nutteloos, je moet toch eens daadwerkelijke specs, prestaties, wattages en kwaliteit in ogen gaan houden. Dane-elec is ook onzin, om maar niet te beginnen over de WD en de tv-kaarten. Duidelijk iemand die nog nooit een htpc heeft gebouwd.
Meer ervaring dan jij ooit zult hebben, mijn computershop doet dat namelijk en ik modificeer deze nog een beetje met de Papst koelers en 6000CU die je overigens met wat tweaks kan monteren, standaard zou je het echt niet voor elkaar krijgen en bovendien zou deze HTPC ongeloofelijk stil zijn
De PVR 250 MCE is een afgeleide van de 350 afgezien van de radio optie en bovendien heb ik zelf de 350, dus ik weet echt wel dat die twee kaarten het goed zullen doen en dat ik met de 1 kan kijken terwijl de ander opneemt of bijde opnemen en met 1 kijken.
En waarom denk je dat die N6600 Silencer erin zou zitten?
Zit alleen een koelblok op dus ook deze zou geen herrie maken.
De Pentium M 760 is een 2GHZ processor, waarom zou ik meer dan 2GHZ nodig hebben?
Bovendien is deze mobile qua warmte ontwikkeling stukken minder dan alle processors die ik voorbij heb zien komen.
Dane Elec geheugen is best goed, ik zou niet weten waarom ik een super snelle Hyper-X Kingston module erin zou moeten hangen, mijn P4 is er ook mee uitgevoerd en dat geheugen is snel zat en stabiel.
Afgezien van de modificaties die ik zelf maak, dus de TV kaarten, de vga kaart (het mobo heeft onboard video) en de koelers zou ik wel eens willen weten waarom jij tegeover zo'n 10 a 15 mensen wil zeggen waarom zij geen verstand hebben van een HTPC?
Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter
Ik zou in elk geval die 2x 250 omwisselen voor 1x 500 Hauppauge, dat is al een dubbel PVR-150 tuner, zijn nieuwer en betere kwaliteit.quote:Buzzfuzz schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:07:
[...]
Meer ervaring dan jij ooit zult hebben, mijn computershop doet dat namelijk en ik modificeer deze nog een beetje met de Papst koelers en 6000CU die je overigens met wat tweaks kan monteren, standaard zou je het echt niet voor elkaar krijgen en bovendien zou deze HTPC ongeloofelijk stil zijn![]()
De PVR 250 MCE is een afgeleide van de 350 afgezien van de radio optie en bovendien heb ik zelf de 350, dus ik weet echt wel dat die twee kaarten het goed zullen doen en dat ik met de 1 kan kijken terwijl de ander opneemt of bijde opnemen en met 1 kijken.
En waarom denk je dat die N6600 Silencer erin zou zitten?
Zit alleen een koelblok op dus ook deze zou geen herrie maken.
De Pentium M 760 is een 2GHZ processor, waarom zou ik meer dan 2GHZ nodig hebben?
Bovendien is deze mobile qua warmte ontwikkeling stukken minder dan alle processors die ik voorbij heb zien komen.
Dane Elec geheugen is best goed, ik zou niet weten waarom ik een super snelle Hyper-X Kingston module erin zou moeten hangen, mijn P4 is er ook mee uitgevoerd en dat geheugen is snel zat en stabiel.
Afgezien van de modificaties die ik zelf maak, dus de TV kaarten, de vga kaart (het mobo heeft onboard video) en de koelers zou ik wel eens willen weten waarom jij tegeover zo'n 10 a 15 mensen wil zeggen waarom zij geen verstand hebben van een HTPC?
Waarom geen 2 x 150 dan? Net zo duur uiteindelijk maar minder last van storing. (Volgens sommigen)quote:M55 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:18:
Ik zou in elk geval die 2x 250 omwisselen voor 1x 500 Hauppauge, dat is al een dubbel PVR-150 tuner, zijn nieuwer en betere kwaliteit.
quote:Meer ervaring dan jij ooit zult hebben, mijn computershop doet dat namelijk en ik modificeer deze nog een beetje met de Papst koelers en 6000CU die je overigens met wat tweaks kan monteren, standaard zou je het echt niet voor elkaar krijgen en bovendien zou deze HTPC ongeloofelijk stil zijn
Dat zegt mij niks en jij kent mij bovendien niet.
quote:Afgezien van de modificaties die ik zelf maak, dus de TV kaarten, de vga kaart (het mobo heeft onboard video) en de koelers zou ik wel eens willen weten waarom jij tegeover zo'n 10 a 15 mensen wil zeggen waarom zij geen verstand hebben van een HTPC?
1)Omdat ik verstand van zaken heb. Er wordt al door anderen aangegeven dat een hp 250 niet een goede keuze is. HP (hauppauge) is zowiezo niet de beste tv-kaart, is alleen goed verkrijgbaar in Nederland en heeft ergens een naam op gebouwd, dit zegt niks over de kwaliteit van het product en de ondersteuning (kijk maar een op xpmce.nl)
2) Die papsts zijn leuk maar verplaatsen totaal geen lucht ik denk dat de standaard fans van silverstone evenveel lucht op 5 volt verplaatsen en ook rondom de 12db zullen zitten.
3) pentium-m, duur voor de geboden prestaties, een amd venice 3000 is sneller en verbruikt ook weinig stroom en is dus makkelijk te koelen vooral cool en Quiet is een handige functie van deze cpu zelf met het goedkope alu boxed blok hoor je de fan niet in combinatie met de juiste software. Iets ander koelblokje en nog meer stilte en goedkoper dan de zalman als die al in de kast past.
4) dane-elec in zo'n systeem hoef je niet een merk te nemen oem is goed zat, wordt toch niet overgeklokt itt wat jij denkt ga ik goedkoper zitten.
5) De grootste grap als jij die aopen in de silverstone krijgt, krijg jij voor altijd van mij gelijk en bied ik mijn excuus aan, wil dan wel graag den pic zien
De speciale versie van de wd ken ik niet, nog niet in mijn handen gehad, alle gerenomeerde bouwers van stille pc's gebruiken samsung. I rest my case.
Tot die tijd durf ik tegen honderden mensen dat ze geen htpc kunnen bouwen.
Dus ik w8 op je pic met mobo in de kast met de zalman koeler tot die tijd ga ik verder niet op jouw reacties in.
quote:Als je ook met wat reviews en argumenten komt weten we tenminste waarom het "onzin" is.
Dat is een goede opmerking. Ik doe dat niet omdat je dat zelf uit kan vogelen en omdat ik daar geen tijd voor heb.
Als je dat niet goed genoeg vindt dan negeer je mijn opmerking. Ik ben niet lief en aardig, ik deel mijn kennis op GoT (en andere fora). Dat doe ik omdat ik wil helpen, als je de manier niet aanstaat, negeer me zoals eerder vermeld. Mocht je me vertrouwen dan is het gemakkelijk mijn advies is goed, gebaseerd op heel veel kennis, onderzoek en ervaring. That's it, ik lig er verder geen seconde wakker van.
Spice wijzigde dit bericht 13-08-2005 01:15 (17%)
Freude, schöner Götterfunken Tochter aus Elysium wir betreten Feuertrunken himmlische, dein Heiligtum deine Zauber binden wieder was die Mode streng geteilt alle Menschen werden Brüder wo dein sanfter Flügel weilt
quote:basvandenberg schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:37:
Hee sWord,
Aangezien ik weet dat je erg into de HTPC bent en redelijk veel uitgezocht hebt en ik veel dezelfde onderdelen als jij hebt besteld, vraag ik me af of je nog steeds bij onderstaand verhaal blijft qua componenten..
Ik weet dat je die PVR 500 onderbouwing inmiddels hebt veranderd naar 2 x 150. Ben echter benieuwd of je inmiddels betere componenten weet en hoe de stabiliteit van je systeem inmiddels is. Ook vroeg ik me af wat een VFD display voor je kan betekenen met MCE (mogelijkheid afspelen mp3 muziek zonder tv aan te zetten?) en wat die plugin van die van jou zo speciaal maakt voordoor je hem zelfs van usb naar parallel wilt ombouwen.
[...]
Woops, topic ff niet in de gaten gehouden. Sorry.
Qua componenten blijf ik er zeker bij. (ik ben namelijk al tijden onderdelen aan het swappen om tot mijn ideale mce machine te komen) VFD in mce is leuk, nothing more nothing less. Je kunt dus niet mp3's afspelen zonder tv aan. Hij geeft namelijk alleen de huidige mp3 aan. (je zou wel een standaard playlist kunnen maken, op je music button en play drukken na booten, maar dat heeft niets met je vfd te maken) De plugin is niet van mij maar van Dave Matheny en daar kan ik goed mee overweg (vaker dingen mee gedaan) tevens krijg ik de source van mijn favo plugin (My movies van binnerup) zodat ik ook weer een frontview plugin kan maken voor My movies. (deze heb ik al bijna klaar, samen met een burn movie optie) Tevens was toen ik de kast kocht frontview de enige echt goedwerkende vfd plugin. (waarschijnlijk nog steeds, echter heb ik al tijden de concurrentie niet meer bekeken. De vfd in de DIGN is een middelmatige vfd, slechts leesbaar tot 2,5 meter. Ik zit er dan ook over te denken het te vervangen door eentje van Crystalfontz (USB).
Wat wordt nu je final set dan?
|sWORDs| wijzigde dit bericht 13-08-2005 13:17 (3%)
quote:Spice schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:38:
[...]
[...]
1)Omdat ik verstand van zaken heb. Er wordt al door anderen aangegeven dat een hp 250 niet een goede keuze is. HP (hauppauge) is zowiezo niet de beste tv-kaart, is alleen goed verkrijgbaar in Nederland en heeft ergens een naam op gebouwd, dit zegt niks over de kwaliteit van het product en de ondersteuning (kijk maar een op xpmce.nl)
2) Die papsts zijn leuk maar verplaatsen totaal geen lucht ik denk dat de standaard fans van silverstone evenveel lucht op 5 volt verplaatsen en ook rondom de 12db zullen zitten.
3) pentium-m, duur voor de geboden prestaties, een amd venice 3000 is sneller en verbruikt ook weinig stroom en is dus makkelijk te koelen vooral cool en Quiet is een handige functie van deze cpu zelf met het goedkope alu boxed blok hoor je de fan niet in combinatie met de juiste software. Iets ander koelblokje en nog meer stilte en goedkoper dan de zalman als die al in de kast past.
4) dane-elec in zo'n systeem hoef je niet een merk te nemen oem is goed zat, wordt toch niet overgeklokt itt wat jij denk ga ik goedkoper zitten.
5) De grootste grap als jij die aopen in de silverstone krijgt, krijg jij voor altijd van mij gelijk en bied ik mijn excuus aan, wil dan wel graag den pic zien.
De speciale versie van de wd ken ik niet, nog niet in mijn handen gehad, alle gerenomeerde bouwers van stille pc's gebruiken samsung. I rest my case.
Dus ik w8 op je pic met mobo in de kast met de zalman koeler tot die tijd ga ik verder niet op jouw reacties in.
[...]
Dat is een goede opmerking. Ik doe dat niet omdat je dat zelf uit kan vogelen en omdat ik daar geen tijd voor hrb.
Als je dat niet goed genoeg vindt dan negeer je mijn opmerking. Ik ben niet lief en aardig, ik deel mijn kennis op GoT (en andere fora). Dat doe ik omdat ik wil helpen, als je de manier niet aanstaat, negeer me zoals eerder vermeld. Mocht je me vertrouwen dan is het gemakkelijk mijn advies is goed, gebaseerd op heel veel kennis, onderzoek en ervaring. That's it, ik lig er verder geen seconde wakker van.
1 Dat hauppauge geen goede kaarten maakt is onzin. Kaarten zijn gewoon prima. Een 250 mce heeft overigens niet zoals je zegt geen radio, maar wel radio. Een 250 mce is niet slechter/beter dan een amity, heeft alleen een apparte audio chip en is duurder. En de 250mce is nooit in Nederland verkocht, aangezien geen enkele wikel/groothandel het minimale aantal dacht te halen. (bron over 250mce - hauppauge in een persoonlijk gesprek tijdens mce presentatie voor oems)
2 Als je toch in een pc shop werkt kun je natuurlijk even kijken wat het stilste is.
3 Ook ik vind pentium-m veel te duur voor het kleine beetje wattage verschil.
4 Ik zou wel voor merk geheugen gaan. Veel lockups en crashes komen door slecht geheugen.
WD SE is idd erg stil (heb er hier ook twee)
|sWORDs| wijzigde dit bericht 13-08-2005 01:19 (5%)
quote:Spice schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:38:
[...]
[...]
4) dane-elec in zo'n systeem hoef je niet een merk te nemen oem is goed zat, wordt toch niet overgeklokt itt wat jij denkt ga ik goedkoper zitten.
5) De grootste grap als jij die aopen in de silverstone krijgt, krijg jij voor altijd van mij gelijk en bied ik mijn excuus aan, wil dan wel graag den pic zien.
[...]
Dat is een goede opmerking. Ik doe dat niet omdat je dat zelf uit kan vogelen en omdat ik daar geen tijd voor heb.
Zoweej, doe anders ff uit de hoogte ofzo, je bent niet alwetend ofzo hoor.
Ieder heeft z'n eigen redenen om een HTPC te bouwen zoals ie wilt. Hij heeft dan ook goede punten, Pentium M is koel als platform dus qua koeling minder veeleisend. Dane-Elec maakt tegenwoordig zich betrouwenswaardig geheugen waar je zeker van op aan kunt, ik zou zelf ook kiezen voor iets goedkopers, maar ieder z'n ding...
Dat jij alleen Samsung schijven gebruikt betekent niet "dat dat de beste zijn", je bent erg narrowminded moet ik zeggen, wellicht wegen prestatie of andere voordelen op tegen die ene extra decibel die een andere schijf misschien meer maakt aan "herrie". Als laatste nog Papst: Je zweert bij Samsung schijven voor stilte en toch wanneer deze HTPC-bouwer de stilste fans op de markt gebruikt kraak je 'm af? Apart... spreek je jezelf toch een beetje tegen he
Doe voor de lol 's ff net alsof je een open mind hebt over dit soort dingen, dan respecteren mensen je mening ook meer (of uberhaupt zelfs). Ik (en ik vrees velen met mij) kan niet goed tegen betweters, even niet doen alsof je de beste HTPC-bouwer van 't wilde westen bent zou nog wel eens positief uit kunnen pakken.
Niet meteen mensen afkraken maar komen met commentaar en goede beargumentatie zonder iemand de grond in te boren wordt over 't algemeen meer gewaardeerd.
Dat wilde ik ff kwijt, maakt me verder ook niet zo heel veel uit of je 't van me aanneemt of niet, maar 't kan je leven wat gemakkelijker maken in de omgang met mensen.
quote:sWORDs schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:11:
[...]
De vfd in de DIGN is een middelmatige vfd, slechts leesbaar tot 2,5 meter. Ik zit er dan ook over te denken het te vervangen door eentje van Crystalfontz (USB).
Wat wordt nu je final set dan?
Jammer van dat display, maar denk dat je niet veel beter krijgt in soortgelijke kasten. Meer een leuke wannahave dus.
Wat ik reeds besteld heb:
- Proc: AMD Athlon 3000+ Venice
- CPUkoeling: Zalman 7000B-AlCu (Hoop dat ie past in de kast.. ervaring??)
- MB: Asus A8N-E (Alles zit erop wat ik zoek, jammer van de koeler echter, maar komt goed)
- Voeding: Animo 320 Watt <16dB
- HD: Samsung SP2504C (250Gb)
- DVD: Nec 3540 black (Hoop dat ie past, las ergens dat je een LG zou moeten hebben die ook nog eens erg stil was.. hoe zit het btw met de knoppen op het frontje met doorverbinden)
Wat nog komen gaat:
- Kast: Uneed Dine HV5
- Video: Asus GeForce6600 Silencer (ivm HDTV, PureVideo, 3D etc)
- Tv: 2 x HP 150 of 1 x HP 500 (Ben er nog steeds niet uit ivm airflow in de kast)
- Geheugen: 2 x 256 mb dualchannel (Meer niet nodig, merk en CL nog uitzoeken i.c.m. moederboard)
- MCE remote control (hoop dat ik er los aan kan komen en het liefst dus aan een goeie
- Cordless desktop (Uitzoeken afstand ca. 4/4,5 meter en mogelijkheid inbouw reciever --> IR?)
Totaal zou ik voor ca. 1000 euro klaar moeten zijn. Mooi systeempje zeg ik zelf na een hoop reviews.
Daarbij kan ik natuurlijk altijd het een en ander nog aanpassen.
Er zouden nog wat kleine dingetjes bij kunnen komen zoals:
- Case fan (voldoende flow en stil om het totaal op 2 te brengen 1xin 1xuit)
- MB fan vervangen door NB-fan van bv. zalman (kost ook geen drol, weet alleen niet of het voldoende koelt)
- Geluiddempende matten indien echt noodzakelijk. (Zit op 4 meter afstand en de kast staat in een tvmeubel)
basvandenberg wijzigde dit bericht 13-08-2005 11:20 (4%)
quote:basvandenberg schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:18:
Helemaal mee eens. Je moet altijd open staan voor andermans ervaringen.
[...]
Jammer van dat display, maar denk dat je niet veel beter krijgt in soortgelijke kasten. Meer een leuke wannahave dus.
Wat ik reeds besteld heb:
- Proc: AMD Athlon 3000+ Venice
- CPUkoeling: Zalman 7000B-AlCu (Hoop dat ie past in de kast.. ervaring??)
- MB: Asus A8N-E (Alles zit erop wat ik zoek, jammer van de koeler echter, maar komt goed)
- Voeding: Animo 320 Watt <16dB
- HD: Samsung SP2504C (250Gb)
- DVD: Nec 3540 black (Hoop dat ie past, las ergens dat je een LG zou moeten hebben die ook nog eens erg stil was.. hoe zit het btw met de knoppen op het frontje met doorverbinden)
Wat nog komen gaat:
- Kast: Uneed Dine HV5
- Video: Asus GeForce6600 Silencer (ivm HDTV, PureVideo, 3D etc)
- Tv: 2 x HP 150 of 1 x HP 500 (Ben er nog steeds niet uit ivm airflow in de kast)
- Geheugen: 2 x 256 mb dualchannel (Meer niet nodig, merk en CL nog uitzoeken i.c.m. moederboard)
- MCE remote control (hoop dat ik er los aan kan komen en het liefst dus aan een goeie)
- Cordless desktop (Uitzoeken afstand ca. 4/4,5 meter en mogelijkheid inbouw reciever --> IR?)
Totaal zou ik voor ca. 1000 euro klaar moeten zijn. Mooi systeempje zeg ik zelf na een hoop reviews.
Daarbij kan ik natuurlijk altijd het een en ander nog aanpassen.
Er zouden nog wat kleine dingetjes bij kunnen komen zoals:
- Case fan (voldoende flow en stil om het totaal op 2 te brengen 1xin 1xuit)
- MB fan vervangen door NB-fan van bv. zalman (kost ook geen drol, weet alleen niet of het voldoende koelt)
- Geluiddempende matten indien echt noodzakelijk. (Zit op 4 meter afstand en de kast staat in een tvmeubel)
Die nec past (heb zelf een 3500 er in) je moet alleen het randje van je lade en voorste plastic van cdrom eraf halen (click systeem). Voor air flow maakt 2x 150 niets uit, de pci sloten zitten links waar toch al geen airflow is. De in en outtake fan zitten naast de psu welke helemaal rechts zit.
Koeling van de zalman NB fan is perfect, minimaal dezelfde temperatuur als de standaard fan. Met zaken als geluidsdempende matten kun je het beste wachten tot je alles al hebt, kun je zelf beoordelen of het noodzakelijk is. Ik hoop dat je tv meubel 55 cm of dieper is. Vanwaar trouwens die cordless desktop? Ik doe alles via remote desktop qua configuratie. Die zalman cpu koeler past in de kast (heb zelf de 7000B-cu), zou alleen geen al-cu maar cu nemen.
Wat ga je aan speakers gebruiken? Losse versterker, pc speakers tv speakers??? Digitaal of analoog? Welke mpeg decoder?
|sWORDs| wijzigde dit bericht 13-08-2005 13:16 (4%)
quote:sWORDs schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:12:
[...]
Die nec past (heb zelf een 3500 er in) je moet alleen het randje van je lade en voorste plastic van cdrom eraf halen (click systeem). Voor air flow maakt 2x 150 niets uit, de pci sloten zitten links waar toch al geen airflow is. De in en outtake fan zitten naast de psu welke helemaal rechts zit.
Koeling van de zalman NB fan is perfect, minimaal dezelfde temperatuur als de standaard fan. Met zaken als geluidsdempende matten kun je het beste wachten tot je alles al hebt, kun je zelf beoordelen of het noodzakelijk is. Ik hoop dat je tv meubel 55 cm of dieper is. Vanwaar trouwens die cordless desktop? Ik doe alles via remote desktop qua configuratie. Die zalman cpu koeler past in de kast (heb zelf de 7000B-cu), zou alleen geen al-cu maar cu nemen.
Wat ga je aan speakers gebruiken? Losse versterker, pc speakers tv speakers??? Digitaal of analoog? Welke mpeg decoder?
Ik zie alleen passieve koelingen van zalman voor de NB:
http://www.zalman.co.kr/eng/product/code_list.asp?code=014
Verder ben ik van plan bij de meest linkse casefane een metale strip te maken die de flow "afbuigt" naar links (richting pci kaarten) en zo de airflow beter maakt door de kast. Ik weet niet of de standaard fan stil genoeg is, anders wordt die ook nog vervangen. Met de matten wacht ik inderdaad even het resultaat af.
Mijn tv-meubel is voor breedbeeld tv's (die komt er niet maar goed
Ik heb mn zalman bestelling inmiddels omgezet naar de 7000B-cu.
Ben van plan er een goede versterker met grotere speakers (en wat kleine surrounds) te gaan kopen. Hier heb ik alleen nog geen oplossing voor. Moet niet te duur worden (max ca. 600 euro) en toch goed geluid. Dus niet van dat mini-speakertjes geneuzel. Ben van die mega philips boxen en versterker uit de jaren 0 gewend.. en daar komt een goed geluid uit! Dus als je daar nog een tip voor hebt...
Oja.. de remote desktop --> wil wel een beetje kunnen internetten en gamen natuurlijk achter dit ding! Dus ik moet een goeie wireless hebben die ver genoeg gaat.
basvandenberg wijzigde dit bericht 13-08-2005 15:36 (7%)
Volgens mij is dat trouwens een beetje standaardprobleem bij HTPC's, de warmte... Vooral aangezien ze vaak in steromeubels komen of ergens worden weggestopt. Ik kon met 't warme weer (lang laaaaang geleden aan 't begin van de vakantie) m'n hokkietokkie HTPC-kastje niet dicht laten, ging ie rebooten af en toe omdat ie te warm werd
Ik hoop dat 't met een Silverstone (met betere airflow, die hokkietokkie... Casetek volgens mij had de airflow van 'n betonnen muur zegmaar) beter gaat, want die kast open hebben is natuurlijk ook niet de bedoeling. Valt me trouwens nog tegen wat zo'n TV-kaart nog warm wordt.. en dan 'n videokaart like 4 cm. erlangs, best klote om dat goed te koelen...
Ik persoonlijk vind 'n draadloos setje erbij ook wel handig, kun je evt. nog een beetje gamen op afstand ofzo als je zin hebt, je weet nooit.
Voor 't geluid zou ik gewoon 'n goedkoop geluidskaartje (of je onboard zoals je zegt) gebruiken en digitaal aansluiten. Een 5.1 receiver hoeft (al helemaal 2e hands) helemaal niet zo duur te zijn, en heb je wel meteen dts en DD voor DVD's evt. Speakers kun je later nog altijd upgraden en evt. de receiver ook...
Aan wat voor draadloos setje denk jij? Want ik ben me ook 'n beetje aan 't oriënteren, maar die goedkopere hebben vaak weinig bereik of dat je slechts 1 knop tegelijk in kan drukken ofzo, dat suckt ook weer. En ik wel er niet like >100euro voor uit gaan geven.
quote:jotheman schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:32:
Dik systeem Bas, mooi spul
Volgens mij is dat trouwens een beetje standaardprobleem bij HTPC's, de warmte... Vooral aangezien ze vaak in steromeubels komen of ergens worden weggestopt. Ik kon met 't warme weer (lang laaaaang geleden aan 't begin van de vakantie) m'n hokkietokkie HTPC-kastje niet dicht laten, ging ie rebooten af en toe omdat ie te warm werd
Ik hoop dat 't met een Silverstone (met betere airflow, die hokkietokkie... Casetek volgens mij had de airflow van 'n betonnen muur zegmaar) beter gaat, want die kast open hebben is natuurlijk ook niet de bedoeling. Valt me trouwens nog tegen wat zo'n TV-kaart nog warm wordt.. en dan 'n videokaart like 4 cm. erlangs, best klote om dat goed te koelen...
Ik persoonlijk vind 'n draadloos setje erbij ook wel handig, kun je evt. nog een beetje gamen op afstand ofzo als je zin hebt, je weet nooit.
Voor 't geluid zou ik gewoon 'n goedkoop geluidskaartje (of je onboard zoals je zegt) gebruiken en digitaal aansluiten. Een 5.1 receiver hoeft (al helemaal 2e hands) helemaal niet zo duur te zijn, en heb je wel meteen dts en DD voor DVD's evt. Speakers kun je later nog altijd upgraden en evt. de receiver ook...
Aan wat voor draadloos setje denk jij? Want ik ben me ook 'n beetje aan 't oriënteren, maar die goedkopere hebben vaak weinig bereik of dat je slechts 1 knop tegelijk in kan drukken ofzo, dat suckt ook weer. En ik wel er niet like >100euro voor uit gaan geven.
Dit haal ik van een forum af:
Tip: als je al een toetsenbord/muis wilt gebruiken (dat hoeft immers niet), gebruik een een draadloos toetsenbord incl. trackerball, bijvoorbeeld van BTC of Sejin:, te koop bij: ISL/Venlo: Sejin SPR-5096WT toetsenbord voor ¤ 69,-: toetsenbord + trackball, infra-rood: werkt prima onder MCE (en ook binnen de BIOS, etc. : immers zijn er geen speciale software drivers nodig hiervoor). Kijk maar 'ns hier: http://www.sejin.com/deta...hild_id=46&page_id=14
Ik heb me er nog niet in verdiept, maar misschien is zo'n IR setje wel iets. Ik zou het graag via die IR-receiver in de kast willen laten ontvangen.
basvandenberg wijzigde dit bericht 13-08-2005 18:29 (5%)
Jij zei dat de remote voor MCE ook nog uitmaakte.
Bij een computerzaak bij mij in de buurt hebben ze de volgende 3 modellen:
* Microsoft Remote Control With Receiver. Dutch Layout
* Microsoft Remote for Windows XP Media Center Edition 2005 NL
* Philips Afstandsbediening + IR Ontvanger voor Mediacenter
De vraag dus... welke? Ik ga edition 2005 erop zetten.. dus optie 2 lijkt me wel iets. Je kunt ze trouwens vinden op www.zercom.nl en dan bij invoerapparaten->afstandsbedieningen.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 64 65 66 67 last
Dit topic is gesloten.