Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like that.
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!
ik zou die h1 van de huizen namen door h2 vervangen, ze zitten duidelijk onder de h1 "bestaande bouw" ook in je recent blok zitten ze een niveau lager eigenlijk (vandaar mijn suggestie van een hidden h1, dat maakt de boel wat logischer in elkaar.
alle hx elementen samen zouden een nette inhoud van je pagina moeten vormen
gooi de boel eens zonder css online, en kijk dan of het er logisch uitziet, dat zou wel het geval moeten zijn.
alle hx elementen samen zouden een nette inhoud van je pagina moeten vormen
gooi de boel eens zonder css online, en kijk dan of het er logisch uitziet, dat zou wel het geval moeten zijn.
mophor wijzigde dit bericht 26-07-2005 14:00 (12%)
var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);
Reg. datum: 20 januari 2004
De code met doorgevoerde wijzigingen ('100% valide HTML 4.01 transitioneel' volgens de W3-validator) :
HTML:
HTML:
1 | <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
|
gaat de goeie kant op, nog wat opmerkingen
- je hebt verschillende elementen met name="navigation" nu hoeven names geloo fik niet strikt uniek te zijn maar dat zou ik wel doen
- waar is de class op de elementen met class="object" voor? om zet te onderscheiden kan, maar dan lijkt het mij dat de div's in het laatste stuk van hetzelfde type moeten zijn. Voor css is het iig niet nodig omdat je deze div's al kan bereiken met "#overview div {}" (wat ik zeker aanraad)
- ook het gebruik van class="structure" volg ik niet helemaal. Bedenk goed of je classen van elementen zou willen onderscheiden en hoe ze dan zouden moeten heten. Voor de CSS zou het iig niet nodig hoeven zijn, als ik zo effe snel kijk.
- je hebt verschillende elementen met name="navigation" nu hoeven names geloo fik niet strikt uniek te zijn maar dat zou ik wel doen
- waar is de class op de elementen met class="object" voor? om zet te onderscheiden kan, maar dan lijkt het mij dat de div's in het laatste stuk van hetzelfde type moeten zijn. Voor css is het iig niet nodig omdat je deze div's al kan bereiken met "#overview div {}" (wat ik zeker aanraad)
- ook het gebruik van class="structure" volg ik niet helemaal. Bedenk goed of je classen van elementen zou willen onderscheiden en hoe ze dan zouden moeten heten. Voor de CSS zou het iig niet nodig hoeven zijn, als ik zo effe snel kijk.
alert(_._);
Transactional en strict ineen, verbaast me dat dat wordt gevalideerd 
Recommended DTDs to use in your Web document.
Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like that.
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!
Ja dat was een foutje. Ik had alleen even de DTD aangepast zonder op de rest van het doctype te letten.quote:BtM909 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 15:27:
Transactional en strict ineen, verbaast me dat dat wordt gevalideerd
quote:mophor schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 15:26:
gaat de goeie kant op, nog wat opmerkingen
1. Je hebt gelijk, ik had het even snel aangepast om de validator te plezieren.
2. 'Objects' slaat op de blokken met huizeninformatie. Ik heb de klasse 'objects' inmiddels verwijderd.
3. 'Structure' gebruik ik juist op jouw aanraden? Je adviseert toch op je website om de div-elementen die voor de structuur van je website zorgen de klasse 'structure' mee te geven?
Edit:
Waarom is het beter om de afbeelding in een aparte paragraaf te plaatsen i.p.v. hem binnen de paragraaf waarin ook de tekst staat te zetten?
Edit 2:
Zou je die huizenopsomming ook in een tabel mogen zetten?
deprogrammeur wijzigde dit bericht 26-07-2005 16:09 (53%)
HTML:
1 | <a href="javascript://"> |
"als het geen link is, gebruik dan geen anchor..."
Het is een opzet voor een template, dus die links worden later ingevuld.quote:crisp schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:10:
HTML:
1<a href="javascript://">
"als het geen link is, gebruik dan geen anchor..."
huizenopsomming kan ook in een tabel, dan is elk huis een soort record
wat je ook kan doen is wat cheatah aangaf, alleen de eigenschappen in een tabel ipv een dl, denk dat dat niet heel veel uitmaakt, maar als ik kijk naar hoe je ontwerp in elkaar steekt lijkt me de huidige structuur makkelijker stylen dan een tabel
class="structure" geef ik idd ook aan div's die verder geen semantische waarde hebben en dus puur voor structuur (/opmaakdoeleinden) zijn toegevoegd. In jouw geval is dat volgens mij alleen de eerste.
Afbeeldingen kan je in een paragraaf zetten als ie ermee gerelateerd is. Je moet zelf even bedenken in hoeverre dat het geval is. Het komt niet zo heel nauw imho.
Je hebt nu de belangrijkste dingen op orde denk ik, dingen als wel of geen classes, en de naam ervan, een paar extra div's omwille van opmaak, plaatjes al of niet bij een paragraaf trekken of een tabel ipv een dl zijn allemaal kleine dingetjes, kies gewoon wat het makkelijkst te stylen valt en wat voor jou het handigst overkomt.
wat je ook kan doen is wat cheatah aangaf, alleen de eigenschappen in een tabel ipv een dl, denk dat dat niet heel veel uitmaakt, maar als ik kijk naar hoe je ontwerp in elkaar steekt lijkt me de huidige structuur makkelijker stylen dan een tabel
class="structure" geef ik idd ook aan div's die verder geen semantische waarde hebben en dus puur voor structuur (/opmaakdoeleinden) zijn toegevoegd. In jouw geval is dat volgens mij alleen de eerste.
Afbeeldingen kan je in een paragraaf zetten als ie ermee gerelateerd is. Je moet zelf even bedenken in hoeverre dat het geval is. Het komt niet zo heel nauw imho.
Je hebt nu de belangrijkste dingen op orde denk ik, dingen als wel of geen classes, en de naam ervan, een paar extra div's omwille van opmaak, plaatjes al of niet bij een paragraaf trekken of een tabel ipv een dl zijn allemaal kleine dingetjes, kies gewoon wat het makkelijkst te stylen valt en wat voor jou het handigst overkomt.
alert(_._);
Okee, thanks! Blijf ik alleen met die border-attribuut zitten die ik omwille van MSIE aan de paginanavigatie moet toevoegen:quote:mophor schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:20:
huizenopsomming kan ook in een tabel, dan is elk huis een soort record
HTML:
1 | <a href="javascript://">[img]"../images/page_navigation_next.png"[/img]</a> |
deprogrammeur wijzigde dit bericht 26-07-2005 16:58 (14%)