ASUS A8N-SLI Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• andrestouwe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-05 01:16

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Topicstarter
Dit Asusbord is perfect op 1 ding na, en dat is de chipset koeler die met z'n 8000 toeren klinkt als een opgevoerde stofzuiger. Ik heb al op got rondgesnuffeld, en heb gezien dat de meningen over een zalman koelblok verdeeld zijn. Nu heb ik echter een ander koelblok met fan gevonden, namelijk de Akasa AK-210. O.K., hij zal meer herrie maken dan de passieve zalman, maar draait toch veel minder toeren dan de standaard fan.
Heeft iemand ervaring met dit koelertje?

linkje: http://www.akasa.co.uk/ak...m_coolers/spec_ak_210.htm

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-06 18:03
Kan je je chipset koelertje niet langzamer laten draaien? of ga je extreem overklokken?

• andrestouwe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-05 01:16

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Topicstarter
Ik ben niet zo'n enorme overklocker, het gaat me er om dat het geluidsniveau van de kast lager wordt. Het zit namelijk ingebouwd in een cooler master centurion 5, die behoorlijk wat geluid doorlaat door de openheid van de voorkant van de kast. De koeler van de Asua 6600 GT heb ik al vervangen door een zalman, en dat scheelt al een stuk, maar nu erger ik me aan die opgefokte standaard NB koeler. Over de NB koeler van zalman lees ik verschillende berichten hier op got, en ik heb geen zin in een overhitte NB. Maar als het met een passieve zalman kan, moet het toch ook met een Akasa AK-210 kunnen die 5000 toeren draait i.p.v. 8000 van de standaard koeler?

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Volgens mij valt het overhitten van je NB wel mee met een Zalman passieve NB koeler, het enige waar je wel aan moet voldoen is dat je een goede airflow in je kast hebt, dus dat er direct koele lucht over de NB heen geblazen wordt. Maar gaat een NB koeler van Zalman wel passen icm de Zalman koeler op je videokaart? Ik heb het moederbord ook, met de passieve NB koeler van Zalman, en werkt perfect en stabiel. Helaas kan ik de temperatuur van de NB chip niet uitlezen, maar na een aantal uren intensief gamen kan ik de NB koeler wel gewoon vastpakken en vasthouden. Het blokje is wel warm natuurlijk, maar niet dat mijn vingers vast plakken aan het blokje. Dus zorg voor een goede airflow, bijvoorbeeld met 12cm fans, die zijn nauwelijks hoorbaar. Of het nou zo'n goed idee is om je NB koeler op lagere toeren te laten draaien weet ik niet of dit zo verstandig is.

Er is trouwens ook een mogelijkheid om ASUS te mailen over de NB koeler en de herrie ervan, volgens mij sturen ze je dan kosteloos een nieuwe NB koeler (een grotere, ook met fan) die aanzienlijk stiller is dan de huidige die je nu hebt. Volgens mij kun je hierover ervaringen vinden in het Topic over de ASUS A8N SLI, ervaringen.

I pitty the fools who took my game-station.....

Verwijderd

niet doen, ik zou er een zalman blokje + papst 40x20mm fannetje opgooien. (wel 12V) en dan em op 5V laten draaien. Ik hoor em niet en hij koelt goed. nog nooit een vastloper gehad

wat je dan krijgt is een koelblokje wat al goed kan koelen, en dan krijgt hij ook nog wat airflow over zich heen. en dan gaat het dus helemaal goed ;)