Muis hapert

Pagina: 1
Acties:
  • 2.322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• f.grijze
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Ik zit lekker te werken met me laptoptje, begint mijn muispijltje opeens heel erg te haperen. Ik kijken hoeveel CPU en memory er gebruikt wordt, maar dit is nagenoeg niks, zoals het standaard ook is. Alle actieve programma's afsluiten, maar geen verbetering.

Ik maar een reboot gedaan. Dit heeft helaas ook niks geholpen. GoT en Google al flink aan het doorspitten geweest, maar niks bruikbaars kunnen vinden.

Op mijn laptop zit een touchpad, waar ik altijd mee werk. Heb ook een Logitech MediaPlay Cordless Mouse geprobeerd en een Logitech Optical Wheelmouse (PS/2). Bij alle van deze mogelijkheden nog steeds het haperen van het muispijltje.

Iemand die een oplossing voor dit probleem weet? Heb eigenlijk nog geen zin om een clean install te doen.

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-01 20:24
Is je pc alleen gereboot of echt uit gezet. Dat wil soms nog wel eens helpen.

Een pc kan soms ook rare dingen gaan doen als hij geen goede aarde heeft.

edit:
Leesbaarheid vergroot!!!

[ Voor 33% gewijzigd door josvane op 18-07-2005 19:32 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
josvane schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:26:
Is je pc alleen gereboot. Dat wil soms nog wel eens helpen.
Frank-2k schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:20:
Ik maar een reboot gedaan. Dit heeft helaas ook niks geholpen.
Ga eens naar je BIOS en disable je touchpad en kijk of het probleem nog steeds optreedt.

• f.grijze
josvane schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:26:
Is je pc alleen gereboot of echt uit gezet. Dat wil soms nog wel eens helpen.
Hij is gereboot, heb hem al helemaal uit gehad, heb de voeding eraf en de accu eruit gehaald, hielp allemaal niks. Heb het ook al geprobeerd door alleen op de accu te werken, dus zonder netvoeding.
sdomburg schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:30:
Ga eens naar je BIOS en disable je touchpad en kijk of het probleem nog steeds optreedt.
Is niet mogelijk. Zitten maar heel erg weinig opties in het BIOS. De laptop is een Sky i3742.

• f.grijze
Als ik via RealVNC een verbinding maak met een andere computer, en dan de muis beweeg, gaat het wel zonder problemen. Als ik echter over mijn taakbalk ga of weer in een ander programma ga werken, dan hapert de muis weer ongelofelijk veel.

[ Voor 73% gewijzigd door f.grijze op 18-07-2005 20:11 ]

• MrJay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10-2024
Met haperingen, bedoel je dat ie sprongen maakt? Anders moet je de ondergrond eens nakijken. Als het -niet reageren- is, is mss de batterij op (cordless, gebruikt dat geen batterij)

• f.grijze
Met haperingen bedoel ik dat ie sprongen maakt ja. Mijn touchpad zitten geen batterijen in (logisch) en de PS/2 muis zitten geen batterijen in (logisch). Alleen de cordless zitten batterijen in, maar die niet vervangen omdat hetzelfde probleem er is met de andere 2 aanwijsapparaten.

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MrJay schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:12:
Met haperingen, bedoel je dat ie sprongen maakt? Anders moet je de ondergrond eens nakijken. Als het -niet reageren- is, is mss de batterij op (cordless, gebruikt dat geen batterij)
Hij zegt dat het ook gebeurt met zn touchpad dus zal ni aan batterijen oid liggen. Misschien even nieuwe muisdrivers instaleren?

• f.grijze
KappuhH schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:15:
[...]

Hij zegt dat het ook gebeurt met zn touchpad dus zal ni aan batterijen oid liggen. Misschien even nieuwe muisdrivers instaleren?
Ik heb helemaal geen muisdrivers geïnstalleerd :) Alleen voor de Logitech MediaPlay Cordless Mouse. Die heb ik ondertussen al wel verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft niks geholpen.

Ik merk nu ineens dat, als ik op F5 druk (in Internet Explorer), en dan mijn muis beweeg, dat de beweging dan wel zonder haperingen gebeurt. Vind dit wel een heel erg vreemde zaak. Denk toch dat het een schone install wordt van Windows, of er moet nog iemand met ideeën zijn...

[ Voor 25% gewijzigd door f.grijze op 18-07-2005 20:18 . Reden: Toevoeging ]

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11-2025

McGryphon

Veul vrouwkes!

dit zaakje stinkt naar sneeuw.
had ik eerst ook, werkte niks tegen.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• KappuhH
  • Niet online
Je zegt dat het plotseling optrad. Toen je aan het internetten was? Heb je op spyware/virussen gescand?

• f.grijze
Ik had volgens mij wel een Internet Explorer venster open, maar ik was met Photoshop bezig. Scan op spyware nog niet gedaan, ga ik nu maar eens doen.

Nog niet begonnen met het scannen op Spyware, gaat zo gebeuren. Ik heb tot mijn grote verbazing nu nergens meer last van. Heb niks gedaan verder, was gewoon even een mailtje aan het typen, en ineens was het weer goed. Vind het allemaal heel erg raar...

Beschouw de vorige alinea maar als ongetypt, want nu heb ik er wel weer last van...

[ Voor 57% gewijzigd door f.grijze op 18-07-2005 20:28 . Reden: Heel erg raar allemaal... ]

• KappuhH
  • Niet online
Hmm... vaag maar iig gefeliciteerd ;) ben eigenlijk wel benieuwd wat er achter zat maar dat zal wel altijd een raadsel blijven ;)
Edit: Beschouw dit dan ook maar als ongetypt ;) Maar scan vooral even op spyware.
Frank-2k schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:22:
Ik had volgens mij wel een Internet Explorer venster open
Gebruik in ieder geval Firefox ;)

[ Voor 58% gewijzigd door KappuhH op 18-07-2005 20:39 ]

• f.grijze
Firefox heb ik er ook op staan. Hier gewoon hetzelfde probleem... :(

Scannen op spyware heb ik gedaan, maar geen resultaat.

• f.grijze
Heb nu een (tijdelijke) oplossing gevonden...

Als ik bij de muiseigenschappen "Display pointer trails" aanzet, dan beweegt de cursor wel normaal, zonder haperingen. Deze oplossing wil ik alleen niet als definitieve oplossing, dus oplossingen zijn nog altijd welkom.

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11-2025

McGryphon

Veul vrouwkes!

ga naar de texaco
Modbreak:En waar slaat dat nou weer op :?

Post on-topic en behulpzaam of post niet.

[sub]En niet alsof jij met jouw posthistory enige recht van spreken hebt over de topics van anderen :X

[ Voor 89% gewijzigd door dion_b op 20-07-2005 01:55 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:01

Khaine

Python liefhebber

Misschien is het een algemeen sky-probleem ? Heb je de producenten van de laptop al gemaild ?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

Ik heb nu al een tijdje ongeveer hetzelfde probleem, als één media pauzeert (of het nouw winamp met een mp3tje is of vlc met een avi) begint me muis ook als de tyfus te haperen. Ook als hij een ander liedje laad krijg ik ff haperingen. Ook met starten van video's/mp3's. Gezien het mp3 is lijkt het me geen codec error. Nou merk ik dat hij dit ook bij bepaalde webgames heeft @ internet explorer (en die speel ik dan met firefox, maar d'r is er 1tje die niet met firefox gespeelt kán worden, en dan word het hinderlijk :P) got help??

Verwijderd

En in veilige modus?
En met zo weinig mogelijk programma's opgestart (start, run, msconfig, tabblad opstarten & start, run, regedit, HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run en HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run zoveel mogelijk uitgedund (of even gebackupped en leeg gegooid).
Pagina: 1