[AVI] AVI + Ondertiteling Samenvoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 8.601 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09-2025
Hoe kan je snel een srt/ssa file aan een AVI samenvoegen zodat ik op mijn DVD speler kan kijken. Ja, mijn speler ondersteund DivX, en ik wil niet naar DVD omzetten (zoals het in vele topics staan).

Ik had een tooltje gevonden, http://divx.ppccool.com/ PocketDivXEncoder. Simpel AVI kiezen, hij detecteerd subtitle, en zet compressie settings precies dat hij 700mb vult klaar. Enige nadeel, tis gemaakt voor pocketpc's dus ondertitels nemen halve beeld in beslag. Ik ben nu op zoek naar een soortgelijk programma optimized voor TV.

Op dit moment zet ik de SRT naar SSA om, gebruik de virtual dub encoder + plugin om ze samen te voegen. Dit is best wel omslachtig, en ik heb het gevoel dat het sneller en makkelijker kan. nu doet virtualdub 1,5uur over een film over terwijl pocketdivx op dezelfde resolutie en kwaliteit ruim 2x zo sneller kan.

samengevoegd, simpel tooltje, avi -> avi (met ingevoegde srt en snelle recompressie). Zoekmachines hebben nks bruiksbaar vooor me. Ook met WinAVI worden de files onleesbaar als ik AVI -> AVI doet.

Verwijderd

Misschien is het programma'tje DIKO iets voor jou.
Klein en werkt goed ( mijn ervaring ).

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44

N0 0B

cxb1=N#

op de site http://www.doom9.nl staan van die programmaatjes daar kan je vast wel wat vinden
1 keer zoeken daar levert dit op (het is een plugin voor virtualdub)

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Pssst: [rml][ Nero] Hoe een avi file met subs branden op nero?[/rml] even goed door lezen en dan vind je een prog avi2dvd dat perfect werkt :)

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:56
Kan je DVD speler (DivX speler) niet gewoon ondertiteling mee afspelen. Bij mijn DivX speler (KiSS DP500) moet je het bestandje exact dezelfde naam geven. (behalve de extensie dan). En dan speelt ie hem gewoon mee af.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Don3k
N0 0B schreef op zondag 17 juli 2005 @ 11:16:
op de site http://www.doom9.nl staan van die programmaatjes daar kan je vast wel wat vinden
1 keer zoeken daar levert dit op (het is een plugin voor virtualdub)
yup, dat gebruik ik nu, maar moet veel sneller en makkelijker kunnen.

even ter duidelijkheid, gaat niet om DIVX -> DVD, maar gewoon DIVX-> DIVX met ingebakken subtitle...

en met virtualdub loopt het geluid soms niet synchroom met de film als het geluid met VBR gecodeerd is

[ Voor 4% gewijzigd door Don3k op 17-07-2005 15:47 ]

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Pssst: [Nero] Hoe een avi file met subs branden op nero? even goed door lezen en dan vind je een prog avi2dvd dat perfect werkt
Werkt idd perfect.
Maar dat het 4 uur moet duren op mijn Athlon64 3700+ met 1 GB geheugen om 1 film over te zetten vind ik wel een beetje lang duren.

Maar het Avi2dvd doet wel wat de TS wil

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Roland73 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:23:
[...]

Werkt idd perfect.
Maar dat het 4 uur moet duren op mijn Athlon64 3700+ met 1 GB geheugen om 1 film over te zetten vind ik wel een beetje lang duren.

Maar het Avi2dvd doet wel wat de TS wil
daar heb je gelijk in het is ook meer nacht werk. maar het duurt meestal zo lang maar het resultaat is er dan wel:)

• Don3k
bijna oplossing voor mijn probleem is nandub. welliswaar gebouwd voor de divx 3.11 codec (geen idee wat de verschillen zijn met de nieuwere versies en het werkt prima op mijn DVD speler ). Ondertiteling is netjes, geluid loopt synchroom ook en alles is makkelijk in te stellen. Waarom krijg ik met virtualdub niet hetzelfde resultaat?
Pagina: 1