[Outlook 2003] na elke e-mail, mail terug met "Onbestelbaar"

Pagina: 1
Acties:
  • 8.937 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds deze week is er op een van de pc's thuis ineens een vreemd probleem aan de hand. Na het versturen van een e-mail of het ontvangen van een e-mail komt er automatisch dit bericht terug van de systeembeheerder (welke we trouwens niet hebben, dit is dus gewoon een thuis pc):
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: test
Verzonden: 13-7-2005 17:42

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'Notification' op 13-7-2005 17:42
Via geen enkele e-mailaccount kunt u e-mail naar deze ontvanger versturen.
Ik heb al gezocht met de search, maar als ik het goed begrijp zie ik weing oplossingen hier voor. Ik zag een persoon die zijn e-mail account opnieuw had ingesteld, maar die oplossing wil hier niet lukken.

O/S: Windows XP
Provide: Tiscali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarschijnlijk geen rechten voor het versturen. Je kan dat in Exchange instellen. De adressen zullen dus van buitenaf niet bereikbaar zijn.

In je topicstart kom ik niet tegen wat je al hebt ondernomen om dit op te lossen, anders dan de e-mailaccount opnieuw in te stellen. De foutmelding komt via een externe partij binnen lijkt het. Kan je in de headers niet wat zien daarover?

Dit lijkt overigens op een Outlook probleem :P Outlook is geen besturingssysteem, maar het is onderdeel van een Officesuite. Daarom verplaats ik je topic even naar het daarvoor bestemde forum:
Windows Operating Systems > Officesuites en -software

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hierbij: mijn excuses voor de dubbel post, ik was deze kwijt, en kon hem dus ook niet vinden via de search o.v.v. mijn Username.

Wat ik heb ondernomen is inderdaad weinig, omdat dit een probleem is wat "spontaan" opkomt, en blijkbaar niet regelmatig voorkomt, gezien de weinig hits die ik kreeg in de search.

Ik zal morgen nog even de header na kijken, ik werk zelf op een andere pc, en heb dit probleem zelf niet in ieder geval. Als het probleem in exchange ligt vind ik dit wel vreemd, want dan zou die dit zelf hebben gedaan lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem, ook onverwacht. Wanneer ik in Outlook mijn account test, zie ik dat de smtp-server (van Wanadoo) wel bereikbaar is. Vervolgens krijg ik de foutboodschap: Test email-bericht verzenden: het testbericht kan niet worden verzonden. Controleer het veld email-adres. Via webmail lukt het wel. Ik heb een tweede emailaccount aangemaakt, die werkt ook niet. Heb sterk het vermoeden dat het probleem in mijn pc zit. De vraag is alleen: waar?? enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-04-2023

littledreamer

Dingen enzo!

* littledreamer schuift ook even aan :P
Al vanaf vrijdag worden 3 pop boxen van mij niet meer leeggehaald :?
Via webmail kan ik er wel bij, maar ik krijg constant een time out.
Er is niets veranderd aan mijn Outlook, geen instellingen gewijzigd, geen andere software geinstalleerd.

Ook al heb ik geprobeerd om de time out op te schroeven naar 10 minuten, dit hielp ook niet.

;(

Anyone? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet eens even alle firewalls en dergelijke uit? Modem ook eens gereset voor de Wanadoo'ers? Vanwege een recente glasschade was de mailserver een tijdje minder goed bereikbaar eind vorige week :P

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

sanfranjake schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:58:
Zet eens even alle firewalls en dergelijke uit? Modem ook eens gereset voor de Wanadoo'ers? Vanwege een recente glasschade was de mailserver een tijdje minder goed bereikbaar eind vorige week :P
Firewalls/Virusscans e.d. uitgezet ja, niets veranderd...

Wanadoo zeg je :)
Even resetten die modem, misschien dat daarna mijn eigen accounts het ook weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Na de modem reset nogsteeds hetzelfde gezever :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet anders msconfig eens uit? Wat krijgen jullie precies voor meldingen? Wat heb je veerder al geprobeerd? Er staat in Officesuites en -software - FAQ een link naar de lijst met alle OE/Outlook error codes :P

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

sanfranjake schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:19:
Zet anders msconfig eens uit? Wat krijgen jullie precies voor meldingen? Wat heb je veerder al geprobeerd? Er staat in Officesuites en -software - FAQ een link naar de lijst met alle OE/Outlook error codes :P
Mijn foutcode staat niet eens in de Microsoft lijst :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firewall en virusscanner uitzetten helpt bij mij ook niet. Hoe zet ik msconfig uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat meer gegevens en alles wat ik heb geprobeerd:

Dit is de melding:
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: RE: kun je mailen?
Verzonden: 17-7-2005 16:30

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'<emailadres om privacyredenen verwijderd, maar adres klopt>' op 17-7-2005 16:30
Via geen enkele e-mailaccount kunt u e-mail naar deze ontvanger versturen.

Wanneer ik mijn account test in Outlook (via Extra/Accounts/Accountinstelling testen) zie ik dat de servers voor inkomende en uitgaande mail kunnen worden bereikt. Vervolgens lukt ook het aanmelden bij de server voor inkomende mail. Alleen het verzenden van een testbericht werkt niet. Boodschap: Test verzenden email bericht mislukt.

Vorige week heb ik twee keer de Wanadoo-helpdesk gebeld, zonder resultaat. Ze hebben getest of ik de server voor uitgaande mail kon bereiken via telnet, dat kon en daarmee was ik terug bij af.
Het ligt niet aan het modem, want ook bij vrienden thuis via een ander modem heb ik dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

* littledreamer is van z'n probleempjes af :)
Gewoon even de accounts die moeilijk doen opnieuw installeren in Outlook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accounts opnieuw instellen in outlook helpt niet. Nog andere suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Probeer eens om de verificaties voor uitgaande mail aan te zetten, misschien dat dat iets opleverd.

[ Voor 21% gewijzigd door littledreamer op 19-07-2005 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verificaties aanzetten en/of uitzetten heeft geen effect. Nog meer ideeen??

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Wat gebeurt er als je bijvoorbeeld Mozilla Thunderbird download, en daar je account in aanmaakt? Dit had ik ook eerst geprobeerd om mijn account te maken.

Mocht het hierop werken weet je dat Outlook de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben meteen aan de slag gegaan met Mozilla Thunderbird. Ziet er trouwens goed uit! Helaas heb ik hetzelfde probleem nog steeds, het ligt dus niet aan Outlook. Wel een boodschap die misschien voor de kenner aanwijzingen bevat?:

An error occurred while sending mail. The mail server responded: <email-adres geadresseerde>: Recipient address rejected: Relay access denied. Please verify that your emailadress is correct in your mail-preferences and try again.

Dat email-adres is zeker in orde. Enig idee welke volgende stap ik zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:22
Uit deze foutmelding begrijp ik dat je mail probeerd te versturen via een smtp-server die niet in hetzelfde netwerkt zit als waar je je internetverbinding hebt.

Heb je een internetverbinding bij provider X en mail bij provider Y?
Als dat het geval is moet je de smtp-server van de provider waar je je internetverbinding hebt en niet de server van de provider waar je je mail hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

Reptile209

- gers -

ykruger: je hebt toch niet per ongeluk een WLAN die verbonden is met de router van je buren he? Want dan zit je nu wellicht te surfen en te mailen via een andere aanbieder. Check eens op www.watismijnip.nl hoe je nu verbonden bent.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-07 09:32
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:07:
Accounts opnieuw instellen in outlook helpt niet. Nog andere suggesties??
Ik heb ook eens dit soort problemen gehad. Alles geprobeerd en niets leek te helpen. Kwam er achter dat er iets "scheef" zat in het wndows profiel.
Mijn tip, maak eens een andere gebruiker aan en configureer Outlook opnieuw. Als je het probleem dan niet hebt ligt het misschien inderdaad aan je windows profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb dit probleem ondervonden. Ik heb een account bij Planet, nu ben ik met mij notebook bij vrienden met een Wanadoo account en kreeg opeens dit probleem. Het vreemde was dat sommige mails wel verzonden worden en andere niet. Nu heb ik de uitgaande server even op Wanadoo gezet en doet het probleem zich niet meer voor. Ik hoop dat dit ook voor de andere de juiste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 19:05:
Ook ik heb dit probleem ondervonden. Ik heb een account bij Planet, nu ben ik met mij notebook bij vrienden met een Wanadoo account en kreeg opeens dit probleem. Het vreemde was dat sommige mails wel verzonden worden en andere niet
Laat me raden: degene die het wel deed was een Wanadoo e-mail adres?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor alle adviezen! Er is er eentje die inderdaad heeft gewerkt, Yo baby Yo hartelijk dank! Kennelijk zit de fout in mijn windowsprofiel. De oplossing was inderdaad: een nieuw useraccount onder Windows aanmaken en voor dat account outlook opnieuw instellen.
Pagina: 1