[RC5] Nieuwe flushrichtlijnen

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De oude flushrichtlijnen
- Niet langer sparen dan 14 dagen
- Niet meer dan 150K / dag flushen
- Geen georganiseerde spaaracties

Omdat ik zie dat de fun steeds meer uit RC5 verdwijnt, en de spanningen kunnen oplopen bij overschrijdingen waardoor de lol nog meer afneemt, ben ik het overleg aangegaan om te kijken wat er veranderd kan worden.

Hieruit is gekomen dat we een paar kleine aanpassingen in de regels kunnen doorvoeren:

De nieuwe flushrichtlijnen
- Neem je verantwoordelijkheid wat betreft sparen en flushes. In het verleden heeft DPC al aangetoond dat als je maar met genoeg mensen je best doet, iedere server plat te krijgen is.

Ik ga ervan uit dat iedereen blij is met deze kleine wijziging, en ik ga ervan uit dat iedereen zich er aan houdt. Mochten problemen of aankomende problemen geconstateerd worden die niet met overleg oplosbaar zijn, dan zullen weer regels ingesteld worden.

In ieder geval zal bij RC5 vooralsnog geen overzicht van flush-records in de stats opgenomen worden.

Floppus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOEI!

Een hoera voor Floppus en een diepe buiging
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

jeuj :D:d

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Kijk dit is nou leuk nieuws :) Wellicht brengt dit weer wat leven in de RC5-brouwerij :) Iig zijn we nu van het gezeur af :P

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice gelijk proxy dicht :D, nah grapje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-09 16:05
* Witlof gaat het even doorgeven aan de RC5-72'ende Brabo's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

OK. Waar het dus op neer komt is dat DPC eindelijk weer gelijk behandeld wordt :/

* Mobster zal proberen die klacht bij het Bureau van Discriminatie terug te trekken :P

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mobster schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:00:
OK. Waar het dus op neer komt is dat DPC eindelijk weer gelijk behandeld wordt :/

* Mobster zal proberen die klacht bij het Bureau van Discriminatie terug te trekken :P
Nee hoor, voor alle andere teams die meermalen de statsservers hebben laten crashen golden al dezelfde regels ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik toch nog 1 vraag.

Stel !!!! dat ik met mijn o-o leden op rc5 zou gaan en dat ze dus allemaal mee gaan doen 1400 pc's erbij

en dan kom je samen met mijn parkje dus denk ik wel op 150K of meer per dag.. en dan ????

let op is een stel vraag.. kan ook iemand anders wezen met een ranzig parkje die voor dpc wil gaan rc5en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:08:
heb ik toch nog 1 vraag.

Stel !!!! dat ik met mijn o-o leden op rc5 zou gaan en dat ze dus allemaal mee gaan doen 1400 pc's erbij

en dan kom je samen met mijn parkje dus denk ik wel op 150K of meer per dag.. en dan ????

let op is een stel vraag.. kan ook iemand anders wezen met een ranzig parkje die voor dpc wil gaan rc5en
met zo'n output is sparen niet echt meer nodig of wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
@ Soulmaster

Dat mag gewoon, dat poolse team had ook zo'n output op een gegeven moment. (heeft floppus ook een keer gezegd volgens mij)
Maar dit is wel een logisch stap, het was wel te zien dat steeds minder mensen er wat aan vonden op RC5, het leukste waren ook wel de grote flushes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg gewoon kromme antwoorden dus . floppie zegt duidelijk Niet meer dan 150K / dag flushen <<

dus als zou je als team 200K per dag kunnen doen ben je niet welkom bij dpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:08:
heb ik toch nog 1 vraag.

Ik zou zeggen, begin meteen, dan proberen we het uit :P ;)

Daarnaast zeg ik dat dat de oude richtlijnen zijn. Bij de nieuwe is dat juist afgeschaft... (begin maar snel met RC5 dus ;))

enne... STEL! dat er geen hypotetische veronderstellingen bestaan!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:22
* Cardinal moet dringend leren lezen :X
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:32:
[...]
Ik zou zeggen, begin meteen, dan proberen we het uit :P ;)
Wie gaat hem bestellen :P
[...]
enne... STEL! dat er geen hypotetische veronderstellingen bestaan!
Dan zou het een saaie bedoening worden
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:38:
* Cardinal las verkeerd

las de oude regels :)
^^ with stupid

[ Voor 196% gewijzigd door Cardinal op 08-07-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me las verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Zijn er ook nog veranderde richtlijnen voor OGR ..
Of blijft dat op de "niet langer dan een maand sparen" staan ?

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:38:
/me las verkeerd

Apen en lezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alzheimer ?? :D

ex-aap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet ik wat gemist hebben.
Henk een teamloze gek :?

/me moet toch eens dingen gaan lezen en niet alleen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

eerst hadden we duidelijke flushrichtlijnen nodig omdat het anders mis zou gaan en nu hebben we weer eigenlijk geen richtlijnen, nouja ik vind het prima :P

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mooi, duidelijkheid en een einde aan een set regels die op z'n minst twijfelachtig qua onderbouwing waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar nu is de hamvraag: bij welke aantallen krijg je zo'n server plat? Moeten we dat zelf uitzoeken offeuh.. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Goed idee van Floppus >:)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 20:17:
Maar nu is de hamvraag: bij welke aantallen krijg je zo'n server plat? Moeten we dat zelf uitzoeken offeuh.. ??
Het lijkt me vooral verstandig dat we die limieten niet gaan opzoeken :D Zoals we pas al zagen is een flush tot 500k iig geen probleem. En dat is al een hele dikke flush waar de meesten niet eens aan zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:39

NightBird

DPC-Crew Coding
ColdFusion schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 20:32:
[...]

Het lijkt me vooral verstandig dat we die limieten niet gaan opzoeken :D Zoals we pas al zagen is een flush tot 500k iig geen probleem. En dat is al een hele dikke flush waar de meesten niet eens aan zullen komen.
Ik denk dat als ik 500k spaar met mijn p200 en die in 1 dage geflusht krijg, d.net niet echt vrolijk wordt hoor.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

NightBird schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:15:
[...]Ik denk dat als ik 500k spaar met mijn p200 en die in 1 dage geflusht krijg, d.net niet echt vrolijk wordt hoor.
Denk dat ze tegen de tijd dat jij 500k met je p200 gespaard hebt wel weer een nieuwe statsdoos hebben bij dnet, en met rc5-256 bezig zullen zijn ofzow ..

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 19:11

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:20:
In ieder geval zal bij RC5 vooralsnog geen overzicht van flush-records in de stats opgenomen worden.
Die heb ik lekker wel :P

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 22:15

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

_/-\o_ Floppus

Dit is zeker goed nieuws! Ik denk dat juist een 'MF' goed is voor de competitie (zowel binnen als buiten DPC)

Uiteraard niet over 2 maanden D.net gaan plagen met zwaar verouderde WU's :+ want dan pesten ze gewoon keihard terug met minimaal 1 dag downtime van de stats >:)

last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

ja okay, goed nieuws! kunnen we weer MF'en :)

maar wel effe een vraagteken: één MF'end team van 500K is geen probleem, maar hoe gaat dat als bij toeval 3 teams dat opeens flushen, of erger...

bij de MF waarbij we bij RC5-64 anantech inhaalden was een en ander ook niet gepland. maar toen bleek ook dat DPC gewoon een team is dat erg graag spaart en als je dan door 'toeval' allemaal gaat flushen kan het weer verkeerd aflopen.. hoe gaan we dit afvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
Meldingsplicht bij de PV voor flushes boven de 250k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

* Jive vind het zowiezo netjes dat je als je buitensporig flushed even de project-houders contact ...
Heb ik ook gedaan met mijn 2.4P flush op OGR ... al was het enkel maar om iig een dag af te spreken dat je flushed ofzow ... dan kunnen ze iig in de gaten houden dat er wat gaat gebeuren, en er niet ineens iemand op zondag naar de colo gestuurd moet worden omdat de doos onderuit ligt.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ColdFusion schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 00:55:
Meldingsplicht bij de PV voor flushes boven de 250k?
Wie is dat dan :P

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

degene met dit onder zijn naam : DPC-Crew PV DNet

En dat is nu nog steeds floppus :P

OT:

Ik lees de nieuwe regels maar ik dacht dat er ook iets van ene houdbaarheid aan de wu's zat. Kan me voorstellen dat iemand met een paar amd's een paar weken/maanden gaat sparen voor een nummer 1. Maar hoelang zijn de blokjes iig geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:39

NightBird

DPC-Crew Coding
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 10:38:
[...]

degene met dit onder zijn naam : DPC-Crew PV DNet

En dat is nu nog steeds floppus :P

OT:

Ik lees de nieuwe regels maar ik dacht dat er ook iets van ene houdbaarheid aan de wu's zat. Kan me voorstellen dat iemand met een paar amd's een paar weken/maanden gaat sparen voor een nummer 1. Maar hoelang zijn de blokjes iig geldig?
Tot ze door iemand anders ingeleverd zijn :)
Dus .. over een jaar of 800 wanneer we aan het eind van de keyspace zijn ofzo?

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NightBird schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:46:
Tot ze door iemand anders ingeleverd zijn :)
Dus .. over een jaar of 800 wanneer we aan het eind van de keyspace zijn ofzo?
Dat denk ik niet. Recent ben ik nog een blokje of 30 kwijtgeraakt. Nooit in de stats opgedoken (en na een week zouden ze toch gearriveerd moeten zijn lijkt me). Ik heb natuurlijk de betreffende logs grondig nagekeken (je zou maar een machine hebben die plots randoms doet ofzo) en heb geen enkele random gevonden. Alles netjes opgehaald van een proxy en een week of 3 later ingeleverd. En dan zijn er maar twee verklaringen: iemand was me voor en ik krijg geen credit meer voor die blokjes, of er zit een flinke bug in een client/proxy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe

JustMe

#1 R@H

binnen 3 weken 2 keer dezelfde blokjes uitgeven lijkt me wat teveel van het goede en dat het door randoms komt is ook wel erg toevallig aangezien we op weet ik veel hoe weinig % van het totaal zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JustMe_ schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 15:04:
binnen 3 weken 2 keer dezelfde blokjes uitgeven lijkt me wat teveel van het goede en dat het door randoms komt is ook wel erg toevallig aangezien we op weet ik veel hoe weinig % van het totaal zitten...
Het waren in ieder geval géén randoms (dat heb ik nagekeken in de client logs). De men binnen een paar weken dezelfde blokjes nog een keer uitgeeft lijkt me ook straf. Maar ik haal ze ook maar van een proxy die ze van een andere proxy haalt etc. Dus God weet waar het dan wel aan ligt, maar ik ben ze in ieder geval wel mooi kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe

JustMe

#1 R@H

met randoms bedoelde ik dat anderen die blokjes die jij had al random hadden gedraait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
Random wu's komen uit een aparte keyspace, dus dat lijkt me sterk. Maar het is verder gewoon niet vreemd bij Dnet wat er gewoon wu's ergens in een zwart gat verdwijnen. Ik heb me er maar bij neergelegd, je vindt ze toch niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Tja .. als mijn park rc5 gaat doen gaan er ok een heleboel wu's verloren ... simpelweg omdat de machines allemaal 20rc5-wu's hebbe liggen na install vd client, en deze nooit gebruikt hebben.

Eigenlijk zou dnet ook een soort "houdbaarheidsdatum" in de wu's zelf in moeten bouwen ergens.
Maar dat zal wel lastig zijn.

Jive's Box
Jive @ DNET

Pagina: 1