Toon posts:

[FX5700le] grijze vlakke/strepeb in ET

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in ET (Enemy Teritory) zit dan krijg ik in sommige stukken vreemde grijze vlakken / strepen over het beeld. Ik heb al verschillende drivers geprobeerd (van Nvidia zelf, en ook Omega drivers), maar dit gaf nagenoeg geen verschil. Ook merk ik dat de kaart moeite heeft met schaduw weer te geven, de schaduwen "flikkeren" allemaal...

In het spel zelf heb ik al een hoop verschillende instellingen geprobeerd, en ook bij de drivers, tot nu toe geen resultaat... Heeft iemand een idee?

[oh en kan iemand mij vertellen hoe ik de titel van het topic kan veranderen, ik zie dat er 2 typo's inzitten....]

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 14:20 . Reden: hoe pas ik de topic titel aan? ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er hier dan helemaal niemand die meer weet?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je zou eens kunnen proberen je kaart 30% te onderklokken om te kijken of het geheugen op de videokaart het misschien niet helemaal bij kan benen. Als het beeld dan wel goed zit, dan kan je hem altijd gaan omruilen ivm garantie.

Als je het in alle spellen hebt, dan zit het uiteraard in je kaart, maar het kan best dat alleen dit spel ergens iets doet wat je kaart niet helemaal geweldig vindt. :)

Senile! Senile Oekaki

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:53
klinkt als artefacts, heb je em overclocked > zoja, terug naar default. Anders zit de koeling niet goed of maaktie niet goed contact ergens.

ps. niet zo snel kicken de volgende keer, doe es zelf wat meer moeite want dit had je ook zelf op kunnen zoeken.

[ Voor 31% gewijzigd door Helox-in-a-box op 08-07-2005 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
De kaart is niet overclocked, De koeling lijkt wel een beetje "losjes" te zitten, maar volgens mij wel gewoon zoals het hoort (Hij kan een beetje "wippen" als je er op drukt.)

Ik heb al redelijk wat topics gelezen, maar ik heb niet het idee dat het artifacts zijn.... Het komt alleen op bepaalde plekken in het spel voor, alsof op die plek iets weergegeven moet worden wat niet helemaal goed gaat.

Tis wel vreemd wat op mijn oude mx400 had ik dit probleem niet. (hij liep alleen wel iets langzamer... maar das logisch)

Ik zal vanavond toch eens proberen om de het geheugen wat te onderklokken, kijken of het iets uitmaakt.

ps. wat is "kicken"?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb geprobeerd het geheugen terug te klokken van 400 naar 300 Mhz, geen verschil.
Toen de core terug geklokt van 250 naar 180, geen verschil...

Ga het toch maar in het spel zoeken.

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 17:53
Gebruik je in ET (zoals vele vele vele spelers) tweaks om het beeld lichter te maken? Zoals overbrightbits, gamma, etc? Zo ja probeer het nogmaals met de default video settings.

Probeer anders eens het volgende;

*Hogere/lagere resolutie
*Bilinear/Trilinear Filtering (Driver)
*AA aan/uit (Driver)
*ATi Trueform uit (In game) (Ja je hebt een nVidia, ik weet het B) )

Hoogstwaarschijnlijk is het een setting in je ET config die voor deze 'verkeerde' textures zorgt.

[ Voor 7% gewijzigd door MrLee op 09-07-2005 08:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik geen tweaks, maar nadat ik met de instellingen heb gerommeld is het eindelijk op gelost...

T zat em blijkbaar in de optie Dynamic Lightning, die staat nu uit. Deze optie heeft 3 verschillende statussen zeg maar, had er maar 2 geprobeerd.

Bedankt voor de tips

(ps. ik heb wel Nvidea, maar als er een leuke ATI kaart op mijn pad komt dan neem ik die ik ook hoor. Was gewoon een afweging in prijs, kon em voor een leuke prijs kopen...)

Verwijderd

Het lijkt mij ook dat het gewoon artifacts zijn.
Je zou dus voor betere cooling moeten zorgen of inderdaad even goed kijken of je stock cooler er wel goed opzit ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn dus geen artifacts, het lag aan de dynamic lightning (zie mijn post hierboven.)

Het is nu iig opgelost, en ik hoef de kaart gelukkig niet onder te klokken (tis al geen snelheidsmonster)

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 17:53
Mooi, en nu een tweak erin ;) (Denk dat 90% van de ET'ers getweaked speelt) :7 :Y) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor tweak erin? Zodat ie sneller draait? Of om mooier beeld te krijgen?
Pagina: 1