Problemen met thuisnetwerk (machtigingen...)

Pagina: 1
Acties:
  • 17.561 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126249

Topicstarter
Hey,

Morgen wordt mijn laptop opgehaald voor herstelling, en daarom wilde ik vandaag een netwerkje leggen met mijn pc thuis, om al mijn mediafiles over te zetten. Anderhalve week geleden lukte dat nog ‘half’ (toen vond m’n pc m’n laptop, maar niet omgekeerd), maar dat was voldoende om files over te pompen.

hardware & OS
pc: SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter Win XP Home Ed. SP2
laptop: Marvell Yukon 88E8036 PCI-E Fast Ethernet Controller Win XP Home Ed. SP2

wat ik tot nu toe geprobeerd heb
In eerste instantie heb ik de Wizard alles laten doen, en met ‘alles’ bedoel ik een netwerkje leggen tussen pc en laptop zonder internetverbinding, maar met file-sharing. Resultaat na meerdere pogingen: in het beste geval zien pc & laptop elkaar, maar wanneer ik dan op pc dubbelklik op ‘laptop’, krijg ik de volgende boodschap:

\\Ivancornelissen [naam laptop] is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt. Kan het netwerkpad niet vinden.

(Terwijl ik zowel op pc als laptop bij ‘delen’ alle rechten geef aan andere gebruikers.)

Daarom heb ik een beetje zitten Googlen en heb ik in de FAQ gezocht. De volgende dingen heb ik geprobeerd:
• Ik heb de firewall op beide systemen uitgeschakeld (Kerio Personal Firewall).
• Ik heb op pc & laptop NetBIOS via TCP/IP ingeschakeld.
• In eerste instantie liet ik Windows zelf IP-adressen toewijzen. Omdat het op die manier niet werkte, heb ik zelf IP-adressen toegekend (192.168.1.1 aan laptop en 192.168.1.2 aan pc; beiden subnetmask 255.255.255.0).

… maar zonder resultaat. Pingen lukt in het beste geval wél, de pc’s zien elkaar, maar laten elkaar niet binnen.

Nog vergeten te zeggen: m’n laptop geeft ook zo’n icoontje dat de LAN-verbinding ‘beperkte of geen verbindingsmogelijkheden’ heeft; m’n pc doet dat niet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want m’n laptop gaat binnen voor een nieuwe HD en hoop niet al m’n mediafiles te verliezen of de hele nacht door cd’tjes te zitten branden…

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Beperkte en/of geen verbindingsmogelijkheden geeft aan dat er toch wat fout zit in je netwerk? Doe eens een ipconfig /all dump hier naartoe gooien, dan kunnen we ffies kijken welke settings je gebruikt.

Tevens is het handig om op zowel de pc als de laptop dezelfde gebruiker aan te maken met hetzelfde wachtwoord, zo heb je nooit problemen met machtigingen bij folders. Je kan ook eens proberen om \\<ip adres>\c$ in te voeren, je harde schijf is namelijk standaard altijd geshared voor administrators onder een verborgen share :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145438

Heb je soms een wachtwoord op je laptop staan?

Want het is inderdaad makkelijk wat Mishmash schrijft, overal dezelfde
gebruikersnaam en wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey,

Paswoorden heb ik niet – noch voor pc, noch voor laptop –, dus dat kan het probleem niet zijn. Pingen wil op dit moment niet meer lukken. :s Mijn laptop vindt alleen zichzelf in de werkgroep ‘THUIS’, m’n pc vindt beide, maar kan niet in m’n laptop.

De gegevens van ipconfig /all in CMD:

LAPTOP

Windows IP-configuratie
Host-naam: IVANCORNELISSEN
Primair DNS-achtervoegsel:
Knooppunttype: peer-peer
IP-routering ingeschakeld: nee
WINS-proxy ingeschakeld: nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving: Marvell Yukon 88E8036 PCI-E Fast Ethernet Controller
Fysiek adres: 00-03-25-16-AB-7E
DHCP ingeschakeld: nee
IP-adres: 192.168.1.1
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway:

PC

Windows IP-configuratie
Host-naam: ERICCORNELISSEN
Primair DNS-achtervoegsel:
Knooppunttype: onbekend
IP-routering ingeschakeld: nee
WINS-proxy ingeschakeld: nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving: SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter
Fysiek adres: 00-10-DC-E4-85-C6
DHCP ingeschakeld: nee
IP-adres: 192.168.1.2
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway:

Groeten,
Ivan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81160

Ik heb precies dezelfde probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Ik zou de netwerkkaarten ff opnieuw installeren. Zet je alle instellingen op nul. Kun je met een schone lei beginnen.

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb je nog steeds dat icoon "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden"?

Normaal krijg je dat alleen als Windows er niet in slaagd een adres van de DHCP server te verkrijgen, maar aangezien je handmatig alles goed ingesteld heb zou die melding niet meer kunnen verschijnen. Probeer anders eens opnieuw op te starten.

Daarnaast;
\\Ivancornelissen [naam laptop] is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt. Kan het netwerkpad niet vinden

Deze melding wordt vaak veroorzaakt doordat de bron waarin een andere PC probeert in te komen, niets gedeeld heeft. Is er op die PC iets gedeeld?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107128

Als je zoals je zegt, geen gebruikersnamen hebt, dan betekend dat dat je er maar één op elke PC hebt. Dan vraagt hij hier niet om, maar logt automatisch aan met die ene gebruikersnaam. Ik zou dus toch even op beide systemen een extra user aanmaken met een wachtwoord (op beide exact dezelfde).

En zoals hierboven vermeld, je moet wel iets delen op computer welke je wilt benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien nog even een winsockreset op de pc met het driehoekje:
start> uitvoeren> netsh winsock reset catalog
?
:P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Dat je niet op elkaars pc kan komen of uberhaupt kan zien heb ik ook gehad.

Het probleem is toen verholpen om appart iedere pc te "her"noemen. Daarna opnieuw op te starten en dat ook met de andere pc's te doen.

Als je namen wilt veranderen(of elkaar wilt zien zoals je wilt) MOET je opnieuw opstarten.

En nog 1 tip: verander je computernaam OF je domein/netwerk naam en niet allebij tegelijk.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Netbios inschakelen en controleren of de computerbrowser service wel draait.

Edit: sorry overheen gelezen, dat heb je dus al gedaan.
Check ff of je geen masterbrowser probleem hebt.

[ Voor 42% gewijzigd door KillerAce_NL op 07-07-2005 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131766

wat het ook er wel mee te maken kan hebben is je "guest" account, probeer die in of uit te schakelen weet niet meer precies.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Firewalls om de haverklap afzetten is toch maar een rare gewoonte, netbios heb je niet nodig.

Er is namelijk al een verbinding!

Rechten/machtigingen in Windows 2000/XP is het probleem, om te beginnen moet er dezelfde accounts/paswoorden op zowel de pc als die laptop zijn, tenzij als je voor iedereen wilt sharen. Dan moet je manueel gast-accounts toevoegen aan de map-rechten en share-rechten, dan nog in computerbeheer lokaal beleid wat dingen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

rapture schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:18:
Firewalls om de haverklap afzetten is toch maar een rare gewoonte, netbios heb je niet nodig.

Er is namelijk al een verbinding!

Rechten/machtigingen in Windows 2000/XP is het probleem, om te beginnen moet er dezelfde accounts/paswoorden op zowel de pc als die laptop zijn, tenzij als je voor iedereen wilt sharen. Dan moet je manueel gast-accounts toevoegen aan de map-rechten en share-rechten, dan nog in computerbeheer lokaal beleid wat dingen veranderen.
Tuurlijk zijn de rechten etc van belang. Maar deze melding is vaak gevolg van netbios/masterbrowser probleem. En netbios is in XP wel degelijk nodig voor goede file-sharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
KillerAce_NL schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:21:
[...]
Tuurlijk zijn de rechten etc van belang. Maar deze melding is vaak gevolg van netbios/masterbrowser probleem. En netbios is in XP wel degelijk nodig voor goede file-sharing.
Daar heb je helemaal gelijk in. Je kan de masterbrowser ook met een registerkey afdwingen meen ik. Even vergeten welke dat ook al weer was.

Netbios is voor delen op naam wel nodig, tenzij er natuurlijk een dnsserver draait. Maar dan zou het op ip moeten werken. Dat al geprobeerd zie ik.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey,

Thanks iedereen voor de vele reacties.

@ Glashelder
Dat icoon van ‘beperkte of geen verbindingsmogelijkheden’ heb ik op m’n laptop telkens wanneer ik ’m probeer te verbinden met m’n pc. Ik had in het begin enkel m’n mediamappen gedeeld, maar nadien heb ik m’n hele C:-schijf op delen gezet (met alle rechten voor andere gebruikers), maar tevergeefs.

@ d.jansen
Gebruikersnamen heb ik op m’n pc wél, alleen zijn ze niet beveiligd met een paswoord. Op m’n laptop heb ik maar één gebruikersnaam (‘Ivan’, dezelfde als vanuit welke account ik op m’n pc werk), die dus automatisch aangemeld wordt.

Maar de "hoogdringendheid" van m'n probleem is ondertussen gelukkig weg. Mijn laptop is ondertussen vertrokken op herstelling, maar ik heb op het laatste moment mijn mediafiles nog kunnen redden door de externe HD van een vriend te lenen en alles aan vlotte USB2-snelheid over te pompen op dat ding.

Mijn probleem is dus uitgesteld maar niet opgelost. Maar als m’n laptop terugkomt, mét nieuwe harde schijf, moet ik natuurlijk toch ff alles opnieuw installeren, en ik hoop dat ik dan van die rechtenproblemen af ben. Het is namelijk een beetje frustrerend telkens te moeten lezen dat ik contact op moet nemen met mezelf (‘de beheerder van de server’) om mijn probleem op te lossen… |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 126249 op 07-07-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37
Misschien rotte kabel?

Heb zoiets ook ooit gehad, bleek het aan een slechte kabel te liggen, alles werkte maar 1 kant op, totdat ik de kabel verving 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LiquidSmoke schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:34:
Misschien rotte kabel?

Heb zoiets ook ooit gehad, bleek het aan een slechte kabel te liggen, alles werkte maar 1 kant op, totdat ik de kabel verving 8)7
Is niet onmogelijk, maar lijkt me niet het geval te zijn, aangezien die kabel het enkele weken geleden nog gewoon deed. Plus in het beste geval vonden de pc en laptop elkaar (en lukte het zelfs in beide richtingen te pingen), dus aan de kabel lijkt het niet te liggen. Ze lijken elkaar alleen niet zo leuk te vinden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey,

Ik heb m'n probleem ondertussen opgelost. :) Windows er opnieuw opslingeren heeft compleet niks geholpen, dus ben ik weer op m'n oude strategie - consisting of Google, de GoT-zoekfunctie, allerlei fora, etc. uitmesten -, mét succes. Omdat er nog andere mensen rondlopen met hetzelfde probleem als hetgeen ik had (tot daarnet), dacht ik: ik post het ff.

Stap 1
Als je, net als ik, zonder succes alles handmatig bent gaan instellen, zet dan eerst ff alles terug zoals het oorspronkelijk was. Daarbij denk ik bv. aan het toekennen van IP-adressen: laat Windows dat gerust zelf doen. (Als je, opnieuw net als ik, zelf de functie "NetBIOS via TCP/IP inschakelen" hebt moeten selecteren (bij Geavanceerde TCP/IP-instellingen, tabblad WINS), zou ik die wijziging niet ongedaan maken.)

Stap 2
Ga naar je Configuratiescherm > Netwerkverbindingen > rechtsklik op LAN-verbinding en kies Eigenschappen.

Stap 3
Kies in het tabblad Algemeen de voor de optie installeren.

Stap 4
Selecteer protocol en klik op Toevoegen....

Stap 5
Kies voor NWLink IPX/SPX/NetBIOS-compatibel transportprotocol en klik OK.

Belangrijk: doe dit op ALLE computers in je netwerk.

Waarom sommige LAN-kaarten blijkbaar het installeren van een extra protocol nodig hebben, terwijl de overgrote meerderheid van de netwerkkaarten het gemakkelijk kan zonder, is me een raadsel, maar in mijn geval heeft dit alleszins geholpen. Mijn pc en laptop vinden elkaar nu niet alleen, ze vinden elkaar nu ook lief. :)

Zo, ik hoop dat ik hiermee iemand geholpen heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 126249 op 14-07-2005 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 07:46

Speeder

42 ;)

Mja, wat je ook had kunnen doen is als je de netwerkverbinding aan maakt om te kiezen dat je je aan meld als een andere user en dan geef je gewoon de user op die op de laptop gebruikt...

of je zet de share-rechten goed..

[ Voor 10% gewijzigd door Speeder op 14-07-2005 00:52 ]

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Speeder schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 00:51:
Mja, wat je ook had kunnen doen is als je de netwerkverbinding aan maakt om te kiezen dat je je aan meld als een andere user en dan geef je gewoon de user op die op de laptop gebruikt...

of je zet de share-rechten goed..
Wat je eerste suggestie betreft: ik betwijfel of dat geholpen zou hebben. Laptop en pc vonden elkaar meestal niet eens. (Tussen haakjes: de usernamen die ik op laptop en pc gebruik waren nu ook al gelijk.)

En de sharerechten stonden volgens mij 100 % goed.

Ik betwijfel eerlijk gezegd of er een andere oplossing is dan degene die ik hierboven beschrijf. Ik heb er zelf uren op gezocht, ben hier hulp komen vragen en ken een aantal andere bezitters van dezelfde laptop met exact hetzelfde probleem, die er allemaal óók nog 'ns een hele tijd op hebben zitten zoeken. Of toch: een andere oplossing had misschien kunnen zijn Windows XP Professional installeren, want ik denk dat dan het protocol dat ik nu heb ingeschakeld al default ingeschakeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 14:16

jmr

Misschien dat dit nog een oplossing zou zijn geweest.
PROBLEM SORTED

I tried all of the suggestions in this thread and nothing worked.
I came across the answer on another site, it is as follows;

Windows XP Home / "Access is Denied" Network Error

I've had the same problem as described above (\\Machine not accessible... access denied), using an XP Home machine as a server for my local network, and solved it this way:

Using Regedit.exe ...

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa
DWORD KEY "restrictanonymous" = 0

There are 2 enteries under restrict ; 1st is restrictanonymous and the other is restrictanonymoussam ; we have to change the value of both to 0

Then reboot. Notice that it lowers somewhat the security level for the anonymous logins on your XP Home PC.

This solution worked for me hope it helps

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Die melding van "beperkte of geen netwerk..." heeft te maken met een misconfiguratie van TCP/IP; deze melding verschijnt als er geen geldig IP-adres is (je krijt dan 169.xxx.xxx.xxx, een APIPA adres). Dus toch maar ff checken...

[ Voor 39% gewijzigd door Bubbaman op 14-07-2005 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 07:46

Speeder

42 ;)

Anoniem: 126249 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 01:06:
[...]

Wat je eerste suggestie betreft: ik betwijfel of dat geholpen zou hebben. Laptop en pc vonden elkaar meestal niet eens. (Tussen haakjes: de usernamen die ik op laptop en pc gebruik waren nu ook al gelijk.)

En de sharerechten stonden volgens mij 100 % goed.

Ik betwijfel eerlijk gezegd of er een andere oplossing is dan degene die ik hierboven beschrijf. Ik heb er zelf uren op gezocht, ben hier hulp komen vragen en ken een aantal andere bezitters van dezelfde laptop met exact hetzelfde probleem, die er allemaal óók nog 'ns een hele tijd op hebben zitten zoeken. Of toch: een andere oplossing had misschien kunnen zijn Windows XP Professional installeren, want ik denk dat dan het protocol dat ik nu heb ingeschakeld al default ingeschakeld staat.
Mja, NETBios is een achterhaald protocol.

Wat bubbaman zegt is ook waar.. probeer eens gewoon twee ip-adressen in te stellen bv 10.0.0.1 en 10.0.0.2 met een subnetmask van 255.0.0.0

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zelf IP-adressen toekennen heb ik een week geleden (vóór de herstelling) al geprobeerd: 192.168.1.1 aan m'n laptop en 192.168.1.2 aan de pc; beiden met subnetmask 255.255.255.0, maar dat haalde niks uit.

De oplossing van jmr zou ook kunnen werken, maar aangezien ik op dit moment geen netwerkproblemen meer heb, blijf ik voorlopig van m'n instellingen af - tot ik wat meer tijd heb om op m'n gemak uit te zoeken wat er nu juist misliep bij eerdere pogingen.

Anyway: thanks voor de suggesties iedereen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aja, nog ff netjes credit geven voor de persoon die me aan een oplossing geholpen heeft. De oplossing die het bij mij uiteindelijk deed vond ik op http://www.gsc.be/forum/ShowPost.aspx?PostID=5936.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Speeder schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 08:46:
[...]

Mja, NETBios is een achterhaald protocol.

Wat bubbaman zegt is ook waar.. probeer eens gewoon twee ip-adressen in te stellen bv 10.0.0.1 en 10.0.0.2 met een subnetmask van 255.0.0.0
Ik denk dat je netbeui bedoeld. Netbios is nog springlevend en handelt o.a. onder windows het shareverkeer af. Netbios is alleen geen transportprotocol; netbeui wel. Als je geen netbeui gebruikt moet je dus het netbios verkeer in een ander transportprotocol verpakken. Dat kan TCP/IP zijn (NBT) of, als dat om een of andere reden niet werkt, IPX / NW link netbios compatible.

Blijkbaar werkte dus netbios over tcp/ip niet goed en is dat nu opgelost door er nog een transportprotocol naast te zetten, maar het probleem ligt ergens anders:

De laptop is ingesteld als P-Node (knooppunttype: Peer-peer). Netbios namen worden dan niet meer via broadcasts geresolved en aangezien thuisnetwerken zelden een wins of dns server hebben draaien faalt de netbios name resolution jammerlijk.
NetBIOS name resolution for P-node:

1. NetBIOS name cache - Standard
2. WINS (3 attempts) - Standard
3. hosts file - Specific.
4. DNS - Specific. Request sent at 5, 10, 20, 40, 5, 10, and 20 seconds.
Quick & dirty oplossing is lm-hostsfile aanmaken; betere oplossing is het knoopunttype aanpassen.

[ Voor 40% gewijzigd door Lustucru op 14-07-2005 15:42 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126871

Anoniem: 126249 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 00:46:
Hey,

Ik heb m'n probleem ondertussen opgelost. :) Windows er opnieuw opslingeren heeft compleet niks geholpen, dus ben ik weer op m'n oude strategie - consisting of Google, de GoT-zoekfunctie, allerlei fora, etc. uitmesten -, mét succes. Omdat er nog andere mensen rondlopen met hetzelfde probleem als hetgeen ik had (tot daarnet), dacht ik: ik post het ff.

HALLELUJA na een maand is het me eindelijk ook gelukt dankzij u
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Anoniem: 126249 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 00:46:
Hey,

Stap 1
Als je, net als ik, zonder succes alles handmatig bent gaan instellen, zet dan eerst ff alles terug zoals het oorspronkelijk was. Daarbij denk ik bv. aan het toekennen van IP-adressen: laat Windows dat gerust zelf doen. (Als je, opnieuw net als ik, zelf de functie "NetBIOS via TCP/IP inschakelen" hebt moeten selecteren (bij Geavanceerde TCP/IP-instellingen, tabblad WINS), zou ik die wijziging niet ongedaan maken.)

Stap 2
Ga naar je Configuratiescherm > Netwerkverbindingen > rechtsklik op LAN-verbinding en kies Eigenschappen.

Stap 3
Kies in het tabblad Algemeen de voor de optie installeren.

Stap 4
Selecteer protocol en klik op Toevoegen....

Stap 5
Kies voor NWLink IPX/SPX/NetBIOS-compatibel transportprotocol en klik OK.

Belangrijk: doe dit op ALLE computers in je netwerk.

Waarom sommige LAN-kaarten blijkbaar het installeren van een extra protocol nodig hebben, terwijl de overgrote meerderheid van de netwerkkaarten het gemakkelijk kan zonder, is me een raadsel, maar in mijn geval heeft dit alleszins geholpen. Mijn pc en laptop vinden elkaar nu niet alleen, ze vinden elkaar nu ook lief. :)

Tanx je hebt mij er heel erg mee geholpen, na een uur of 5 ploeteren ben ik er dankzij GoT (en jou) uit :)

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192578

Ik heb het ook toegepast, alleen nu zien ze elkaar wel

maar telkens als ik dan via de laptop naar m'n pc wil gaan voor het uitwisselen van bestanden, valt m'n draadloze verbinding weg :S

Heeft hij nooit last van gehad! Hij heeft nog wel volle signaalsterkte maar toch valt verbinding weg zodra ik probeer contact te maken met het netwerk..

Wie kan me daarbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wireless Zero configuration uitzetten. Regel je wlan met de software die je bij je wlan-kaart of adapter hebt gekregen.
Pagina: 1