Het 6800LE Topic Deel 19

Pagina: 1
Acties:
  • 420 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het 6800LE Topic Deel 18

Het vorige Deel werd eigenlijk al als overbodig bevonden (zelfs een paar Delen ervoor) en Deel 18 is dan ook eigenlijk enkel bedoeld om nog ruimte te bieden voor de enkeling die de Mem-Volt-Mod heeft uitgevoerd (toegevoegd aan dit Deel) of het editen van de memtimings met NiBiTor (huidige versie = 2.1).

99% van ALLE andere vragen kunnen worden gevonden met behulp van de Geschiedenis (waar zijn er anders al 17 VOLLE Delen voor |:( ?) en de Search, zie ook de FAQ helemaal aan het einde van deze TS. Of je moet wel zo'n bijzonder geval zijn...post dan, en alleen DAN, maar hier.

Ook 3DMark scores zijn te vinden en zijn eigenlijk enkel het posten nog waard als je bezig bent een record te vestigen...

Geschiedenis

Nvidia 6800 LE Benchmarks Deel I
Het grote Geforce 6800LE/NU tweak topic Deel II
Het 6800LE topic Deel 3
Het 6800LE topic Deel 4
Het 6800LE topic Deel 5
Het 6800LE topic Deel 6
Het 6800LE topic Deel 7
Het 6800LE topic Deel 8
Het 6800LE topic Deel 9
Het 6800LE topic Deel 10
Het 6800LE topic Deel 11
Het 6800LE topic Deel 12
Het 6800LE topic Deel 13
Het 6800LE topic Deel 14
Het 6800LE topic Deel 15
Het 6800LE topic Deel 16
Het 6800LE topic Deel 17
Het 6800LE topic Deel 18
De verschillende Revisies

Op dit moment zijn er drie verschillende revisies in omloop. Revisie 1.0 staat bekend om zijn problemen en is te vinden onder de kop "de problemen revisie". Dit had vnl. betrekking op de eerste Aopens en is sinds maanden eigenlijk al geen probleem meer - echter is er nog wel de XFX kaart

Revisie 1.01

Asus heeft van revisie 1 een nieuw type gebouwd, namelijk revisie 1.01 Deze revisie heeft niet de problemen waar de 1.0 mee is getroffen en werkt gewoon naar behoren. De kaart is uitgerust met Hynix 2.2 geheugen.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/v9999tdle.jpg

Let op!: de ASUS kaart heeft een aparte sensor voor het aflezen van de temperatuur. Dit gaat enkel via SmartDoctor (het programma dat er bijgeleverd wordt) en NIET met RT. Je temps loggen o.i.d. gaat dus niet.
Revisie 2

De onderstaande plaatjes zijn van revisie 2. Deze revisies werken wel naar behoren.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/XFX_6800LE_5smaller.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/DSC00250_small.jpg

Revisie 3

Op dit moment bestaat er ook een derde revisie van de Aopen. De koeler is het zelfde als de 6600GT. Het geheugen van revisie 3 bevat Hynix 2.8 geheugen.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/rev3.gif
De problemen revisie

Helaas bestaat er ook nog een revisie waar aardig wat problemen mee zijn, deze zijn te herkennen aan het koelblok. Het gaat hier om revisie 1 van
de orginele Aopen serie. Aopen is daarna over gegaan op een Nvidia reference kaart.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/Aeolus-6800-DV128-460.jpg

Er is ook een andere problemenrevisie bekend, het betreft hier de kaart van XFX welke te herkennen is aan de 2 groene condensatoren op de achterkant vd kaart, zie plaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/XFX_6800LE_prob.jpg
Daarnaast kan het zijn dat 1 van de condensatoren erg los zit en tot instabiliteit leidt waaronder uitvallen van het beeld bij het starten van een bv. 3D applicatie. Het wil zelfs nog wel eens gebeuren dat deze condensator er zomaar afvalt! De kaart kan mogelijk gewoon doorgaan te werken en het probleem is te verhelpen door het ding er terug op te solderen, echter is het aangeraden het ding linea recta te retourneren, want dit is natuurlijk onacceptabel.

Voor degene die dapper genoeg zijn - Het repareren van de condensator

http://www.xtremesystems.....php?t=59391&page=1&pp=25

De voordelen van een 6800LE

Het voordeel dat de 6800LE bied, is simpel de prijs/kwaliteits verhouding. De kaart is minstens € 120 goedkoper dan de 6800. Maar heeft wel de mogelijkheden op met behulp van Rivatuner de Pipelines en de Vertex Shaders open te gooien.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/riva01.gif

De 6800LE 3D Mark Benchmarks

Hier twee benchmarks van 3D Mark 2003 en 2005 om een indicatie te geven wat de prestaties zijn na het open gooien van de shaders en pipelines.

De benchmarks zijn gedraaid op een AMD Athlon 2500+ @ Default en een 6800LE @ Default @ 16x1,6vp met de 66.81 drivers
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/new2003.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/new2005.gif

De Riva Tuner Resultaten

Deze Poll gelieve alleen in te vullen als je met Rivatuner hebt gewerkt. De standaard aantal Shaders en Pipelines weten we namelijk al. :P

In de polls hier in dit topic zijn enkel de XFX en Aopen opgenomen aangezien dat de enige/meest beschikbare kaarten waren toen dit topic net begon. Ze geven dan ook geen enkele garantie voor jouw LE qua unlockbaarheid of overclockbaarheid.

Poll: Hoeveel Pipes en Shaders kreeg jij open?

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=20585&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

De Overclockings Resultaten

De volgende polls bevatten
Poll: Hoeveel MHz doet jouw core op 1.1V?
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=24245&layout=2&sort=prc

Poll: Hoeveel MHz doet jouw core op 1.2V?
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=24246&layout=2&sort=prc

Poll: Hoeveel MHz doet jouw core op 1.4V?
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=24248&layout=2&sort=prc

Poll: Hoeveel MHz doet jouw 2.8ns mem?
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=24359&layout=2&sort=prc

Poll: Hoeveel MHz doet jouw 2.2ns mem?
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=24252&layout=2&sort=prc

Waar te koop

Tegenwoordig is de kaart vrij breed beschikbaar van 180 tot 250 euro.
PAS OP: Bij Mycom is de ASUS voor 289,- verkrijgbaar, dit is vergeleken met andere shops vrij prijzig. De gewone ASUS 6800 NU kan voor een vergelijkbare (of iets hogere) prijs verkregen worden.

Van origine was de 6800LE als OEM product bedoeld en enkele winkels verkochten de kaart ook alleen als je je systeem meenam. Dit is niet meer nodig aangezien het een retail product is geworden.

Link Pricewatch
Nvidia Drivers

Wat zijn de beste drivers? De laatste drivers en zeker de 7x.xx serie bieden zeer goede performance. Het verschil tussen verschillende versies is vrij klein. Mocht je echter echt het max willen halen, verwijzen we je naar een site zoals NVnews of guru3D.
Biossen

Op het Internet zijn verschillende Biossen te vinden. Op Mkvtech.net staan een heleboel biossen voor LE kaarten.

Op verzoek van een aantal mensen staan hieronder de biossen die door mensen getest zijn. Het zijn de biossen van een Sparkle en een Asus, maar werken ook (op eigen risico) op een Aopen en een XFX.
De Sparkle Bios

Waarschuwing: De Asus bios kan problemen opleveren met de Aopen 6800LE, wegens het ontbreken van een Temperatuur Sensor. Er zijn nu echter ook versies van de Aopen die wel een temp. sensor hebben.

De Asus Bios

Tools

Met het programma NiBiTor kan je een bios aanpassen, maar niet flashen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/Nibitor.gif

Voor het Flashen kan je het programma NvFlash gebruiken.
Dit is een DOS programma, waarmee je de bios in je videokaart kan flashen. Tevens kan je hiermee ook een back-up maken van je Bios.
Mocht het fout gaan, zorg dat je een PCI videokaart in de buurt heb of verzeker jezelf ervan dat je blind kan flashen.

Waarschuwing: Maak altijd een back-up van je bios, mocht het fout gaan heb je altijd nog het orgineel.

Mocht je geen toegang hebben tot DOS dan is er voor de Leadtek gebruikers nog het programma WinFox voor het flashen onder Windows.
Ga anders naar Bootdisk.com
En download daar: De FlashCD
Maar lees eerst: Read.1st

Daarnaast is er nu ook een nieuwe Tool genaamd nTimings
Hiermee kan je on-the-fly timings van je kaart veranderen, er is echter nog geen/weinig ervaring mee dus pas op! En post je ervaringen van wat je wel is gelukt :).
Informatie

Mkvtech.net Allerhande Informatie over Biossen en software voor het flashen van de verschillende Biossen

Met dank aan:
Skazz voor het managen van het topic
Mister_X Voor alle informatie over Biossen
Wheeler Voor het tijden lang beschikbaar stellen van een zip versie van alle plaatjes
-Sir_Killalot- Voor zijn uitgebreide poll
-Sir_Killalot- Again, voor zijn uitgebreide De BIOS-unlock-Mod
X-Licious Voor zijn Rivatuner Tutorial
mr_a Voor zijn toevoeging van de FAQ
Alexia (en Mythrill) Voor het vinden van de mem voltmod
db87 Voor de mem voltmod handleiding
cardinal808 Voor het zolang TS zijn

En alle andere mensen die ik vergeten ben

Garantie en consorten

De laatste tijd vragen veel mensen hoe ze hun kaart die niet te unlocken valt kunnen ruilen. Dit is NIET gewenst in dit topic. De kaart werkt namelijk prima, alleen de extra mogelijkheden werken soms niet.

Uiteraard zullen er nog steeds mensen zijn die dit vragen. Maar gelieve geen antwoord meer op te geven op de vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ff een nieuw 6800LE topic aangemaakt.. als het niet mag gooi maar dicht :P

maar ik vroeg mij af of er met de Aopen 6800Le OEM problemen zijn ik kon dit niet vinden in de search. Ik las ergens dat er een versie was met 128bit of een eerste (slechte) revisie.
klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Aopen 6800 LE voor 120 euro bij alt****te. Kreeg mailtje van hun, heb de kaart zelf niet nodig maar misschien jullie wel :). Aopen 6800LE

[ Voor 28% gewijzigd door Spice op 04-07-2005 18:26 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spice schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:21:
Aopen 6800 LE voor 120 euro bij alt****te. Kreeg mailtje van hun, heb de kaart zelf niet nodig maar misschien jullie wel :). Aopen 6800LE
Bedankt voor de tip. Ik heb er meteen één besteld :9
Ik zat eerst te twijfelen tussen een 9800Pro en deze 6800LE. Nu is de keuze wel erg makkelijk gemaakt.

Aopen Aeolus 6800LE-DV voor 119,- Top!
Kan iemand mij vertellen waar dat Aeolus voor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:07:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb er meteen één besteld :9
Ik zat eerst te twijfelen tussen een 9800Pro en deze 6800LE. Nu is de keuze wel erg makkelijk gemaakt.

Aopen Aeolus 6800LE-DV voor 119,- Top!
Kan iemand mij vertellen waar dat Aeolus voor staat?
zo noemt aopen hun kaarten serie, net als dat leadtek hun serie winvastXXX noemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch gewoon een 256bit enz. ik las ergens ook dat de rev 3 alleen goed is en de oudere zuigen. klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:10
Hmmm misschien dat ik in de toekomst wel voltmod ga doen, morgen eens zoeken ed (of heeft iemand er hier eentje liggen?) en eventjes opzoeken naar de resultaten ervan, als het wel echt toegevoegde waarde heeft :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-09 22:51

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:13:
ff een nieuw 6800LE topic aangemaakt.. als het niet mag gooi maar dicht :P
heheh, kijk daar begint het al :) ik was vanochtend nog treurig omdat Pollewop de 6800LE deel 18 thread sloot, en dat Sir Killalot niet van plan was om nog een deel 19 te maken. Maar dat bleek snel achterhaalt B) .
Waarschijnlijk wordt ie binnen no time gesloten :P Pollewop vond het al ietwat nutteloos om nóg een thread te maken, maar er zijn blijkbaar wel nogal wat mensen die posten. Ik zal ook niet zomaar weg gaan!
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:07:
Bwaah, zelfs al was die aopen nóg 200€, dan was de keuze als je het aan mij vraagt nog steeds makkelijk :P
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:18:
Het is toch gewoon een 256bit enz. ik las ergens ook dat de rev 3 alleen goed is en de oudere zuigen. klopt dit?
yep alle 6800LE reference boards zijn 256bit memory.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er nú nog van die kaduke aopens worden verkocht, maar goed.
ephymerous schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:33:
Hmmm misschien dat ik in de toekomst wel voltmod ga doen,
Cool :P, ik ben benieuwd want ik heb nog geen echte resultaten gelezen van na een voltmod. Zeker voor het geheugen zou het goed zijn.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met het "uit de productie halen van de 6800 LE". Dit ging een hele tijd geleden al de ronde (ben een tijdje weggeweest :P), maar ik heb het nog niet zien gebeuren. Pricewatch e.d. staan nog bol van 6800 LE's en met de nieuwe generatie worden ze goedkoper en goedkoper _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Ik heb mijn slag maar geslagen bij alternate voor 119 een 6800le, wel nice. Dus benieuwd wat ie me gaat brengen aan pijpjes en shaders. Ik hoop m deze week halverwege de week te ontvangen dus ik houd jullie op de hoogte.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Aopen Aeolus, - 1e revisie - en heb er een condensator op gesoldeerd (Ja, ik had nog garantie, maar wilde even kijken of er pipelines open kunnen..) na een week kwam het black-screen weer terug. Nu zitten er 2 condensatoren op! Hij werkt perfect.

Als het nu nog mis gaat, ga ik terug naar de Mycom, ik belde ze laatst, en schijnen het wel te weten wat het probleem is (kwam vaak voor volgens MyCom, dat geloof ik wel als ik dit forum en andere lees.)

Ik heb nu denk ik 10.000 met Benchmark '03. Ik heb een AMD Athlon XP 2400+ (De oude dus!) en maar 512MB Geheugen. Is dit de bottlenek waarom ik Battlefield 2 niet op Full kan draaien? Ik neem aan dat mijn 6800LE (met 2 extra vertex's, en 4 pipelines) nu toch wel snel genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 15:14
Energizer schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:43:
Ik heb mijn slag maar geslagen bij alternate voor 119 een 6800le, wel nice. Dus benieuwd wat ie me gaat brengen aan pijpjes en shaders. Ik hoop m deze week halverwege de week te ontvangen dus ik houd jullie op de hoogte.
Je hebt een hele grote kans dat je ze allemaal kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
ook ik zit sterk te twijfelen om de 6800 LE bij Alternate te nemen... superscherpe prijs en met alle pipes open toch een beest van een kaart :*) Ik wacht met smart op de ervaringen met deze kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:44

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

-Daniël- schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:57:Ik heb nu denk ik 10.000 met Benchmark '03. Ik heb een AMD Athlon XP 2400+ (De oude dus!) en maar 512MB Geheugen. Is dit de bottlenek waarom ik Battlefield 2 niet op Full kan draaien? Ik neem aan dat mijn 6800LE (met 2 extra vertex's, en 4 pipelines) nu toch wel snel genoeg is?
De bottleneck om BF2 te spelen is toch zeker je geheugen en daarna je CPU. BF2 draait pas redelijk met 1Gb RAM en vlekkeloos bij 1.5-2Gb RAM.

offtopic:
Dit kon je ook vinden in je handleiding of online bij EA.com

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:43
-Daniël- schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:57:
Ik heb een Aopen Aeolus, - 1e revisie - en heb er een condensator op gesoldeerd (Ja, ik had nog garantie, maar wilde even kijken of er pipelines open kunnen..) na een week kwam het black-screen weer terug. Nu zitten er 2 condensatoren op! Hij werkt perfect.

Als het nu nog mis gaat, ga ik terug naar de Mycom, ik belde ze laatst, en schijnen het wel te weten wat het probleem is (kwam vaak voor volgens MyCom, dat geloof ik wel als ik dit forum en andere lees.)

Ik heb nu denk ik 10.000 met Benchmark '03. Ik heb een AMD Athlon XP 2400+ (De oude dus!) en maar 512MB Geheugen. Is dit de bottlenek waarom ik Battlefield 2 niet op Full kan draaien? Ik neem aan dat mijn 6800LE (met 2 extra vertex's, en 4 pipelines) nu toch wel snel genoeg is?
Het is jouw geheugen :) Koop er een latje PC3200 bij en alles draait veel beter. Daarbij kan je dat geheugen nog gewoon voorlopig meenemen naar A64.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingnbajam schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:58:
ook ik zit sterk te twijfelen om de 6800 LE bij Alternate te nemen... superscherpe prijs en met alle pipes open toch een beest van een kaart :*) Ik wacht met smart op de ervaringen met deze kaart...
Als je de vorigge 18 delen effies doorneemt staan daar een beperkt aantal ervaringen. Gezien de kaart pas net nieuw is en hij geheel niet populair is :P (sarcasme :P)

Neej, er zijn zat ervaringen hoor! je hoefd er al lang niet meer op te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reply. Ik zal meteen wel naar een 64bit gaan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

-Daniël- schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:31:
Bedankt voor de reply. Ik zal meteen wel naar een 64bit gaan upgraden.
Ja, zo blijf je bezig; want dan koop je een mooie AMD64 + bijbehorend mobo... En dan is je 6800LE weer het langzaamst... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoo heb vanochtend ook een Aopen 6800 LE bij Alternate besteld.
Via telefoon, en daar zeiden ze dat er net een nieuwe lading binnen is... dus sla je slag ;)
Nu eens kijken hoeveel Pipelines ik kan unlocken...
Battlefield 2 draait al erg lekker met 2x AAF op mijn 5900xt.
Nu eens zien wat dit beestje kan })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:57:
[...]

Ja, zo blijf je bezig; want dan koop je een mooie AMD64 + bijbehorend mobo... En dan is je 6800LE weer het langzaamst... ;)
Ach, ik ben toch niet zo'n hardcore-gamer. Ik geniet nu van Battlefield 2, maar dit is enkel voor de vakantie om wat tijd te verdrijven. Ik doen ook nog meer dingen met mijn computer hoor ;) , behalve gamen. Veel video encoden, en daar wordt ik nogal ziek van met mijn 2400+.

Even iets anders, ik heb nu 12 pipelines open gekregen zonder artifacts. Ik heb er 16 geprobeerd, en zie dan kleine errors. Is dit schadelijk voor mijn videokaart, om deze weer open te zetten? Ik gebruik 'm nu toch alleen maar voor BF2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Ik heb zonet ook maar ff een 6800 le besteld :9

Ik heb heel lang getwijfeld of ik wel een nieuwe videokaart wil, het is allemaal zo duur en het toekomstige studentenleven ook. Maarja battlefield 2 met een ti4200 gaat gewoon niet werken B)

Ben benieuwd wat de andere alternate bestellers gaan halen qua pipelines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:49
Ik zit ook met smart op m'n Aopen 6800le van Alternate te wachten. Ik heb bericht gehad dat de vooruitbetaling binnen is en zie op de site dat de 6800le weer op voorraad staat. Hopelijk komt ie vandaag, heb net vandaag en morgen een vrije dag........ _/-\o_

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

-Daniël- schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:06:
Even iets anders, ik heb nu 12 pipelines open gekregen zonder artifacts. Ik heb er 16 geprobeerd, en zie dan kleine errors. Is dit schadelijk voor mijn videokaart, om deze weer open te zetten? Ik gebruik 'm nu toch alleen maar voor BF2..
Ik zou de gok niet nemen want je stuurt dan namelijk wel 16x een klein voltage over circuits in je GPU die niet helemaal 100% output kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
NO2 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:37:
Ik heb zonet ook maar ff een 6800 le besteld :9

Ik heb heel lang getwijfeld of ik wel een nieuwe videokaart wil, het is allemaal zo duur en het toekomstige studentenleven ook. Maarja battlefield 2 met een ti4200 gaat gewoon niet werken B)

Ben benieuwd wat de andere alternate bestellers gaan halen qua pipelines
Ben ook benieuwd wanneer ie gaat aankomen. Kan er helaas pas vrijdag of donderdag avond mee aan de slag, aangezien ik nog mijn Bachelor Thesis moet afronden.

offtopic: wat een bagger werk is dat

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 6800le van leadtek, nu wou ik met WinFox de bios flashen naar een 6800GT ( mijn 6800le heeft geen defecte pipes en vertex units)

Maar nu wil dat niet helemaal, hij geeft steeds aan dat het een corrupt file is.

Nu is mijn vraag heb ik een speciale bios nodig om hem van een 6800le naar 6800gt te flashen? het werkt wel als ik mijn standaart bios er steeds inflash.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
-Daniël- schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:57:
Heb je de recommended specs van BF2 wel gelezen? En 1 GB zal meer helpen dan BF2 alleen.
MAX3400 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:57:
[...]

Hehe :P, bij mij was het andersom, eerst kaart (V9999GE -> 6800Ultra) en dan de rest (Venice :P)

@ Rechts
Als je dan toch gaat hosten, heb je vast een plekje voor alle plaatjes en stuff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week bij een vriend een 6800le ingebouwd, en daar dus de boel unlocked (niet overclocked) hij draaide een week op 12x1,6. Vandaag kreeg hij ineens vage strepen, dus hij resette zijn pc werd 't erger en nu krijgt hij hem niet eens meer aan :|. Betekent dit dat hij nu een rotte 2d core heeft? Kan in het bios nog iets veranderen als ik een pci videokaartje der in doe? Of is het gewoon meteen naar de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-09 22:51

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 12:31:
Ik heb vorige week bij een vriend een 6800le ingebouwd, en daar dus de boel unlocked (niet overclocked) hij draaide een week op 12x1,6. Vandaag kreeg hij ineens vage strepen, dus hij resette zijn pc werd 't erger en nu krijgt hij hem niet eens meer aan :|. Betekent dit dat hij nu een rotte 2d core heeft? Kan in het bios nog iets veranderen als ik een pci videokaartje der in doe? Of is het gewoon meteen naar de garantie?
er is geen losse 2d-3d core, en ik denk dat je gewoon articafts hebt. Start de pc in safe mode op (voordat je het WinXP laadscherm krijgt op F8 drukken en in Veilige modus starten) en deinstalleer RivaTuner. Ik denk dat dat de truuk doet.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou volgens mijn vriend wil de pc niet eens meer aan, dus ik denk dat in windows komen geen optie is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:25:
Nou volgens mijn vriend wil de pc niet eens meer aan, dus ik denk dat in windows komen geen optie is....
Zit de stekker erin?? 8)

Nee, serieus, piept de PC of doet ie helemaaaaal niks meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Probeer je kaart eens in een andere computer?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zegt 'je'...
Het is niet mijn kaart, en ik zie die kast morgen pas, ik zal letten op dat gepiep.
En ik durf mijn leven der op te wedden dat de kabel der in zit, kheb hem nml zelf der in gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

f een nieuw 6800LE topic aangemaakt.. als het niet mag gooi maar dicht :P
Met deze houding garandeer je dat wel :(

Als je niet zeker weet, contacteer een mod...
(zie trouwens ook: Als het niet mag, haal dan achteraf maar weg)

Verder heb je zonder het te wijzigen gewoon de topicstart van deel 18 (die zelf al toegeeft overbodig te zijn) overgenomen, zo te zien ook zonder toestemming te vragen aan degenen die er wel tijd en moeite ingestoken hebben.

Voeg daarbij dat er niets nieuws gepost is, alleen maar verwijzingen naar pricewatch en aanbiedingen, nOObvragen en wat slowchat, dan heeft dit helemaal geen zin.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.