machine_check_exception is al geweest,maar

Pagina: 1
Acties:
  • 668 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Saicho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09-2023

Saicho

CMDR Sai

Topicstarter
machine_check_exception is al een paar keer langsgekomen, maar bij alle topics die ik op GoT en via google heb gevonden ging het hier om een random iets.
In mijn geval weet ik precies wanneer de BSOD optreedt namelijk:
- branden van een DVDtje
- opstarten van bepaald EXE bestand

Ik krijg het dus niet na uren gamen/internetten. Ook heb ik vanacht memtest gedraaid voor een uur of 8,maar deze gaf geen problemen. Maar zodra ik een Nero opstart en een het branden gaat beginnen of is net begonnen (bezig met lead-in) dan:
Hangt de computer; 1seconde BSOD met machine_check_exception; computer reset zichzelf.

Wat ik dus niet snap is de relatie tussen de 2 (opstarten van een EXE en branden van een DVDtje) die de MCE BSOD geven.

Wat het dus niet is (denk ik):
Videokaart/CPU te warm (uren lang gamen zou dan niet mogelijk zijn)
Memory (memtest extensief gedraait zonder problemen)
CPU (systeem is niet overclocked. alles standaard)

Specs:
ASUS A8N SLI Deluxe
AMD64 3500+ Venice
2x 512MB PC3200 Matched Pair TwinMOS
ASUS AX800XL
NEC 1100a (4x DVD+R brander)

Systeem heeft nooit problemen gegeven en er is niks speciaals qua hardware/software geinstalleerd wat dit probleem kan geven. Iemand een idee ? :Y)

E:D - CMDR Sai

Verwijderd

virus? denk toch echt dat je het dan in je software moet zoeken

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kijk eens naar Windows XP en 2000 BSOD guide en Windows Crash/Memory dumps FAQ

Die hebben mij vorige week nog van de bsod's afgeholpen :)

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Spoooky

Core temp 37°C

Bij welke exe dan? je hebt wel ook de chipsetdrivers ge-installeerd?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Hoe is je duits? (mijn slecht, dus weet niet of het relevant is :P )

http://blog.neronet.de/20...-machine_check_exception/

iRacing Profiel

• Saicho

Saicho

CMDR Sai

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:32:
virus? denk toch echt dat je het dan in je software moet zoeken
Een up-to-date virusscanner/firewall (Norton Client Corp Ed) is er al gedraait en deze heeft niks aangetroffen.Ook draait Hitman Pro, MS Antispyware wel eens. Allebij vinden ze niks.
Volgens de MS site is het ook hardware related.

[ Voor 28% gewijzigd door Saicho op 04-07-2005 10:43 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:28

BCC

Er staat: NVidia IDE drivers de-installeren, Daemon tools de-installeren en de CPU Core voltage van 1,70 naar 1,75 zetten. En het geldt uiteraard alleen als je een nForce chipset hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door BCC op 04-07-2005 10:40 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Saicho

Saicho

CMDR Sai

Topicstarter
Ro schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:34:
Kijk eens naar Windows XP en 2000 BSOD guide en Windows Crash/Memory dumps FAQ

Die hebben mij vorige week nog van de bsod's afgeholpen :)
Thanks! :)
Nadeel alleen is dat de bsod ERG kort zichtbaar is...
Dus dat wordt paar keer express laten BSOD'en vanavond 8)7

• Saicho

Saicho

CMDR Sai

Topicstarter
Spoooky schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:34:
Bij welke exe dan? je hebt wel ook de chipsetdrivers ge-installeerd?
EXE file komt van :http://www.ggmania.com/?smsid=19149 ((local US mirror - Full 3.3 Install - Win32 ~ 691MB)

Deze is uiteraard ook getest op virussen.
Vreemde is dat er bij dit exe bestand geen icoon aanwezig is...
Misschien related ?

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Saicho schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:38:
[...]

Automatisch herstarten uitzetten bij Systeem Eigenschappen, dan blijft de BSOD zichtbaar :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Saicho schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:38:
[...]

De PC reboot daarna automatisch? Zo ja: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, check in de Introductie het Windows-related gedeelte :)

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-01 18:44
Gisteren een halve dag gespendeerd aan dit probleem met een Asus 8V de luxe en een AMD 3200+ 64 bit.
Zet in de bios de overclock modus op Manual ipv. Auto. Ik kreeg de melding op allerlei momenten. tijdens de dos setup, windows setup en onder Windows zelf. Ik weet niet 100% zeker als dit de oplossing is maar het is te proberen

• Saicho

Saicho

CMDR Sai

Topicstarter
Ro schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:45:
[...]

Automatisch herstarten uitzetten bij Systeem Eigenschappen, dan blijft de BSOD zichtbaar :)
BalusC schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:45:
[...]

De PC reboot daarna automatisch? Zo ja: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, check in de Introductie het Windows-related gedeelte :)
Windows-related opmerkingen: in een standaard Windows XP systeem herstart de computer automatisch zonder een duidelijke foutmelding te geven. Je kunt dit uitschakelen via Deze Computer - Eigenschappen - Geavanceerd - Opstart en herstelinstellingen - Instellingen - Systeemfouten - vinkje weghalen bij "De computer automatisch opnieuw opstarten". Verder kun je in NT/2K/XP ook veel nuttige informatie halen uit de systeemlogboeken. Zie Configuratiescherm - Systeembeheer - Systeemlogboeken (Event Viewer) of start - uitvoeren - eventvwr.msc.
Dit zag er ook wel interresant uit (ik heb overigens een Antec TruePower 380Watt; geleverd bij mn Antec Sonata kast):
Zijn de spanningslijnen stabiel?
Vooral bij vette AMD Athlon XP systemen en systemen met een dikke videokaart is de stabiliteit van de 5V lijn erg belangrijk. Bij zware Intel P4 (Xeon) en Athlon64/Opteron bakken is de 12V lijn belangrijker.
De marges zijn als volgt:
+5V: ~4% (+4,8V ~ +5,2V)
-5V: ~10% (-4,5V ~ -5,5V)
+12V: ~5% (+11,4V ~ +12,6V)
-12V: ~10% (-10,8V ~ -13,2V)
+3,3V: ~4% (+3,15V ~ +3,45V)
Vanavond maar even de waardes hiervan bekijken.
Johnny Goodbye schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:03:
Gisteren een halve dag gespendeerd aan dit probleem met een Asus 8V de luxe en een AMD 3200+ 64 bit.
Zet in de bios de overclock modus op Manual ipv. Auto. Ik kreeg de melding op allerlei momenten. tijdens de dos setup, windows setup en onder Windows zelf. Ik weet niet 100% zeker als dit de oplossing is maar het is te proberen
Toch vreemd dat het gebeurd zodra het branden van een dvd/cd begint... Maar ik ga het zeker proberen :)

Verwijderd

In ieder geval de NVIDIA IDE driver deïnstalleren, het is namelijk bekend dat deze met aardig wat CD/DVD branders problemen geeft. Ik heb namelijk ook al eens gehad dat mijn brander tesamen met Nero en de nvidia IDE driver (op een Asus A7N8X) dat de brander niet wou branden ik heb toen de NVIDIA IDE drive ge-deïnstalleerd en toen was het probleem opgelost.

• Saicho

Saicho

CMDR Sai

Topicstarter
Even een kort TODO lijstje:
- Automatisch herstarten uitzetten bij Systeem Eigenschappen
- NVidia IDE drivers de-installeren
- spanningslijnen nalopen
- bios de overclock modus op Manual ipv. Auto
- Daemon tools de-installeren
- CPU Core voltage van 1,70 naar 1,75 zetten

Nog een paar uurtjes en dan heb ik een antwoord :)

• Saicho

Saicho

CMDR Sai

Topicstarter
Saicho schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:07:
Even een kort TODO lijstje:
- Automatisch herstarten uitzetten bij Systeem Eigenschappen
- NVidia IDE drivers de-installeren

- spanningslijnen nalopen
- bios de overclock modus op Manual ipv. Auto
- Daemon tools de-installeren
- CPU Core voltage van 1,70 naar 1,75 zetten

Nog een paar uurtjes en dan heb ik een antwoord :)
Stap 1 en 2 waren genoeg om het probleem op te helpen :)
Nadat ik de IDE drivers uninstalled had, kon ik weer dvds branden en ook het exe bestand openen!
_/-\o_

Verwijderd

BCC schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:37:
[...]

Er staat: NVidia IDE drivers de-installeren, Daemon tools de-installeren en de CPU Core voltage van 1,70 naar 1,75 zetten. En het geldt uiteraard alleen als je een nForce chipset hebt.
NVidia IDE drivers zijn inderdaad crap... Dat ze daar nog altijd niets aan gedaan hebben... Gewoon de default XP IDE drivers gebruiken en je probleem zal opgelost zijn.

Ik kan zelf bijvoorbeeld met men Plextor geen foutloze cd's schrijven als ik die NVidia drivers installer op men nForce3...

Verwijderd

Deze thread is een beetje oud, maar ik kreeg sinds kort ook een aantal bsods van dit soort, en ik denk dat ik het zojuist heb opgelost door de instructies te volgen uit een thread van het daemon-tools forum...

http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/viewtopic.php?t=2287

Ik kon windows nog wel opstarten, maar na 10sec kreeg ik een BSOD. Windows loopt nu alweer een minuut of 10 stabiel :)
Ik heb trouwens een nforce 4 ultra chipset.
Als iemand anders nog eens dezelfde problemen tegenkomt hoop ik dat ze hier wat aan hebben.

Groetjes

PS mijn daemon tools versie van 3.46
NO WAY dat ik het nog een keer ga installeren haha :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 14:45 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-01 09:46
LMAO ik mag hopen dat je je CPU voltage niet op 1,70V zet, dan kan ik je garanderen dat je koeler dat niet houdt :D. Standaard staat deze op ong. 1.40 (auto, bij een Venice is dit altijd iets lager dan een Winchester) en daar kun je hem eventueel zelf op 1.4125 zetten (gewoon minimale hoger, ik draai zelf op 4,625 met overklokken van een Winchester). Maar dat moet volgens mij niet nodig zijn, de IDE-drivers zullen denk ik al genoeg zijn.
Pagina: 1