machine_check_exception is al een paar keer langsgekomen, maar bij alle topics die ik op GoT en via google heb gevonden ging het hier om een random iets.
In mijn geval weet ik precies wanneer de BSOD optreedt namelijk:
- branden van een DVDtje
- opstarten van bepaald EXE bestand
Ik krijg het dus niet na uren gamen/internetten. Ook heb ik vanacht memtest gedraaid voor een uur of 8,maar deze gaf geen problemen. Maar zodra ik een Nero opstart en een het branden gaat beginnen of is net begonnen (bezig met lead-in) dan:
Hangt de computer; 1seconde BSOD met machine_check_exception; computer reset zichzelf.
Wat ik dus niet snap is de relatie tussen de 2 (opstarten van een EXE en branden van een DVDtje) die de MCE BSOD geven.
Wat het dus niet is (denk ik):
Videokaart/CPU te warm (uren lang gamen zou dan niet mogelijk zijn)
Memory (memtest extensief gedraait zonder problemen)
CPU (systeem is niet overclocked. alles standaard)
Specs:
ASUS A8N SLI Deluxe
AMD64 3500+ Venice
2x 512MB PC3200 Matched Pair TwinMOS
ASUS AX800XL
NEC 1100a (4x DVD+R brander)
Systeem heeft nooit problemen gegeven en er is niks speciaals qua hardware/software geinstalleerd wat dit probleem kan geven. Iemand een idee ?
In mijn geval weet ik precies wanneer de BSOD optreedt namelijk:
- branden van een DVDtje
- opstarten van bepaald EXE bestand
Ik krijg het dus niet na uren gamen/internetten. Ook heb ik vanacht memtest gedraaid voor een uur of 8,maar deze gaf geen problemen. Maar zodra ik een Nero opstart en een het branden gaat beginnen of is net begonnen (bezig met lead-in) dan:
Hangt de computer; 1seconde BSOD met machine_check_exception; computer reset zichzelf.
Wat ik dus niet snap is de relatie tussen de 2 (opstarten van een EXE en branden van een DVDtje) die de MCE BSOD geven.
Wat het dus niet is (denk ik):
Videokaart/CPU te warm (uren lang gamen zou dan niet mogelijk zijn)
Memory (memtest extensief gedraait zonder problemen)
CPU (systeem is niet overclocked. alles standaard)
Specs:
ASUS A8N SLI Deluxe
AMD64 3500+ Venice
2x 512MB PC3200 Matched Pair TwinMOS
ASUS AX800XL
NEC 1100a (4x DVD+R brander)
Systeem heeft nooit problemen gegeven en er is niks speciaals qua hardware/software geinstalleerd wat dit probleem kan geven. Iemand een idee ?
E:D - CMDR Sai