[XP] Attention: no video input

Pagina: 1
Acties:
  • 2.381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144241

Topicstarter
Ik heb een beetje een groot probleem. M'n PC wil niet meer opstarten.

Op het scherm blijft staan: attention:No video input.

Het lijkt alsof de computer gewoon opstart. De fans draaien, de harde schijf start op, falle lampjes branden enz. Mij power ledje knippert echter en ik heb dus geen beeld.

Ik heb al van alles en nog wat veranderd:
- Aan m'n videokaart ligt het niet, die heb ik zojuist al vervangen.
- ik heb mijn geheugenreepjes oneindig verwisseld
- Ik heb mijn processor losgehaald en al het stof verwijderd
- Ik heb alles losgekoppeld wat niet direct nodig is

Systeem:
- Athlon 64 3000+
- MOBO: MSI K8TM-ILSR
- 512 MB pc3200
- MSI Geforce FX5200 vt128
- Maxtor DM9 160G SATA

Zou het aan mijn voeding kunnen liggen of aan mijn procesoor (door loshalen) of aan nog iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij heb ik deze in het verkeerde forum gepost. Even vergeten...

Moet naar Processors, Mobo's & Geheugen. Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 08:57

nnk

Spreek uit: en en kaa

Heb je er al aan gedacht dat het ook aan je monitor of monitorkabel kan liggen? Volgens jouw beschrijving start de computer gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee dat is het niet, want dan zou ie wel zeggen dat er geen "cables attached" zijn. En dat doet ie ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kwam er net achter dat het harddisk lampje ook oranje is. Het opstarten gaat als volgt:
De lamjes beginnen allemaal te knipperen (net zoals anders), de fans beginnen te draaien (net zoals anders) de harddisk spint heel kort en daarna is het stil. Je hoort alleen de fans nog.

Mijn vraag is: Kan dit aan de processor liggen? Omdat ik die net verwijderd heb en weer opnieuw erin heb gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

FF je cmos clearen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07 15:52
geeft die een pieptoon als je de memory eruit haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
cmos clearen hielp niet en wat bedoel je met die pieptoon? Als je het geheugen er uit haalt, terwijl de pc aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee hij geeft geen pieptoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
De pc zonder geheugen aan zetten, zonder pieptoon is het een grote kans dat moederbord defect is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
geen pieptoon. Helemaal niks. Alleen het gezoem van m'n fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
dan is het hoogst waarschijnlijk dat het het moederbord is, misschien kan je nog ergens je cpu testen. maar ik ben 90% zeker dat het wel het moederbord is. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar als m'nmobo kapot is, hoe kan m'n harde schijf dan nog spinnen en m'n fans opstarten? M'n videokaart wordt ook gewoon warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
de fans en hard-disk etc. staan gewoon nog onder stroom dus blijven ze aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar als alleen de processor het niet doet, heb je dan hetzelfde effect? Of hoort er dan nog wel meer te werken? Daar heb ik namelijk nog geen antwoord op gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
ja, je hebt het zelfde effect als je CPU defect is, daarom kan je hem misschien even testen. als dat niet kan moet je gewoon een nieuw moederbord bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoe moet ik mijn cpu testen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962

heb ik zovaak gehad met een K8N Neo2 plat. het bleek dat mijn voeding geen aarding had, en toen bouwde het op de kast en sloeg ineens door het mobo, 2 keer gebeurt, en toen kwam ik erachter toen ik de kast aanraakte. (toen had ik dus ook dat de powerled knipperde).

Oftewel, je mobo is kapot en kijk ff of je wel aarding hebt (ik heb er gewoon een ijzerdraadje aangemaakt naar de verwarming toe).

ps. gelukkig was er 2 keer niets kapot gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat gebeurde er toen je de kast aanraakte dan? Werkte je mobo verder nog wel? Ik bedoel: werd je videokaart bijv nog warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-07 11:33
In een andere PC ofzo?

In de afgelopen 4 jaar dat ik bezig ben met PC's assembleren, heb ik nog nooit een CPU onder ogen gehad die spontaan kapot ging. Wat ik wil zeggen is dat als je twijfelt tussen een kapotte CPU of kapot mobo, dan is naar mijn mening voor 99% zeker het mobo kapot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben naar de computerwinkel gegaan om te vragen of m'n cpu kapot was en ze hebben dit idd geconstateerd. Ik heb nu dus een nieuwe moeten kopen, want garantie kon ik wel vergeten. Zwaai maar dag naar de centjes ;(

Allemaal bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126426

Hoezo kon je garantie vergeten? Je hebt zelf toch niet eraan gezeten o.i.d. :? Als zo'n ding echt ineens spontaan kapot gaat lijkt me dat je daar juist de garantie voor hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Idd, als je geen verwijtbaar gebruik hebt gemaakt van de processor (dus zover overgeklokt dat de brandsporen te zien zijn >:) ) en er geen modificatie is toegebracht aan de processor (heatspreader verwijderen etc) EN je een boxed processor hebt, behoor je gewoon garantie te hebben op je processor.

En *achterdochtig als ik ben als echte groninger* was je erbij toen ze je CPU testen? en bleek toen werkelijk dat de CPU hetzelfde (niet) deed als bij je thuis :? .

Een winkel verkoopt liever opnieuw een processor dan 10 minuten steken in iets controleren en er niets aan verdient (heb zelf 16 jaar TD gedraaid in computerwinkels en hen meerdere malen meegemaakt dat het bedrijfspolicy is helaas!) . De goede winkels daar gelaten natuurlijk, niet iedereen is zo gemeen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mijn processor was dus wel stuk, want met die nieuwe doet ie het wel goed. Dus ze hebben me iig niet zitten beneppen. Ik had verder de cpu iets te hardhandig uit z'n slot getrokken, waardoor ik garantie wel kan vergeten en als ik al garantie zou hebben, dan zou het weken duren voordat ik hem terug zou krijgen. Dan betaal ik liever meteen en dat ik dan weer kan computeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Waar heb je die cpu gekocht. Als dat ding binnen een paar dagen kapot gaat hoor je bij het terugbrengen direct een nieuwe te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had dus een volledig systeem gekocht (van Sky, was echt een koopje), maar als je dan nog garantie wil, mag je de kast niet eens opengeschroefd hebben en daar moet je bij mij niet mee aankomen ;)

Maar ik heb dus toch wel het idee dat ze me bij de computerwinkel (computerland) hebben zitten beneppen, want ik had hetzelfde probleem vandaag weer, na een beetje k*tten in m'n bios. Toen heb ik met de floppy de oorspronkelijke bios settings teruggezet en toen deed ie het weer. Het was dus een bios probleem en niet een processorprobleem. Ik ga morgen eens even om duidelijkheid vragen en m'n oude processor en m'n geld terugvragen! Of is dit een hopeloos probleem?

Ik vond het al zo vreemd dat die gast net een systeempje open had staan, waarin ie m'n cpu kon testen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-07 11:33
Anoniem: 144241 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:15:
Ik ga morgen eens even om duidelijkheid vragen en m'n oude processor en m'n geld terugvragen! Of is dit een hopeloos probleem?
Ik denk dat je daar nu een beetje laat mee bent, dit had je meteen moeten doen toen ze jou melden dat de CPU kapot was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je hebt een paar posts terug gezegd dat je je BIOS gecleared had..blijkbaar dus niet.
Kijk, als jij niet goed weet waar je mee bezig bent, moet je niet in je BIOS gaan zitten rommelen.
Dat de TD van dat bedrijf het ten onrechte defect test is natuurlijk ook niet netjes, maar het lijkt erop dat je zelf weinig verstand hebt van de technische kant van het verhaal (anders had je waarschijnlijk wel je eigen PC geassembleerd, in plaats van een Sky te kopen...).

Al met al heb je er wel mee geleerd dat een BIOS geen speeltuin is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Maak die jongen niet zo bang met je BIOS. Anders stuur je die CPU gewoon op naar AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MindedRaptor schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:40:
Maak die jongen niet zo bang met je BIOS. Anders stuur je die CPU gewoon op naar AMD.
Ik heb zo'n idee dat zn oude CPU helemaal niet defect was...
Pagina: 1