Geheugen loopt onverklaarbaar vol

Pagina: 1
Acties:
  • 2.192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
De laatste 2 dagen loopt mijn geheugen van zo rond de 230 mb naar de 1,2gb.....
Ik heb gekeken naar de processen maar het proces dat zo veel opslokt staat er steeds niet tussen :?
Ik zelf doe echt helemaal niets en het gaat steeds vanzelf om de een of andere reden.
Steeds een paar minuten normaal en dan loopt ie weer op naar de 1,2/1,3 gb -O-

Hier een plaatje ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.ibrahimovic.org/stuff/geheugen.jpg

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat meer gegevens zouden welkom zijn. systeem specs, wat er allemaal draait op het punt dat het gebeurt etc.

Het kan best veroorzaakt worden door spyware. Draai eens iets als Hitman Pro of Microsoft AntiSpyWare.

• Pouwper
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Zet in je taskmanager onder: Beeld -> "kolommen selecteren" het vinkje "Piekgeheugengebruik" eens aan (in tablad "processen")

Dan zou je moetten kunnen zien welk proces zo veel geheugen vreet of heeft gevroten.

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
Kawaii schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:31:
Wat meer gegevens zouden welkom zijn. systeem specs, wat er allemaal draait op het punt dat het gebeurt etc.

Het kan best veroorzaakt worden door spyware. Draai eens iets als Hitman Pro of Microsoft AntiSpyWare.
Ik heb zojuist Ad-aware gedraaid met de nieuws spyware definities en ook net een paar online virus scans gedraaid. En alles wat Ad-aware heeft gevonden er meteen afgegooid
Pouwper schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:32:
Zet in je taskmanager onder: Beeld -> "kolommen selecteren" het vinkje "Piekgeheugengebruik" eens aan (in tablad "processen")

Dan zou je moetten kunnen zien welk proces zo veel geheugen vreet of heeft gevroten.
Het proces met het hoogste piekgeheugenbereik is Firefox met 79.980 Kb. Dat is het dus niet dunkt me :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mad. op 26-06-2005 23:38 ]

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Verwijderd

Caching van het os.

Als je zware apps gaat gebruiken gaattie enorm cachen. Ik kan het je nu niet laten zien maar zodra die app weer stopt dan is het weer normaal.

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
Ah ik zie het al.......het is cidaemon.exe (systeem) wat zo rond de 400 000 Kb gebruikt op piekniveau.

Wat kan ik er tegen doen?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Mad. schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:42:
Ah ik zie het al.......het is cidaemon.exe (systeem) wat zo rond de 400 000 Kb gebruikt op piekniveau.

Wat kan ik er tegen doen?
Dat is je indexing service, gooi hem bij services in je control panel uit en je bent er vanaf.

Staat onder systeem beheer, schakel dit item uit, en zet het opstarttype op uitgeschakeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Banshee op 26-06-2005 23:46 ]

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
Banshee79 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:45:
[...]

Dat is je indexing service, gooi hem bij services in je control panel uit en je bent er vanaf.

Staat onder systeem beheer, schakel dit item uit, en zet het opstarttype op uitgeschakeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Mad. op 27-06-2005 00:02 . Reden: Lama al gevonden ]

Verwijderd

Mad. schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:55:
[...]
Mad. wijzigde dit bericht 27-06-2005 00:02 (14%)
Reden: Lama al gevonden

:: I'm Rick James................bitch ::
Wat was het nou?
Pagina: 1