keuze lcd-scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
Mijn zus wilt binnenkort een nieuwe schermpje kopen en ik dacht zelf aan een 32 inch lcd scherm. Haar budget is plusminus 1500 euro en ze wilt ook nog 200 a 300 euro uitgeven aan een home cinema setje (ik had zelf een losse versterker/dvd en boxen in gedachten)

Ik heb al diverse reviews gelezen (kieskeurig.nl) en ook langs winkels geweest om te kijken hoe de beeldkwaliteit is.

Ik ben nu aan het twijfelen tussen deze schermen

De Samsung LE32R51B (link)

De JVC LT-32S60 (link)

De Samsung is volgens pricewatch voor 1303 euro te krijgen en JVC voor ongeveer 1432 euro (bron:kieskeurig.nl)

Ik had in Mediamarkt gekeken naar de kwaliteit van de Samsung en naar een model van Sharp (LC-32GA5E) en die van de Samsung was veel beter en scherper. Op de Samsung hadden ze toen een HDMI-signaal aangezet (maar die was ook weer gesplitst naar 3 andere schermen van samsung) en het beeld zag er bagger uit. Er was veel storing en ruis in te zien, zelfs op 3meter afstand.

Maarre om het verhaal kort te houden, wat raden jullie mij aan en hebben jullie zelf enige ervaringen met deze schermen (en/of alternatieven).

Hoor het graag van jullie _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 26-06-2005 18:13 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-08 20:17
Misschien een beetje laat voor je beslissing, maar aangezien ik verder nog geen andere ervaringen van de Samsung heb gezien hier een kort berichtje (zou ook een topic kunnen openen maar te weinig tijd voor mooie openings-post). Heb de LE32R51B sinds vorige week in huis en moet zeggen, het is een pracht-toestel.

Dit is de eerste tv die in de buurt komt van een CRT wat het analoge signaal betreft, ik heb er 2 splitters opzitten en nog is het een superbeeld. De VGA-aansluiting is ook perfect, ik draai de native resolutie van 1360x768 en het ziet echt super uit. Zorg wel dat je een goede kabel gebruikt, ik had er eerst eentje die voor een nogal slecht beeld zorgde en was bang dat het aan de tv lag - niet dus. Vandaag ga ik mijn xbox via component erop aansluiten en eens kijken hoe de 480p en 720p games eruitzien, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat dat goed is (zelfs op scart zag het al best leuk uit). Daarnaast ben je met deze tv natuurlijk ook helemaal klaar voor HD-tv (zal in Ned nog wel ff duren), en voor de next-gen consoles. Al met al: een koopje voor 1300 euro! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finwe schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 09:48:
Misschien een beetje laat voor je beslissing, maar aangezien ik verder nog geen andere ervaringen van de Samsung heb gezien hier een kort berichtje (zou ook een topic kunnen openen maar te weinig tijd voor mooie openings-post). Heb de LE32R51B sinds vorige week in huis en moet zeggen, het is een pracht-toestel.

Dit is de eerste tv die in de buurt komt van een CRT wat het analoge signaal betreft, ik heb er 2 splitters opzitten en nog is het een superbeeld. De VGA-aansluiting is ook perfect, ik draai de native resolutie van 1360x768 en het ziet echt super uit. Zorg wel dat je een goede kabel gebruikt, ik had er eerst eentje die voor een nogal slecht beeld zorgde en was bang dat het aan de tv lag - niet dus. Vandaag ga ik mijn xbox via component erop aansluiten en eens kijken hoe de 480p en 720p games eruitzien, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat dat goed is (zelfs op scart zag het al best leuk uit). Daarnaast ben je met deze tv natuurlijk ook helemaal klaar voor HD-tv (zal in Ned nog wel ff duren), en voor de next-gen consoles. Al met al: een koopje voor 1300 euro! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik heb sinds maandag de mycom 32 inch ( http://213.206.102.189/My...uctID=85251&productType=1 )

ben er ook zeer tevreden mee maar begin nu toch te twijfelen of ik niet beter die Samsung had kunnen nemen....
Halo 2 blijf qua looks toch achter op andere games op de Xbox (gebruik nu advanced scart)...
Heb je nog tips ofzo om het beeld wat beter te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Finwe schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 09:48:

Dit is de eerste tv die in de buurt komt van een CRT wat het analoge signaal betreft
Heb je dat ook in de winkel goed kunnen bekijken dat hij beter dan andere LCD's met een analoog signaal omgaat? Of heb je ander vergelijkingsmateriaal?
En hoe is de zapsnelheid van die Samsung? En is de teletekst ook rlx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn redelijk aan elkaar gewaagd, alleen zijn er nog steeds wat problemen met 720p materiaal op de samsung (tearing effect) maar hier schijnt door de samsung mensen naar gekeken te worden.

Tja, kijk gewoon naar het design, aansluitingen zijn vrijwel hetzelfde, en de prijs en wat je bij het merk qua betrouwbaarheid denkt. Ik ben vanwege het laatste toch voor jvc gegaan, ik vertrouw samsung nog steeds niet helemaal sinds ik wat problemen met hun apparaten heb gehad. Echt een supertv, analoog prima en dvd's subliem. Computer aansluiten schijnt alleen goed via dvi-hdmi kabel te gaan, via vga wordt het uitgerekt en dus niet echt geschikt voor dichtbij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Jij hebt beide tv's kennelijk ook vergeleken. Was de Samsung inderdaad beter met een analoog signaal? En zoja "hoeveel" beter (moeilijk om te beantwoorden natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het oudere kleinere broertje van de samsung. De LW26A33W en daar ben ik echt zeer tevreden over. Mooi beeld, analoog is bij mij echt slecht door mijn kabel (slaap helemaal op zolder) dus ik weet niet hoe dat er uit ziet bij een goed ontvangst.

In de winkel viel die vooral op door de mooie kleuren. Hij sprong er zeg maar echt uit. De nieuwe versie vind ik vooral qua design vrij mooi, alleen de contrast verhouding is een beetje overdreven volgens mij.

Waar je ook goed op moet letten is het geluid wat er uit de speakers komt van de tv. Mijn samsung heeft speciale jbl speakertjes en klinkt gewoon even goed als een crt, mijn ouders hebben echter echt een slechte geluidsweergave (de tv is een ander merk dan samsung), heel hol en flets. Ik zou me hieraan bijvoorbeeld echt irriteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet naar beide op analoog gekeken, alleen de jvc, en die is gewoon erg goed. De samsung heb ik alleen erg veel van gelezen tot nu toe en schijnt gewoon ook erg goed te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat threads doorgelezen over de Samsung (zoals bijvoorbeeld een AV Forums thread), en kom wel wat dingen tegen die sommigen niet prettig vinden:
  • Het backlight is niet echt goed in te stellen, wat resulteert in of te fel, of te donker backlight (er zit ook iets in van dynamische backlight, wat blijkbaar niet echt goed werkt)
  • De scherpte bij bepaalde input signalen is slechter dan verwacht (weet even niet meer welke exact)
  • Er zijn ook dingen als te scherpe lijnen en andere gekke probleempjes gezien
Ik vind het scherm erg mooi en scherp als ik in de winkel kijk, maar dat is natuurlijk slechts op een bepaald type inputsignaal, en daarbij weet ik niet wat ik van de backlight en de hele scherpe lijnen moet denken.

Als je echt zin hebt kan je die hele thread van zo'n 2000 posts even doorploegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die hele thread dagelijks gevolgd. Dat blacklight kan irritant zijn inderdaad... ik regel het liever zelf als ik eerlijk mag zijn. Dat tearing probleem is alleen op 720p en varieert per apparaat en aansluiting (dus component of hdmi) wat je aansluit.....

Like i said, neem gewoon die jvc...dan heb je zeker geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt op zich prima, maar dan is er ook nog de kwestie van design. Ik vind persoonlijk de JVC behoorlijk lelijk, en de Samsung ongewoon mooi voor een LCD TV. Het prijs verschil is op zich niet zo boeiend, maar toch is de Samsung ook iets goedkoper. En dat helpt ook weer een beetje, vooral omdat ik ook de rest van mijn entertainment center nog moet kopen (speakers, versterker, DVD zooi, etc. etc.). Misschien toch maar even wachten dan totdat Samsung het technisch iets beter voor elkaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Jongens toch, lees die thread dan helemaal (hoewel dat ondoenlijk is, maar ik heb het gedaan). Die tearing is maar bij 2 of 3 personen voorgekomen en ik heb hem zelf nog niet gezien op de HDMI input (720p 60Hz ziet er prachtig uit). Ik heb de Samsung idd met de JVC vergeleken en ik vond de Samsung mooier, zowel op het analoge signaal als dvd (de verkoper wou gelukkig voor mij switchen).

Tevens een nadeel van de JVC is dat je de HDMI-output moet bezetten met je PC om daar een goed beeld op te krijgen, dus als je een next-gen console of dvd-speler wilt aansluiten, waar doe je dat dan op? Zou echt zonde zijn als je die op een scartje moet pluggen. De samsung heeft gewoon een haarscherpe vga-port.

Backlight / scherpe lijnen: totaal geen last van. Misschien zijn sommige mensen er ook meer gevoelig voor dan anderen.

Hoe weet je nu of de JVC niet soortgelijke problemen heeft, is daar soms ook een thread met 2000 posts over waarin iedereen zegt dat het geweldig is? ... Als een product op zo'n massale schaal getest wordt, zijn er altijd wel problemen mee te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist het feit dat er niet een 2000 post thread over de JVC is zegt wel iets.... je leest bijna alleen maar dingen als er iets mis is, bij de jvc dus eigenlijk niks behalve dat de pc inderdaad beter via hdmi gaat. Als je je afvraagt hoe dat moet, je hebt gewoon switchers waarin je op een hdmi ingang 2-3 aansluiting kunt hebben, niet zo'n groot probleem dus. Maar je zult bij beide niet verkeerd kunnen gaan, maar ik ben benieuwd wie er over 10 jaar nog tevreden naar zijn lcd kijkt, de jvc of samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:52:
Juist het feit dat er niet een 2000 post thread over de JVC is zegt wel iets.... je leest bijna alleen maar dingen als er iets mis is, bij de jvc dus eigenlijk niks behalve dat de pc inderdaad beter via hdmi gaat. Als je je afvraagt hoe dat moet, je hebt gewoon switchers waarin je op een hdmi ingang 2-3 aansluiting kunt hebben, niet zo'n groot probleem dus. Maar je zult bij beide niet verkeerd kunnen gaan, maar ik ben benieuwd wie er over 10 jaar nog tevreden naar zijn lcd kijkt, de jvc of samsung...
Weet niet hoor, er zijn hier op GoT zoveel 1000-post threads over apparatuur waar mensen gewoon graag over discussieren, zonder dat er direct problemen hoeven te zijn (hoewel die altijd wel naar boven komen als veel mensen een product hebben - niks is perfect). In GB schijnt de JVC nog niet te krijgen te zijn, daar er geen enkele thread over gaat nog (of het typenummer is anders). Ik vind gewoon niet dat je je beslissing moet baseren op een probleem dat bij 3 mensen is waargenomen, en al helemaal niet dat je moet suggeren dat de JVC probleemvrij is want dat weet je nog niet (tvtje is net uit) - zelfde geldt uiteraard voor de samsung.

Dat van die HDMI is wel handig trouwens, wist ik niet. Dat de HDMI-poort bezet zou worden door de pc was naast de beeldkwaliteit mijn reden om de JVC niet te nemen, misschien deels onterecht nu :)

Maar goed ik zit hier ook alleen maar een reclame-praatje op te hangen voor de samsung omdat ik hem zelf heb gekocht en er geen problemen mee heb - als ik de JVC had had ik hetzelfde gedaan. Dus, ik denk dat je idd met allebei niet echt fout kan gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:52:
Juist het feit dat er niet een 2000 post thread over de JVC is zegt wel iets.... je leest bijna alleen maar dingen als er iets mis is, bij de jvc dus eigenlijk niks behalve dat de pc inderdaad beter via hdmi gaat.
Oneens. Deze thread is zo groot simpelweg omdat die Samsung in de UK behoorlijk scherp geprijsd is, zeker tov andere schermen met vergelijkbare specs (in het begin was hij bij EmpireDirect zelfs 1100 euro). Daarnaast valt dit scherm wel iets meer op omdat hij meer aandacht krijgt in shops en via reclame uitingen - Samsung doet gewoon veel aan marketing voor dit model.

Daarnaast valt het aantal klachten best mee, en het begon met die Lyris die een wat negatieve review gaf, maar daarbij honderd keer benadrukte dat hij wel heel erg kritisch was en dat anderen zijn problemen met het scherm misschien niet eens zouden opmerken. Nou mag je van een aantal tweakers wel verwachten dat ze ook iets verder kijken dan hun neuzen lang zijn, maar er zijn er nou ook weer niet zo denderend veel die in de luxe positie verkeren om twee 32" schermen naast elkaar te hangen en te vergelijken. Thuis.

Aan de andere kant is het wel duidelijk dat het ding niet perfect is. Dingen als langzaam zijn met zappen lijkt me ontzettend irritant, net als het backlight probleem waar veel over gesproken wordt (en daarentegen voor lang niet iedereen een probleem is, getuige Finwe's reactie).

En vervolgens: hoe langer ik naar die JVC kijk, hoe lelijker ik hem vind. Misschien is die nieuwe JVC LT-32X776 wel de moeite waard om naar te kijken - uiterlijk vind ik deze al een stuk beter te pruimen.

Maar goed, Sony komt nu weer met een nieuwe serie uit (Sony KDL-V32A12 moet hij gaan heten blijkbaar), en als ik hoor hoe lyrisch die Lyris over dat WEGA verhaal van hun is, dan is dit misschien wel de moeite van het bekijken waard. Maar goed, dit model zal dan ook wel weer flink aan de prijs zijn, Sony kennende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Samsung LE32R51 nu ook in bestelling staan. Heb echt heel lang rondgekeken, voor een goed betaalbaar scherm, en daar is deze uitgekomen.
De andere concurent die op mijn lijstje stond was de Jvc LT 32s60, kon ze gelukkig bij de MM direct met elkaar vergelijken, stonden zo'n beetje naast elkaar. Stonden gewoon analoog op de kabel aangesloten, voor mij is dat belangrijk aangezien ik het meeste gewoon naar de TV kijk.

Ze geven allebei een mooi beeld, maar de Samsung vond ik net even mooier iets helderder en iets meer contrast. Kwa design vond ik ook de Samsung net wat stijlvoller dan de JVC, begrijp me niet verkeerd de JVC is ook een pracht lcd. Wat de echte doorslag was is de prijs, de Samsung is toch net weer wat goedkoper als de JVC. En wat ook belangrijk is beiden zijn goed voorbereid op de toekomst.

Dus ik kan straks over een half jaar met een gerust hart mijn nieuwe toekomstige X-box 360 aansluiten en genieten van de prachtige beelden die het beestje tevoorschijn gaat toveren. Wil hem ook gebruiken als media center, lijk mij een prachtapparaat daarvoor.

Nu maar eventjes afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.avforums.com/f...hp?t=222900&highlight=JVC

Hier staat wat over de jvc op het engels forum. Ik kan begrijp dat mensen voor de samsung gaan, iets mooier design voor de meesten, en een redelijk wat lagere prijs. Echter kun je op de samsung bijvoorbeeld niet zelf je blacklight niet handmatig veranderen, iets dat ik uitermate belangrijk vind persoonlijk. Daarnaast zapt de jvc ongelovelijk snel, is teletext super, geen last van dat tearing (kijk even de laatste 10 pages op het engelse forum voor de plaatjes, en steeds meer mensen die dreigen hem terug te sturen). Ook is er al een topic gestart over ghosting, schijnt toch ook nog op de samsung wel af en toe voor te komen, op de jvc totaal niet.

Je betaalt gewoon iets meer en krijgt daar ook (japanse) kwaliteit voor terug, maar ik kan me absoluut voorstellen nogmaals dat mensen voor de samsung gaan, onder andere daarom vind je er zoveel over terug: zeer goede prijs/kwaliteit verhoudingen. Ik zorg alleen voor de afwegingen en andere opties voor mensen hier in ongeveer dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Steeds meer mensen dreigen die JVC terug te sturen? Waarom? Of bedoel je dat ze die Samsung willen terugsturen? Want je verhaal over JVC lijkt heel positief te zijn en dan is zo'n opmerking een beetje raar.

[ Voor 56% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 03-08-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finwe schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 09:39:
Jongens toch, lees die thread dan helemaal (hoewel dat ondoenlijk is, maar ik heb het gedaan). Die tearing is maar bij 2 of 3 personen voorgekomen en ik heb hem zelf nog niet gezien op de HDMI input (720p 60Hz ziet er prachtig uit).
Even hier nog een reactie op: lees anders http://www.avforums.com/f...&pp=15&highlight=LE32R41B even. Als ik goed kan tellen zijn dat in ieder geval 12 mensen die tearing gezien hebben. Dat lijkt me toch genoeg om je zorgen om te maken.
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:46:
Heb de Samsung LE32R51 nu ook in bestelling staan. Heb echt heel lang rondgekeken, voor een goed betaalbaar scherm, en daar is deze uitgekomen.
Top, veel plezier ermee. Post even een review als je hem binnen hebt en er wat mee gespeeld hebt. Kijk ook even naar tearing he. :)
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:47:
http://www.avforums.com/f...hp?t=222900&highlight=JVC

Hier staat wat over de jvc op het engels forum. Ik kan begrijp dat mensen voor de samsung gaan, iets mooier design voor de meesten, en een redelijk wat lagere prijs. Echter kun je op de samsung bijvoorbeeld niet zelf je blacklight niet handmatig veranderen, iets dat ik uitermate belangrijk vind persoonlijk. Daarnaast zapt de jvc ongelovelijk snel, is teletext super, geen last van dat tearing (kijk even de laatste 10 pages op het engelse forum voor de plaatjes, en steeds meer mensen die dreigen hem terug te sturen).
Backlight: daar is de Samsung inderdaad niet echt flexibel in, en snel zappen, wat de JVC blijkbaar beter doet, is inderdaad ook erg prettig. Over het terugsturen van het scherm: er is ook al een JVC gebruiker geweest die hem heeft teruggestuurd (al was de belangrijkste reden hiervoor de onbruikbaarheid van de EPG functionaliteit).
Ik zorg alleen voor de afwegingen en andere opties voor mensen hier in ongeveer dezelfde prijsklasse.
Het wordt er echter allemaal niet echt makkelijker op. ;)
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:51:
Steeds meer mensen dreigen die JVC terug te sturen? Waarom? Of bedoel je dat ze die Samsung willen terugsturen? Want je verhaal over JVC lijkt heel positief te zijn en dan is zo'n opmerking een beetje raar.
Steeds meer mensen dreigen de Samsung terug te sturen. In het Samsung topic zijn tegen de 150 pagina's aan posts geweest, in het JVC topic maar 8 - daar kan je dus niet de laatste 10 pagina's terugkijken. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, sorry een beetje onduidelijk, de samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:36:
Yep, sorry een beetje onduidelijk, de samsung.
Volgens mij volg je de ontwikkelingen behoorlijk op de voet. En ik heb het idee dat je nogal gecharmeerd bent van de JVC. Of heb ik dat verkeerd? En welke 32" schermen in de prijsklasse tot €1800,- zou je nog meer kunnen "aanraden"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 13:56

Francois

Dus...

Ik heb sinds een paar maanden de JVC LT-32C50B, dat is de voorganger van de LT-32S60.

Moest er toen wel 2 ruggen voor betalen maar nog geen seconde spijt. Geweldige teevee :)

Mijn JVC heeft dus geen HDMI. Wel een D-SUB VGA aansluiting welke niet erg nuttig is imo. Je kan max. 1024x768 naar de tv sturen en de aspect ratio wordt 16:9, en is niet te wijzigen bij D-SUB gebruik.

XBox 360 kan overigens 720p en 1080i versturen via component, en dat kan mijn jvc wel aan :) HDMI mis ik (nog) niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
De nieuwste geruchten zijn dat alleen de LE32R41B versie last zou hebben van tearing, en de LE32R51B niet. Dat zou verklaren waarom ik die problemen niet heb in ieder geval. Voor meer informatie, volg de thread op avforums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:38:
[...]

Volgens mij volg je de ontwikkelingen behoorlijk op de voet. En ik heb het idee dat je nogal gecharmeerd bent van de JVC. Of heb ik dat verkeerd? En welke 32" schermen in de prijsklasse tot €1800,- zou je nog meer kunnen "aanraden"?
Ja, ik vind de jvc een goede lcd. Niet perfect maar welke tv is dat nu wel. Wat ik prettig aan deze tv vind is dat er veel aansluitingen zitten, er geen bijgeluiden uit de tv komen, de analoge tuner erg goed is, en dvd'tjes bijna hd-achtig eruit zien (zelfs via rgb-scart). Het enige waar ik minder tevreden mee ben is het dichtslibben van zwarte vlakken, dit hebben helaas alle lcd's :(

Maar ik zou deze tv als ik de keuze had zo weer opnieuw nemen, perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dichtslibben van zwarte vlakken? Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Ikzelf ben erg geïnteresseerd in de JVC 26S60, maar heb over 2 problemen gelezen (oa hier en op kieskeurig.nl):

-niet of moeilijk mogelijk om pc aan te sluiten via DMI aan de HDMI aansluiting (zou HDMI naar HDMI wél perfect gaan?). Hier is op zich overheen te komen, dan gebruik ik hem niet als vervanger van mijn huidige pc-monitor.

-Hoe hogere qualiteit de aansluiting, hoe meer storing. Dit zou ik dus niet acceptabel vinden aangezien ik toch de tv voor de toekomst koop en er uiteindelijk wel HD-signaal en een Next Gen Console op aangesloten worden.

Hierna heb ik er nauwelijks meer iets over gehoord, weet iemand hier iets meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finwe schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:02:
De nieuwste geruchten zijn dat alleen de LE32R41B versie last zou hebben van tearing, en de LE32R51B niet. Dat zou verklaren waarom ik die problemen niet heb in ieder geval. Voor meer informatie, volg de thread op avforums.
Zou wel apart zijn, want de enige verschillen die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is het design, waarbij de powerknop ook op een andere plek zit:

LE32R41B:

Afbeeldingslocatie: http://www.hjemmekino.no/produktbilder/tv/115.jpg

LE32R51B:

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/2896249F4BC60091C125700B0033EC8F_big.jpg

Van een technisch verschil heb ik nog niets gehoord.

Rax & Finwe: hebben jullie misschien eens zin om een korte / lange review te schrijven in dit topic over dit scherm? :) Dat zou denk ik erg gewaardeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Whut?! schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:01:
Ikzelf ben erg geïnteresseerd in de JVC 26S60, maar heb over 2 problemen gelezen (oa hier en op kieskeurig.nl):
-Hoe hogere qualiteit de aansluiting, hoe meer storing. Dit zou ik dus niet acceptabel vinden aangezien ik toch de tv voor de toekomst koop en er uiteindelijk wel HD-signaal en een Next Gen Console op aangesloten worden.

Hierna heb ik er nauwelijks meer iets over gehoord, weet iemand hier iets meer over?
Dat van die kwaliteit heb je waarschijnlijk op kieskeurig gelezen. Maar dat ligt waarschijnlijk aan een brakke dvd speler en niet aan de tv.

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 19:05

aapelite

Do the kirby!

Ik ben al een tijdje opzoek naar lcd tv`s en sinds gisteren zag ik er een die naar mijn smaak wel beviel qua design en het beeld dat hij gaf. het ging hier om de LG RZ32LR50.
Afbeeldingslocatie: http://www.plasmadiscounter.nl/getImage.aspx?t=0&imageid=%7Bedcf1a5e-7cbb-4c8e-ab96-b59965499558%7D

Toen ik wat verder zocht kwam ik alleen een ander scherm tegen van LG die wel HD ondersteuning en pip had en dergelijken wat deze niet had. De 32LX2R.
Afbeeldingslocatie: http://www.plasmadiscounter.nl/getImage.aspx?t=0&imageid=%7B40a78f9d-b442-4108-85db-2f7a2b00f94e%7D
Deze was maar 100 tot 200 euro duurder en wel interessent. Helaas heeft vrijwel geen leverancier deze op voorraad, laat staan in de showroom staan. Het enige wat ik wil weten is of de beeldkwaliteit van deze tv even goed is als de bovenstaande. Ik denk dat dat bijna wel zo moet zijn, maar ik hoopte dat iemand hier misschien ervaring had met dit model :) Er zijn namelijk ook nog weinig tot geen reviews te vinden op kieskeurig ed.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Niet om het een of ander, maar heb je wel eens naar de kijkhoek gekeken van LG? Ik ben in meerdere zaken geweest en elke keer weer viel mij op dat de kijkhoek bij LG echt heel erg slecht is. Zwarte vlakken worden onder een kleine hoek al heel erg snel paarsig en hoe groter de hoek hoe erger dat effect. Ik zou dus niet voor LG gaan. Volgens mij is Samsung ook niet zo duur (daar LG vooral gekozen wordt omdat ze goedkoper zijn dan andere LCD's) en die heeft wel een hele goede kijkhoek. De service van Samsung zou belabberd zijn, maar dat is meer een probleem van de zaak waar je hem koopt en niet van jou. Ik zou dus ook eens serieus naar Samsung kijken als je op zoek bent naar een betaalbare LCD :)

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:43:
Niet om het een of ander, maar heb je wel eens naar de kijkhoek gekeken van LG? Ik ben in meerdere zaken geweest en elke keer weer viel mij op dat de kijkhoek bij LG echt heel erg slecht is. Zwarte vlakken worden onder een kleine hoek al heel erg snel paarsig en hoe groter de hoek hoe erger dat effect. Ik zou dus niet voor LG gaan. Volgens mij is Samsung ook niet zo duur (daar LG vooral gekozen wordt omdat ze goedkoper zijn dan andere LCD's) en die heeft wel een hele goede kijkhoek. De service van Samsung zou belabberd zijn, maar dat is meer een probleem van de zaak waar je hem koopt en niet van jou. Ik zou dus ook eens serieus naar Samsung kijken als je op zoek bent naar een betaalbare LCD :)
Nadat ik hier was geweest heb ik idd voor mezelf ook bepaald de volgende keer ook meteen te kijken naar samsung. Ik heb er wel wat zien staan die ook mooi beeld gaven maar die toch een stuk duurder waren. De LG viel me op om zijn prijs en om de kwaliteit van het beeld die toch opviel naast verschillende andere merken. Maar die samsungs zijn ook mooi alleen zaten voor zover ik het zag om en nabij de 1400 euro, terwijl de LG +-200 lager lagen, maar dat zal ik verder nog eens uitzoeken.
Die kijkhoek is me niet speciaal opgevallen dat die slecht zou zijn, ook een punt waar ik meteen naar kan kijken volgende keer. Helaas erg jammer dat die nieuwere versie nergens te bekijken is, wie weet is die qua paneel een stuk beter.

• Finwe
[b][message=23949970,noline]Kryz schreef op woensdag 10 augustus
Rax & Finwe: hebben jullie misschien eens zin om een korte / lange review te schrijven in dit topic over dit scherm? :) Dat zou denk ik erg gewaardeerd worden.
Ik kan wel een review maken, misschien zelfs een nieuw topic voor deze tv openen? Ik heb het idee dat ie wel populair kan gaan worden, is een van de beste prijs/kwaliteit tv's ATM (imho bijv veel beter dan de MyCom 32" waar allang een topic over loopt).

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:10
Ikzelf zat ook te dubben tussen deze twee tv's.
Denk dat ik toch voor de jvc aangezien ik veel gebruik ga maken van 720p @ 60hz en daar heeft de samsung veel problemen mee.
Kost dan wel 100-150 euro meer maar dan heb je in ieder geval geen gekloot.
We hebben hier in huis al twee jvc crt's staan waarbij 1tje zelfs component heeft en ze hebben toch erg mooi beeld.

• Finwe
PhuSioN schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:54:
Ikzelf zat ook te dubben tussen deze twee tv's.
Denk dat ik toch voor de jvc aangezien ik veel gebruik ga maken van 720p @ 60hz en daar heeft de samsung veel problemen mee.
Kost dan wel 100-150 euro meer maar dan heb je in ieder geval geen gekloot.
We hebben hier in huis al twee jvc crt's staan waarbij 1tje zelfs component heeft en ze hebben toch erg mooi beeld.
Gezien de huidige problemen die de mensen in Engeland hebben lijkt me dat geen onjuiste beslissing inderdaad. Ik hoop maar dat mijn model er nooit last van gaat krijgen. Ik zal mn X360 iig via vga aansluiten, die heeft geen issues.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
Nou, hartelijk dank voor alle reacties :*)

Mn zus had de JVC32S60S besteld via internet nadat ze em bekeken had in MM. Ze had em bij Diga4u.nl besteld, daar zeiden ze van dat het 5werkdagen zou duren voordat ze em kreeg. Bleek dat het 10werkweken werd. Dus ze heeft de tv gelijk geannuleerd en de Samsung 32R51B besteld. Hopelijk krijgt ze em snel genoeg :*)

Versterker/speaker gedeelte hebben we ook al gekocht, namelijk een Yamaha RX-V457 met een setje JBL E80 zuilluidsprekers. Geluid is echt heerlijk, lekkere lage tonen en een mooi warm geluid.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 19:11
Mijn ouders hebben de 40 inch samsung. Vrijwel gelijk aan de 32 inch versie. Heel mooi scherm en HD Divxjes zijn een lust voor het oog.

Verder werkt de PC link ook erg goed. Heel helder beeld.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Rainesh schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:24:
Nou, hartelijk dank voor alle reacties :*)

Mn zus had de JVC32S60S besteld via internet nadat ze em bekeken had in MM. Ze had em bij Diga4u.nl besteld, daar zeiden ze van dat het 5werkdagen zou duren voordat ze em kreeg. Bleek dat het 10werkweken werd. ..
Tja, die JVC is nu eenmaal populair ;)

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Finwe schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:02:
Ik kwam het volgende tegen op kieskeurig.nl
chierio: De tv heeft een softwarefout en hoop niet een hardware fout.
Of dit een fout in de eerste batch van de nieuwe lijn is weet ik nog niet.

De volgende modellen hebben dit.

LE26R41B
LE26R51B
LE32R41B
LE32R51B

Of het ook bij de LE40R51B ook zo is, weet ik niet.

Wat is het probleem en ik hoop dat het softwarematig, met een firmware upgrade
binnenkort te verhelpen is.
Er zit achterop de tv een service aansluiting voor de monteur.

Het volgende.
Het betreft de component en HDMI aansluiting.

Als men over die 2 aansluitingen 480p en 720p gebruikt en dan vooral op 60hz,
krijg je zo nu en dan een of ander streep te zien in de breedte over het hele
scherm.
Het begint ongeveer in het midden van het scherm tot 1/3 van de onderkant
gezien en gaat dan heel langzaam naar beneden totdat die uit beeld is.

Ik heb dit zelf kunnen reproduceren, na het op een engels board gelezen te
hebben.
90% heeft dit ook met deze types tvs.
Wat ik daar gelezen heb tot nu toe is, dat samsung er nog niks aan heeft
gedaan. Tenmiste, samsung heeft nog niks aangegeven, wat precies het probleem
is.

Ikzelf wacht het nog even af, maar als er geen oplossing komt, ga ik mijn geld
terug eisen, want dan verdient deze tv hoe goed die ook voor de rest is, dat
HDtv logo.

Die streep komt soms uren niet voor, dan weer om het half uur, dan weer elk
kwartier.
Het kan kort duren, denk aan 1 a 2 sec, maar kan tot wel 90 sec duren. En das
dus zeer irritant te noemen.

Let op! Dit fenomeen komt niet voor over scart, svhs composiet en vga. Maar in
480p en nog meer in 720p, over component ( YuV) en HDMI.

Over component een pioneer dvd speler getest in 480p en heeft dit en ook mijn
xbox in 720p.
Op HDMI getest met de samsungdvd HD-850.

Dit ligt niet aan mijn gebruikte apparatuur en/of kabels, dit is een fout in de
tvs van samsung.
Op het engelse board heeft men, met meerdere soorten HDMI players getest en
allemaal hebben ze dit fenomeen.
Zal een link posten van een plaatje, als ik weer thuis ben, dan weet men waarna
men moet kijken, want als het 1 a 2 sec duurt en je knippert met je ogen zie je
het helemaal niet. Duurt die wat langer zie je het echt goed en gaat al snel
irriteren.

Voor de rest is de tv echt super te noemen.

Ik heb ook een verzoek aan iedereen die dit ziet op zijn tv, dit absoluut te
melden aan samsung, zodat men er sirieus naar gaat kijken en met een oplossing
ervoor gaaat komen. En meld dit echt, bellen 3 minuutjes en klaar is kees. Want
als zomenteen bijna alles in HDTV is, dan ga je balen als een stekker, als je
telkens die streep ziet.
Zou dit hetzelfde probleem zijn. Na wat meer opgezocht te hebben over het scherm is het zeker een goede optie ipv de LG die ik eerst wilde. Ik zal ze zeker in de winkel nog eens vergelijken wat betreft hun beeldkwaliteit. Maar als bovenstaande software problemen waar zouden zijn zou het wel vervelend kunnen zijn.

• Finwe
Dit is precies het probleem ja, maar ik heb het op mijn tv nog niet kunnen herproduceren. Dit geldt ook voor een aantal andere mensen, hoewel veruit de meerderheid er inderdaad last van lijkt te hebben. Ik heb er nu al de nodige uurtjes opzitten op 720p / 60 Hz (via xbox) en heb het nog nooit gezien. Ik weet niet of het een software fout is. Ik twijfel of ik Samsung nu al zou bellen, hoewel ik het niet gezien heb nog. Awareness van de issue is altijd goed natuurlijk...
aapelite schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:44:
[...]

Ik kwam het volgende tegen op kieskeurig.nl

[...]

Zou dit hetzelfde probleem zijn. Na wat meer opgezocht te hebben over het scherm is het zeker een goede optie ipv de LG die ik eerst wilde. Ik zal ze zeker in de winkel nog eens vergelijken wat betreft hun beeldkwaliteit. Maar als bovenstaande software problemen waar zouden zijn zou het wel vervelend kunnen zijn.

• Finwe
Finwe schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:53:
Dit is precies het probleem ja, maar ik heb het op mijn tv nog niet kunnen herproduceren. Dit geldt ook voor een aantal andere mensen, hoewel veruit de meerderheid er inderdaad last van lijkt te hebben. Ik heb er nu al de nodige uurtjes opzitten op 720p / 60 Hz (via xbox) en heb het nog nooit gezien. Ik weet niet of het een software fout is. Ik twijfel of ik Samsung nu al zou bellen, hoewel ik het niet gezien heb nog. Awareness van de issue is altijd goed natuurlijk...

[...]
Iemand post als reactie op kieskeurig.nl trouwens dat er al een firmware update is, dus ik ga Samsung nu even bellen.

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Dat zou ideaal zijn, want dat neemt dan weer een minpunt weg die mij zou weerhouden van het kopen van dit scherm :)

• PhuSioN
Ik ben benieuwd of het inderdaad verholpen wordt door een firmware update. Ik zit nu op pagina 158 van de thread @ avforums en heb tot nu toe gelezen dat de service van samsung in de UK nogal brak is. Hoop voor de mensen die in NL de samsung bezitten daar geen last van hebben.
Iemand trouwens ervaring met de prijzenkoning.nl? Daar is de JVC het goedkoopst, maar de winkel staat niet in de shopsurvey van tweakers.

EDIT: Laat maar, zie net dat de prijs met meer dan 70 euro omhoog is gegaan bij de prijzenkoning.

[ Voor 32% gewijzigd door PhuSioN op 11-08-2005 19:28 ]

Verwijderd

Ze zullen hem wel weer voorradig hebben :+

• PhuSioN
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:43:
Ze zullen hem wel weer voorradig hebben :+
Tja, dan ga ik toch liever naar pick2pay. Op voorraad, goedkoper en goede ervaring mee.

• PhuSioN
aapelite schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:36:

Toen ik wat verder zocht kwam ik alleen een ander scherm tegen van LG die wel HD ondersteuning en pip had en dergelijken wat deze niet had. De 32LX2R.
[afbeelding]
Deze was maar 100 tot 200 euro duurder en wel interessent. Helaas heeft vrijwel geen leverancier deze op voorraad, laat staan in de showroom staan. Het enige wat ik wil weten is of de beeldkwaliteit van deze tv even goed is als de bovenstaande. Ik denk dat dat bijna wel zo moet zijn, maar ik hoopte dat iemand hier misschien ervaring had met dit model :) Er zijn namelijk ook nog weinig tot geen reviews te vinden op kieskeurig ed.
Heb op het internet lopen rondneuzen en er zijn erg positieve verhalen over dit scherm bij onze ooster buren. Denk zelf dat ik nu dit scherm ga halen i.p.v. de JVC. Het zwart is gewoon erg sexy ;) en natuurlijk de prijs!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

PhuSioN schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:17:
[...]

Heb op het internet lopen rondneuzen en er zijn erg positieve verhalen over dit scherm bij onze ooster buren. Denk zelf dat ik nu dit scherm ga halen i.p.v. de JVC. Het zwart is gewoon erg sexy ;) en natuurlijk de prijs!
De samsung is ook een optie alleen vind ik die LG idd mooier vanwege het feit dat de speakers aan de zeikant zitten en zwart is mooier. Ik mis alleen de mogelijkheid om de tv voor aankoop te bekijken. Zoals eerder gezegd in dit topic heeft een vorig model problemen met de inkijkhoek. Ik wil weten of dat hier ook is. De samsung schermen zijn veelal weer wel te bekijken.

Het blijft toch lastig om het best mogelijke te vinden op dit moment voor de best mogelijke prijs :)
Van de andere kant denk ik dat als je niet de slechte schermen eruit pikt je rare dingen moet doen om zon scherm toch tegen te laten vallen. (meestal ben je toch blij na aanschaf van je stoer uitziend scherm :+)

• PhuSioN
aapelite schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:39:
[...]

De samsung is ook een optie alleen vind ik die LG idd mooier vanwege het feit dat de speakers aan de zeikant zitten en zwart is mooier. Ik mis alleen de mogelijkheid om de tv voor aankoop te bekijken. Zoals eerder gezegd in dit topic heeft een vorig model problemen met de inkijkhoek. Ik wil weten of dat hier ook is. De samsung schermen zijn veelal weer wel te bekijken.

Het blijft toch lastig om het best mogelijke te vinden op dit moment voor de best mogelijke prijs :)
Van de andere kant denk ik dat als je niet de slechte schermen eruit pikt je rare dingen moet doen om zon scherm toch tegen te laten vallen. (meestal ben je toch blij na aanschaf van je stoer uitziend scherm :+)
De samsung valt in de zelfde prijsklasse maar heeft dus vaak problemen bij 720p @ 60hz. Dit was ook mijn eerste keus maar na het lezen van een reusachtige thread op een engels forum waar ik 3 dagen over deed toch maar vanaf gezien.
Het voordeel van deze tv (de LG dus) is dat je een HDMI en DVI poort hebt. Tevens zit er ook een dvi->dvi en een dvi->d-sub kabel bij. (De handleiding namelijk net gelezen.)

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

PhuSioN schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:03:
[...]

De samsung valt in de zelfde prijsklasse maar heeft dus vaak problemen bij 720p @ 60hz. Dit was ook mijn eerste keus maar na het lezen van een reusachtige thread op een engels forum waar ik 3 dagen over deed toch maar vanaf gezien.
Het voordeel van deze tv (de LG dus) is dat je een HDMI en DVI poort hebt. Tevens zit er ook een dvi->dvi en een dvi->d-sub kabel bij. (De handleiding namelijk net gelezen.)
Heb je toevallig een link naar een review van dit scherm want ik kon er totaal niets van vinden. Ook handig voor mensen die dat later nog eens zoeken. (mag ik btw vragen waar je hem zou bestellen aangezien ik alleen nog maar webshops heb gezien die dit scherm verkopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
aapelite schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:10:
[...]

Heb je toevallig een link naar een review van dit scherm want ik kon er totaal niets van vinden. Ook handig voor mensen die dat later nog eens zoeken. (mag ik btw vragen waar je hem zou bestellen aangezien ik alleen nog maar webshops heb gezien die dit scherm verkopen)
Het is niet echt een review, maar meer een discussie forum.
http://www.hifi-forum.de/viewthread-96-5621.html
http://www.hifi-forum.de/...t&forum_id=96&thread=5178 <- hier wordt over de LP1R gepraat maar ook over de LX2R (hebben namelijk bijde het zelfde scherm)
http://www.avforums.com/f...php?t=231563&highlight=LG

Zelf bestel ik hem bij elektrogigant.nl aangezien die daar op voorraad is.

[ Voor 6% gewijzigd door PhuSioN op 12-08-2005 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Samsung NL werkt aan de 720p/60Hz bug (samen met andere Samsung-divisies in buitenland), ze beloofden mij dat hier een upgrade voor zou komen. Indien het niet in software opgelost kan worden, gewoon een nieuwe tv waarin het opgelost is. Vrij nette service dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:56:
Dichtslibben van zwarte vlakken? Wat bedoel je daarmee?
Dit is een probleem bij vrijwel alle lcd's: als het beeld zeer donker is, is het contrast te laag om verschillen te zien, oftewel je krijgt één groot zwart vlak, dit is tot nu toe echt het grootste probleem om mijn lcd vind ik, je zult er echter tijdens normale tv, spelletjes en computer gebruik nooit last van hebben, alleen bij de wat donkere films kan het vervelend zijn.
Whut?! schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:01:

-niet of moeilijk mogelijk om pc aan te sluiten via DMI aan de HDMI aansluiting (zou HDMI naar HDMI wél perfect gaan?). Hier is op zich overheen te komen, dan gebruik ik hem niet als vervanger van mijn huidige pc-monitor.

Het is wel mogelijk om je pc aan te sluiten via de vga aansluiting, alleen wordt het beeld dan uitgerekt.

Die persoon met die hogere kwaliteit aansluiting komt maandag bij mij langs met zijn dvd-speler, we gaan kijken of het daaraan ligt of inderdaad de tv. Bij mij doet component het namelijk perfect dus het is een raar verhaal!
PhuSioN schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:17:
[...]

In het duitse hifi test wordt de lg erg goed getest...misschien interessant om dat eens te lezen, ik vind het zelf een erg slecht blad....vooral omdat hun resultaten vrijwel nooit overeenkomen met wat d meeste mensen op het internet en ikzelf heb kunnen zien/horen, maar dat terzijde, het is in ieder geval een indicatie dat je geen kat in de zak koopt.
Finwe schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:43:
Samsung NL werkt aan de 720p/60Hz bug (samen met andere Samsung-divisies in buitenland), ze beloofden mij dat hier een upgrade voor zou komen. Indien het niet in software opgelost kan worden, gewoon een nieuwe tv waarin het opgelost is. Vrij nette service dus.
Gewoon een nieuwe tv....geloof je het zelf? Op het moment dat mensen dat horen wil iedereen een nieuwe tv, weet je hoeveel van die samsungs er verkocht zijn? Echt enorm veel, het is de meest populaire lcd tv van dit moment, dat zou samsung enorm veel geld kosten...uiteraard geweldige service als ze het wel doen, maar ik kan het me niet voorstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:39:
Gewoon een nieuwe tv....geloof je het zelf? Op het moment dat mensen dat horen wil iedereen een nieuwe tv, weet je hoeveel van die samsungs er verkocht zijn? Echt enorm veel, het is de meest populaire lcd tv van dit moment, dat zou samsung enorm veel geld kosten...uiteraard geweldige service als ze het wel doen, maar ik kan het me niet voorstellen!
Het is heel simpel, als je een product koop moet het product doen wat het adverteert dat het doet. Een van die dingen die deze tv claimt is dat hij beelden op 720p / 60 Hz goed kan weergeven. Als ie dat niet doet, simpel, dan heb ik recht op een vervangend product - zo is het wettelijk geregeld. Samsung gaat dit natuurlijk niet aan de grote klok hangen, en lang niet iedereen die deze tv gekocht heeft zal dit probleem ooit merken / gaan melden (het is niet eens bekend of het in elke tv zit, of dat het uberhaupt in de mijne zit). Dus ik denk dat de financiele gevolgen voor Samsung beperkt blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

[...]
Die persoon met die hogere kwaliteit aansluiting komt maandag bij mij langs met zijn dvd-speler, we gaan kijken of het daaraan ligt of inderdaad de tv. Bij mij doet component het namelijk perfect dus het is een raar verhaal!
Ik gok op een brakke dvd-speler van hem ;) Verder snap ik ook niet zo goed dat hij per se zijn dvd speler de boel progressive wil laten maken. Doet de tv het zelf dan slecht ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Het is wel mogelijk om je pc aan te sluiten via de vga aansluiting, alleen wordt het beeld dan uitgerekt.

Dat is waar, maar met die VGA aansluiting gaat het tot maximaal 1024x768 op 60 Hz. Dat is niet voldoende (naar mijns inziens) om mijn pc-monitor compleet te vervangen.

En ik ben benieuwd naar de resultaten van maandag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Net terug van shoppen. Na het vergelijken van de LG RZ32LR50 en de samsung LE32R51B tot de conclusie gekomen dat de LG enorm donker was en weinig kleur leek te bevatten. De samsung gaf van de andere kant een van de best mogelijke kleuren vergeleken met de rest. Hij was alleen wel erg duur vergeleken met een winkel in de buurt dus na overleg gelukkig toch een ruime korting gehad waardoor hij meteen interessanter werd.
Samsung is dus besteld en ik verwacht dat hij komende week binnen is (was helaas niet op voorraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
aapelite schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:47:
Net terug van shoppen. Na het vergelijken van de LG RZ32LR50 en de samsung LE32R51B tot de conclusie gekomen dat de LG enorm donker was en weinig kleur leek te bevatten. De samsung gaf van de andere kant een van de best mogelijke kleuren vergeleken met de rest. Hij was alleen wel erg duur vergeleken met een winkel in de buurt dus na overleg gelukkig toch een ruime korting gehad waardoor hij meteen interessanter werd.
Samsung is dus besteld en ik verwacht dat hij komende week binnen is (was helaas niet op voorraad).
Hoop voor je dat je geen last krijgt van het tearing probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

PhuSioN schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:48:
[...]

Hoop voor je dat je geen last krijgt van het tearing probleem :)
Jup, het was een gok, maar het beeld was gewoon overduidelijk beter, en er zal heus wel een oplossing voor komen. Daarnaast heb ik het idee dat de hoeveelheid mensen met tearing wel meevallen. (gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-08 00:34
Ik kan maar een ding toevoegen: mijn LG-37LZ31 bevalt geweldig :). Mooie kleuren, goede aansluitmogelijkheden (afgezien van ontbrekende hoofdtelefoon-aansluiting) en zelfs analoog via UPC erg goed beeld. De JVCs die ik gezien heb, vertoonden veel meer ruis.

Tip: kijk eens op http://www.hifi-forum.de voor ervaringen van andere gebruikers met LCD/plasma schermen.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Toch grappig dat iedereen zulke uiteenlopende ervaringen heeft. Bij de zaak waar ik heb gekeken (ook op het waardeloze UPC kanaal) was het juist JVC die goed beeld had met de kabel en alleen de nieuwe P serie van Sharp gaf beter beeld qua ruis en detail (alleen zwart was minder en het ding zapt echt TE langzaam, serieus 3 sec per wisseling).
Sony deed het ook goed, maar ik heb zelf heel weinig vertrouwen in Sony, daar zo'n beetje al mijn Sony producten te snel kapot zijn gegaan.
Bij Philips zag je echt goed verschil tussen de "budget"-lijn en de duurdere modellen, maar vreemd genoeg was ik ook van de duurdere modellen niet echt onder de indruk.
Bij LG was, zoals gezegd, de inkijkhoek erg slecht. Onder een vrij kleine hoek was het zwart al paars en je pikte de LG's er zo uit. (Er zijn natuurlijk veel verschillende modellen, dus misschien ben ikk toevallig tegen de verkeerde, misschien oudere, modellen aangelopen)
Samsung heb ik alleen in andere winkels gezien (daar de winkel waar ik lang met mijn vader heb zitten kijken weigert om Samsung te verkopen, na zeer slechte ervaringen met de service van Samsung). Maar Samsung is zeker een tv die er ook uitspringt. Hij heeft een mooi ontwerp en de kleuren zijn heel sprankelend. Het leek een beetje de trinitron onder de CRT's qua kleur. Zwart was mooi en de inkijkhoek goed. Maar dat komt denk ik voor een groot deel dat Samsung als standaard-instelling een groot contrast heeft. Normaal gesproken ga je dan meer ruis zien, maar bij Samsung niet. Wat dan wel weer opviel was dat Samsung minder detail laat zien, dus ik denk dat ze dat op zo'n manier hebben opgelost. Door het mindere detail krijg je namelijk ook minder ruis. Bij een uitzending van de Eneco-tour kon je het goed zien toen de wielrenners over keien reden. Bij vrijwel alle tv's kon je zien dat de keienweg ook echt uit keien bestond, bij Samsung kon je dat alleen bij de voorste paar meter van de weg zien.

Zelf ben ik overigens van mening dat je je niet blind moet staren op beeld, daar een TV meer is dan het beeld. Ook zaken als teletekst, zapsnelheid en design zijn voor mij van belang en als je naar beeld kijkt is het ook debk ik balengrijk om te kijken hoe een 4:3 uitzending naar 16:9 wordt opgerekt. JVC gebruikt daarvoor duidelijk een betere methode dan Sharp (heb vooral JVC en Sharp vergeleken vandaar). En in een winkel kun je het beeld vergelijken met een andere tv, maar thuis heb je geen vergelijkingsmateriaal en dat scheelt een hoop. Ook de instellingen in de winkel maken behoorlijk veel uit. Zoals ik al zei maken de contrast instellingen nogal uit. Een tv die op laag contrast staat ingesteld lijkt al snel een grauw beeld te geven en valt daardoor niet op. Met instelllingen is een hoop te doen.

Als je het mij vraagt dan zou ik bij een lager budget voor Samsung gaan (serviceprobleem is immers een probleem voor de winkel en niet voor de klant) en bij wat meer budget voor JVC.

[ Voor 10% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 13-08-2005 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:44:
[...]

Ik gok op een brakke dvd-speler van hem ;) Verder snap ik ook niet zo goed dat hij per se zijn dvd speler de boel progressive wil laten maken. Doet de tv het zelf dan slecht ofzo?
Op zich een goede opmerking, het ligt een beetje aan hoe goed je dvd-speler is denk ik. Ik heb mijn dvd-speler gewoon op progressive staan, en het ziet er super stabiel uit.

Qua wat jij zegt over de samsung/jvc verhouding...ik zou precies hetzelfde zeggen. De samsung staat standaard erg mooi afgesteld in de winkels in vergelijking met de meeste andere lcd's.... maar zoals ik al eerder zei ik vind het niet hebben van een blacklight control echt uitermate onhandig. De jvc kan ik s'avonds zelf helemaal terugdraaien, en ik denk niet dat een andere lcd in de buurt komt qua zwartwaarde dan... en de interne tuner is gewoon heel erg goed, dat is wel heel erg prettig totdat digitale tv standaard wordt.

Tja het is jammer dat er zo slecht te vergelijken is in winkels...maar ik was verkocht toen ik een jvc met rtl 4 beeld in de winkel zag, de enige die het echt ruisvrij kon weergeven zonder dingen als pixel plus 2 te gebruiken (dat geef rare onnatuurlijke effecten bij bewegingen). Maar lees in ieder geval even de what-hifi, daar staat deze maand dus een review over de jvc in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Zelf ben ik nog steeds van mening dat de Samsung een beter beeld geeft dan de JVC. Ik heb ze toevallig gister nog een keer bij de BCC zien staan op hetzelfde analoge signaal. Zelfs als de rollen omgedraaid waren (Samsung iets duurder) zou ik die nog kopen (mede vanwege de pc-ingang op de samsung overigens, voor de JVC moet je een dure hdmi-kabel / hdmi-switch aanschaffen als je meerdere sources hebt). Backlight vind ik niet zo'n issue, maar ik kan me voorstellen dat dat voor sommige mensen wel zo is. Nu maar hopen dat ik nooit last krijg van tearing, wellicht ga ik dan heel anders denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Welke JVC heb je bekeken? De LT32S60? Je moet anders maar eens op detail letten, dan merk je wel verschil tussen Samsung en JVC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:00:
Welke JVC heb je bekeken? De LT32S60? Je moet anders maar eens op detail letten, dan merk je wel verschil tussen Samsung en JVC :)
Idd de LT32S60, daarbij heb ik ook op detail gelet hoor, zelfs in donkere scenes. Ik heb ook eens met een vriend, die oa aan image processing binnen philips werkt en er wel oog voor heeft (hij ziet/stoort zich aan dingen die ik vaak niet zie), naar de samsung lcd gekeken en ook hij was zeer impressed. Alleen bij tekenfilms kun je een soort van ringing zien rond kleurovergangen, dit is mij idd ook opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Misschien bekijken we het dan toch anders. Maakt verder ook niet zo heel veel uit. Er zit toch altijd een sterk subjectief element in bij het beoordelen van beelden. Smaken verschillen zou ik dan maar zeggen ;)

Trouwens ander vraagje. Je maakt een paar keer een opmerking "zelfs op een scartje" en dat het zonde is om een console via scart aan te sluiten. Wat is er mis met een scart aansluiting? Je kunt hem toch gewoon op RGB zetten? En RGB doet volgens mij niks onder voor component. Ik ben geen expert maar had laatst even gezocht hier op het forum en daar las ik zelfs dat RGB de beste aansluiting is, beter dan component. Enige voordeel van component is misschien dat je gebruik kunt maken van 3 losse dikke kabels, maar als je een goede scartkabel hebt dan wordt dat voordeel volgens mij ook teniet gedaan.

Voorbeeldje waar (onderbouwd) gezegd wordt dat RGB beter is dan component:
[rml]Walter.PPK in "[ DVD]Wat geeft beste kwaliteit"[/rml]

[ Voor 69% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 13-08-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:39:
Misschien bekijken we het dan toch anders. Maakt verder ook niet zo heel veel uit. Er zit toch altijd een sterk subjectief element in bij het beoordelen van beelden. Smaken verschillen zou ik dan maar zeggen ;)
Inderdaad, ik was vanmiddag weer in de stad en heb het naar aanleiding van onze discussie nog eens bekeken. De verschillen zijn klein en het zal inderdaad subjectief zijn - het zijn allebei erg goede schermen en ze springen eruit ten opzichte van de rest. Ook vermoedde ik bij de BCC dat de Samsung een beter signaal had (danwel eerder in de signaal-keten kwam), want de JVC was iets ruiziger en getuige jullie posts hoort dat niet bij het model (en ik zag het ook niet bij het 26" model dat iets verderop stond).
Trouwens ander vraagje. Je maakt een paar keer een opmerking "zelfs op een scartje" en dat het zonde is om een console via scart aan te sluiten. Wat is er mis met een scart aansluiting? Je kunt hem toch gewoon op RGB zetten? En RGB doet volgens mij niks onder voor component. Ik ben geen expert maar had laatst even gezocht hier op het forum en daar las ik zelfs dat RGB de beste aansluiting is, beter dan component. Enige voordeel van component is misschien dat je gebruik kunt maken van 3 losse dikke kabels, maar als je een goede scartkabel hebt dan wordt dat voordeel volgens mij ook teniet gedaan.
Deze informatie heb ik puur van mijn eigen xbox/dvd speler, de xbox met RGB-kabel is vrij rampzalig en dat geldt ook voor mn philips. Extra nadeel is dat via scart de consoles geen HD ondersteunen (Dacht ik?) en dat is met deze tv helemaal zonde. Uiteraard kan dit heel goed te maken hebben met de betreffende spelers. Bovendien heb ik ook geen high-quality scart-kabels, dus ik ben geen goede test-bron. Ik meende altijd te lezen dat component beter was dan rgb-scart. Reden hiervoor was dat inderdaad dat de kabels gescheiden waren en er een hogere bandbreedte beschikbaar is voor de informatie (vandaar ook dat alleen component hd-modes support vraag ik me af?). Maar het kan dus goed zijn dat ik het hier mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Toen ik keek naar de verschillende schermen op analoog kabel signaal moet ik zeggen dat de JVC schermen er vaak toch echt uit sprongen qua scherpte en kleurgebruik. De samsung (die ik besteld heb) was ook mooi maar de kleuren leken wat oververzadigd, ik denk wel dat dit van de andere kant goed op te lossen is met instellingen dus dan heb ik weer wat te doen.

Ik kan niet wachten tot ik hem hier heb hangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finwe schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:10:
[...]
Deze informatie heb ik puur van mijn eigen xbox/dvd speler, de xbox met RGB-kabel is vrij rampzalig en dat geldt ook voor mn philips. Extra nadeel is dat via scart de consoles geen HD ondersteunen (Dacht ik?) en dat is met deze tv helemaal zonde. Uiteraard kan dit heel goed te maken hebben met de betreffende spelers. Bovendien heb ik ook geen high-quality scart-kabels, dus ik ben geen goede test-bron. Ik meende altijd te lezen dat component beter was dan rgb-scart. Reden hiervoor was dat inderdaad dat de kabels gescheiden waren en er een hogere bandbreedte beschikbaar is voor de informatie (vandaar ook dat alleen component hd-modes support vraag ik me af?). Maar het kan dus goed zijn dat ik het hier mis heb.
Wat je hier zegt klopt allemaal....en ik vind zelf het verschil tussen een goede kwaliteit scart en component erg klein, alleen merk je bij scart dat er in het beeld iets meer ruis is, via component is het echt een strak plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joe-black
  • Laatst online: 13:36

joe-black

D.O.A.

Kan iemand misschien vertellen hoe de samsung LCD omgaat met 4:3 uitzendingen asl de LCD op breedbeeld staat.
Ik weet dat Philips dit uitstekend doet (ik heb zelf een 32 inch CRT) maar ik heb bij andere merken wel eens gezien dat alles een stuk breder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand izjn ervaringen geven betreffende 26" en 32".
Ik zit te twijfelen tussen de JVC 26" en 32".

De kijkafstand bij ons thuis is 2.5 tot 3 meter.

Tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:31:
Kan iemand izjn ervaringen geven betreffende 26" en 32".
Ik zit te twijfelen tussen de JVC 26" en 32".

De kijkafstand bij ons thuis is 2.5 tot 3 meter.

Tips ?
Ik zit op 2.5 meter en heb de 32 inch versie, trust me, op het moment dat je er gewend aan bent wil je niet meer anders!! Ik kwam van een 70cm crt (maar meet maar eens op, bij crt is dit een stuk kleiner dan wat ze opgeven doordat een gedeelte doorloopt tot onder de kast) en de 82 cm lcd is nog een stuk groter dus...in het begin even wennen, maar dat gaat heel erg snel. Ik had even een 37 inch plasma, en dat ging ook prima, alleen was de resolutie hiervan te laag voor deze afstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind je dan echt niet dat je ziet dat het een digitaal beeld is.
En dan doel ik natuurlijk op de TV uitzendingen. Ik kan geloven dat het afspelen van DVD's mooi is, maar de TV uitzendingen en bijvoorbeeld een wielerwedstrijd of een voetbalwedstrijd.

Is dat op die afstand van 2.5meter nog wel te accepteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik denk dat je dat zelf het beste in de winkel kunt gaan beoordelen. Verder hebben de 26" schermen een mooier beeld vind ik. Ze hebben minder moeite met de zwartweergave. Kennelijk kun je met de kleinere pixels de boel beter "afsluiten" ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

joe-black schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:54:
Kan iemand misschien vertellen hoe de samsung LCD omgaat met 4:3 uitzendingen asl de LCD op breedbeeld staat.
Ik weet dat Philips dit uitstekend doet (ik heb zelf een 32 inch CRT) maar ik heb bij andere merken wel eens gezien dat alles een stuk breder wordt.
Ik heb het scherm sinds vandaag binnen en ik zie totaal geen rare uitrekking aan de zijkanten of wat dan ook. Valt me heel erg mee aangezien onze sony breedbeeld crt tv dat wel doet. Wat dat betreft zit je bij samsung dus ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aapelite schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:42:
Ik heb het scherm sinds vandaag binnen en ik zie totaal geen rare uitrekking aan de zijkanten of wat dan ook. Valt me heel erg mee aangezien onze sony breedbeeld crt tv dat wel doet. Wat dat betreft zit je bij samsung dus ook wel goed.
Maar laat het scherm dan zwarte randen aan weerszijden van het beeld zien, of wordt er wel degelijk iets uitgerekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:29:
[...]

Maar laat het scherm dan zwarte randen aan weerszijden van het beeld zien, of wordt er wel degelijk iets uitgerekt?
Nee vrijwel geen zwarte randen, het zal wel een vorm van uitrekking zijn, iig hij maakt het beeld opvullend. Het verschil met andere tv`s die ik heb gezien heeft deze alleen geen vervorming. Dus het is wel uitrekking maar niet dat het speciaal opvalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
aapelite schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:52:
[...]

Nee vrijwel geen zwarte randen, het zal wel een vorm van uitrekking zijn, iig hij maakt het beeld opvullend. Het verschil met andere tv`s die ik heb gezien heeft deze alleen geen vervorming. Dus het is wel uitrekking maar niet dat het speciaal opvalt :)
Wat sommige tv's doen (en deze samsung misschien ook) is dat ze het beeld naar buiten toe steeds meer oprekken. Zo hebben de objecten in het midden van het scherm redelijk normale verhoudingen, maar erbuiten wordt het steeds minder. Er zijn nog steeds mensen die deze vorm van uitrekking niet fijn vinden en hem op 4:3 zetten (dan krijg je zwarte balken idd), maar ik ben er al aan gewend en laat het ding altijd breed uitzenden (ook beter voor inbranden denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ze rekken het dan naar buiten toe ook in de hoogte op zodat de verhoudingen blijven kloppen. Je krijgt dan wel weer een lichte kromming in het beeld. Ik weet dat Philips breedbeeld CRT's dat deden (of nog steeds doen, dat weet ik niet).

@Kippekop: Het is maandag geweest! Dus ben wel benieuwd, lag het aan Tv of DVD?

[ Voor 17% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 16-08-2005 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Finwe schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:17:
[...]

Wat sommige tv's doen (en deze samsung misschien ook) is dat ze het beeld naar buiten toe steeds meer oprekken. Zo hebben de objecten in het midden van het scherm redelijk normale verhoudingen, maar erbuiten wordt het steeds minder. Er zijn nog steeds mensen die deze vorm van uitrekking niet fijn vinden en hem op 4:3 zetten (dan krijg je zwarte balken idd), maar ik ben er al aan gewend en laat het ding altijd breed uitzenden (ook beter voor inbranden denk ik).
Wat ik bedoel is dat het aan de zijkanten juist niet uitgerekter is vergeleken met het midden. het is idd zoals deze persoon hieronder het zegt. Het zal in iedere richting wel wat opgerekt worden en overal op het scherm zodat je geen rondjes hebt die ineens ovalen worden ed.

In ieder geval ben ik heel tevreden over hoe deze tv het doet. Ben het wel met je eens over dat standaard op breedbeeld, laten. Voor de zekerheid doe ik dat ook, zodat ik geen risico heb op inbranden, maar van de andere kant vind ik de breedbeeld modus ook niet slechter dus maakt het me niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

LCD brandt niet in, het kan alleen "star" worden, maar dat is niet permanent. Dat trekt vanzalef weg als het beeld op die plek niet de hele tijd hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:47:
Vind je dan echt niet dat je ziet dat het een digitaal beeld is.
En dan doel ik natuurlijk op de TV uitzendingen. Ik kan geloven dat het afspelen van DVD's mooi is, maar de TV uitzendingen en bijvoorbeeld een wielerwedstrijd of een voetbalwedstrijd.

Is dat op die afstand van 2.5meter nog wel te accepteren ?
Ik vind van wel, je zult wel altijd lichtelijk ruis blijven zien op analoog, maar ik vind het echt prima en ik ben behoorlijk kieskeurig. Voetbal is er inmiddels zo vaak op dat ik dat ook beamend kan zeggen, alleen ben ik wel bang dat als de uitzending uit estland komt het minder zal zijn, dat was ook zo bij het amsterdam tournament, dan zie je een ruis op de grasmat. Ghosting heeft deze tv nooit last van, geen enkele keer gezien, hoe snel het ook gaat.

Het oprekken gaat ook prima, maar ja, ik keek hiervoor ook alleen maar breedbeeld. Je ziet het licht bij rtl 5, dat de zijkanten iets boller lopen, maar alleen daar.
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:23:
Ze rekken het dan naar buiten toe ook in de hoogte op zodat de verhoudingen blijven kloppen. Je krijgt dan wel weer een lichte kromming in het beeld. Ik weet dat Philips breedbeeld CRT's dat deden (of nog steeds doen, dat weet ik niet).

@Kippekop: Het is maandag geweest! Dus ben wel benieuwd, lag het aan Tv of DVD?
Klopt! Gisteren is die persoon langsgekomen met zijn denon 1910. Eerst naar mijn dvd-speler gekeken op component (vanaf een halve meter, en hij zag wel een klein beetje ruis in het begin van lotr: two towers in de lucht en in de sneeuw, maar ik heb toen hem meteen gevraagd wat hij dan verwachtte...want op 0,5 meter zie je zelfs allemaal ruis op een crt. Vanaf 2.5 meter zag het er gewoon super uit, en dat vond hij ook.

Toen zijn denon 1910 op de hdmi aansluiting: Wow, meteen al in het begin allerlei rare blocking. Daarna film gekeken, echt verschrikkelijk, in alle vlakken enorm veel digitale ruis en zelfs boven de film zag je allerlei bewegende zwarte blokjes.

Het was dus duidelijk dat het niet aan zijn tv lag, maar ik weet vrijwel 99,99% zeker dat het aan zijn dvd-speler ligt. Er zijn heel veel problemen met macro-blocking op deze dvd-speler (google maar even om een impressie te krijgen :)) en ik heb hier verder nog niks van gehoord.

In een recente reveiw in de What Hifi wordt nog gezegd dat het beeld via hdmi echt supergoed is, en bij de denon 1910 was het niet om aan te zien, en ze zijn daar niet blind natuurlijk :)

Review what hifi: http://home.btconnect.com/garyb/32ds6whf.jpg

Nu gaat hij een nieuwe dvd-speler proberen, op mijn advies de samsung met hdmi om het nog eens te bekijken, ik laat het je/jullie weten als ik meer hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mooi, is dat verhaal ook weer de wereld uitgeholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:52:
Mooi, is dat verhaal ook weer de wereld uitgeholpen :)
Goed nieuws idd voor de JVC-bezitters. In Engeland schijnen ze ook al meer te weten over het tearing probleem van de LE32R51:
I contacted Samsung on the tearing issue. Facts from their support service:

*It IS A FIRMWARE PROBLEM.
*It can be easily fixed by an engineer.
*It doenst occur on every set. Only the first shippings have older firmware. Later shippinsg have updated firmware included.
*It mostly occurs on the 32" version.
*It only happens with foreign (NTSC) source material.
*In the Netherlands, they havent seen the actual problem themselves. The only calls they had so far were from concered internetters.

Some sepculation on my part:
* Samsung states (even in the manual) the television is region optimized. This means PAL (including Pal 60) sources work fine. Or arent they working fine?
* The softmodded Xbox is an NTSC source with various scaling problems. The Xbox isn't a good example of a proper HDTV source. How about VSYNC problems and resolution (Xbox does weird things to scale the picture, if you browse the internet you find many problems with the original Xbox and HDTV).
*Microsoft is using the exact same sets in their promtional stands. Would they use these televisions if they had severe tearing problems with their new machine? Would they just chose them based on specs, without testing them? I dont think so.
Dit klinkt allemaal redelijk aannemelijk, maar het is natuurlijk nog even afwachten wanneer Samsung NL het probleem erkent / danwel engineers wil langssturen. Ik maak me er niet meer druk om in ieder geval. De Xbox360 wordt inderdaad op alle demo-stands met de LE32R51 geshowd, dus het moet wel een goede tv zijn. Al gebruiken ze wel de vga-port, waarop het tearing-fenomeen zich niet voordoet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ook voor de samsung eigenaren en samsung super zijn :)

Ik heb gisterenavond nog twee reply's gekregen op het engelse forum. Twee personen die via hdmi de dvd-speler hadden aangesloten (oa de samsung 850) en totaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:04:
Dat zou ook voor de samsung eigenaren en samsung super zijn :)

Ik heb gisterenavond nog twee reply's gekregen op het engelse forum. Twee personen die via hdmi de dvd-speler hadden aangesloten (oa de samsung 850) en totaal geen problemen.
Hehehe ook dat is mooi nieuws. Misschien moeten we een nieuw topic beginnen, het Grote JVC LT32S60 / Samsung LE32R51 topic :D Ik was zelf een mooie upscaling player a la de samsung 850 aan het overwegen, maar ik vraag me af of hij beter upscaled dan bijvoorbeeld XBMC doet (die toch al erg mooie plaatjes aflevert vind ik zelf). Sommige mensen zeggen van wel, anderen weer van niet. Iemand hier ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-07 10:08
Ik ben nu enige tijd aan het kijken voor een LCDTV. Eerlijk gezegd heb ik er niet zo heel veel geld voor over ( zeg < E800,- ). Nu zie ik een vrij goedkoop scherm, namelijk VideoSeven LTV30C en de specs zien er ook niet slecht uit. Ik ken dit merk alleen totaal niet. Is dit iets? Ik kan zo weinig echte reviews vinden... alleen wat vergelijkings-sites.

Hebben jullie anders nog tips voor een goede prijs/kwaliteit verhouding voor een LCDTV van 26" of net wat groter? Eerder was ik al geinteresseerd in de MyCom 26" TV, maar die werd maandag ineens wat duurder :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:48
met die mycom moet je gewoon weer 2 weekjes wachten dan zal die weer in de aanbieding zijn denk ik, ze doen dat scherm best vaak in de aanbieding bij mycom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Sinds een paar dagen heb ik ook de samsung klein pros en cons overzichtje

Cons:

Geluid uit de standaard speakers is zeer slecht (waarom maken ze ze niet zonder speakers, is veel mooier en iedereen sluit 'm toch aan op zijn hifi/ht)

Het instellen is een langdurig klusje ik loop nog steeds te kutten met alle instellingen (zijn er ook wel erg veel)

Kijkhoek van 170graden is natuurlijk een beetje onzin, welliswaar geen "schuivende" kleuren maar van voren is hij gewoon het mooist (van de zijkant en van de bovenkant af lijkt alles wel "lichter", hebben alle lcd's overigens).

Osd met zender info blijft naar mijn gevoel te lang staan na het zappen(is weliswaar transparant dus is niet vreselijk maar een optie tot uitzetten van osd had handig geweest)

teletext is vreselijk helder (hebben alle lcd's).

Pros:

Van alle schermen die ik heb bekeken (bijna alle leverbare modellen van ieder merk) een geweldige prijs/kwaliteit verhouding

Ook met standaard analoog kabelsignaal prima beeld

Via dvi uit pc naar hdmi in (720p) een geweldig plaatje (echt niet te geloven, nog geen duurtest kunnen doen om tearing te ontdekken).

Zeer veel in en uitgangen

Mooi design (= persoonlijke mening)

Gister hele voetbal wedstrijd gekeken gaat prima (wanneer je echt op alle slakken zout gaat leggen en je helemaal concentreert op een bepaald gedeelte van het scherm zie je hier en daar wel wat "lcd" artifacts maar op mijn B&O crt zie je dan ook de bekende crt problemen zoals magenetische en geometrische problemen).

Zapt even snel als mijn oude crt

Overigens heb ik met mijn hd/dvdrecorder component aangesloten en progressive aan (625p) wel het idee dat het beter kan ,is nog in onderzoek :) (kan ook de hd recorder zijn).

Conclusie:

van de nu leverbare modellen een zeer goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website van pick2pay staan nieuwe modellen. De Samsung LE-32 R 31 S en de Samsung LE32-R-53 B full-black / HDTV

Weet iemand of bij deze de schoonheidfoutjes weg zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Jur schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 03:40:
Sinds een paar dagen heb ik ook de samsung klein pros en cons overzichtje

Cons:

Geluid uit de standaard speakers is zeer slecht (waarom maken ze ze niet zonder speakers, is veel mooier en iedereen sluit 'm toch aan op zijn hifi/ht)

Het instellen is een langdurig klusje ik loop nog steeds te kutten met alle instellingen (zijn er ook wel erg veel)

Kijkhoek van 170graden is natuurlijk een beetje onzin, welliswaar geen "schuivende" kleuren maar van voren is hij gewoon het mooist (van de zijkant en van de bovenkant af lijkt alles wel "lichter", hebben alle lcd's overigens).

Osd met zender info blijft naar mijn gevoel te lang staan na het zappen(is weliswaar transparant dus is niet vreselijk maar een optie tot uitzetten van osd had handig geweest)

teletext is vreselijk helder (hebben alle lcd's).

Pros:

Van alle schermen die ik heb bekeken (bijna alle leverbare modellen van ieder merk) een geweldige prijs/kwaliteit verhouding

Ook met standaard analoog kabelsignaal prima beeld

Via dvi uit pc naar hdmi in (720p) een geweldig plaatje (echt niet te geloven, nog geen duurtest kunnen doen om tearing te ontdekken).

Zeer veel in en uitgangen

Mooi design (= persoonlijke mening)

Gister hele voetbal wedstrijd gekeken gaat prima (wanneer je echt op alle slakken zout gaat leggen en je helemaal concentreert op een bepaald gedeelte van het scherm zie je hier en daar wel wat "lcd" artifacts maar op mijn B&O crt zie je dan ook de bekende crt problemen zoals magenetische en geometrische problemen).

Zapt even snel als mijn oude crt

Overigens heb ik met mijn hd/dvdrecorder component aangesloten en progressive aan (625p) wel het idee dat het beter kan ,is nog in onderzoek :) (kan ook de hd recorder zijn).

Conclusie:

van de nu leverbare modellen een zeer goede keus.
Ik kan niet zeggen dat ik dezelfde problemen heb. Het geluid is bij mij minstens zo goed als bij mn CRT hiervoor. Ook heb ik het gevoel dat de helderheid van het geluid er ook erg op vooruit is gegaan. Maar misschien was jou B&O tv wel beter in het geluid van mijn vorige TV.
Die tekst blijft idd vrij lang staan maar daar had ik gen probleem mee. Zenders instellen is verder het enige dat hier vrij lang duurde, maar van de andere kant is dat een eenmalig iets. Dus niet zo dramatisch.

Verder ben ik het wel eens met al je Pro`s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

@aapelite

Hoe heb jij je contrast helderheid en kleuren staan?
Heb je die dnle en licht sensor aan of uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Jur schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:25:
@aapelite

Hoe heb jij je contrast helderheid en kleuren staan?
Heb je die dnle en licht sensor aan of uit staan?
Lichtsensor uit. Is vrij irritant en overbodig vind ik. Contrast staat gewoon op vol dus. Wat in mijn ogen wel prettig is.dnIe staat gewoon wel aan. Dit geeft hier wel beeldverbetering, alleen bij gewoon analoge kabel maakt hij soms wel te donkere vlekken hier en daar (hopelijk opgelost binnekort als ik mn gratis digitale ontvanger van samsung krijg)

Kleuren stonden hier verder ingesteld op Cool1 standaard. Dat vond ik wat te blauwig en ik heb het nu ingesteld op standard. Niet teveel van iets. Hiermee staat alles op 50. Misschien verander ik daar nog wel eens iets aan als mn kabel signaal digitaal is want voor dvd`s en mn consoles is het nu iig goed.

mocht jij een leukere kleur combinatie hebben dan probeer ik die graag, want wie weet weet ik gewoon niet beter :) heb het scherm ook pas sinds maandag en zit me vooral te vergapen en de kwaliteit in films ed :9

[ Voor 5% gewijzigd door aapelite op 19-08-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finwe schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:36:
Ik kan wel een review maken, misschien zelfs een nieuw topic voor deze tv openen? Ik heb het idee dat ie wel populair kan gaan worden, is een van de beste prijs/kwaliteit tv's ATM (imho bijv veel beter dan de MyCom 32" waar allang een topic over loopt).
Ik heb maar even de vrijheid genomen een topic te openen: [rml][ LCD TV] Samsung LExxR serie - LE32R41B / LE32R51B[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Volgens mij kan kippekop ook wel een mooi JVC topic maken ;)

Ik zag dat hij op kieskeurig weer allemaal ideale instellingen voorbij had laten komen. :)
Pagina: 1