Dag mensen van GoT. Ik ben sinds kort de eigennaar van een KFC-WF303 "free-air" woofer. Deze heb ik gekregen van me werk (ivbm oud demo model). Nu wil ik hier een BR kastje voor maken. Nou heb ik al het een en ander gerekend aan Winisd enzo. Maar de bassgang waar Winisd mee komt vindt ik nogal absurbt lang graag jullie reactie hierover. Hieronder de specs en kist design.

Impedantie: 4ohm
Gevoelligheid 93db/w @1m
Freqbereik: 25-800hz
Watt: 600piek 160RMS
Force Factor 9.80
Vas: 62.50
Mms: 100.1
FS: 37hz
Qms: 23.82
Qes: 0.81
Ots: 0.78
Xmax: 9mm
Gewicht: 4120g
Grafiekje van Winisd (sorry voor de grote)

Zoals je kan zien ligt bij deze afstelling mijn -3db punt op 21,4hz (lkkr laag lijkt mij
)
Omdat het een free-airwoofer is heb ik een vrij groot 3db punt. Deze heb ik geprobeert te beperken en op de algemene bassfrequentie gelegt 50,08hz en dat is dan met +2,55db. De subwoofer wordt actief met een actieve unit van de conrad.

Nou heb ik al gehoord dat deze amp een +6db op 35hz heeft ik weet niet of dit klopt maar dan haalt de amp best leuk de dip uit mn curve die rond de 35hz ligt
Uitgangsvermogen 1x 190 W / 8 Ω, 1x 300 W / 4 Ω
Vermogen 540 W
Uitschakelvertraging ca. 20 min.
Signaal/ruis-afstand 77dB
Scheidingsfrequentie 40 - 160 Hz (regelbaar)
Afm. (lxbxh) (mm) 107 x 265 x 265
Nu alleen de kast. Van ontwerpen heb ik niet zo superveel gegeten maar wel aardig wat basis principes en ik heb hier gelukkig een wandelende vraag-baak rondlopen (mn broer
)
Ik zat aan deze kast te denken.
45 breed x 70 hoog x 50 diep

De rode accenten zijn isolatie matten. De gestippelde lijn rond de magneet is een schot met zoveel mogelijk openingen met de magneet die daar op rust. Dit schot wordt van 9mm mdf (of iets in die geest). De voorkant van de sub wordt van 2x 18mm mdf waarin de sub verzonken ligt. De andere schotten zijn van gewoon enkel 18mm mdf met hier en daar verstevigin doormiddel van latjes. Ook komt er een dubbele overdwarslat.
Ik vindt dus de bassgang erg lang maar dat ook liggen omdat het een free air woofer is. En omdat misschien het -3db punt zo laagt ligt. Graag wil ik weten wat jullie hiervan vinden. Eventuele suggetiesch en dergelijke zijn welkom
Impedantie: 4ohm
Gevoelligheid 93db/w @1m
Freqbereik: 25-800hz
Watt: 600piek 160RMS
Force Factor 9.80
Vas: 62.50
Mms: 100.1
FS: 37hz
Qms: 23.82
Qes: 0.81
Ots: 0.78
Xmax: 9mm
Gewicht: 4120g
Grafiekje van Winisd (sorry voor de grote)
Zoals je kan zien ligt bij deze afstelling mijn -3db punt op 21,4hz (lkkr laag lijkt mij
Omdat het een free-airwoofer is heb ik een vrij groot 3db punt. Deze heb ik geprobeert te beperken en op de algemene bassfrequentie gelegt 50,08hz en dat is dan met +2,55db. De subwoofer wordt actief met een actieve unit van de conrad.

Nou heb ik al gehoord dat deze amp een +6db op 35hz heeft ik weet niet of dit klopt maar dan haalt de amp best leuk de dip uit mn curve die rond de 35hz ligt
Uitgangsvermogen 1x 190 W / 8 Ω, 1x 300 W / 4 Ω
Vermogen 540 W
Uitschakelvertraging ca. 20 min.
Signaal/ruis-afstand 77dB
Scheidingsfrequentie 40 - 160 Hz (regelbaar)
Afm. (lxbxh) (mm) 107 x 265 x 265
Nu alleen de kast. Van ontwerpen heb ik niet zo superveel gegeten maar wel aardig wat basis principes en ik heb hier gelukkig een wandelende vraag-baak rondlopen (mn broer
Ik zat aan deze kast te denken.
45 breed x 70 hoog x 50 diep
De rode accenten zijn isolatie matten. De gestippelde lijn rond de magneet is een schot met zoveel mogelijk openingen met de magneet die daar op rust. Dit schot wordt van 9mm mdf (of iets in die geest). De voorkant van de sub wordt van 2x 18mm mdf waarin de sub verzonken ligt. De andere schotten zijn van gewoon enkel 18mm mdf met hier en daar verstevigin doormiddel van latjes. Ook komt er een dubbele overdwarslat.
Ik vindt dus de bassgang erg lang maar dat ook liggen omdat het een free air woofer is. En omdat misschien het -3db punt zo laagt ligt. Graag wil ik weten wat jullie hiervan vinden. Eventuele suggetiesch en dergelijke zijn welkom
Save Water Drink Beer