[XP] menu klapt niet automatisch uit

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Ik durf het bijna niet te vragen, maar ik heb iets verkloot en krijg het niet meer in orde :X

Ik heb gisteren XP pro schoon geinstalleerd, alle progs geinstalleerd en geconfigureerd....ben er 2 dagen mee bezig geweest. Wilde ik vanmiddag de laatste instellingen met TweakUI (PowerToys) doen.
Nu klapt mijn startmenu niet meer automatisch uit op het moment dat ik er met de muis bovenhang, en moet ik er op klikken....
Ik dacht: ik zet even de juiste instelling terug, maar ik krijg het gewoon niet meer voor elkaar. Ik verschillende combinaties geprobeerd, maar niets werkt. Zelfs de deinstallatie van TweakUI had geen effect (wijzigingen zullen wel allemaal in het register zitten)

wellicht weet iemand hier de juiste benaming voor? Ik weet niet hoe dat heet... :/

heb gegoogled en op hun site gekeken, maar kan zonder de juiste termen niet echt gericht zoeken.

• Greenstick
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2020

Greenstick

Groen als gras

CaptBiele schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:38:
Nu klapt mijn startmenu niet meer automatisch uit op het moment dat ik er met de muis bovenhang, en moet ik er op klikken....
Uhm :?

Ik heb nog geen enkele XP installatie gezien waarbij het Start-menu uitklapt als je boven de Start knop gaat hangen met je muis ;)

Of bedoel je het menu "Alle Programma's " :?

- 01000111 01101111 01010100 -
We love to think about the way things were,
but the time has come and I'm glad it's over

Verwijderd

Als het over de submenu's van het menu Start gaat, moet je dit eens proberen: rechtsklik taakbalk, Eigenschappen, tab Menu Start, Aanpassen..., tab Geavanceerd en "Submenu's openen als de muisaanwijzer erop wordt geplaatst" aanvinken :)

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Greenstick schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:08:
[...]
Of bedoel je het menu "Alle Programma's " :?
Ik bedoel heel het menu inderdaad. Misschien handig om te vermelden: ik gebruik het classic menu
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 23:02:
Als het over de submenu's van het menu Start gaat, moet je dit eens proberen: rechtsklik taakbalk, Eigenschappen, tab Menu Start, Aanpassen..., tab Geavanceerd en "Submenu's openen als de muisaanwijzer erop wordt geplaatst" aanvinken :)
Deze optie staat dus alleen bij het XP menu, en niet bij de classic menu... maar hij staat ook nog eens aangevinkt.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
* schoppie *

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-01 22:25

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Hoe heb je die optie dan aangekregen? werkelijk nog nooit gezien dat het startmenu automatisch omhoog komt.
er staat niet voor nix in het ballonetje 'klik hier om te beginnen'
en tevens is daar standaard ook geen enkele optie voor te vinden.

[ Voor 50% gewijzigd door Hubert op 19-06-2005 20:53 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:45
Probeer eens terug te denken met welke instellingen je bezig was voor het probleem optrad? Aangezien je bezig was met TweakUI heb je daar misschien per ongeluk iets veranderd :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Hubert schreef op zondag 19 juni 2005 @ 20:50:
Hoe heb je die optie dan aangekregen? werkelijk nog nooit gezien dat het startmenu automatisch omhoog komt.
er staat niet voor nix in het ballonetje 'klik hier om te beginnen'
en tevens is daar standaard ook geen enkele optie voor te vinden.
ehm... ik bedoel simpelweg dat als je met je muis op een menu-item staat, de childs automatisch worden weergegeven. Dus als je op "Programs" staat, worden automagisch alle programma`s getoond. Thats it....
Morax schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:32:
Probeer eens terug te denken met welke instellingen je bezig was voor het probleem optrad? Aangezien je bezig was met TweakUI heb je daar misschien per ongeluk iets veranderd :)
yep helemaal gelijk. Dat was ook het eerste wat ik had gedaan, krijg alleen de juiste combi niet meer te voorschijn. En ik heb er echt al heeel veel gehad. Wordt er helemaal gek van..... het is iets onbenulligs, maar ik krijg het niet terug.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-01 22:25

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ah ok maar dan bedoelde je dus niet heel het menu zoals je eerder aangaf ;)

dan zou je ff die optie kunnen uit en aan vinken in de eigenschappen van t start menu.
In tweakui zit geen optie hiervoor voor zover ik kan zien.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Hubert schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:42:
dan zou je ff die optie kunnen uit en aan vinken in de eigenschappen van t start menu.
In tweakui zit geen optie hiervoor voor zover ik kan zien.
Dat heb ik al geprobeerd :(

[ Voor 13% gewijzigd door CaptBiele op 23-06-2005 09:04 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

[Start] [Run] [Regedit]
Registry Key: HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
Modify/Create the Value Data Type(s) and Value Name(s) as detailed below.
Data Type: String Value // Value Name: MenuShowDelay
Setting for Value Data: [Default = 400 / Adjust to Preference]
Exit Registry and Reboot
Hiermee kan je de 'delay' van je menu instellen. Misschien staat er wel een nulletje bij jou en klapt ie wel uit maar pas na een minuut of zo :P ;)

Check gewoon even deze waarde :)

Of als ie er nog niet staat, maak em aan en geef hem dus ff die default 400 mee.
Kan zijn dat het dan opeens weer wil werken.

[ Voor 13% gewijzigd door DeMoN op 23-06-2005 10:05 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Woei! :)
Het is opgelost.... tnx DeMoN
Pagina: 1