Toon posts:

bizarre benq fp937s+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,
Ik heb een erg vervelend probleem...

Ik zal eerst de mail late zien, gestuurd naar de helpdesk van benq.
"Beste,
Ik heb 23/3/2005 een benq fp927s+ gekocht, op mijn aankoopbewijs staan dat ik waarborg heb tot 23/3/2008, bij de dealer vertelde ze me dat ik moest bellen naar de nummer op het bewijs, na meerdere malen te proberen geen gehoor.
Het probleem:
Het scherm vertoont af en toe kleuren anders dan ze doorgegeven zijn door de pc, zo wordt grijs soms roos, nu is dit niet zo'n groot probleem, want als ik het scherm eens aan en af zette was dit meestal beter (soms ook gewoon een tijdje af laten staan). Nu verschoot ik toen ik plotseling een groene ruis op m'n beeld kreeg, de pc werkte lustig voor zonder probleem, maar ik zag niets meer. De ruis is te vergelijken met de ruis op je televisie, maar met groene en zwarte tinten.
Dit is hoogst vervelend, zeker omdat ik erg vaak achter de pc zit en niet altijd tijd heb om m'n scherm eens 10min af te laten staan.
Ik ben geen leek op het vlak van computers en heb al vastgesteld dat het probleem het scherm ligt, want wanneer ik het scherm aan een andere pc hang geeft hij immer hetzelfde probleem.
Wat kan ik doen?

Dank,
Steven Peirsman
"

Maar zoals je hier boven kan lezen, het is blijkbaar een verschijnsel dat niet altijd aanwezig is, meer nog het lijkt er precies op dat het iets met te warm worden te maken heeft, aangezien ik nu al een dag terug normaal kan werken, maar nu met m'n raam open :P Dit vindt ik erg raar aangezien mijn 2pc's ook in m'n kamer staan en zij blijven mooi 30° (even warm als de omgeving) Maar ik denk niet dat een scherm moelijk mag doen bij 30-35°C?

Om een beetje duidelijker te beschrijven waar de foute weergaven op lijken, de foute kleurweergaven dat hij weer geeft zijn als volgt, in counter strike ziet m'n mes en vingernagels roos met stippeltjes of vierkantjes, en hoe langer ik dan blijf verder doen hoe slechter het wordt, een voor een veranderen de klauren naar zwarte vlekken, ik blijf natuurlijk niet spelen om te zien hoe ver ik kom en sluit het spel af, en is het probleem weg.
Al mag het nog zo impossible lijken dat dit een fout is van het scherm, ik geloofde het zelf ook niet, het blijkt zo te zijn. want als ik gewoon op m'n bureaublad plotseling in de plaats van m'n desktop een groene ruis krijg, net als op die van de tv (als je vroeger gekleurde crashes had met windows95, daar lijkt het op maar deze bewegen en zijn enkel in't groen)
Wanneer ik dan het scherm aan een andere pc hang geeft hij hetzelfde probleem, ik w8tte dan een minuut of 10 en dan kon ik onder die lelijke dynamische groene strepen toch ergens m'n pc onderscheiden. Na nog 10min kon ik de pc zien opstarten en was het probleem verdwenen.

Zou ik een nieuw scherm krijgen van benq? mss moet ik de volgende keer dat dit gebeurd een foto'tje trekken want 9kansen van de 10 is er geen vuiltje aan de lucht als die mens van benq komt, sta ik daar mooi voor aap...

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Nog even bij vertellen dat wanneer ik een ander scherm aan m'n pc hang het probleem ook verdwijnt en als ik het benq scherm er weer aan aansluit er weer rare groen strepen en vervormingen zijn.

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 18:59
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:43:
Ik heb 23/3/2005 een benq fp927s+ gekocht, op mijn aankoopbewijs staan dat ik waarborg heb tot 23/3/2008, bij de dealer vertelde ze me dat ik moest bellen naar de nummer op het bewijs, na meerdere malen te proberen geen gehoor.
http://benq.nl/serviceandsupport/ :?
Of is dat hetzelfde nummer?

[ Voor 4% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 15-06-2005 18:25 ]

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 15:59
Je had eigenlijk al een foto mee moeten mailen, dat versnelt het traject misschien een beetje.

Verwijderd

BenQ zal eerst het probleem zelf moeten zien. Maar idd zo snel als
je het probleem weer krijgt een foto er van maken. Ook zou ik even
de kamertemparatuur noteren als jij denkt dat het daar mee te maken
heeft.

Alleen waar heb je dat scherm gekocht? Als je het scherm in de winkel
hebt gekocht zou ik nooit direct naar BenQ gaan. Als jij dat scherm in
de winkel hebt gekocht heb je daar garantie. Wat zij verder met BenQ
hebben geregeld is jouw probleem niet. In een in een winkel kunnen ze
heb vaak ook gelijk voor je testen. En je hebt geluk want er is warm weer
voorspeld. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb het scherm gekocht bij tones in mechelen, maar ik ben niet erg tevreden over hen. Ik had 2dode pixels die vast zaten op fel geel en fel blauw, ze wouden me niet helpen, in de winkel zelf schuiven ze alle verantwoordelijkheid van zich af, maar het is hun goed recht, het staat immers op het aankoopbewijs dat de waarborg rechtstreeks met benq te onderhandelelen is...

Da warm weer, tof zelle... _/-\o_

Verwijderd

Ok idd er staat altijd op het garantiebewijs dat je dat moet claimen
via de fabrikant, Dits is NOOIT waar. In Nederland althans. Zij kunnen
zoveel op hun verkoopbewijs zetten. Ik ken idd veel winkels die
dat doen maar je met die regel kun je je achterwerk mee afvegen.
Het is gewoon zo dat zij jouw iets verkopen en zij daar dus ook
verantwoordelijk voor zijn en als zij de garantie niet willen regelen
ze het product niet moeten verkopen.

Uiteraard ken ik de Belgische wetgeving niet zo goed als de
nederlandse maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dat anders
geregeld is daar. Overigens heb ik vaak een artikel terug gebracht
naar de winkel aangezien alles wat ik koop standaard de eerste
keer kapot is :( Ik ben deze discussie dus ook heel vaak tegen
gekomen.

Verder zal het met jouw probleem erg moeilijk zijn om iets bewijzen
als je het via BenQ speelt, omdat je probleem niet constant aanwezig
is. Als jij dus iets op stuurt of op laat halen en ze zien niks dan krijg je
het weer net zo snel retour met misschien nog de verzendkosten er bij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het scherm ondertussen een beetje naar voor gezet want het bleek te warm te worden omdat er een boekenrekje boven stondt :D

Nu heeft het scherm het begeven en zal ik alsnog naar benq service moeten bellen :S
Eerst leek het scherm in standby te gaan, donker worden als bij UAC en dan uit vallen.
Het scherm even aan en af zetten veholp het probleem voor 5 minuten, na een twintig minuten komt er helemaal niets meer op het scherm en eenmaal ik de power button heb gedrukt kan ik het scherm zelfs niet meer af zetten.
OSD werkt ook niet meer.

Ik neem aan dat het scherm stuk is, niemand anders heeft dit probleem gehad?
Ik ben iig veel gelukkiger met de samsung 226bw en dat 15"tfttje van den aldi van 5jaar geleden gaat ook maar niet stuk :D

Verwijderd

Kan je dat scherm niet gewoon terugsturen het is toch duidelijk dat er iets mis mee is.

En idd die shermen uit de aldi, medeon is het denk ik, gaan niet kapot kheb mijn al eens laten vallen maar het werkt nog perfect :d

Verwijderd

Topicstarter
Wel, the soap continues....
na een telefoontje met een vriendelijke mevrouw van Benq:

RMA NUMMER BR ******

Geachte meneer Peirsman,

Hierbij stuur ik u de garantie procedure voor uw monitor:

Zorg ervoor dat u de monitor in een veilige verpakking inpakt, alleen de monitor met de voet. Als u enige accessoires meestuurt zal het voor ons onmogelijk zijn deze te retourneren, zorg er voor dat u geen accessoires meestuurt.

Vermeld op de doos het rMA nummer.

Het service centre zal contact met u opnemen om een afspraak te maken om de monitor om te komen ruilen.

Met vriendelijke groet,

Laetitia zitman

BENQ Technical Support
E-mail: benq@hecc.com

Ik krijg de dag er achter telefoon van iemand van het service center, die zegt dat ik vandaag tussen 9 en 17u thuis moet zijn, wat heel moeilijk is om 8uur lang thuis te wachten. Uiteindelijk komt er niemand op dagen 8)7

Ik stuur dan maar een mail naar benq:

Beste,

Het service center belde me om te vertellen dat ik vandaag, donderdag 16 augustus, tussen 9u en 17u iemand kan verwachten om het scherm te vervangen.
Nu ben ik vandaag thuis gebleven, het is nu 17u en er is niemand op komen dagen; 8uur wachten op iemand die niet komt op dagen is wel betrekkelijk lang.
Ik veronderstel dat er iets moet mis gegaan zijn, want dit lijkt me geen standaard procedure.
Zou het mogelijk zijn dag ik het scherm zelf kom om wisselen, of een meer correcte schatting wanneer men het scherm op komt halen?

Vriendelijke groet,

Steven Peirsman
adres & telefoonnummer

Nu ben ik 8u lang thuis gebleven voor niets :'(
Ik zal de updates hier posten.

UPDATE:
17u14 komt iemand aan de deur op dagen :D
Ik heb een nieuw scherm!
end of story?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-07 20:32

M2M

medicijnman

offtopic:
misschien wel end of story, maar haal alsjeblieft de spellingsfouten ff uit je originele bericht als je dat stuurt naar een helpdesk.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad de neiging soms spelling te negeren, sorry daarvoor :D
Pagina: 1