dxva_sig.txt file bij WMV file openen sinds driverupgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 5.804 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20581

Topicstarter
Sinds ik gisteren van catalyst 4.6 ofzo naar 5.6 ben gegaan krijg ik iedere keer als ik een WMV file open een bestandje dxva_sig.txt in die directory geplaatst, grootte 0, met alleen de letter B erin.
Wat gegoogled, en zag dat er wel een paar meer waren met dit probleempje maar het antwoord wat hieraan te doen zat er niet tussen.
Het verbaasde mij dat ik via de FIND functie hier op de strings dxva_sig en dxva_sig.txt niets terugkreeg.

Iemand die het hier wat zegt, die dit ook heeft, en nog belangrijker: weet wat hiertegen te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan zou ik zeggen zoek op je schijf eens naar die bestandsnaam,... waarschijnlijk is het je nooit opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NOG steeds niemand last van? Ongelovelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:51
Deze gezien? Werd naar gelinked in de eerste result bij Google.
Anoniem: 20581 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:09:
Dan zou ik zeggen zoek op je schijf eens naar die bestandsnaam,... waarschijnlijk is het je nooit opgevallen.
Je geeft hier jezelf een suggestie trouwens? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Jawel, heb het zelf ook :) Met Bsplayer.

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die linkjes in dat zgn antwoord zijn dood, dus heb ik niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25342

sorry dat ik dit topic omhoog kick maar ik dus precies hetzelfde, heeft er iemand al een manier gevonden om dit tegen te gaan ? kan die patch namelijk nergens vinden met google of op ms site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 25342 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 16:58:
sorry dat ik dit topic omhoog kick maar ik dus precies hetzelfde, heeft er iemand al een manier gevonden om dit tegen te gaan ? kan die patch namelijk nergens vinden met google of op ms site
Goh, je bent me voor met kicken... ik zie ook dxva_sig.txt bestandjes verschijnen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 06:37
Ik heb dit probleem toevallig vandaag ook gehad samen met het niet goed kunnen afspelen van WMV files. De kleuren waren hellemaal naar de klote, alsof het bestandje corrupt was.
Bij mij verhielp het updaten van windows media player naar v10 deze problemen.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

sunturion schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 03:48:
Ik heb dit probleem toevallig vandaag ook gehad samen met het niet goed kunnen afspelen van WMV files. De kleuren waren hellemaal naar de klote, alsof het bestandje corrupt was.
Bij mij verhielp het updaten van windows media player naar v10 deze problemen.
Ik heb echter geen problemen met het afspelen van WMV files en ik heb reeds de meest recente versie van Windows Media Player 10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

het heeft te maken met de codec die wordt gebruikt.
wel vaag want ik heb net mn pc opnieuw geinstalleerd en ik heb het ook weer.
en in het verleden had ik er ook 'last' van en het probleem hiertegen had ik nog op GOT gevonden als ik me niet vergist.

edit: nu zit ik zwaar te twijfelen, want als je een beetje rondzoekt, hebben veel mensen het met 'nieuwe' drivers.

[ Voor 22% gewijzigd door randje op 03-08-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Raar, ik zie die dxva_sig.txt bestandjes nu opeens niet meer verschijnen. Maf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:37
*bump*

Heeft iemand al een oplossing gevonden om de bestandjes weg te krijgen? Ik heb er sinds ongeveer een week ook last van, en heb geen flauw idee waar het vandaan komt. Maar ik wil het wel weghebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 16:44
Windows Mediaplayer 10 opnieuw installeren lost het op..

Systeem Specs

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

Raar dat dit codec-probleem wordt opgelost door het installeren van een media-player...

Ik persoonlijk heb slechts de nieuwste Windows Media codecs geinstalleerd, en dus niet Windows Mediaplayer: mijn andere mediaplayer werkt prima. Toch genereert de codec het bestand dxva_sig.txt bij het afspelen van wmv files. Enig idee hoe dit gedrag in de codec zelf aan te passen is?

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Anoniem: 80487

Ik heb dit probleem ook :D
Ik was mijn pc aan het opruimen en in een dir met allerlij filmpjes had ik er ook last van.
Ook opgelost door te updaten naar 10.

• ktipr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-10-2023

ktipr

Ondertitel

Hey, ik had dit probleem ook, en het installeren van windows media player 10 deed het truukje bij mij ook.
Ik had alleen 1 klein verschil met wat jullie hadden. Bij mij is het bestand leeg, gewoon compleet leeg, en het komt op m'n desktop. Maar goed, ik ben er nu vanaf. Bedankt tweakers! _/-\o_

And that's the way the cookie crumbles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 09:29
**bumpje**

Ik heb het probleem ook (nog steeds)

Even wat info:

Graphics card:
Leadtek Nvidia 7800GT (myvivo)

Media Players:
Media Player 10 --> geen problemen, dxva_sig.txt wordt niet gegenereerd
Media Player Classic --> dxva_sig.txt wordt wel aangemaakt

Lijkt me dus niet een codec issue... Iemand al een oplossing hiervoor? En kom aub niet met "gebuik dan media player 10 ipv media player classic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

't Is niet alleen met MediaPlayer hoor... ik gebruik altijd ZoomPlayer en dan gebeurt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03-2024
Dit is een bekend probleem met ATi''s Catalyst Drivers. Het oplossen is simpel. Zet de optie "WMV Acceleration" uit (dit kan via het CP, CCC of ATi Tray Tools).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41

job

Ik heb er hier ook last van, maar dan met een nvidia kaart.
Eens kijken of ik daar een soortgelijke optie kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Het DX gedeelte doet me denken aan DirectX, probeer die eens opnieuw te installeren

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

StyleWarz schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 11:45:
Dit is een bekend probleem met ATi''s Catalyst Drivers. Het oplossen is simpel. Zet de optie "WMV Acceleration" uit (dit kan via het CP, CCC of ATi Tray Tools).
Dan zal ik ATi maar 's mailen en vragen of ze dit kunnen fixen.
pasta schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:44:
Het DX gedeelte doet me denken aan DirectX, probeer die eens opnieuw te installeren
Nee, het treedt ook op bij een vers geïnstalleerde XP.

[ Voor 30% gewijzigd door Wildfire op 04-02-2006 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

StyleWarz schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 11:45:
helaas, dat helpt niet altijd.
bij mij niet iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06 01:10

Jimbolino

troep.com

Wildfire schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:18:
[...]
Dan zal ik ATi maar 's mailen en vragen of ze dit kunnen fixen.
[...]
Nee, het treedt ook op bij een vers geïnstalleerde XP.
*** KNAL ***

Heb een nvidia 7600GT en kwam net een bestandje op mijn bureaublad tegen met deze naam.
Ik kijk geen films met Windows Media Player 9, of MPC (misschien WMP via activeX)

Mijn XP is ook redelijk vers geinstalleerd. (weekje oud oid)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Dus zowel Microsoft als ATI en NVIDIA die er ergens toch wel verantwoordelijk voor zijn en ervan weten (lijkt me) hebben hier sinds medio 2005 nog altijd niets aan gedaan? Leuk is dat :-(

PS: NVIDIA 6600 en 6600GT kaart met NVIDIA drivers hebben het ook. Ik heb het in combinatie met MPC geprobeerd.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Sinds ik WMV acceleratie uit heb staan in m'n drivers heb ik het bestandje niet meer opgemerkt trouwens. Bij mijn ATi drivers is het dus idd de oplossing geweest.

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 14-08-2006 18:03 ]

• Mizitras
  • Niet online
Wildfire schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:03:
Sinds ik WMV acceleratie uit heb staan in m'n drivers heb ik het bestandje niet meer opgemerkt trouwens. Bij mijn ATi drivers is het dus idd de oplossing geweest.
Specifiek WMV ? En waar heb je dit dan kunnen terugvinden? ALSTUBLIEFT vertel het ons :D

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16195

Anders gewoon het bestandje op Hidden zetten, dan kan de WMV acceleratie aan blijven staan en heb je ook geen last van het bestandje meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Anoniem: 16195 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 08:59:
Anders gewoon het bestandje op Hidden zetten, dan kan de WMV acceleratie aan blijven staan en heb je ook geen last van het bestandje meer :P
Beetje onzinnige oplossing, ik en waarschijnlijk vele met mij, hebben namelijk het weergeven van verborgen en systeembestanden aanstaan. Waardoor je de file dus wel nog ziet. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Zelf 6600GT en Media Player Classic. In Options > Playback > Output de DirectShow Video op VMR7 (renderless) gezet en het probleem is weg. Echter kan je bij sommige wmv's nu minder snel of helemaal niet meer seeken. Het is in ieder geval een irritant codec probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heel irritant probleem. Heb er ook al een tijdje last van.

Hier een interessante link:
http://www.techspot.com/v...earing-on-my-desktop.html

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul--Reaver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11-2024
Heb zelf dit probleem net gekregen dus direct gegoogled and kreeg een bergje dode links voor de audio codec 75 patch etc.etc.

Anyways ik gok dat het te maken heeft met wat windows media player 9/10 codec files die overschreven worden met oudere versies waardoor het probleem terugkeert (Probleem kwam het eerst voor in 2004, misschien zelfs vroeger). Het probleem kwam bij mij alleen voor met avi files die de wmv3 video codec gebruikte.

Anyways gewoon deze hotfix voor windows media player 10 gedraaid en probleem opgelost
FIX: Update om DXVA (DirectX-videoversnelling) van Windows Media Video-inhoud in te schakelen in Windows Media Player 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:07

nlboy

Alles kitz?

nfm schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:32:
Zelf 6600GT en Media Player Classic. In Options > Playback > Output de DirectShow Video op VMR7 (renderless) gezet en het probleem is weg. Echter kan je bij sommige wmv's nu minder snel of helemaal niet meer seeken. Het is in ieder geval een irritant codec probleem.
Bedankt, bij mij werkt het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06 06:13
nu heb ik de dxva_sig ook op mijn desktop staan... heb de g7600 geforce kaart in mn asus a7t..

waar moet ik die bovenstaande instelling doen om het weg te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197824

De volgende handelingen hebben bij mij het probleem verholpen:

Start je DirectX diagnostische tool. (start > uitvoeren > dxdiag)
Ga naar het tabblad "beeldscherm"
Zorg dat je "AGP-Oppervlakte versnelling" is uitgeschakeld!!!

Probleem opgelost! Geen rare kleuren meer bij filmpjes of dxva_sig bestanden in allerlei folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Anoniem: 197824 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 01:16:
De volgende handelingen hebben bij mij het probleem verholpen:

Start je DirectX diagnostische tool. (start > uitvoeren > dxdiag)
Ga naar het tabblad "beeldscherm"
Zorg dat je "AGP-Oppervlakte versnelling" is uitgeschakeld!!!

Probleem opgelost! Geen rare kleuren meer bij filmpjes of dxva_sig bestanden in allerlei folders.
Hoezo rare kleuren? Had jij hier dan last van??? (het eerste wat ik erover lees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Mizitras, dit is niet echt een nuttige vraag. Als je zelf een probleem hiermee hebt is het makkelijker om even een nieuw topic te starten met wat je vraag eigenlijk is en wat je ook hebt geprobeerd / waar je naar gezocht hebt om dit op te lossen. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.