Toon posts:

Probleem met voeding Iiyama as4314ut tft monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een weekje functioneerd mijn Iiyama as4314ut monitor niet meer optimaal.
Hij deed het eerst altijd prima, maar toen ik m laatst wou starten bleef het beeld zwart.
Na een beetje prutsen aan de stekker ging ie weer aan, maar ik moest de stekker wel met tape in bepaalde 'houding' vastzetten want als ie bewoog ging ie uit.

Dit gebeurde nu net weer, alleen nu krijg ik hem helemaal niet meer aan, ook niet als ik de stekker weer ga bewegen.

Monitor zelf moet dus wel goed zijn, maar het moet iets met voeding zijn.
Weet alleen niet of het aan de adapter of stroomingang van monitor ligt.

Hoop adapter scheelt me veel geld natuurlijk, maar iemand die weet hoe ik hier achter kan komen?
Heb helaas geen geschikte adapter om te testen...

edit: en als het aan voeding monitor zelf ligt, weet iemand dan uit ervaring wat reparatie ongeveer zal kosten?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 13:47 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Na een beetje prutsen aan de stekker ging ie weer aan, maar ik moest de stekker wel met tape in bepaalde 'houding' vastzetten want als ie bewoog ging ie uit.
Het kan aan 2 zaken liggen :
- de stekker van de voeding
- de connector waar de stekker in zit.

Waarschijnlijk zal het de connector zijn die door bv een stoot of schok is los gaan zitten.
Als je het apparaat open maakt, dan kan je dat zo zien. Hij hoeft dan enkel even opnieuw vastgesoldeerd te worden.

Als de connector goed lijkt te zijn, dan kan het ook nog de stekker zelf zijn, soms treedt er een kabelbreuk op bij het stekker gedeelte. Met een multimeter/voltmeter kan je dat eenvoudig achterhalen.
Als de spanning gewoon goedblijft ondanks dat je een beetje aan de kabel rommelt, dan is het niet de stekker.
Is het de stekker wel, dan kan je bij je lokale electronica zaak wel een nieuwe stekker halen.
Kijk wel even hoe de polariteit (+/-) moet zitten.
Knip ongeveer 5 cm vanaf de stekker de draad door (wel de voeding uitzetten ;) ) en soldeer de nieuwe stekker erop.

Maar ik gok dat het een losse connector is. Dat gebeurt wel vaker. :)

Senile! Senile Oekaki