Gathering of Tweakers

Quicksearch
Nou, mijn baas kon me wel eventjes voor een uurtje of 2 a 3 missen, dus ben ik hem net "eventjes" gaan halen :*)

Helaas hebben we hier geen digicam rondslingeren dus zodra ik vanavond thuis ben zal ik meteen wat plaatjes schieten en online gooien.

quote:
Eusebius schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:58:
[...]

Koop dan in naam van Got de zaak gelijk ook de 500gp en doe een vgl onderzoek voor Got de zaak. De evt testresultaten mag je hier posten ;)
Ik werk niet bij een computerzaak, maar bij een transportfirma. En ik heb geen nut voor 2 nieuwe routers ;)

System Specs. Proud owner of a Dell 2405FPW 2407WFPb

quote:
JaJoah schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:57:
Ik werk niet bij een computerzaak, maar bij een transportfirma. En ik heb geen nut voor 2 nieuwe routers ;)

Tuurlijk wel :+
Je moet vast wel draadloos van punt a naar b dan kan je wpg (dacht ik) gebruiken :D

Dank u

hij is inmiddels al onder de 250! bij 4launch gaat hard naar beneden :)

Dank u

quote:
JaJoah schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:55:
[...]
Oh dat maakt niet zoveel uit. Ik koop hem gewoon op naam van de zaak. Scheelt me weer in BTW :D

Lucky b*tch ;)

4launch heeft zijn prijs bijgestelt.. 244 euro.. nog 20 euro eraf en ik bestel hem ook.. Dan is ie de prijs die ik een tijdje geleden geschat heb ;)
quote:
MrBarBarian schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:54:
[...]

Lucky b*tch ;)

4launch heeft zijn prijs bijgestelt.. 244 euro.. nog 20 euro eraf en ik bestel hem ook.. Dan is ie de prijs die ik een tijdje geleden geschat heb ;)
Nu nog zonder HDD & belastinggeld terug ... :) Dan wil ik m wel

Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Camera (oa) Canon Eos d60 | 28-105 USM | 17-40 L | Canon PwrPro1 | 8 gb aan CF

quote:
Eusebius schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:42:
[...]

Nu nog zonder HDD & belastinggeld terug ... :) Dan wil ik m wel

lol, precies, zo wil ik em ook, een euro of 120 wil ik er dan nog wel voor neerleggen en dan doe ik er zelf wel een hdd in en dan ben ik blij.

Dat van alternatieve firmwares lijkt me ook wel interessant, ik ontdekte laatste dat voor de wl-500g (deluxe) ook zoveel alternatieven zijn, waar dus lekker veel aan te modden valt, dat zou best wel mn routerbak van dit moment kunnen vervangen (hoop ik).

quote:
SneakyViper schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 23:06:
[...]

lol, precies, zo wil ik em ook, een euro of 120 wil ik er dan nog wel voor neerleggen en dan doe ik er zelf wel een hdd in en dan ben ik blij.

Dat van alternatieve firmwares lijkt me ook wel interessant, ik ontdekte laatste dat voor de wl-500g (deluxe) ook zoveel alternatieven zijn, waar dus lekker veel aan te modden valt, dat zou best wel mn routerbak van dit moment kunnen vervangen (hoop ik).
Je bent bekend met wl500g.info? Ik ben niet zo bekend met de firmware, maar ik denk dat de firmware van de 500 met een paar aanpassingen op de 700 draait.

[edit]Op datzelfde forum wordt het eerste probleem al gemeld (naast verschillende eerste positieve indrukken): de bittorent heeft een limiet van 2gb (http://wl500g.info/showthread.php?t=4044&page=3)

Lennart wijzigde dit bericht 13-05-2006 11:25 (13%)

Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu

quote:
Eusebius schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 11:20:
[...]

Je bent bekend met wl500g.info? Ik ben niet zo bekend met de firmware, maar ik denk dat de firmware van de 500 met een paar aanpassingen op de 700 draait.

[edit]Op datzelfde forum wordt het eerste probleem al gemeld (naast verschillende eerste positieve indrukken): de bittorent heeft een limiet van 2gb (http://wl500g.info/showthread.php?t=4044&page=3)
Dat lijken me typisch dingen die in volgende firmareleases verholpen zijn eigelijk..
Pure anandamine!

quote:
Eusebius schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 11:20:
quote:
MrBarBarian schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 11:57:
[...]
Dat lijken me typisch dingen die in volgende firmareleases verholpen zijn eigelijk..
Denk het niet ;)
Die 2Gb-limiet heeft niets met de router te maken, maar met de 2Gb filesize limiet van FAT32.
Dus tenzij ze ook andere file-systemen in de firmware gaan proppen voor externe harde schijven, blijft de limiet 2Gb :)

Wau wau!

Reg. datum: 26 februari 2004

quote:
anandus schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 16:35:
Die 2Gb-limiet heeft niets met de router te maken, maar met de 2Gb filesize limiet van FAT32.
Dus tenzij ze ook andere file-systemen in de firmware gaan proppen voor externe harde schijven, blijft de limiet 2Gb :)

Je verhaal klopt niet. als je kopieerd naar de router groter dan 2Gb gaat het wel. En het draait op Linux. Dus geen FAT32 neem ik aan.
FTP geeft het zelfde problem, maar donwloaden begint wel.
Dus gelukkig denk ik op te lossen met een firmware ;)

fixma wijzigde dit bericht 13-05-2006 22:11 (3%)

Zoals eerder gezegd heb ik vrijdag mijn router afgehaald in Eindhoven.

Hij ziet er geweldig uit 8-)

Het pakket bevat de router, de externe antenne, The Quick Start Manual (English), 2 type stroomkabels installatie cdrom, en de standaard voor de router.

Als we eventjes de achterkant bekijken dan zien we daar 2 kleine witte schuifjes. Als je die nu naar buiten duwt (zoals in de foto aangegeven in rood) dan komt de bovenkant los en kun je debinnenkant bekijken.

In het begin had ik slechte wireless ontvangt in de woonkamer (waar dus de router staat), om nog maar niet te spreken van ontvangst in mijn slaapkamer. Maar door simpelweg de hoek van de antenne iets aan te passen is dit probleem opgelost.

Alleen nu ik hem op de tv-kast gezet heb hoor ik een soort brom toon. Dit is puur door resonantie van de HDD met de tv-kast. Er zit volgens mij een soort vilt aan de onderkant van de router-standaard maar die is blijkbaar niet genoeg. Daarom heb ik momenteel een handdoek eronder gelegd en hoor je 't niet meer.

FTP-download klonk aardig toen ik er het eerst van hoorde, maar in de praktijk is het niet handig. Tenminste, niet voor de manier waarop ik er gebruik van maak. Ik selecteer normaliter gewoon een dir. van 20+ files, maar dat gaat hier dus niet. Je moet elke file afzonderlijk ingeven. En dat moet dan ook nog eens met de hand want je kunt dus niet een FTP opgaan en daar dan dmv van een browse-scherm de juiste file/dir. selecteren. Ik blijf dus voorlopig afhankelijk van mijn server met remote-desktop voor mijn downloads.

Ondanks dat de specificaties er met geen woord over spraken heb ik toch maar eens gekeken of hij SNMP ondersteund, maar helaas is dit niet het geval. Nu moet ik maar dmv het poortje op mijn masterswitch uit te lezen kijken wat ik verstook (alhoewel ik daar dan wel geen verschil in LAN/WAN verkeer in zie, en ook wireless verkeer niet gemeten wordt :|)

quote:
JaJoah schreef op zondag 14 mei 2006 @ 12:52:

Hij ziet er geweldig uit 8-)
... hoop tekst

Hij ziet er inderdaad kwijl uit, maar ik begin toch te twijfelen...
Wat me eigenlijk het meest tegenstaat is het feit dat de 160gig niet vervangen mag worden > warrenty stickers e.d. als je daar bij optelt dat hij meer dan 100 euro duurdere is dan een 500gp... vraag ik me af of hij dat waard is?

Kan je daar antwoord op geven denk je? is de 700 het verschil in prijs waard?

Dank u

Pure anandamine!

quote:

[mini review]
Ten eerste:
Bedankt voor de mini-review met pics _o_

Ten tweede: Hoe zijn de bittorrent-downloads?

Verder vraag ik me hetzelfde af als Jaap-io:
Weegt het op tegen de 500gP+harde schijf?

anandus wijzigde dit bericht 14-05-2006 13:31 (14%)

Wau wau!

-=PLACEBO=-

quote:

FTP-download klonk aardig toen ik er het eerst van hoorde, maar in de praktijk is het niet handig. Tenminste, niet voor de manier waarop ik er gebruik van maak. Ik selecteer normaliter gewoon een dir. van 20+ files, maar dat gaat hier dus niet. Je moet elke file afzonderlijk ingeven. En dat moet dan ook nog eens met de hand want je kunt dus niet een FTP opgaan en daar dan dmv van een browse-scherm de juiste file/dir. selecteren. Ik blijf dus voorlopig afhankelijk van mijn server met remote-desktop voor mijn downloads.
Dat lijkt me door feedback aan Asus en een firmware update wel op te lossen zijn? Bedankt iif voor de foto's en het verslag. :)

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

Hierboven is mijn naam

Hoe zit het met de stabiliteit van deze routers?

Bijna alle routers die crashen na wat flinker downloaden.. Of van die kuren dat je hem moet resetten voordat je internet weer werkt. Veel van deze hebben meer problemen als dingen als UPNP en DHCP Wireless boost Firewall etc. aan staan.

Hoe is het het geval bij deze Asus routers? Blijven deze stabiel wanneer ongeveer alle opties aan staan? En wanneer er iets zwaarder gebruik van wordt gemaakt? Of een maand zonder reset?

Ik heb niet zon snelle PC als jullie maar wel een bazooka voor mijn SNES.

quote:
Kev0 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:32:

Bijna alle routers die crashen na wat flinker downloaden.. Of van die kuren dat je hem moet resetten voordat je internet weer werkt. Veel van deze hebben meer problemen als dingen als UPNP en DHCP Wireless boost Firewall etc. aan staan.

Hoe is het het geval bij deze Asus routers? Blijven deze stabiel wanneer ongeveer alle opties aan staan? En wanneer er iets zwaarder gebruik van wordt gemaakt? Of een maand zonder reset?

ik heb hier thuis een van de eerste asus uit de wl-500g serie met een recente (half jaar oude) custom firmware en ik hoef hem nooit te rebooten!

Met dit wetende ga ik ervan uit dat ook de nieuwe routers stabiel zullen zijn.

Dank u

Stabiliteit kan ik nog niet echt een oordeel over vellen gezien de tijd dat ik hem in mijn bezit heb.

Nu dan eventjes antwoord op de wat minder leuke vraag :| : NEE, mijn inziens weegt het prijsverschil tussen de WL-700gE en de 500gP+HDD niet op tegen de extra features.

Op dit moment is er bv. nog geen spin-down functie blijkbaar aanwezig, dus de HDD blijft de hele tijd spinnen. Ook op het moment dat je hem dus een langere tijd niet gebruikt. Ook de Download Master (en dus niet manager zoals ik in mijn eerdere post zei ;)) is niet echt een feature die de meerprijs waard is. Dus als je niet echt een HDD nodig hebt, ga dan lekker voor de 500gP en dan kun je altijd nog een USB-HDD toevoegen mocht je hem in de toekomst nodig hebben. Ook het feit dat je de HDD niet kunt vervangen zonder dat je je garantie verliest is natuurlijk kut.

Mijn doel was om mijn oude router te vervangen door een nieuw model (oude router liep vast zodra ik bv. in All Seeing Eye een serverlist-update deed). Als deze dan meteen een functie (download van FTP) van mijn 24h/7d-machine kan overnemen waardoor deze zo goed als overbodig zou zijn, dan zou dit nog beter zijn. Helaas heb ik moeten concluderen dat dit laatste dus nog niet het geval is.

BT moet ik me gewoon eens in gaan verdiepen daar ik onbekend met BT-materie ben (altijd alles via FTP kunnen downloaden).

Ik hoop dat er ooit nog eens dingen zoals SSH en SNMP toegevoegd worden, eventueel een andere manier van bestanden downloaden via FTP en dat die zogenaamde 2GB fout in BT ook opgelost wordt, want dat zou natuurlijk klote zijn als dit zo zou zijn. Een DVD downloaden kun je dan namelijk wel vergeten.

JaJoah wijzigde dit bericht 14-05-2006 14:47 (9%)

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

quote:
Kev0 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:32:

de wl500g deluxe (oleg's 1.9.2.7-6b firmware) draait hier zelfs door met 2 emules (elk 30+ downloads, gemiddeld 800MB per file), limewire (flinke lading mp3's) en stuk of 5 torrents (600-700MB per)..... sites kijken gaat dan niet al te hard maar ik kan gewoon verder surfen _/-\o_

Raven wijzigde dit bericht 14-05-2006 14:53 (4%)

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

Ik zou het wel waard vinden (dan een 500gP) als de IDE controler direct op de CPU I/O zit en niet eerst via de USB bus gaat. Want dan kan je net zo goed een 500gP nemen en daarin zelf een HD installeren (wat met de 500g ook kan).
Wel handig is dat een USB op de voorkant zit en wat extra software (maar met costum firmware is dat ok opgelost) en misschien een zwaardere voeding voor de HD..
En ach ik heb die stickers wel liggen, dus HD vervangen is geen problem 8)

fixma wijzigde dit bericht 14-05-2006 15:05 (11%)

Pure anandamine!

quote:
bartgrefte schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:53:
[...]

de wl500g deluxe (oleg's 1.9.2.7-6b firmware) draait hier zelfs door met 2 emules (elk 30+ downloads, gemiddeld 800MB per file), limewire (flinke lading mp3's) en stuk of 5 torrents (600-700MB per)..... sites kijken gaat dan niet al te hard maar ik kan gewoon verder surfen _/-\o_
:D
Dat moet ik met mijn Sweex-routertje niet proberen :P
quote:
fixma schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:01:
Ik zou het wel waard vinden (dan een 500gP) als de IDE controler direct op de CPU I/O zit en niet eerst via de USB bus gaat. Want dan kan je net zo goed een 500gP nemen en daarin zelf een HD installeren (wat met de 500g ook kan).
Zeg je hier nou dat je bij de 500-serie een HD in kan bouwen? :?
Of begrijp ik je verkeerd? :)

Wau wau!

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

quote:
anandus schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:41:
[...]
:D
Dat moet ik met mijn Sweex-routertje niet proberen :P

[...]
die sweex router vliegt gelijk in de fik of nie :P van overhitting

Raven wijzigde dit bericht 14-05-2006 15:52 (3%)

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

quote:
anandus schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:41:

Ja je kan, een 2.5 HD past erin. staat wel op wl500g.info site (is offtopic voor hier)

Dus een wl-500gP kan je aardig ombouwen naar een wl-700GE. 8)

Wat ik dus begrijp zijn dit de nadelen van de wl700ge :|
• geen downspinning vd HDD
• BT max 2gb
• 'garantie' op de HDD > je mag m niet vervangen
• geen snmp

Nu de hamvraag: heeft de wl500gp van deze 4 punten ook last?

Mijn website!

quote:
Eusebius schreef op maandag 15 mei 2006 @ 07:48:
Wat ik dus begrijp zijn dit de nadelen van de wl700ge :|
• geen downspinning vd HDD
• BT max 2gb
• 'garantie' op de HDD > je mag m niet vervangen
• geen snmp

Nu de hamvraag: heeft de wl500gp van deze 4 punten ook last?
Op jou vraag heb ik geen antwoord, maar wat ik wel weet is dat behalve punt 3 (geen garantie bij vervangen HDD) alle punten middels een software-update verholpen moeten kunnen worden :)

quote:
JaJoah schreef op maandag 15 mei 2006 @ 08:17:
[...]
Op jou vraag heb ik geen antwoord, maar wat ik wel weet is dat behalve punt 3 (geen garantie bij vervangen HDD) alle punten middels een software-update verholpen moeten kunnen worden :)

... wat natuurlijk fijn zou zijn :-)

Heeft iemand het mailadres van asus? Dan kunnen we allemaal 'apart' mailen met de vraag of er een HDD-loze wl700ge uitkomt :) Een beetje consumentendruk kan nooit kwaad.

Lennart wijzigde dit bericht 15-05-2006 08:25 (6%)

Mijn website!

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws