Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote *Asus WL-x00g topic *

Pagina: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 11 oktober 2002

quote:
brama schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:31:
[...]

*De* oplossing (IMHO) die ik dan ook toegepast heb: Koop een tweedehands Pentium-M laptop. Liefst eentje met een kapot scherm of videokaart, die wel nog gewon boot. De CPU (als je geen Celeron-M hebt) kun je mooi standaard op 600Mhz draaien, scherm kan uitblijven, en je kunt er via pcmcia een externe SATA-adapter insteken!

Die van mij eet nog geen 10 Watt idle, dat is wel exclusief de externe HDD's, maar nog gemeten met de CPU op 1.5Ghz en met laptop HDD aan. Nu heb ik de CPU op 600Mhz draaien en de laptop HDD gaat na booten meteen uit.

Voordeel is dat het systeem gewoon lekker snel is met downloaden en file transfers. En op 600Mhz ook nog doodstil, want de fan slaat dan *nooit* aan. Externe HDD"s kosten zo'n 10 watt per schijf extra.

Dit is misschien wel een duurdere oplossing (lappie kostte mij 250 euro, juli vorig jaar), maar is wel lekker snel en zeer zuinig. Met zo'n asus routertje zit je je toch al snel te ergeren aan de traagheid als je wat downloadt, al helemaal als je usenet gebruikt (ik niet).
Pak dan een laptop harddisk, usb powered is maximaal 2,5 watt, en meestal nog veel minder...

Online opbrengst van m'n zonnepanelen: http://solar.reinieren.net

Bite my shiny metal ass!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
MisTraller schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:05:
[...]

Pak dan een laptop harddisk, usb powered is maximaal 2,5 watt, en meestal nog veel minder...
Vast, maar laptop hdd's gaan minder lang mee, en zijn bovendien schreeuwend duur als je een beetje diskspace wil.

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

Reg. datum: 31 maart 2002

Ik had eerder gepost over de wl-600g.

Blijkbaar had ik weer s niet verder gekeken dan mijn neus lang was en is deze een modem/router in 1.
Nu heb ik een vraagje,de modem is geschikt voor adsl2.
Nu is het volgens mij zo dat dit backwards compatible zou moeten zijn met adsl 1.
Ik heb hier dus planet adsl 6000/768 over een analoge lijn,en gezien de functies van dit apparaat wil ik deze heel graag hebben,er zit lan op,wireless maar ook een printserver en nog een usb voor een externe hd.

Is er hier iemand die deze modem/router heeft op een analoge adsl1 lijn welke via kpn loopt?
Want ook omdat de printer die ik heb ondersteunt wordt maakt deze modem mijn keuze om m te kopen.
Reg. datum: 09 december 2002

quote:
brama schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:31:
Met zo'n asus routertje zit je je toch al snel te ergeren aan de traagheid als je wat downloadt, al helemaal als je usenet gebruikt (ik niet).
Duh, 2MB p/sec. echt wel traag :P

Reg. datum: 23 april 2004

Is er inmiddels al iemand die weet hoe je met de WL700G meerdere shares kan aanmaken binnen de ingebouwde Media Server?
Standaard zijn alleen de mappen onder MyShare1 gedeeld, maar ik zou ook mijn externe schijf willen delen.

| Nikon D70 | Nikon D1 | Nikkor 18-70 | Nikkor 70-300 | Tamron 90 | Sigma 50-500 | Nikkor 10,5 | Nikkor 50 | Nikon SB600 | Nikon SB-28DX |

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

heey, ff vraag.

'k heb al een tijdje een brother hl-2030 aan me 500gdeluxe hangen, die goed werkt op een ding na: het duurt minstens 20-30sec voordat ie gaat printen.
Daar heb ik het trouwens al eerder over gehad hier

Zou een losse printerserver dit probleem oplossen? Of kan ik het beste gewoon de 500g deluxe blijven gebruiken als printerserver?

Raven wijzigde dit bericht 14-03-2007 16:36 (12%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

MarionTube

Bite my shiny metal ass!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
Ibby schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:17:
[...]

Duh, 2MB p/sec. echt wel traag :P
Het ging om de bruikbaarheid van dat ding als zelfstandig linux computertje. Dan krijg je je meuk wel met 2MB/s op je routertje, maar dan moet je er daarna nog wat mee doen.. En die stap (kopieren naar andere bak, unrarren, ...) is traag!

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

quote:
bartgrefte schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:36:
heey, ff vraag.

'k heb al een tijdje een brother hl-2030 aan me 500gdeluxe hangen, die goed werkt op een ding na: het duurt minstens 20-30sec voordat ie gaat printen.
Daar heb ik het trouwens al eerder over gehad hier

Zou een losse printerserver dit probleem oplossen? Of kan ik het beste gewoon de 500g deluxe blijven gebruiken als printerserver?
Mijn printer (hp deskjet 840) begint altijd meteen. Welke firmware heb je op de router?

Marion Raven fan

quote:
MisTraller schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:05:
[...]

Mijn printer (hp deskjet 840) begint altijd meteen. Welke firmware heb je op de router?
oleg's 1.9.2.7-7e

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

MarionTube

quote:
hmm ik heb de 7f, maar volgens mij is er in de printerdriver niets veranderd verder tussen die versies. Ik print via RAW poort 9100. Weet je zeker dat het niet aan de printer zelf of aan de driver op de pc ligt?

Marion Raven fan

quote:
MisTraller schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:06:
[...]

hmm ik heb de 7f, maar volgens mij is er in de printerdriver niets veranderd verder tussen die versies. Ik print via RAW poort 9100. Weet je zeker dat het niet aan de printer zelf of aan de driver op de pc ligt?
't is vanaf verschillende pc's, vanmiddag nog vanaf laptop geprobeerd met meest recente printerdriver, probleem blijft.
Aan de printer ligt het (denk ik) niet want direct aan een pc begint ie binnen de 6sec (opwarmtijd vanuit standby stand) al te printen.

Wat betreft settings... alles staat standaard behalve het dubbelzijdige afdrukken (deze staat, natuurlijk, aan) en natuurlijk de poortsettings, zie hieronder.

TCP/IP poort settings
Poortnaam: IP_192.168.1.1
Printernaam of ipadres: 192.168.1.1
Protocol: LPR
RAW instellingen: poort 515 (is donkergrijs omdat raw niet geselecteerd is maar LPR)
LPR instellingen: wachtrijnaam= LPRServer
Geen vinkjes bij "LPR-bytetelling ingeschakeld" en "snmp-status ingeschakeld"
precies zo als in het boekje van de router beschreven staat

Raven wijzigde dit bericht 14-03-2007 23:01 (3%)

MarionTube

Reg. datum: 02 juli 2001

Volgens mij zou je met de laatste firmwares van Oleg juist RAW moeten printen op poort 9100 (usb printer). Even je instellingen omgooien.

Ik heb een Wl-500G Premium met een 500 GB LaCie HD eraan. Eerste partitie is 400 GB Ext3, 2e partitie ongeveer 50 GB Fat32. Alles ging goed, zooi supertraag overgezet. Vervolgens toch maar via mijn ubuntu over usb wat dingen gaan verplaatsen. Vervolgens bleken deze folders niet leesbaar (en ook niet verwijderbaar) via de router. Ext2 Volume manager geïnstalleerd op XP, niks aan de hand, files alsnog via de router erop gezet.

Nu kan ik sinds kort via het netwerk geen folders meer creëren. Losse files plaatsen gaat wel, maar hele directories niet. Download Master kan ook niet connecten. Iemand een idee? Direct aan de computer werkt de harde schijf prima, en ik kan ook gewoon lezen.

Heb de firmware net ge-upgrade naar 1.9.7.0, en dat maakt iig niet uit.

Laptop: Apple MacBook Wit, 2.2 Ghz 120 GB Phone: SE W910i Camera: Fuji F30

Ik heb sinds een aantal weken de asus wl-600g en deze modem router bevalt mij goed.Na wat tobben met mijn adsl verbinding deed hij het goed,en nu nog steeds.

Toch heb ik een probleempje waar ik niet uit kom.

Situatie:
2x een desktop,verbonden via utp kabel aan de router,beide draaiend op xp pro sp2 met alle updates.
2x laptop,verbonden via wifi,1 laptop xp home,andere vista basic.
1x printer (epson stylus photo r300) aangesloten en werkend op de desktops en laptop met xphome,vista nog niet draaiend gekregen.
1x een usb 2.0 externe hd,te bereiken via ftp op beide desktops en laptop met xphome.

Het vreemde is dus dat de externe schijf niet te benaderen is met de laptop waar vista op staat.
Buiten dit probleem werkt alles,internet doet het,kan ook op de gesharede mappen die op het netwerk staan komen,kortom,ik weet het even niet meer.
Firewall is de bijgeleverde mcafee,en die blocked m niet.

Wat heb ik geprobeerd.
smartftp geinstalleerd,proberen te bereiken via ie7 maar ook via windows verkenner.
firewall volledig uit.

Is er iets veranderd in vista waardoor ftp niet lekker meer werkt?

Klein kickje :)

Er is nu een ander probleem met ftp op deze modem/router.
Ik heb een nieuwe schijf erop aangesloten,een 500 gb maxtor,en in de instellingen heb ik read/write/change of wat de laatste ook is als instelling.
Het rare is dus dat ik nu helemaal niet meer op de ftp kan komen,ook niet via het loginscherm bij ftp instelling in de router.

Ik kreeg 1x een melding dat ik achter een proxy zit en dat daardoor inloggen niet kan :s .
Ligt het nou aan mij of wil ftp gewoon niet werken op de wl-600g???

Ik wil nl graag dat alle pc's de schijf kunnen benaderen,ivm alles kunnen backuppen zonder dat alle computers aanstaan,dus geen gesharede schijf ,aangesloten op 1 pc.
Dit is dus de reden dat ik de wl-600g heb gekocht.

Corona wijzigde dit bericht 04-04-2007 11:46 (3%)

Reg. datum: 14 augustus 2002

Ik heb een Asus wl-500g en heb op een ander adres een USR met USB poort voor printer.. beide leuke routers. Nu ging ik de USR firmware updaten, ontdekte dat uPnP niet meer in die firmware zat en ging dus downgraden naar de oude, gevolg: US Robotics router dood.
Nu was ik op zoek naar een nieuwe router, liefst eentje waar ik een printer én harddisk op kon aansluiten, en mijn voorkeur ging naar een Asus.
Ik ken de ideale 700g, maar die is veeel te duur. En nu de reden van deze post: er is een goedkoper alternatief voor de 700g, de nieuwe Sitecom (jaja, ik weet het, iedereen denkt gelijk B-merk) WL-176. Dit is een nieuw model, 10 jaar garantie, erg dun en 2 USB poorten voor printers of USB sticks of harddisks. Het leuke komt nog: ingebouwde NAS, Samba. de harddisk sharen, ook via FTP te benaderen, ook extern via internet te benaderen en genoeg geavanceerde instelmogelijkheden (ik heb de manual doorgekeken).
Ook leuk: de prijs, voor slechts 79 euro (Dynabyte maar Makro verkoopt hem ook).

Ik hoop stiekem dat Asus zijn prijzen nu zal verlagen, want Asus vind ik gewoon een leuk merk. Maar ik heb mijn keuze nu wel snel gemaakt.

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Reg. datum: 01 december 2003

Hoera, beschuit met muisjes en kriebeltenen!

Er is een firmware update uitgekomen voor de WL500W versie 1.9.7.7.
Klein puntje.. Asus heeft deze update alweer off-line gehaald. De reden hiervoor is waarschijnlijk omdat deze versie niet samenwerkt met de download master (in ieder geval niet bij mij).
(nu is de website nog steeds klere traag incl. virus dus de bron doet er nu even niet zo aan toe)
Alles natuurlijk op eigen risico, maar bij mij werkt alles (tot nu toe) goed.
ps. UPDATE WEL VIA EEN DRAADJE!!!

*** 1.9.7.7 ***
1.fix virtual server and DMZ function can't work
2.fix eeprom crc check 0x4104 on sync mac issue
3.set all Bandwidth Management default values are disable
4.solved lan to wan or wan to lan throughput decrease
5.fix usb userlist disappear via load Setting.CFG
6.fix WebCam port 7776 issue
7.move download master bin to Utility
8.update wireless driver to 4.108.9 for Vista and Kedron

VIP-ASUS / Forum

Google Cache

Het directe linkje naar de "officiele" update

q2no wijzigde dit bericht 10-04-2007 09:08 (4%)

Loser For Life

ondersteund de 500g Premium nu fatsoenlijk WPA2 en WPA?
want met mijn 500g deluxe werkt het voor geen meter...

of kan ik beter voor de 500W gaan?

Guitar Zero

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

op mijn W werkt alles prima.. misschien eens nieuwe drivers voor de netwerkl adapter downloaden voord je pc/laptop? werkt in heeeel veel gevallen (vooral met de intel wireless meuk)

Is jullie externe harddisk ook altijd zo gefragmenteerd. Binnen 3 maanden was mijn harddisk voor ongeveer 90% gefragmenteerd.

Hmmnja, toen had ik er maar een WL-500 GP bijgekocht :) Die WL-700 G gaat niet zoveel worden denk ik, dus heb ik maar een extra investment gedaan...

Ik heb direct de Tomato firmware erop gezet.. enne.. impressive! Wat ik zoek lijkt erop te zitten, QoS, routing en shell-acces.. En hele verbetering na de 700g..

Enne.. die 700g.. ik wil nog proberen om OpenWRT erop te etten (kamikaze schijnt te werken) en dan ga ik hem gebruiken als router en backup-media (is d eHD ook nog nuttig).. Maar ik blijf erbij dat het een bijzonder slecht produkt is geweest van Asus (en dan begin ik nog niet over de support)
Reg. datum: 03 november 2001

Jongens vraagje. Ik heb aan mijn WL500gP aangesloten een overigens prima werkende fat32 geformatteerde grote externe 250gb schijf. Nu doet het volgende zich voor. Als ik daarop bestanden opsla lijken deze na enige tijd bijna allemaal gereduceerd tot 0kb. Dat gebeurt bij jpg, doc, pdf bestanden en noem maar op. Toch lijken jpg's opgeslagen vanaf de camera weer geen probleem, althans hier doet zich dit niet voor (tot nu toe, afkloppen...) Doe ik iets niet goed? Ik draai op mijn 500gP de bij aanschaf gebruikelijke 'standaard' firmware versie 1.9.6.7 op. Wie weet raad? Overigens krijg ik mijn printer een Konica Minolta Magicolor 2400W USB kleurenlaserprinter er ook niet op aangesloten. Iemand tips? Meer info nodig?

steef321 wijzigde dit bericht 30-04-2007 14:19 (14%)

Marion Raven fan

die files, 2GB< ??

MarionTube

quote:
gaat allemaal inderdaad om files kleiner dan 2 gieg, de gebruikelijke briefjes pdf's en jpg's rond 2 mb en kleiner, excel bestandjes van 100kb etc etc...

quote:
steef321 schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:05:
[...]

gaat allemaal inderdaad om files kleiner dan 2 gieg, de gebruikelijke briefjes pdf's en jpg's rond 2 mb en kleiner, excel bestandjes van 100kb etc etc...
eerder opgeslagen bestanden lijken geen problemen te veroorzaken. Het zijn de nieuwe bestanden die sinds enkele weken worden opgeslagen. Het lijkt wel alsof een update van microsoft dit veroorzaakt ofzoiets. Mensen ideeen over iets dat ik nog kan uitzoeken? Het is mij niet bekend wanneer exact de problemen zijn begonnen.

Pagina: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: