Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote *Asus WL-x00g topic *

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 11 augustus 2002

quote:
Eusebius schreef op maandag 15 mei 2006 @ 08:24:
[...]

... wat natuurlijk fijn zou zijn :-)

Heeft iemand het mailadres van asus? Dan kunnen we allemaal 'apart' mailen met de vraag of er een HDD-loze wl700ge uitkomt :) Een beetje consumentendruk kan nooit kwaad.
ik verwacht eerlijk gezegd niet dat die er komt. Wat ik wel eens begrepen heb op wl500g.info is dat een gedeelte van de hdd gebruikt wordt door het besturingssysteem en daardoor dus lastig vervangen kan worden door een leek ;)

Dank u

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

quote:
Eusebius schreef op maandag 15 mei 2006 @ 08:24:
[...]

... wat natuurlijk fijn zou zijn :-)

Heeft iemand het mailadres van asus? Dan kunnen we allemaal 'apart' mailen met de vraag of er een HDD-loze wl700ge uitkomt :) Een beetje consumentendruk kan nooit kwaad.
volgensmij kun je beter bellen..... maar dan wel naar Asus DE, niet NL, bij NL support weten ze niks van (hun) netwerkproducten

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

Reg. datum: 26 februari 2004

Maar HDD-loze wl700ge is gewoon toch de WL-500GP ;-)?
Want een normale gerbuiker zal niet zo snel even een losse HD kopen en die erin zetten. Die koopt een kompleet geheel als de 700ge of een 500gp als hij geen HD intern wil hebben.. Alleen tweakers willen meer/anders. Dus niet echte markt voor..
Maar ok ik ga wel voor de 700ge.. De extra dingen zijn toch wel leuk..

ik hang erg in dubio. Momenteel werkt het thuis prima, het enige wat ik mis is een nas. Het grote voordeel van 700 is de mogelijkheid tot raid via usb (mirroring) dat vind ik opzich wel een mooie optie, maar dat is software matig, dus zou het na verloop van tijd (custom firmware) ook mogelijk moeten worden op de 500...

De grote verschillen tussen de 500 en 700 is naast de hd voornamelijk software matig... en dat valt aan te passen ;)

verder blijft de 700 een sleek gadget en heb je niet een extra kastje nodig voor een externe hd.

Dank u

quote:
-Jaap-io schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:01:

De grote verschillen tussen de 500 en 700 is naast de hd voornamelijk software matig... en dat valt aan te passen ;)
.

Niet geheel waar. de 500 heeft 32Mb RAM de 700 heeft 64Mb Ram. Dat maakt dan verschil wat voor programma's je kan draaien. En ik weet niet hoe gemakkelijk het RAM van de 500 is te vergroten.

Daarbij vraag ik me nog af hoe de HD wordt aan gestuurd. Via een interne USB bus naar IDE of zit hij direct aan de CPU I/O vast. Dat kan nog een snelheids verschil maken.. Maar ja dat kan je pas testen met een 500gP en een 700gE naast elkaar en meten.

Pure anandamine!
Reg. datum: 24 februari 2001

Ik kan overigens nog steeds nergens op w500.info vinden of en hoe je een 2,5" in zou kunnen bouwen?
En voor USB op de 500gP is een NAS nodig, toch?

Wat voor meerwaarde heeft die 32Mb extra op de 700gE? :)

Wau wau!

quote:
anandus schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:33:
Ik kan overigens nog steeds nergens op w500.info vinden of en hoe je een 2,5" in zou kunnen bouwen?
kijk hier: http://wl500g.info/showth...79&highlight=harddisk
of hier: http://e-programmeur.e-do...php?threadid=45497&s= (deze is beter ;))
quote:
anandus schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:33:
En voor USB op de 500gP is een NAS nodig, toch?

ik denk dat je dit andersom bedoelt?
Je hebt een usb hdd nodig om van de 500gp een nas te maken (er zitten usb aansluitingen op)

-Jaap-io wijzigde dit bericht 15-05-2006 17:04 (9%)

Dank u

Pure anandamine!

quote:
-Jaap-io schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:58:
ik denk dat je dit andersom bedoelt?
Je hebt een usb hdd nodig om van de 500gp een nas te maken (er zitten usb aansluitingen op)
Dus de externe usb-hd hoeft geen nas-capabilities te hebben? HD met een hoesje+usb-kabel (zeg maar) is genoeg? (Ik dacht dat de HD 'autonoom' moest kunnen werken)

edit:
Thanks voor de link, interessant leesvoer! _o_

edit:
Ow, en sorry dat ik in die 700g-topic post over de 500gP, maarja, zolang het maar binnen de familie blijft, zeg ik altijd maar :+

anandus wijzigde dit bericht 15-05-2006 17:13 (28%)

Wau wau!

Reg. datum: 12 maart 2002

is er toevallig ook iemand die weet hoe je dat webcam gebeuren op de 700 moet zien?

wil voor een projectje een 700 aanschaffen als videoserver (live stream dus)

quote:
shure-fan schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:43:
is er toevallig ook iemand die weet hoe je dat webcam gebeuren op de 700 moet zien?

wil voor een projectje een 700 aanschaffen als videoserver (live stream dus)
bij de (oude) 500 is het zo dat hij om de zoveel tijd een beeld op een soort webpage zet. Ik weet niet of dat streaming kan.

Dank u

the way things work together

Hallo,

Even een mededeling van iemand die werkt bij Quote Components (de enige >>complete<< Asus-distri in Nederland): wij kunnen de WL-700gE uit voorraad leveren en zover we weten zijn we de enigen in Europa die het ding sinds begin vorige week uit voorraad kunnen leveren.
Uiteraard levert Quote niet aan particulieren. Zoekt u een WL-700gE, ga dan langs bij 1 van onze trouwe klanten. Deze zijn te vinden op http://www.quote.nl/verkooppunten en kies vervolgens voor Netwerk/Draadloos/Asus en dan natuurlijk voor de WL-700gE.

Uiteraard heb ik er zelf ook eentje thuis staan sinds vorige week, al had ik pas vandaag de tijd het ding aan te sluiten. Hij doet het i.i.g. en het is wel even handig om te melden dat je deze wel gewoon kunt aansluiten op de kabel/ADSL zonder gevaar te lopen. De firewall staat standaard aan en external access staat standaard uit.

Voor de rest kan ik nog weinig melden, het ding is net aangesloten (wired). Wifi voor de notebook moet ik nog dicht timmeren. Wel een tip: mocht hij het op je (@home) kabel-aansluiting niet doen, verander de naam van de WL700gE dan in de cc-naam van je eigen computer. Dat moet je handmatig doen, anders krijg je geen verbinding met internet. De naam van de WL700gE kun je gewoon na installeren in het menu wijzigen. Het menu kun je bereiken door met de browser te gaan naar http://192.168.1.1

Mensen die meer informatie willen raad ik aan te surfen naar http://www.wl700g.info
Daar vind je specs en ploatjes.

Tenslotte: er was sprake van een hardware-probleem in de WL700gE. Dit probleem is niet aanwezig in de versies die Quote levert, want deze zijn op het laatste moment door Asus nog gewijzigd.

czar

Pure anandamine!

quote:
czar2020 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:53:
Tenslotte: er was sprake van een hardware-probleem in de WL700gE. Dit probleem is niet aanwezig in de versies die Quote levert, want deze zijn op het laatste moment door Asus nog gewijzigd.
Wat voor probleem dan?

Wau wau!

quote:

Beetje spam...

Maar dan kan je vast ook roepen waneer de 500gp leverbaar zal zijn?

Inderdaad veel spam van een dure gast/bedrijf.. dus niet echt nuttig.
Maar de WL-500gP zal als het goed is over twee weken weer op voorraad zijn..

Reg. datum: 14 augustus 2002

quote:
fixma schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:36:
Maar HDD-loze wl700ge is gewoon toch de WL-500GP ;-)?
Want een normale gerbuiker zal niet zo snel even een losse HD kopen en die erin zetten. Die koopt een kompleet geheel als de 700ge of een 500gp als hij geen HD intern wil hebben.. Alleen tweakers willen meer/anders. Dus niet echte markt voor..
Maar ok ik ga wel voor de 700ge.. De extra dingen zijn toch wel leuk..

Begrijp dus nog steeds niet welke gek zoveel geld neerteld terwijl de 500gP zoveel maal goedkoper is..
en ook de normale gebruiker snapt dat en koopt simpel een usb hd die in de aanbieding is bij de Media Markt.

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

quote:
Jazco2nd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:02:
Begrijp dus nog steeds niet welke gek zoveel geld neerteld terwijl de 500gP zoveel maal goedkoper is..

Ik zei de gek! En voor mij om de volgende reden:
1 Heb een goede deal en betaal niet zo veel verschil tussen de 500 en 700 (ok gemeen)
2 Wil niet van die losse kastjes en voedingen hebben, ok je kan vast later een HD in de 500 bouwen, maar dan vervalt de garantie en als het verkeerd gaat heb je niets meer. Daarbij kan de voeding in de 500 misschien niet een interne ingebouwde HD voeden. Of de warmte niet kwijt.
3 500=32Mb RAM en 700=64Mb RAM, dus kan je meer software enz draaien op de 700
4 Zit (nu) meer software bij wat nuttig is, mmh heeft iemand de foto album al getest?
5 NAS mogelijkheid
6 Misschien is de doorvoer snelheid naar de interne HD groter en sneller dan een externe USB versie (nog niet getest)

Dus dat was voor mij voldoende reden om voor de 700 te kiezen.. Maar dit is per persoon verschillend, is wat je nu en later nodig hebt.
Hopelijk is mijn 700 er woensdag/donderdag 8)

fixma wijzigde dit bericht 16-05-2006 08:29 (9%)

Hoi!

quote:
fixma schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 08:25:
[...]

Ik zei de gek! En voor mij om de volgende reden:
1 Heb een goede deal en betaal niet zo veel verschil tussen de 500 en 700 (ok gemeen)
2 Wil niet van die losse kastjes en voedingen hebben, ok je kan vast later een HD in de 500 bouwen, maar dan vervalt de garantie en als het verkeerd gaat heb je niets meer. Daarbij kan de voeding in de 500 misschien niet een interne ingebouwde HD voeden. Of de warmte niet kwijt.
3 500=332Mb RAM en 700=64Mb RAM, dus kan je meer software enz draaien op de 700
4 Zit (nu) meer software bij wat nuttig is, mmh heeft iemand de foto album al getest?
5 NAS mogelijkheid
6 Misschien is de doorvoer snelheid naar de interne HD groter en sneller dan een externe USB versie (nog niet getest)

Dus dat was voor mij voldoende om voor de 700 te kiezen.. hopelijk is hij woensdag/donderdag 8)
Ik zou toch echt voor de 332mb ram gaan :Y)

Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Camera (oa) Canon Eos d60 | 28-105 USM | 17-40 L | Canon PwrPro1 | 8 gb aan CF

the way things work together

quote:
MrBarBarian schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:20:
[...]

Beetje spam...

Maar dan kan je vast ook roepen waneer de 500gp leverbaar zal zijn?

Ja, inderdaad wel een beetje spam.
Maar dat ga je krijgen als je als enige in Europa alle beschikbare hebt en anderen gewoon aangeven er 10 op voorraad te hebben terwijl dat niet zo is. Die 10 moeten nog binnen komen en het is maar de vraag of ze komen. Tja, moet je maar niet zitten slapen ...
Ik kan zo niets zien over een 500gp, maar ik kan het wel even navragen.

De WL-700 werkt overigens prima, al heb ik ook wel wat opmerkingen en wensen...

czar

Nog meer spam en geen info in het bericht :&#039;( Maar goed ik heb een andere distri die wel voorraad en goedkoper is. Dus valt wel mee.

Maar om toch je zelf nuttig te maken wat voor opmerkingen en wensen heb je? Misschien kunnen we nog wat leren! 8)

Hoi!

/\ mee eensch. Wat voor nieuws heeft Asus erop gezet en welke zaken / problemen zijn in de distri van quote verdwenen?

oh help, ik spam nu ... :-P

Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Camera (oa) Canon Eos d60 | 28-105 USM | 17-40 L | Canon PwrPro1 | 8 gb aan CF

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

quote:
czar2020 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:53:
Hallo,

Even een mededeling van iemand die werkt bij Quote Components (de enige >>complete<< Asus-distri in Nederland): wij kunnen de WL-700gE uit voorraad leveren en zover we weten zijn we de enigen in Europa die het ding sinds begin vorige week uit voorraad kunnen leveren.
Uiteraard levert Quote niet aan particulieren. Zoekt u een WL-700gE, ga dan langs bij 1 van onze trouwe klanten. Deze zijn te vinden op http://www.quote.nl/verkooppunten en kies vervolgens voor Netwerk/Draadloos/Asus en dan natuurlijk voor de WL-700gE.

Uiteraard heb ik er zelf ook eentje thuis staan sinds vorige week, al had ik pas vandaag de tijd het ding aan te sluiten. Hij doet het i.i.g. en het is wel even handig om te melden dat je deze wel gewoon kunt aansluiten op de kabel/ADSL zonder gevaar te lopen. De firewall staat standaard aan en external access staat standaard uit.

Voor de rest kan ik nog weinig melden, het ding is net aangesloten (wired). Wifi voor de notebook moet ik nog dicht timmeren. Wel een tip: mocht hij het op je (@home) kabel-aansluiting niet doen, verander de naam van de WL700gE dan in de cc-naam van je eigen computer. Dat moet je handmatig doen, anders krijg je geen verbinding met internet. De naam van de WL700gE kun je gewoon na installeren in het menu wijzigen. Het menu kun je bereiken door met de browser te gaan naar http://192.168.1.1

Mensen die meer informatie willen raad ik aan te surfen naar http://www.wl700g.info
Daar vind je specs en ploatjes.

http://www.quote.nl/verkooppunten/ is niet goed, krijg alleen banner achtig iets te zien van quote components waar ook iets van qmotion op staat, en een link met emailadres en een P4 logo, thats it. Er ontbreekt dus volgensmij nogal wat of niet??

en de cc.... dat was al bekend bij de 500g, je moet zowiezo je cc opgeven anders werkt internet zeker niet.

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

het leven is té kort, geniet!

Ik ben er nog niet uit, ik hbe dit topic nu doorgelezen, heb ook op http://wl500g.info/ nu een uurtje ofzo in totaal rondgeneusd, maar wat is nu het verschil tussen de Premium en de deluxe, behalve de prijs?
NAT kunnen ze toch ook alle twee?

Ik ben vast aan een mooie vergelijking voorbij gegaan die vast wel ergens staat....?

sjolmers wijzigde dit bericht 17-05-2006 18:13 (17%)

Reg. datum: 26 januari 2005

Hmm, als ik nou zo`n 500 of 700 op mijn pc heb aangesloten met een externe usb Harde schijf,
kan ik die dan ook bijv. met een (op mijn t.v) aangesloten "mediaplayer (bijv. pinnacle,hauppauge,D-link)
benaderen om zo de data (muziek/films) op mijn t.v te kijken??
pfft wat een zin, hoop dat men dit begrijpt. :+ :+

Pure anandamine!

quote:
sjolmers schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:12:
Ik ben er nog niet uit, ik hbe dit topic nu doorgelezen, heb ook op http://wl500g.info/ nu een uurtje ofzo in totaal rondgeneusd, maar wat is nu het verschil tussen de Premium en de deluxe, behalve de prijs?
NAT kunnen ze toch ook alle twee?

Ik ben vast aan een mooie vergelijking voorbij gegaan die vast wel ergens staat....?
Jaap heeft notabene een mooi tabelletje gemaakt:
-Jaap-io in "Het grote *Asus WL-700g topic *"

De Premium heeft download-gedoe en de deluxe volgens mij niet.

(Zou dat met een firmwaretje verholpen kunnen worden, trouwens? :) )

anandus wijzigde dit bericht 17-05-2006 21:37 (12%)

Wau wau!

quote:
bartgrefte schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:37:
[...]

http://www.quote.nl/verkooppunten/ is niet goed, krijg alleen banner achtig iets te zien van quote components waar ook iets van qmotion op staat, en een link met emailadres en een P4 logo, thats it. Er ontbreekt dus volgensmij nogal wat of niet??

en de cc.... dat was al bekend bij de 500g, je moet zowiezo je cc opgeven anders werkt internet zeker niet.
Je moet naar http://www.quote.nl en dan doorklikken naar verkooppunten, dan werkt ie wel (exact dezelfde URL wel...).

DutchCiv - De Nederlandse Civilization Site

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: