Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[BOXEN]Switch tussen Stereoinstallatie & PC

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik wil mijn 2 boxen van mijn PC samen zetten met mijn 2 boxen van mijn Stereoinstallatie. En dan wil ik er een switch tussen zetten zodat ik met de PC met 4 boxen kan luisteren, en als ik dan de switch omzet dat ik dan met 4 boxen met de Stereoinstallatie kan luisteren. Dus de 2 boxen van mijn PC op 1 circuit met die van mijn Stereoinstallatie.
Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg heb vertelt wat ik wil en ik hoop dat jullie er iets mee kunnen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, dat kan.
je kunt gewoon van die switchboxjes kopen voor luidsprekers. Maar misschien is er ook nog wel een makkelijkere weg, maar die kunnen we alleen geven als je ons aangeeft wat voor stereo je hebt, wat voor geluidskaart je hebt en wat voor boxjes je bij je PC hebt. We zijn namelijk niet helderziend ;)
En hou je er wel rekening mee dat je stereo-installatie wel eens veel te zwaar kan zijn voor de speakers van je PC? Voor je het weet blaas je ze op - je zou de eerste niet zijn :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:39

M-ThijZ

Riding on Rails

Je moet dan schakelen tussen de ingang van je pc speakers, en de ingang van je receiver. Gewoon eens logisch kijken hoe het een en ander aangesloten is, dan lukt het je zonder ons ook wel.
Het is heus geen abracadabra wat er in die snoertjes gebeurt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 16:30:
Maar misschien is er ook nog wel een makkelijkere weg, maar die kunnen we alleen geven als je ons aangeeft wat voor stereo je hebt, wat voor geluidskaart je hebt en wat voor boxjes je bij je PC hebt. We zijn namelijk niet helderziend ;) :+
Ik heb een Stereotoren van Magnafox met Sony boxen. Mijn geluidskaart is geintegreerd(ik weet neit of het dan zoiezo wel kan) van een Dell PC en de boxen bij mn Pc zijn Dell A215-luidsprekers.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, dan heb je idd dikke kans dat je je computerspeakers sowieso niet eens fatsoenlijk aan kunt sluiten, omdat dat met een walkmanplugje gaat, en je stereo wel een uigang met gewoon draadjes zal hebben. Bovendien, zoals gezegd: het vermogen van je stereo is denk ik veel te hoog voor je speakertjes van je PC, dus dikke kans dat je ze idd opblaast.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
maar kan je niet de walkmanplugjes eraf halen. dat zou toch wel moeten kunnen dacht ik...
want dan zou je wel weer draadjes hebben bij mn PC speakers.

Maar hoe zou je kunnen zien of mn speakertjes het halen bij mn stereo?

Verwijderd

@TS
PC speakers en losse hifi speakers wil je niet combineren. Al is het alleen al vanwege het geluid en vermogen. Je Magnavox zal waarschijnlijk meer als 4 watt RMS uitsturen en derhalve knal je de pcspeakers gelijk het digitale hiernamaals in op redelijk volume.

Als ik jou was (en dat ben ik dus niet 8)7 ) zou ik een paar goedkope hifisepakers opsnorren voor wat je wilt en je pc op een ingang van de magnavox koppelen ...

just my two cents

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt allemaal voor de info
maar ik had er eigenlijk al een beetje op gerekend dat ik hifi boxen moest kopen maar ik dacht probeer et toch ff:)
maar dan zal ik maar hifiboxen gaan kopen
Pagina: 1