Toon posts:

IIS directory browsing and write permissions

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows server draaien met IIS. Werkt allemaal perfect, maar nu wil ik graag dat een virtual directory aangemaakt wordt en deze via het web te bekijken is. Dit heb ik ook voor elkaar gekregen. Dus een folder die op c: of d: staat ingesteld als virtual directory en via het web (http) te bekijken is.

Nu wil ik graag een stapje verder en wil ik het zo maken dat mensen niet alleen in die directory kunnen kijken en de bestanden eruit kunnen downloaden, maar ook wil ik graag dat mensen er bestanden en bestanden in kunnen zetten en mappen en bestanden kunnen verwijderen.

Ik dacht dat ik bij properties alleen write permissions moest aanzetten. Zoals op de afbeelding hieronder te zien is.

Afbeeldingslocatie: http://82.72.31.101/naamloos.jpg

Helaas werkt dit niet. Ik kan nog steeds alleen maar de inhoud bekijken en downloaden. Heeft iemand misschien een idee hoe dit wel zou moeten?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet dan wel een script hebben waarmee je kan uploaden.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Dat gaat je niet lukken zonder een pagina te scripten waar je files heen kan sturen... http is geen ftp natuurlijk :) .

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik heb dus een script nodig waarmee ik mappen en bestanden kan aanmaken en waarmee ik ze kan verwijderen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:06:
Okee, ik heb dus een script nodig waarmee ik mappen en bestanden kan aanmaken en waarmee ik ze kan verwijderen?
Ja inderdaad. Dit kan bijvoorbeeld met php, asp of cgi scripting.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:23

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lijkt me dat een ftp server voor dit doel veel simpeler en praktischer is?

[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 24-05-2005 19:08 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:08:
Lijkt me dat een ftp server voor dit doel veel simpeler en praktischer is?
Is het niet.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:23

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je wilt een directory op jou schijf berijkbaar maken vanaf het internet. Incl schrijfrechten. Dan lijkt mij een ftp server veel praktischer. Of is dit slechts een klein onderdeel van een groot ingewikkeld geheel waardoor ftp niet kan? Misschien dat je dat even kan uitleggen dan, want als ik de eisen zie die je hier post dan denk ik meteen aan ftp. Dat is speciaal hiervoor gemaakt en kan meteen met een heel klein beetje configgen exact wat je omschrijft in je startpost.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1