Toon posts:

transparante achtergrond naar PP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wil een plaatje (jpg, gif, bmp...) in een powerpointpresenatie zetten. Het is geen massief plaatje, maar een plaatje waarbij de achtergrondkleur ook middenin het figuur terugkomt. Ik wil graag dat de achtergrondkleur van paint of photoshop niet meeverhuisd naar powerpoint, maar dat de achtergrondkleur in weze transparant wordt, zodat je alleen het frame in de presenatie ziet, en daaronder de kleur van het powerpoint kleurenschema......

Ik heb geen idee hoe dit moet, wie kan mij helpen???

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
in Photoshop de achtergrond weghalen (achtergrond layer invisible zetten) en dan als png of gif wegschrijven.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

sdomburg schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:09:
in Photoshop de achtergrond weghalen (achtergrond layer invisible zetten) en dan als png of gif wegschrijven.
Dan zou ik voor PNG-24 kiezen. Aangezien gif altijd van die super lelijke randjes heeft (met foto's dan).

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik snap het en het werkt, is er een manier waarop ik in één keer de achetrgrondkleur kan verwijderen (iets van: 'remove color') waardoor op alle plekken waar die kleur zit de onderste layer verschijnt?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
LoeiOrdinair schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:10:
[...]

Dan zou ik voor PNG-24 kiezen. Aangezien gif altijd wanneer je gebruik maakt van anti-aliasing bij de overgang tussen transparant en niet-transparant van die super lelijke randjes heeft (met foto's dan).
PNG heeft weer brakke ondersteuning in IE, dus het is niet altijd slimmer om voor PNG te kiezen (TS heeft er geen last van, maar voor de search).
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:19:
Okay, ik snap het en het werkt, is er een manier waarop ik in één keer de achetrgrondkleur kan verwijderen (iets van: 'remove color') waardoor op alle plekken waar die kleur zit de onderste layer verschijnt?
Je kan masken, het toverstafje gebruiken, uitsnijden etc. Standaard photoshop werk, dus niet naar de bekende weg vragen.

[ Voor 34% gewijzigd door sdomburg op 24-05-2005 15:47 ]