PC boot niet geen beeld, ati 9600xt msi k8n neo2

Pagina: 1
Acties:

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Hoi,

Ik heb 3 weken geleden een nieuwe pc gebouwt, alles werkte prima, alleen vanochtend wilde die niet meer opstarten. hij komt niet door zijn bios heen zegmaar, ik zie geen beeld en ik hoor geen piepje van de bios. Bij me moederbord (MSI k8n neo2 platinum, nvidea chipset ) zat een D-Bracket hier mee kan je systeem problemen opzoeken, klinkt veel belovend maar heb twijfel toch een beetje, hij blijft hangen op Initializing Video Interface. Lijkt me dus logisch dat de videokaart het niet doetof dat die hem niet kan vinden.
De fan van me videokaart ( Asus, 9600xt ) draait gewoon dus hij krijgt stroom. Gister heb ik alleen me geheugen vervangen door een 1gb dual channel zet, hij starte toen prima op geen problemen. Heb er ook al 1tje uit gehaald dus dat die maar 1x 512mb had helaas helpt dat niet. Kaart heb ik al schoon gemaakt slot uitgeblazen, minder hardware aangesloten helaas doet die het nog niet.

Ik heb dit ook al is gehad met me oude pc, kon et toen testen met een oude videokaart maar die heb ik niet meer. Was ook een combinatie van een nvidea chipset en een de zelfde kaart, alleen dat moederbord was gewoon brak geworden dus d8 echt dat et daar aan lag.

Sta op het punt om morgen die kaart om te ruilen, maar misschien heeft iemand een idee wat het is ?

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
BIOS-reset, videokaart in andere pc?? Anders is het je mobo oid.

• w00d
Ik zit eerder te denken aan de combinatie tussen mobo en video, maar zowaar starte die vanochtend weer gewoon op. Hij blijft wel de eerst keer op de bios hangen, zie dus dan het eerste scherm, waar ook staat dat je delete moet drukken voor bios etc. dan reset ik em 1x en dan doet die et gewoon, dat heb ik wel is vaker gehad.

Verwijderd

Woodster schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 09:59:
Ik zit eerder te denken aan de combinatie tussen mobo en video, maar zowaar starte die vanochtend weer gewoon op. Hij blijft wel de eerst keer op de bios hangen, zie dus dan het eerste scherm, waar ook staat dat je delete moet drukken voor bios etc. dan reset ik em 1x en dan doet die et gewoon, dat heb ik wel is vaker gehad.
Dat de fan draait, betekent niets anders dan dat hij 12V uit het AGP slot krijgt, dus heeft er helaas weinig mee te maken. Wat je wel kan doen, dat deed ik wel eens in zo'n geval, de contact punten van je videokaart (die in het slot gaan) met beetje alcohol of ander spul schoon te maken. Dat werkt hier altijd prima. Wat je daarna kan doen, is misschien, een andere voeding proberen ??
Als de fan draait, werkt de 12V wel, maar de kaart zelf werkt op 3,3V, misschien is die niet goed ? of niet toereikend ? je weet maar nooit :)
Helaas heb je geen andere videokaart .. maar als je kan omruilen, waarom niet doen dan ? :9

• w00d
Ik heb een 380 watt enermax voeding erin, zoals ik vertelde heb ik et al met minder hardware geprobeerd, dus denk dat in de voeding het probleem niet zit, anders had ik et al eerder gemerkt
Maar denk dat ik em idd maar gewoon omruil :9

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:02

DesertShooter

Afgekickt

Had ik eerst ook met mijn 6800le, dat werd verholpen door een paar keer koeler verwisselen en videokaart erin/eruit :)

Verwijderd

Je systeem heeft 3 weken gewerkt? Dus ik neem aan dat je mobo compatible is met je graka (wat ik zeker weet)

Ik denk dat het je geheugen is, Kan je niet je oude module terug plaatsen? Niet 1 van de nieuwe maar het oude.

En anders heb je idd gewoon pech en is je graka dood.

• w00d
Ik kan idd dat geheugen nog terug plaatsen, nadeel is wel dat ik em maandag terug moet sturen ( was leverings foutjes ) Denk niet dat me videokaart echt dood is aangezien die het nu weer doet, maar et blijft wel raar dat die regelmatig bij het opstarten op z'n bios blijft hangen. Bios heb ik al geflashed naar de laatste versie. Dat heb ik meteen de eerste dag gedaan nadat draaide, dus weet niet hoe het met de oude versie van de bios zou zijn.
Had ik eerst ook met mijn 6800le, dat werd verholpen door een paar keer koeler verwisselen en videokaart erin/eruit
Heb heb gister ook 3x erin en eruit gehad, had em gister avond al ingepakt om terug te brengen, d8 vanochtend laat ik et nog 1x proberen. Werkt blijkbaar wel, nu hopen dat die het blijft doen :9

• w00d
Ik ben inmiddels met de pc terug naar de winkel gegaan waar me videokaart vandaan komt, uiteraard boot die bij hun natuurlijk wel in 1x :(. Maar volgende dag had ik het weer. Heb ook van MSI een antwoord gehad, Het is of een te zwakke voeding, of kapotte videokaart. Wordt ik ook niet echt veel wijzer van, maar zit wel in de goede richting. Voeding is het niet, heb al het overbodige hardware losgekoppeld en hou het probleem.
Ben vandaag weer naar de winkel geweest, maar die wil de kaart niet omruilen omdat die het bij hun wel doet, terwijl ik 3 jaar garantie heb :S. Heb gevraagt of ik hem om mag ruilen voor een club3d kaart., uit eindelijk mocht et wel naar veel gesputter, maar moest die helemaal kompleet zijn, inclusief folders die erin zaten :S/.

Weet iemand hoe dit nou zit met garantie ect ? Want het is toch raar dat als een product niet functioneerd nabehoren dat ze hem dan niet gewoon terug nemen ??

Verwijderd

Woodster schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:03:Weet iemand hoe dit nou zit met garantie ect ? Want het is toch raar dat als een product niet functioneerd nabehoren dat ze hem dan niet gewoon terug nemen ??
Helaas is het zo tegenwoordig, soms nemen ze hem terug en gaan ze hem opsturen :? ter reparatie.
Ook een keer meegemaakt.. gaat nergens meer over. En ik quote wat hij toen tegen mij zei "het kan wel 2 maanden duren voordat deze terug is." -ik noem geen namen, maar vind de werkwijze wel een beetje vreemd.

Jah het is misschien stom, maar ga op een druk punt (als er veel klanten zijn) naar de winkel terug en ga dan je klacht op tafel leggen en blijf bij je standpunt! Desnoods heisa maken (niet kwaad worden! maar harder gaan praten enzo) Dan helpen ze je sneller want dat is slecht voor hun imago, je hebt het niet van mij ok ? O-)

Verwijderd

wat een vreemd verhaal zeg.. je weet dus eigenlijk nog nieteens of het wel aan je videokaart ligt? en je begint al te vragen of je hem om mag ruilen?
eerst deed ie het niet, toen je geheugen veranderd toen deed ie het wel.. later weer niet en toen je alle overige hardware eruit had gehaald deed hij het weer niet (dus je voeding niet) en dan concludeer je dat het je grafische kaart is?

Wie zegt dat het agp slot van je mobo niet kaduuk is? probeer die kaart eens in een andere pc.

Als winkel vind ik het niet zo vreemd als ze niet omruilen als de kaart het bij hen gewoon wel doet en er een klant met een vaag verhaal aan komt zetten ..

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:11
Ik denk dat het probleem eerder bij dat moederbord ligt, als ze die videokaart hebben getest en goed hebben gevonden, je voeding kan het nooit zijn want die is best sterk zat. Het moederbord geeft aan dat het probleem bij je videokaart zit. Ik denk eerder dat het door het moederbord komt. Ik heb het zelfde bord en ik heb er ook problemen mee. Ik heb eerder een leadtek 6800le gehad. En als ik in een spel zit bleef het beeld even 10 sec hangen en ging weer verder. Nou heb ik een oude ati radeon 8500 erin gezet. Als ik wat aan het surfen ben of op me desktop bezig ben, dan reageerd me vriendin via skype. Dan hangt de pc weer even vast en gaat dan pas naar een paar tellen weer verder. Ik heb er genoeg geheugen in zitten 1 gig, en met de processor is naar mijn weten ook niks mis mee. Maar ik denk dat het probleem gewoon bij het moederbord ligt. En msi kan het misschien ontkennen dat het niet zo is. Maar als MSI hierdoor een slechte naam krijgt gaan ze ook minder verkopen. Volgende keer koop ik zeker geen MSI probleem mobo meer.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• w00d
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:22:
wat een vreemd verhaal zeg.. je weet dus eigenlijk nog nieteens of het wel aan je videokaart ligt? en je begint al te vragen of je hem om mag ruilen?
eerst deed ie het niet, toen je geheugen veranderd toen deed ie het wel.. later weer niet en toen je alle overige hardware eruit had gehaald deed hij het weer niet (dus je voeding niet) en dan concludeer je dat het je grafische kaart is?

Wie zegt dat het agp slot van je mobo niet kaduuk is? probeer die kaart eens in een andere pc.

Als winkel vind ik het niet zo vreemd als ze niet omruilen als de kaart het bij hen gewoon wel doet en er een klant met een vaag verhaal aan komt zetten ..
Volgens mij lees je dan niet helemaal goed, ik heb het geheugen verwisseld en dat helpt dus helaas niet, zoals ik vertelde heb ik het met de zelfde kaart in me oude pc ook gehad, daar had ik dezelfde problemen, toen kon ik nog een andere videokaart proberen en die deed het wel.
Heb ook van MSI een antwoord gehad, Het is of een te zwakke voeding, of kapotte videokaart. Wordt ik ook niet echt veel wijzer van, maar zit wel in de goede richting. Voeding is het niet, heb al het overbodige hardware losgekoppeld en hou het probleem.
Zoals ik hier dus vertel, bevestig MSI dus dat het of de videokaart is of de voeding.En de voeding is het niet, die heb ik getest.
En zo vaag is het verhaal niet hoor, gewoon gezegt dat me pc niet opstart s'morgen en later op de dag wel, dat ik het al eerder heb gehad in me oude pc, dat mij toen geadviseerd werd een nieuwe pc te kopen, gedaan, en het nu weer heb.
Ik denk dat het probleem eerder bij dat moederbord ligt
Ik heb daar ook aan zitten denken, maar omdat ik het met de zelfde kaart ook in me oude pc heb gehad ( daar zat een aopen ak77-8xn mobo in ) lijkt het me toch sterk dat beide pc een kapotte agp slot / verbinding hebben. En zoals ik vertelde werkte in me oude pc een andere videoakaart prima.

[ Voor 3% gewijzigd door w00d op 25-05-2005 13:45 ]

Verwijderd

wel vreemd dat ie het af en toe wel en af en toe niet doet! zit je pc in een geaard stopcontact?

• w00d
Jep.
Ik denk dat ik last van een " koude start" probleem. Heb er hier en daar al wat meer over gezien, zelfde "symptonen" alleen geen oplosing |:(
Pagina: 1