Toon posts:

P5GDC Deluxe - Overclocking uitzetten in BIOS

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P5gdc Deluxe

Maar ik heb steeds problemen dat hij alles gaat overclocken waardoor mijn pc steeds niet lekker werkt.
nou heb ik in de bios het overclocken op standaard gezet ( met de hoop dat hij niet zal overclocken)
maar dat werkte niet, nu heb ik het op Manual gezet maar nog steeds krijg ik vaak de melding dat er toch een probleem is opgetreden vanwege dat het overclocken niet gelukt is.

hoe kan ik dit helemaal uitzetten?

ik heb de search gebruikt maar daar is niks te vinden en op de site van asus zelf kan ik ook niet er over vinden.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat bedoel je met "niet lekker werkt" trouwens? Vastlopers/artifacts?

Misschien heb je ook wel last van spyware oid?

Verwijderd

Topicstarter
RoamoR schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:16:
Wat bedoel je met "niet lekker werkt" trouwens? Vastlopers/artifacts?

Misschien heb je ook wel last van spyware oid?
nee ik bedoel dat ik nadat me bios geladen is en me ide gecontroleerd is dat ie dan voordat ik naar XP ga ( normaal ) vast loopt en me melding geeft,

overclocken mislukt ( dan kan je met F1 naar setup ( bios ))
of met F2 gebruik default settings. en dan gaat ie gelijk door naar xp
als je dan na F2 te hebben gebruikt ern windows is goed gestart weer rebooten, dan krijg je weer de melding.

spyware?? nou deze pc heeft gloedje nieuw en der staat nog niks op. heb net aan internet. denk niet dat het daaraan ligt

• Roamor
  • Niet online
Spyware zal het dan wel niet zijn. ;)

Heb je dit al doorgenomen? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ik weet niet hoe je dat uitzet, maar het lijkt me handig om eerst te gaan zoeken (adhv bovenstaande link) waarom hij steeds vast loopt.

Verwijderd

Topicstarter
nou hier kan ik niks in vinden van waarom hij steeds overclocked alleen me koude start is misschien te verklaren door een gare voeding. maar het overclocken heeft daar toch niks mee te maken dacht ik??

het moet toch zo zijn dat het overclocken ook uit kan???

• Roamor
  • Niet online
Een gare voeding kan geen stabiele stroom leveren aan de processor en het mobo. Gevolg daarvan is dat de kans op rare verschijnselen, zoals vastlopers, groter zal worden.

Naarmate je meer gaat OC'en, en daarmee buiten fabrieksspecificaties gaat lopen, is je behoefte aan een stabiele voeding alleen maar groter.

Als je dus denkt dat je voeding het probleem is, vervang deze dan bijvoorbeeld door een betere. Geef eens je specs, zodat we kunnen zien of je voeding überhaupt voldoende is voor je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
RoamoR schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:06:
Een gare voeding kan geen stabiele stroom leveren aan de processor en het mobo. Gevolg daarvan is dat de kans op rare verschijnselen, zoals vastlopers, groter zal worden.

Naarmate je meer gaat OC'en, en daarmee buiten fabrieksspecificaties gaat lopen, is je behoefte aan een stabiele voeding alleen maar groter.

Als je dus denkt dat je voeding het probleem is, vervang deze dan bijvoorbeeld door een betere. Geef eens je specs, zodat we kunnen zien of je voeding überhaupt voldoende is voor je systeem.
ben met een andere tweaker er al achter gekomen dat me voeding het niet helemaal trekt

+-------------------------------------------------------------------------+
|Total number of readouts: 1022 CPU Speed: 3012 MHz |
|Running from: 10-5-2005 9:58:13 until: 10-5-2005 12:48:46 |
+-----------------------------+----------+----------+----------+----------+
|Sensor | Current | Low | High | Average |
|Case | 28° C | 27° C | 28° C | 27° C |
|CPU | 37° C | 34° C | 49° C | 36° C |
|Sensor 3 | 0° C | 0° C | 0° C | 0° C |
|Core 0 | 2,80 V | 2,69 V | 2,80 V | 2,78 V |
|Core 1 | 3,66 V | 3,60 V | 3,68 V | 3,66 V |
|+3.3 | 3,34 V | 3,33 V | 3,36 V | 3,34 V |
|+5.00 | 5,59 V | 5,56 V | 5,62 V | 5,60 V |
|+12.00 | 15,50 V | 15,50 V | 15,50 V | 15,50 V |
|-12.00 | -11,33 V | -11,38 V | -11,27 V | -11,32 V |
|-5.00 | -4,66 V | -5,02 V -4,20 V | -4,68 V |
|Fan 1 | 0 RPM | 0 RPM | 0 RPM | 0 RPM |
|Fan 2 | 2136 RPM | 2136 RPM | 2163 RPM | 2147 RPM |
|Fan 3 | 0 RPM | 0 RPM | 0 RPM | 0 RPM |

maar dan nog steeds wil ik proberen om het OC-en uit te zetten in de bios. ook voor als ik straks wel een goede voeding heb. ;)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:47
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:27:
[...]

ben met een andere tweaker er al achter gekomen dat me voeding het niet helemaal trekt

+-------------------------------------------------------------------------+
|Total number of readouts: 1022 CPU Speed: 3012 MHz |
|Running from: 10-5-2005 9:58:13 until: 10-5-2005 12:48:46 |
|Sensor | Current | Low | High | Average |
|Case | 28° C | 27° C | 28° C | 27° C |
|CPU | 37° C | 34° C | 49° C | 36° C |
|Sensor 3 | 0° C | 0° C | 0° C | 0° C |
|Core 0 | 2,80 V | 2,69 V | 2,80 V | 2,78 V |
|Core 1 | 3,66 V | 3,60 V | 3,68 V | 3,66 V |
|+3.3 | 3,34 V | 3,33 V | 3,36 V | 3,34 V |
|+5.00 | 5,59 V | 5,56 V | 5,62 V | 5,60 V |
|+12.00 | 15,50 V | 15,50 V | 15,50 V | 15,50 V |
|-12.00 | -11,33 V | -11,38 V | -11,27 V | -11,32 V |
|-5.00 | -4,66 V | -5,02 V -4,20 V | -4,68 V |
|Fan 1 | 0 RPM | 0 RPM | 0 RPM | 0 RPM |
|Fan 2 | 2136 RPM | 2136 RPM | 2163 RPM | 2147 RPM |
|Fan 3 | 0 RPM | 0 RPM | 0 RPM | 0 RPM |

maar dan nog steeds wil ik proberen om het OC-en uit te zetten in de bios. ook voor als ik straks wel een goede voeding heb. ;)
Die +12V lijn is wel erg slecht, heb je by the way al een cmos clear geprobeerd?

Specs

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:15

Thandor

SilverStreak

Je kunt volgens mij in het BIOS ergens de optie 'AI Overclocking' veranderen en op disabled zetten.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 16:58:
Je kunt volgens mij in het BIOS ergens de optie 'AI Overclocking' veranderen en op disabled zetten.
ja dat is dus het leuke die optie kun je niet op disabled zetten, alleen
manual standard auto overclock profile en AI NOS

• Thandor

Thandor

SilverStreak

En je kunt niet via Manual de instellingen op standaard zetten zodat de processor op de goede frequentie draait :?

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:30:
[...]

Die +12V lijn is wel erg slecht, heb je by the way al een cmos clear geprobeerd?
ik kan hem wel clearen maar wat heeft dit voor nut behalve standaard settings van de bios en het opnieuw inkunnen stellen van de tijd.
ik zie bij search ook heel aantal mensen met error erna??

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:09:
En je kunt niet via Manual de instellingen op standaard zetten zodat de processor op de goede frequentie draait :?
moet ik dan van alles het lichtste pakken, aangezien ik niet al die instellingen meer weet van vroeger.

hoe lichter de apparuut voltage en hertzen krijgt hoe lichter me apparatuur hoeft te werken, of kan dit ook schadelijk zijn aan de appartuur??

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Je weet niet wat voor processor er in het systeem zit :?
Anders moet je zien dat je het zo instelt dat je op een bepaalde frequentie uit komt. B.v. 3GHz.

Als je de CPU onderclocked naar bv. 2,8GHz is dit niet schadelijk. Energie besparing heb je dan ook, al is het niet veel.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het vanavond gelijk doen. je hoort van mij

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43

Millennium

Bug free !!!

Overclocking failed wordt ook getoond als je de PC uitgooit terwijl hij de BIOS doorloopt.
Bijvoorbeeld, omdat je PC door een brakke WOL van de onboard Marvell GBit controller, na shutdown weer vrolijk opstart en je van ellende de PC hardhandig uitknalt.

Rampen bak 2004

Verwijderd

Topicstarter
Millennium schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 08:49:
Overclocking failed wordt ook getoond als je de PC uitgooit terwijl hij de BIOS doorloopt.
Bijvoorbeeld, omdat je PC door een brakke WOL van de onboard Marvell GBit controller, na shutdown weer vrolijk opstart en je van ellende de PC hardhandig uitknalt.
ja ik gooi vaak de pc hardhandig uit vanwege dat ik een brakke voeding heb. waardoor mijn beeld vaak niet wordt getoon, dan gooi ik / moet ik hem hardhandig uit doen.

maar jij wil dus zeggen dat je deze melding dan ook krijgt?

want dan hoef ik niks aan te passen. alleen een betere voeding kopen ( alleen nog even wachten op reactie van de fabrikant )

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43

Millennium

Bug free !!!

ASUS geeft een overclocking Failed error, als je je PC uitgooit terwijl hij bezig is met de POST.

Rampen bak 2004

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels
PMG Beleid

Voordat je op GoT een topic opent is het de bedoeling dat je zelf de zaken op een rijtje zet en logisch na probeert te denken over wat er aan de hand is. Daarbij dien je volledig te zijn in je beschrijving van het probleem.

Je meldt hier niet je volle systeemspecs, sterker nog, je geeft aan ze niet eens te weten :X - zoek dat uit VOOR je een topic opent.

Verder krijg je een melding van het moederbord over fouten tgv OCen, en ga je er klakkeloos vanuit dat er _dus_ overclocked wordt. Je PC loopt gewoon vast, klaarblijkelijk door brakke voeding en je mobo geeft gewoon een rare melding. Maarja, misschien OC je wel want je weet niet eens op wat voor snelheid alles hoort te draaien |:( - wederom iets om uit te zoeken VOOR je een topic op GoT zelfs maar overweegt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.