TV Tuner Opname Software

Pagina: 1
Acties:
  • 1.275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06 16:52
Hallo, ik heb sinds kort een TV kaart, namenlik de Hauppauge WINTV Go2. De standaard bijgeleverde software vind ik alleen nogal flut. Nu kijk ik TV met Dscaler en dat is hardstikke mooi, jammer dat de opname functie een beetje brak is. Daarom zoek een programma om fatsoenlijk tv programma's op te kunnen nemen. Ik heb ChrisTV en FlyDS al geprobeerd. Maar die vind ik niet fijn werken. Is er niet een programmatje als DScaler alleen mét opname functie?

Alleen als ik opneem in kleinere modus gaat het met DScaler maar ik weet niet hoe ik de juiste afmetingen moet instellen. Want als ik 1/2 height doe moet het natuurlijk ook width. Maar hoe doe ik dat? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Fernoráto op 07-05-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119561

mischien kun je wat met het perfecte capture programma IUvcr deze is wel meer gericht op single frame capture kaarten en niet op kaarten zoals die van jouw met ondersteuning voor hardware mpeg encoding. Je kunt er in ieder geval prima diverse AVI formaten mee opnemen.

Voor video capture d.m.v. mpeg hardware encoding (direct naar een dvd mpeg file b.v.) met minimale cpu belasting ben je toch aangewezen op Chris TV (Professional) of de bijgeleverde software.

Je kan natuurlijk ook aan de gang met Media Center of Media Center Portal programma's om b.v. een stand alone media machine te maken.

Voor al dit soort programma's en meer links kun je op TV Cards.com een leuk begin maken.

Greetings DrFalken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 23:00

WPN

is myth tv of windows mce niet iets voor je?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-07 15:00
media portal, gratis en voorzien van een uitgebreidere functionaliteit dan mce, de modules die je niet gebruikt kan je uitschakelen. altijd de moeite waard om te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labeelen
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-06 10:55
voor de beste beeldkwaliteit (opname + weergave): http://members.home.nl/fly2000/index_e.html

voor een goede EPG (xmltv) + webinterface: http://www.webshifter.net/index.php

Louis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Bedankt voor de suggesties. Nu heb ik Fly 2000 tv, dit lijkt goed, alleen ik krijg het geluid niet aan de praat. Met Dscaler krijg ik gewoon geluid met Fly 2000 tv alleen ruis, dus totaal geen geluid. Weet iemand misschien waar aan dit kan liggen?

edit:
Ik heb de instellingen net zo staan als in DScaler namenlijk gewoon de line in.

[ Voor 16% gewijzigd door Fernoráto op 08-05-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Hmm het lijkt te liggen aan de audio standard. Weet iemand waar ik die in kan stellen in Fly 2000 TV?

Hij moet namenlijk op a2 komen te staan :o want als ik dat in dscaler verander komt er dezelfde ruis, en met a2 krijg ik wel gewoon geluid. Ik kan het alleen nergens vinden in fly 2000 tv. :(

[ Voor 50% gewijzigd door Fernoráto op 08-05-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Virtual VCR om op te nemen in rauwe avi (20MB/s), daarna bewerken in VirtualDub? Dan nog huffyuv-codec gebruiken, deze gaat je rauwe avi realtime "lossless zippen", dat scheelt veel schijfruimte en harddisksnelheid.

[ Voor 29% gewijzigd door rapture op 08-05-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
rapture schreef op zondag 08 mei 2005 @ 15:37:
Virtual VCR om op te nemen in rauwe avi (20MB/s), daarna bewerken in VirtualDub? Dan nog huffyuv-codec gebruiken, deze gaat je rauwe avi realtime "lossless zippen", dat scheelt veel schijfruimte en harddisksnelheid.
Als ik met virtual vcr opneem dan loopt geluid achter op het beeld. Das niet zo fijn :P Weet jij misschien hoe je dit kunt verhelpen? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fernoráto op 08-05-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Fernoráto schreef op zondag 08 mei 2005 @ 16:08:
[...]

Als ik met virtual vcr opneem dan loopt geluid achter op het beeld. Das niet zo fijn :P Weet jij misschien hoe je dit kunt verhelpen? :)
in tabblad av sync kun je de master stream in avi instellen op audio.
dat werkt bij mij althans.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Ik heb Fly 2000 TV werkend gekregen. Dit door wat aanpassingen bij hardware in te stellen. Nu hoor ik wel geluid en opnemen gaat fantastisch. Zeer fijn programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 11:29

seninha

god's right foot

Nou, ik heb dus ook Fly200 TV geprobeerd , wat een top programma _/-\o_

Eindelijk iets wat goed werk bij me (Dscaler oa gaf bij mij veel problemen)

Maar ik heb wel een vraag. Als ik gewoon TV kijk is het beeld gewoon goed (niet top, heb nog een klein beetje ruis), maar als ik begin met opnemen is de kwaliteit van het beeld gelijk minder.

Als ik dan het opgenomen bekijk zie ik dat deze meer ruis en horizontale strepen heeft, iets wat je dus niet heb als je niet aan het opnemen bent. :(

Iemand enig idee wat ik kan instellen :?

Ik maak gebruik van een Hauppage Win TV/go

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruutone
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 16:25
Ik heb een Hauppage 150mce kaart en na 2 dagen zoeken naar een goede combinatie, ben ik op het volgende terecht gekomen:

Christv en Webshifter/Tvgids to xml werken naadloos met elkaar samen.

Super beeld als je de dscaler plugin download tijdens de Christv installatie. ff wat instellingen aanpassen en klaar ben je. Via Webshifter kun je online je opnames programmeren en icm met tvgids to xml heb je alle functionaliteit die je je maar kan wensen. Je kan zelfs via WAP je programmering regelen>>> super dus!

Tot zover mijn ervaringen. Hopelijk heeft iemand er wat aan :Y)

Nog wel even een vraagje: waar kan ik alle channel id's vinden voor xmltv? Deze heb ik al:
[CHANNEL_ID]
Nederland 1=1
Nederland 2=2
Nederland 3=3
RTL 4=4
VRT TV1=5
KETNET/Canvas=6
BBC 1=7
BBC 2=8
TV 5=17
National Geographic=18
Eurosport=19