Hoofdcategorieën
Topicacties

Problemen rond De Laptopper

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

Nieuw Topic
Multiple Personality Syndrome
Reg. datum: 07 oktober 2001
Matched: laptopper, de

Dit topic is bestemd voor de gedupeerden van De Laptopper en voor diegenen die substantieel iets kunnen bijdragen, om alles wat met het mogelijke faillissement van De Laptopper te maken heeft te bespreken, dit naar aanleiding van een groot aantal surveys in de Shop Survey van deze shop en onderstaand mailtje dat verstuurd is naar de klanten van De Laptopper. De shop is nog niet failliet verklaard en bestaat nog steeds, maar de verwachting is dat De Laptopper zeer binnenkort failliet verklaard zal worden.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting De Laptopper.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

quote:
Helaas zijn alle activiteiten van De Laptopper met onmiddelijke ingang gestaakt. Het ligt niet in de lijn der verwachting dat deze nog worden opgepakt.

Het spijt ons zeer op deze manier te moeten stoppen, maar we willen bij deze wel iedereen bedanken die de afgelopen jaren zijn of haar vertrouwen in De Laptopper heeft gesteld. Jammer dat we die 'relatie' op deze manier moeten beëindigen........

J. Bax

De Laptopper
Ondertussen is er een bewindvoeder aangesteld.
quote:
Telefoonnummer bewindvoerder : 0416-335516

Longbeard wijzigde dit bericht 24-10-2005 09:49 (12%)

Reg. datum: 10 mei 2000
Matched: de

Het mailtje heb ik niet gehad, maar ik las het op de website.
Heb als laatste communicatiemiddel het email-adres maar gebruikt om te vragen hoe het zit met:
  • terugstorten geld niet meer geleverde producten
  • overname door collega bedrijf van service-calls
  • garantie, of dit via Asus NL (in mijn geval) gaat lopen

Ik verwacht niet snel een mailtje terug, maar post wel hier als ik weer wat weet.
Ik vraag me alleen af: zodra de toko echt failliet is, dan kun je waarschijnlijk sowieso wel fluiten naar je geld. Is er voor die tijd iets handigs te doen? Aangetekende brief ofzo? Of toch t.z.t. via de curator?

Certified BUFH

Ik heb vanmorgen gelijk een email gestuurd:

dit is de reply die ik heb ontvangen:
quote:
De voorraden zijn inmiddels nihil, evenals de liquide middelen. Hierdoor
zijn we helaas niet meer in staat (terug) betalingen te verrichten of alsnog
de bestelde goederen te kunnen leveren. Op dit moment zijn we hard op zoek
naar een kandidaat, die de activiteiten van De Laptopper over wil gaan
nemen. Die zal dan ook de garantieafhandelingen over gaan nemen. Zodra er
een bewindvoerder is aangesteld, zal hij of zij direct contact met u opnemen
om de zaak af te wikkelen. Dan zal er ook bekeken worden, óf er
mogelijkheden zijn voor een overname kandidaat. En tot die tijd kan ik
helaas helemaal niets meer voor u doen, hoe zeer me dat ook spijt!

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

Ik heb eerder in een topic rereageert mbt de laptopper, uit die post heb ik de "search" links gehaald, om die hier neer te zetten. Hieruit kan iedereen mss wat extra aanvullende info halen, aangezien er in het verleden al meer is geschreven over de laptopper.

1: De GoT search

2: De betreffende shopsurvey

G_M_C wijzigde dit bericht 03-05-2005 12:06 (15%)

Schijnbaar is dat mailtje niet naar iedereen verstuurd; Ik heb er jaren geleden eens een laptop gekocht, en momenteel staat (of waarschijnlijker: stond) er nog een laptop in bestelling daar, gelukkig onder rembours.

Dat wordt dus weer gaan shoppen. De Laptopper was juist zo handig omdat er veel laptops bij elkaar stonden die zich nog redelijk goed lieten vergelijken.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl

Reg. datum: 14 maart 2005

Ik heb circa 10 dagen geleden er nog een laptop besteld.
We zijn nu met de postbank bezig om het geld terug gestort te krijgen, mocht dit lukken zal ik het hier nog laten weten.

Due to a lack of interest, tomorrow has been canceled.

Ik had een mailtje gestuurd of ik, gezien de recente ontwikkelingen, mijn bestelling kon annuleren, en daar kreeg ik dit op terug (binnen een paar minuten overigens al):
quote:
Geachte heer Nieuwkamp,

Helaas kunnen we deze order niet meer uitleveren. Bij deze dus geannuleerd.
Vandaag of morgen ontvangt u trouwens ook een schrijven, waarin een en ander
toegelicht wordt.

Met vriendelijke groet,

Jan Bax
De Laptopper
Er komt binnenkort dus nog een mailtje aan, ik neem aan dat die naar alle (recente?) klanten gestuurd gaat worden :)

Reg. datum: 24 maart 2005

LuCarD, ik heb net hetzelfde mailtje ontvangen nadat ik hun een e-mail heb gestuurd. Ik dacht thans dat het persoonlijk geschreven was. Nu gok ik er helemaal niet meer op dat ik mijn overgeschreven ¤1700 ooit ga terugzien. Ze hebben me nota bene 3 maanden aan het lijntje gehouden (zie de shopsurvey).

Ik denk sowieso dat als ze failliet worden verklaard je niet kunt hopen op een terugbetaling ... Als klant sta je toch sowieso als laatste in de rij!

Ik heb trouwens een ander mailtje ontvangen met het slechte nieuw :

Het spijt me enorm u dit te moeten meedelen, echter we zijn per direct genoodzaakt de activiteiten van De Laptopper met onmiddellijke ingang te staken. In bijgaande brief, welke u ook per post zal worden toegestuurd, wordt een en ander toegelicht.

Op dit moment is nog zeker of er bepaalde activiteiten door zullen worden gezet/overgenomen, ik kan u helaas ook nog niets meedelen omtrent afwikkeling van uw betaling/order.

Zodra er een bewindvoerder is aangesteld, neemt hij of zij contact met u op en zal alle correspondentie via hem of haar verlopen.

Nogmaals mijn welgemeende excuses!

Hoogachtend,

En dan nog de brief zelf, maar die is blijkbaar persoonlijk dus post ik liever niet...

Certified BUFH

quote:
hanscadans schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:00:
LuCarD, ik heb net hetzelfde mailtje ontvangen nadat ik hun een e-mail heb gestuurd. Ik dacht thans dat het persoonlijk geschreven was. Nu gok ik er helemaal niet meer op dat ik mijn overgeschreven ¤1700 ooit ga terugzien. Ze hebben me nota bene 3 maanden aan het lijntje gehouden (zie de shopsurvey).

Ik denk sowieso dat als ze failliet worden verklaard je niet kunt hopen op een terugbetaling ... Als klant sta je toch sowieso als laatste in de rij!

Ik heb trouwens een ander mailtje ontvangen met het slechte nieuw :

Hoe gaat het eignelijk in zijn werk als een bedrijf falliet gaat. Kan je geen geld gaan eisen bij de eigenaar van het bedrijf? Hij is tenslotte verantwoordelijk. En de laptopper was geen BV.

afaik wordt er bij een faillisement alles overgedragen aan een curator, die dan alle bezittingen bij elkaar optelt en verkoopt en een voerzicht maakt van alle schulden, en vervolgens het beschikbare bedrag verdeelt over de schuldeisers op een bepaalde manier. Helaas is die manier voor klanten zeer onvoordelig, voor de staat zeer voordelig (m.n. de belastingdienst) en de leveranciers zweven daar ergens tussen :)

^^ allemaal afaik dus ik kan er naast zitten ;)

Reg. datum: 02 februari 2000

quote:
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:24:
^^ allemaal afaik dus ik kan er naast zitten ;)

Dat geld dus onder de aanname dat een rechtspersoon failliet gaat zoals een BV. Een persoon kan ook wel failliet gaan maar afaik vervallen de vorderingen nooit en kun je als schuldeiser 10 jaar later gewoon bij de persoon aankloppen voor het geld.

Op kvk.nl kan er vast vastgesteld worden wat de bedrijfsvorm was van de laptopper. Als dit een eenmanszaak of een v.o.f. dan kun je in principe de vordering hoofdelijk vorderen op de eigenaar/vennoten.

Certified BUFH

Eenmanszaak.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
Dossiernummer: 18063878      Blad 00001

Uittreksel uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel en Fabrieken
voor Midden-Brabant

Deze gegevens zijn bijgewerkt tot 04-05-2005 13:10:58
                             Buy-it-Cheap
Rechtsvorm                  :Eenmanszaak
Adres                       :Polstraat 89, 4261BS Wijk en Aalburg
Telefoonnummer              :0900-5278677
Faxnummer                   :0416-317801
Domeinnaam                  :www.de-laptopper.nl
E-mailadres                 :verkoop@de-laptopper.nl
Datum vestiging             :01-07-2001
Bedrijfsomschrijving        :In- en verkoop van computerapparatuur; groot-
                             handel in elektronische apparatuur; levering
                             van hard- en software. Online shop van laptop's
                             en computer- en fotoapparatuur, teleleommuni-
                             catie en aanverwante artikelen
Werkzame personen           :6
----------------------------------------------------------------------------
De onderneming wordt gedreven voor rekening van:

Naam                        :Bax, Jan
Geboortedatum en -plaats    :*********
Adres                       :*********

04-05-2005                   Blad 00002 volgt.
Dossiernummer: 18063878      Blad 00002

Woerden, 04-05-2005

Voor uittreksel

+1 Overgewaardeerd
Reg. datum: 14 september 1999

eenmanszaak -> Dan is hij dus gewoon persoonlijk aansprakelijk. Mocht hij getrouwd zijn in gemeenschap van goederen dan kan je ook nog bij zn partner aankloppen...

Treurig voor hem, maar een heel klein beetje gunstiger voor de schuldeisers.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Certified BUFH

quote:
Boss schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:38:
eenmanszaak -> Dan is hij dus gewoon persoonlijk aansprakelijk. Mocht hij getrouwd zijn in gemeenschap van goederen dan kan je ook nog bij zn partner aankloppen...

Treurig voor hem, maar een heel klein beetje gunstiger voor de schuldeisers.
Dat maakt het wel extra zuur voor hem, maar hij heeft een heel hoop mensen lang aan het lijntje gehouden. Dus IMHO ook een gedeelte zijn eigen schuld. Ik hoop persoonlijk dat hij word overgenomen, daar hebben we allemaal de meeste profijt van.

Reg. datum: 01 januari 2001

Ik ontving vandaag een brief van de laptopper met een uitleg over het hoe en waarom van het dreigende faillissement. Hier stond o.a. in dat de laptopper zelf slachtoffer is geworden van een wanbetaler;
quote:
In 2002 werden wij geconfronteerd met een zakelijke klant die een aantal malen orders plaatste en betaalde per automatische incasso. Omdat dit verder geen problemen gaf is een aantal omvangrijke orders uitgevoerd. Na de uitlevering van deze orders bleek, dat alle automatische geincasseerde bedragen werden gestorneerd. Als gevolg daarvan moesten wij constateren dat wij voor een totaalbedrag van ¤400.000 aan orders hebben uitgeleverd, waar geen betaling tegenover stond. Wij hebben aangifte gedaan bij de politie. De persoon in kwestie is inmiddels strafrechtelijk veroordeeld en heeft een gevangenisstraf ondergaan. Schadeloosstelling hebben wij evenwel niet kunnen verkrijgen.

Dat plaatst het toch wel in een iets ander daglicht. Het is niet alleen de laptopper die fouten heeft begaan.
Ik ben geen deskundige, maar het lijkt me dat we naar ons geld kunnen fluiten (1500 euro in mijn geval :( ) Je kan hem dan misschien persoonlijk aansprakelijk stellen, maar van een kale kip kun je niet plukken. En wij zijn sowieso de laatste die mogen plukken (na de belastingdienst, bank en leveranciers). De laptopper zelf zegt hierover in de brief:

quote:
het perspectief is niet dat aan de crediteuren van de Laptopper een uitkering zal kunnen worden gedaan.

Maar het is inderdaad zo dat we hem persoonlijk aansprakelijk kunnen stellen:

quote:

Een eenmanszaak is een bedrijf waarvan een persoon eigenaar is. Een belangrijk kenmerk van de eenmanszaak is dat er juridisch geen onderscheid bestaat tussen privé en zakelijk vermogen. Voor verplichtingen ontstaan uit transacties die u als ondernemer in de eenmanszaak sluit (bijvoorbeeld koop en verkoop, huur en verhuur, lease, arbeidscontracten) bent u met uw gehele (privé en zakelijk) vermogen aansprakelijk.

In dit verband is van belang of u in algehele gemeenschap van goederen of op huwelijkse voorwaarden gehuwd bent. In het eerste geval hebt u met uw partner een gezamenlijk vermogen en vallen alle bezittingen van uw echtgenoot of echtgenote onder de aansprakelijkheid. Door het opstellen van huwelijkse voorwaarden voor of tijdens het huwelijk (dit laatste is mogelijk indien u langer dan een jaar gehuwd bent) kunt u het verhaal op de bezittingen van uw echtgenoot of echtgenote uitsluiten of beperken.

(zie http://www.lexadin.nl/rch.htm#eenmanszaak)

Maar inderdaad, een overname zou voor ons allemaal het beste zijn...

Grote Smurf
Reg. datum: 20 september 2000

quote:
Ghnuffin schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:04:
Ik ontving vandaag een brief van de laptopper met een uitleg over het hoe en waarom van het dreigende faillissement. Hier stond o.a. in dat de laptopper zelf slachtoffer is geworden van een wanbetaler;
Voor zover ik weet heb je verschillende vormen van automatische incasso. Eén vorm is dat er onmiddelijk goederen geleverd worden, dat soort incassos kun je niet storneren. Ik heb dat namelijk ook een keer gehad bij, ik geloof, cdrwinkel. Viel niet te storneren. Dat ging toen om cdhoesjes...lijkt me vreemd dat iemand die laptops uitlevert dat niet op die manier kan doen. Lijkt voor mij op een slechte bedrijfsvoering...

De enige incasso's die niet te storneren zijn, zijn de eenmalige machtigingen en die van de staatsloterij. 400k aan laptops _kan_ inderdaad in 1 zending zijn gegaan, maar waarschijnlijker is dat ze gewoon een autoatisch incasso hebben opgezet ipv een eenmalige machtiging.

Reg. datum: 04 november 2001

Waarom zou het prive adres van de eigenaar niet geplaatst mogen worden? De crediteuren kunnen gewoon aanspraak maken op hun geld. De een faillisement van een eenmanszaak is de eigenaar zoals gezegd hoofdelijk aansprakelijk. Dit houdt in dat in principe alle gedupeerde hun geld terug moeten krijgen. Dit kan op korte termijn of op lange termijn.

Heeft de eigenaar het geld niet direct voor handen, dan zal hij zijn huis en andere bezittingen moeten verkopen. Krijgt hij het geld dan alsnog niet bij elkaar, dan kan ook een prive persoon failliet gaan. Dit houdt in dat hij gedurende 3 jaar alle inkomsten afstaat aan een bewindvoerder, en alleen een zeer minimale inkomstenbron overhoudt om in het levensonderhoud te voorzien.

Back in Black, hobby beëindigd

quote:
mabit schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 13:26:
Waarom zou het prive adres van de eigenaar niet geplaatst mogen worden? De crediteuren kunnen gewoon aanspraak maken op hun geld. De een faillisement van een eenmanszaak is de eigenaar zoals gezegd hoofdelijk aansprakelijk. Dit houdt in dat in principe alle gedupeerde hun geld terug moeten krijgen. Dit kan op korte termijn of op lange termijn.

Heeft de eigenaar het geld niet direct voor handen, dan zal hij zijn huis en andere bezittingen moeten verkopen. Krijgt hij het geld dan alsnog niet bij elkaar, dan kan ook een prive persoon failliet gaan. Dit houdt in dat hij gedurende 3 jaar alle inkomsten afstaat aan een bewindvoerder, en alleen een zeer minimale inkomstenbron overhoudt om in het levensonderhoud te voorzien.

Dat de eigenaar failliet is geeft ook de schuldeisers geen recht om de eigenaar privé lastig te vallen. Je zult bij het eventuele faillisement via de curator je geld moeten zien terug te halen. Zodra het faillisement is uitgesproken komt in dit topic het telefoonnr van de curator te staan.

Daarnaast kun je er op vrijwel van uitgaan dat de eigenaar zelf failliet wordt verklaard en een schuldsanering krijgt. Ook dan moet je bij de curator zijn voor je geld.

Longbeard wijzigde dit bericht 05-05-2005 13:59 (8%)

Mogelijke verklaring voor het fanatisme van Apple gebruikers
Martin Lindstrom (Neuromarketeer)
"Bij het zien van een bekend merk als Apple worden dezelfde hersengebieden actief als bij mensen die bezig zijn met hun religie"

got oh got....
Reg. datum: 01 september 2002

misschien ter overvloede: maar als hier iemand is die minderjarig is en daar wat gekocht heeft voor een redelijk bedrag (dus geen reepje geheugen van 40 euro ofzo, aangezien dat wel aangemerkt mag worden als een redelijke koophandeling van een minderjarige) zou je kunnen proberen de overeenkomst te vernietigen waardoor de overeenkomst nooit heeft bestaan en je dus niet hoeft te "delen" met de andere schuldeisers indien ie failliet gaat.

even inspiratieloos..

Kei-goed...
Reg. datum: 12 november 2001

Dat is balen voor de klanten. En als dat opgelicht-verhaal van de eigenaar van De Laptopper klopt, is het helemaal zuur voor hem. Als die man voor ongeveer 400.000 euro getild is, zou het me niet verbazen dat de consumenten helemaal niks terugkrijgen. Hij mag dan wel hoofdelijk aansprakelijk zijn, maar zodra de belastingdienst, banken en leveranciers klaar zijn met hem, valt er waarschijnlijk geen rooie cent meer te halen.

Voor degenen die vooruitbetaald hebben kan dit weleens een hele dure les gaan worden. Echt jammer, want wat kost een rembourszending nou helemaal tegenwoordig? Voor een laptop van 1600 euro is dat rond de 30 euro als ik me niet vergis.

Think smart........ Act stupid........
Nieuwe PC is binnuh! SPECS: hier dus.

Kan iemand even uitleggen waarom die gast zichzelf failliet laat gaan?

Volgens mij liep die toko aardig goed, er zaten toen ik daar een laptop kwam halen redelijk wat mensen te werken, en de laptops gingen als warme broodjes over de toonbank.

Als hij nu stopt en zichzelf failliet laat verklaren dan is hij de komende tijd... lees: de rest van zijn leven, bezig met het afbetalen en schikken van schulden.
Waarbij je niet kunt verwachten de komende tijd veel geld te zien. Om iets in de buurt van de 300.000 - 400.000 euro op te hoesten, dat is vergelijkbaar met een leuk huis.

Volgens mij was het bedrijf (bedrijfsnaam) zelf goed voor een redelijk bedrag, dus door de stekker eruit te halen verliest hij mijn inziens de enige mogelijkheid zijn schuldeisers te betalen.

* TheGhostInc denkt dan ook dat het een eindig verhaal geweest moest zijn, als je bent opgelicht en daardoor financieel in de problemen komt en het bedrijf loopt voor de rest goed, dan zou er toch wel iets te regelen moeten zijn?

Reg. datum: 18 mei 2004

Misschien was het faillissement wel gunstig voor hem, je ziet ook steeds vaker dat ze het uit gunstige redenen failliet laten verklaren.
Close Windows©, Turn Radio On
Reg. datum: 05 mei 2005

Modbreak:
Het lijkt mij toch vrij duidelijk wat er in de Topicstart staat vermeld.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
* De welbekende "ja ik ook"-reacties.

Wat wij wel graag zien:
* Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Daarbij behoren dus ook de niets zeggende reacties.

Longbeard wijzigde dit bericht 05-05-2005 15:08 (89%)

50Mbit!
Reg. datum: 20 augustus 2003

quote:
BazzH schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 14:52:
Dat is balen voor de klanten. En als dat opgelicht-verhaal van de eigenaar van De Laptopper klopt, is het helemaal zuur voor hem. Als die man voor ongeveer 400.000 euro getild is, zou het me niet verbazen dat de consumenten helemaal niks terugkrijgen. Hij mag dan wel hoofdelijk aansprakelijk zijn, maar zodra de belastingdienst, banken en leveranciers klaar zijn met hem, valt er waarschijnlijk geen rooie cent meer te halen.

Voor degenen die vooruitbetaald hebben kan dit weleens een hele dure les gaan worden. Echt jammer, want wat kost een rembourszending nou helemaal tegenwoordig? Voor een laptop van 1600 euro is dat rond de 30 euro als ik me niet vergis.
Verzendkosten de-laptopper:
code:
1
2
3
4
5
 Vooruitbetaling: 
Onder ¤ 1.500,- excl. btw ¤ 15,- 
Boven ¤ 1.500,- excl. btw Gratis 

Onder rembours: ¤ 17,50

Had deze weken ook een bestelling lopen bij de-laptopper.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: