Toon posts:

[Excel97] functie 'randbetween' niet beschikbaar? *

Pagina: 1
Acties:
  • 577 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een waarde tussen 1 en 6 in mijn excel 97 nl versie wil genereren krijg ik #WAARDE!

Ik gebruik RANDBETWEEN(1;6). in de lijst met functies staat ie als Randbetween, dus niet met hoofdletters. Ik heb trouwens ook data analysis toolpacl geinstalleerd, misschien dat het er iets mee te doen heeft.

Wat is er gaande?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Heb je al geprobeerd of Randbetween (kleine letters) wel werkt? Misschien werkt dit dan ook wel in latere versies!

If I can't fix it, it ain't broken.

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:00
of 1+5*RANDOM() ?

Ik weet niet of dit kan, ik heb hier office XP nederlands, maar die kent geen functie random() of willekeurig() oid.. Maar ik neem aan dat RANDOM() een waarde tussen 0 en 1 geeft..?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
In Excel 2003: Werkt het volgende wel:

Nederlandse versie Excel:
code:
1
1+5*ASELECT()

Engelse versie Excel:
code:
1
1+5*RAND()

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel. Maareh ik had het graag structureel opgelost, maw dat randbetween et gewoon doet. ken dat?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je het Analysis ToolPack wel geinstalleerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 18:59:
Dank jullie wel. Maareh ik had het graag structureel opgelost, maw dat randbetween et gewoon doet. ken dat?
De helpfunctie van mijn nederlandse versie van Excel 2000 zegt het volgende over de (nederlandstalige variant van) RANDBETWEEN:
Als deze functie niet beschikbaar is, moet u de invoegtoepassing Analysis ToolPak installeren met het programma Setup. Na de installatie kunt u de invoegtoepassing activeren met de opdracht Invoegtoepassingen in het menu Extra.
Waarschijnlijk geldt voor jou iets vergelijkbaars... Ik zou zeggen, kijk eens in de helpfunctie van Excel ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan; de huidige staat nogal schreeuwerig en voldoet niet aan de policy in SA :)

excel 97 heeft geen RANDBETWEEN > [Excel97] functie 'randbetween' niet beschikbaar? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Analysis Toolpack is geinstalleerd. De functie staat ook in de lijst als Ranbetween.

Wat ik wel laatst heb gedaan is in de config scherm dan de landinstellingen en dan heb ik gekozen voor internationale komma notatie, dus . ipv , voor decimalen. Kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

randbetween klinkt als een engelse versie en je krijgt een nederlandse error

iets zegt me dat je een nederlandse comando voor randbetween moet zoeken
als je dan het excel opent in een engelse versie is die gewoon vertaald naar engels .. en basta

structureele oplossing .. koop een engelse licentie/versie imho

http://www.acoustics-noise.com/downloads/Atp8031.xls

[ Voor 47% gewijzigd door Fish op 01-05-2005 23:47 ]

Iperf

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
fish schreef op zondag 01 mei 2005 @ 23:41:
iets zegt me dat je een nederlandse comando voor randbetween moet zoeken
Als je daar naar op zoek bent, bij deze:

ASELECTTUSSEN(laagst,hoogst)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Cpt.Morgan schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:20:
[...]
Als je daar naar op zoek bent, bij deze:

ASELECTTUSSEN(laagst,hoogst)
was natuurlijk goed bedoelt maar dat stond in het sheetje wat ik had gelinkt ;)

Iperf

Pagina: 1