computer start steeds opnieuw op

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100790

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn computer die ik onlangs in elkaar gestoken heb.
Als ik de pc in windows aflsuit, sluit windows netjes en gaat de pc uit.
Maar na ongeveer 3-5 sec. gaat hij terug aan? 8)7

Mijn specs:
Asus a7v880 mobo met laatste bios
Tnt 2 videokaart
3x maxtor 200gb.
Enermax 480watt voeding
Coolermaster stacker

Wat heb ik al geprobeerd:
Verschillende bios erop geplaatst
Het stekkertje van de powerknop losgekoppeld van mijn mobo
Andere voeding
Format + nieuwe windows (wanhoopsdaad)

Wat wel mijn probleem oplost is dat ik in bios wake on lan/ring uitschakel,
maar dan heb ik weer een probleem dat ik mijn pc niet kan op afstand kan inschakelen.
(pc staat in de garage als fileserver, dus WOL moet zeker nog werken)
Ik verdenk het mobo ervan met onboard lan, als ik de netwerkkabel eruit trek heb ik het probleem
ook niet meer.
Zou een ander netwerkkaartje helpen?
Kan ik nog steeds gebruik maken van wake on lan met ander netwerkkaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 22:24
Zal waarschijnlijk wel door WOL komen dan, maar dan moet er nog steeds een signaal verzonden worden (magic packet) om je pc te laten starten.

Is er geen pc in je netwerk die magic packets uitzend over je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 12:16
Anoniem: 100790 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:37:
Ik heb een probleem met mijn computer die ik onlangs in elkaar gestoken heb.
Als ik de pc in windows aflsuit, sluit windows netjes en gaat de pc uit.
Maar na ongeveer 3-5 sec. gaat hij terug aan? 8)7
Ha, dat heb ik ook gehad, alleen ging ie bij mij dan midden in de nacht aan, uren nadat ik'm had uitgezet. Ik heb geen oplossing ervoor kunnen vinden, alleen WOL in het BIOS uitzetten werkt. Ik heb overigens een MSI bordje met Realtek netwerk kaartje.
Misschien is het de combinatie netwerkkaart - mobo die het probleem veroorzaakt? Zelf heb ik nooit echt de moeite genomen om hiermee te experimenteren...

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93468

Als het aan de WOL ligt zou je misschien is een mailtje sturen naar de mensen van Asus. Misschien weten die een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rfolkers schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:40:

Is er geen pc in je netwerk die magic packets uitzend over je netwerk?
Daar had ik ook al aangedacht, heb ook alle andere pc's voorzien van een nieuwe windows (format).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik had dit probleem ook laatst, maar bij mij lag het aan de onboard geluidskaart. Vanuit de veilige modus sloot hij wel gewoon af, en na het onboard geluid uitgeschakeld te hebben sloot hij ook gewoon af. Ik heb het gewoon opgelost door het onboard sound uit te schakelen en er een gewoon geluidskaartje in te stoppen.

In jou geval kun je inderdaad proberen de onboard lan uit te schakelen en er een los netwerkkaartje in te stoppen, waarschijnlijk kun je het WOL gewoon instellen en blijft het werken.

Is het probleem dan nog niet verholpen moet je het waarschijnlijk gaan zoeken in je WOL functie.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OneUp schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:58:
Ik had dit probleem ook laatst, maar bij mij lag het aan de onboard geluidskaart. Vanuit de veilige modus sloot hij wel gewoon af, en na het onboard geluid uitgeschakeld te hebben sloot hij ook gewoon af. Ik heb het gewoon opgelost door het onboard sound uit te schakelen en er een gewoon geluidskaartje in te stoppen.

In jou geval kun je inderdaad proberen de onboard lan uit te schakelen en er een los netwerkkaartje in te stoppen, waarschijnlijk kun je het WOL gewoon instellen en blijft het werken.

Is het probleem dan nog niet verholpen moet je het waarschijnlijk gaan zoeken in je WOL functie.
Vanavond eens proberen met die onboard sound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
onboard sound uitschakelen biedt ook geen oplossing,
Kga vanavond maar eens een nieuw netwerkkaartje insteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Anoniem: 100790 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:22:
onboard sound uitschakelen biedt ook geen oplossing,
Kga vanavond maar eens een nieuw netwerkkaartje insteken
Ik zou idd voor die 5e de stress er niet van willen hebben dat het daar aan ligt :+

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Pagina: 1